Mikä on paljon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hoitoapua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hoitoapua

Vieras
Äitini valittaa kun kuulemma vaadin niin paljon hoitoapua lapsilleni. Haluaisin nyt kysyä teidän mielipidettä.

Viimeisen puolen vuoden aikana lapset ovat olleet yhden yön yökylässä vanhempieni luona +vanhempani ovat hoitaneet lapsia n.7 krt 2-3h. Siskoni haki lapset kerran päiväkodista ja vietti heidän kanssaan tunnin, kun mulla oli vanhempainilta.

Mun mielestä tämä ei ole kauhean paljon, mutta mitä sanotte?

Eli noin kerran kuussa? No ei ole paljon, mutta toisaalta ei äitisi ole mikään pakko hoitaa ollenkaan. Ehkä olisi reilua sanoa hänelle, että pidetään nyt hoitamisesta taukoa ja odotat hänen kertovan, jos kuitenkin myöhemmin taas on ok antaa hoitoon.

Eihän meillä monella ole ketään hoitajaa, joten siinä mielessä kerran kuukaudessakin on huisin paljon.

Ihan mielenkiinnosta, miksi? Ettekö koskaan käy missään et lapsi tarvii hoitajaa vai kuka häntä sillon hoitaa?

Ensinnäkin asuvat kaukana ja toisekseen ovat niin huonokuntoisia, etteivät jaksa hoitaa.

Kyllä meillä menoja on, ja se onkin ongelma, kun tukiverkkoa ei juurikaan ole. Miehen sisko asuu samalla paikkakunnalla, mutta hän hoidattaa omaa lastaan paljon miehensä vanhemmilla, joten tosi harvoin sopii. Kaveriperheitä toki on, mutta en jotenkin kehtaa heitä kovin kuormittaa ja kysellä hoitoapua. Niinpä enimmäkseen hoidetaan menot vuorotellen. Viimeksi ollaan oltu miehen kanssa kaksin jossain heinäkuun alussa, sitä edellisestä kerrasta on kohta 2 v.

Ensinnäkin asuvat kaukana ja toisekseen ovat niin huonokuntoisia, etteivät jaksa hoitaa.

Kyllä meillä menoja on, ja se onkin ongelma, kun tukiverkkoa ei juurikaan ole. Miehen sisko asuu samalla paikkakunnalla, mutta hän hoidattaa omaa lastaan paljon miehensä vanhemmilla, joten tosi harvoin sopii. Kaveriperheitä toki on, mutta en jotenkin kehtaa heitä kovin kuormittaa ja kysellä hoitoapua. Niinpä enimmäkseen hoidetaan menot vuorotellen. Viimeksi ollaan oltu miehen kanssa kaksin jossain heinäkuun alussa, sitä edellisestä kerrasta on kohta 2 v.
Ok, ihan ymmärrettävää.

Meillä jompikumpi lapsistani on yhden tai kaksi päivää viikossa äidilläni, joskus pyynnöstäni, usein äitini pyynnöstä. Lasten isän äiti ei ole ottanut kertaakaan hoitoon, 2 kertaa olen aikoinani kysynyt, mutta ei onnistunut. Ikinä ei ole pyytänyt.

Että näin se voi vaihdella, ihmiset on erilaisia.

Ei meillä lapset ole tuntiakaan ollut isänsä vanhemmilla hoidossa koskaan eikä ikinä kenekään isovanhemman luona yötä. 2krt on ollut minun siskoni tämän 6vuoden aikana hoitamassa heitä että pääsin edes hetkeksi hengähtämään kun oli pitkään raskas vaihe.

Yhteistyössä