Mikä on tämä fun2Cell joka lähettelee mulle maksullisia viestejä????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Johan on markkinat!!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Soitin dna asiakaspalveluun koska laskut kallistunut normaaliin verrattuna niin selvisi että laskuissa näkyi jokin viihdepalvelu maksuja.
Ja selvis että ne on deprimet firman mainosviestejä: pulittaneet joulukuusta asti 5e per mainos viesti.
Eli noin 80e maksanu niille kusipäille...perk...

ja mistä ne on saanu numeron ??
käski operaattori kysyä samaa Daprimetilta...

siis silkkaa huijausta, ja dna oli tietoinen asiasta koska monet valittaneet jopa osa uhreista poliisejakin :)

ei muutaku äkästä viestiä deprimettiinn..

Kirjoitin tuolla aiemmin, että tytön puhelimeen alkoi tulla näitä ajanvietetekstareita. Kannattaa laittaa se reklamaatio Daprimelle. Minä laitoin ja sain rahat (60e) takas. Pyysin ensin sähköpostilla (fi@mobisupport.net) ne tunnistetiedot, minkä perusteella ne on palvelun avanneet. Sieltä ne tuli ja niistä ilmeni, että palvelu on tilattu joulukuussa 2009. Ilmoitin, että se me onnistuneesti suljettiin silloin ja nyt ei olla kyseistä palvelua enää erehdytty tilaamaan ja että haluan rahani takaisin. Täytin sen niiden reklamaatiokaavakkeen ja parin päivän päästä rahat oli jo tilillä.

Vaihdettiin tytön puhelinnumero, niin sen vanha moka ei tuu kummiteleen enää.

Kirjoitin tuolla aiemmin, että tytön puhelimeen alkoi tulla näitä ajanvietetekstareita. Kannattaa laittaa se reklamaatio Daprimelle. Minä laitoin ja sain rahat (60e) takas. Pyysin ensin sähköpostilla (fi@mobisupport.net) ne tunnistetiedot, minkä perusteella ne on palvelun avanneet. Sieltä ne tuli ja niistä ilmeni, että palvelu on tilattu joulukuussa 2009. Ilmoitin, että se me onnistuneesti suljettiin silloin ja nyt ei olla kyseistä palvelua enää erehdytty tilaamaan ja että haluan rahani takaisin. Täytin sen niiden reklamaatiokaavakkeen ja parin päivän päästä rahat oli jo tilillä.

Vaihdettiin tytön puhelinnumero, niin sen vanha moka ei tuu kummiteleen enää.

Mulle tuli myös laskuja ko.firmasta!!Hyvä etten ole ainoa,yhteyttä ylempiin tahoihin meinaan ottaa!Toivottavasti viestit loppuu noilla ed.kirjottajien neuvoilla!Kiitos!!

Eli jos joku nyt laittais tarkat ohjeet miten sen reklamaation saa tehtyä, ja mistä saan jonkun kaavakkeen? Olis tosi jees, meinaan alkaa noi ylimääräset "paritkympit" laskuissa nakertamaan. Itsekkään en ole numeroani MIHINKÄÄN Antanut.. tiedä sitte mistä ovat sen saaneet.

Täällä lisää kyseisen firman uhreja!

Itse laitoin sähköpostia osoitteeseen fi@mobisupport.net ihan suomen kielellä ja vastauskin tuli nopeasti selkeällä suomella. Laitoin viestiin että reilun 80 euron edestä on laskutettu palvelutekstiviesteistä joita en ole tilannut ja haluan rahani takaisin. Muussa tapauksessa otan yhteyttä kuluttajasuoja-asiamieheen. Pyysivät kännykän numeroani ja laittoivat liitteenä reklamaatio lomakkeen palutuksen hakemiselle.

Tuli tässä vaan mieleen, että ootteko te, joille noita viestejä tulee vaikkette ole numeroanne mihinkään antaneet, vaihtaneet puhelinliittymää hiljattain?
Me nimittäin hommattiin tytölle oma kännykkäliittymä ja se on ilmeisesti numero, joka on ollut jo jollakin aiemmin käytössä, koska tytölle tulee jatuvasti tekstiviestejä Seppälästä ja KappAhlista sekä ihan yksityishenkilöiltä mukamas Kirsille (tytön nimi ei ole Kirsi).

Itse en ole liittymää vaihtanut, mutta puhelinta kylläkin. Puhelimen vaihdon jälkeen näitä maksullisia viestejä alkoi tulla. Vaihdoin kosketusnäytölliseen puhelimeen, että en tiedä voiko tällä olla yhteyttä asiaan. Mulla on myös kaksi tuttua jotka ovat vaihtaneet kosketusnäyttö puhelimeen ja sen jälkeen on kummallisesti laskutettu "ylimääräistä"

Minulla sama juttu..aion valittaa eteenpäin..En ole tilannut, enkä avannut viestejä..soitin DNA:lle..laittoivat eston..ja tämä kyseinen firma on laskuttanut jo pitemmän aikaa 5 euron viestejä..olen ihmetellyt, mitä ajanvietepalveluita..ja tämä firma on lähettänyt kans mulle..DNA selvitti asian. Kiitos..DNA:n. Aion tehdä asiasta reklamaation. DNA kehoitti tekemään..Tehkää muutkin..ja kuluttaja-asiamiehelle ilmoitus..Oikeus saada rahat takaisin..Törkeää touhua!

Näinkö meitä Suomalaisia saa ryöstää ja operaattorit ovat siinä mukana?????
Minä osallistuin johonkin puhelimen arvontaan, joskus vuodenvaihteessa ja nyt olen siitä maksanut jo 170 euroa joinakin palveluviesteinä.
Meni Elisa shopittiin ja sieltä lähetimme kirjeen tuonne fi@mobisupport.net osoitteeseen ja vaadin rahojani takaisin, koska en ole tilannut puhelimeeni mitään mainoksia jotka maksavat 5euroa kappale. Törkeetä vastasivat että jos reklamaatio katsotaan oikeaksi, niin hyvitämme rahanne Saunalahden puhelinlaskuissa. Elikkä onko Saunalahti jotenkin tässä mukana, koska asiakkaan on pakko maksaa laskunsa jos meinaa puhelinliittymän pitää ja muuta sellaista???
Otan yhteyttä Suomen poliisiin, Suomen kuluttajavirastoon, EU: kuluttajien virastolle ja Onneksi minulla on paljon ystäviä Ylellä, Poliisissa, politiikassakin tuttuja vaikuttajia...............

sain tälläsen vietin:Vahvista viihdekestotilaus.vastaa OK jos haluat tilata palvelun.Lopetus FC STOP numeroon 17115.Fun2cell hinta 25e/vko+10e liittymimaku.Säiilytä tämä viesti.
Sen jälkeen lähetin ton FC Stop mutta sen jälkeen tuli viest että mun liittymästä ei voi lähettää tekstareita tähän numeroon. Nyt pelkään hirveitä laskuja!mitä voi tehdä ennen kun noita viestejä tulee???:O

Ei voi kuin naurattaa nämä hölmöt jotka lisäilee numeroaan jokaiseen vastaantulevaan nettitestiin tai kilpailuun, vaikka näiden maksullisuudesta on tiedoitettu jo vaikka kuinka kauan. Turha itkeä kun on itse tultua hölmöiltyä:)

Noinkin,siinäpä vasta empaattinen sielu. Kyllä, olin aivan stnan tyhmä ja kerran nettikisoihin vastailin. Ajattelin että josko tässä konkurssissa onni kääntyisi ja vaikka voittaisi jotain. Voitinhan minä, monen sadan euron laskun palveluviesteistä. Taidetaan sitten olla hernekeittolinjalla ilman puhelinta tahi nettiä seuraava puoli vuotta. Mutta tyhmyydestä sakotetaan. En käsittänyt että minulle lähetettävistä viesteistä voidaan laskuttaa 2-5e/kpl. Tahi että niitä voi tulla niin.....tahi että voidaan laskuttaa myös viesteistä joita ei varmasti ole tullut. Että voi tulla laskua "palvelusta", johon en ole suostunut tai jota en ole tilannut. Nyt tiedän paremmin. Maailma on julma ja vain ajan kysymys koska osuu omalle kohdalle.

Mutta onneksi sinunlaisesi ystävälliset sielut antavat edes vähän lohtua. Naurapa sinä siellä nyt oikein makeasti kun mä täällä yritän kynsin ja hampain säilyttää luottotietoni ja pitää talouteni edes jollain tavalla pyörimässä. Hyvä että joku muukin kuin ne kusetusfirmat saavat tästä jotain irti!

Kuullut ikinä sanontaa "errare humanum est"?

Voisiko joku nyt ottaa tämän asiakseen tämän asian ennenkuin vielä useammat viattomat joutuvat kärsimään? Itsekin pulassa puhelinlaskun (koko talouden!) kanssa kun yhtäkkiä palvelutxtareita monen sadan edestä vaikken mitään ole tilannut jne.
Eli adressia tällaisten lafkojen kieltämiseksi. Tahi etteivät operaattorit saa tämänlaisten firmojen kanssa tehdä sopimuksia. Adressia että jos joku pystyy lähettelemään sinulle viestejä ja laskuttaa niistä monta euroa kappaleelta, niin pitää olla erittäin pätevä ja selkeä sopimus, ja MOLEMMINPUOLINEN! Eihän tässä muuten ole mitään järkeä!!! Ilman rangaistustako saa tuollaiset firmat pistää ihmiset vararikkoon? Operaattori sanoo voivoi ja toinen ettei kannata vastata kyselyihinnetissä? Tällaista ei VOI hyväksyä! Eihän?

Kaikki siis mukaan nyt!

Hanki nopeasti operaattoriltasi esto 17115 ja 17119 numeroiden viesteihin, niin säästyt monilta vaikeuksilta. Itselläni on nyt puhelinlaskussa 36e palvelutilauksien kuluja, vaikka en ole mitään viestejä lähettänyt enkä palveluja FC:ltä tilannut. Riittää näköjään että FC lähettelee sulle viestejä ja laskutus nakuttaa koko törkeetä vauhtia. Uskomaton juttu, mutta täyttä totta. Meitä on tosi lukuisasti jotka tähän kurimukseen on joutunut. Toimi nopeasti !!!

Jos operaattori ei estä viestejä, niin kerro että vaihdat numeroa ja operaattoria. Lisäksi jos laskutus tapahtuisi Visan ksutta ( ei tässä esimerkissä), niin Luottokunta estäisi laskutuksen. Samoin Visan voi vaihtaa, niin ei kerry enempää laskua. Kolmanneksi liittymiin mielellään päälle viihde-estot.

Alkuperäinen kirjoittaja ennaltaehkäisy;27723772:
sain tälläsen vietin:Vahvista viihdekestotilaus.vastaa OK jos haluat tilata palvelun.Lopetus FC STOP numeroon 17115.Fun2cell hinta 25e/vko+10e liittymimaku.Säiilytä tämä viesti.
Sen jälkeen lähetin ton FC Stop mutta sen jälkeen tuli viest että mun liittymästä ei voi lähettää tekstareita tähän numeroon. Nyt pelkään hirveitä laskuja!mitä voi tehdä ennen kun noita viestejä tulee???:O

Tässä homma pähkinänkuoressa:

Ei tarvitse lopettaa palvelua, jos ei ole tilannut sitä.

Puhelinlaskusta maksetaan vain riidaton osa (siis omat puhelut, tekstiviestit jne.) Loput reklamoidaan operaattorille ja ko. huijariyritykselle sähköpostilla tai kirjallisesti. Operaattori saattaa uhkailla liittymän sulkemisella ja perintätoimilla. Tätä ei pidä pelästyä. Laskuttajan tulee aina kyetä osoittamaan laskutusperuste, tässä siis tilaussopimus. (Puheluerittely ei ole tilaussopimus.) Sitähän ei ole, joten operaattori ei voi palvelusta laskuttaa. Yksikään operaattori ei lähde kokeilemaan perintää käräjien kautta. Perintäfirmat eivät peri reklamaation alaista velkaa, ennen kuin asia on ratkennut. (Luonnollisesti perintäfirmalle täytyy kertoa reklamaatiosta.)

Toistan: Laskusta maksetaan vain riidaton osa! Tilaamattomasta palvelusta ei tarvitse maksaa.

Mulle tuli käsittämän 129 e lasku fun2boxin tilaamisesta. Poliisi ei voi asialle mitään, juuret juontaa kuulemma Hong kongiin saakka. Soitin kuluttajasuojaan. Siellä ei ole syntynyt ainakaan varmaa käsitystä siitä, että ko Daprime-firma olisi rikollinen. Neuvoivat ensin olemaan yhteydessä sinne ja jos ei tulosta ottamaan yhteyttä suomalaiseen teletukea antavaan firmaan sähköpostitse osoitteeseen: mapel.fi. No soitin ensin Viroon Daprimeen. Sieltä vastasi englanniksi ystävällisen tuntuinen miesääni, joka lupasi, että rahat saa ehdottomasti takaisin, kun niitä pyytää meilillä osoitteesta: sifi@mobisupport.net. Tilinumeroa ei tarvi antaa (eikä kyllä kannatakaan) vaan he lähettävät kuulemma miinusmerkkisen laskun DNAlle. No, odottelen nyt tässä.

Mun käsitys on nyt tämä: Daprime on laillinen, mutta nipin napin. Se saattanee maksaa valittajien laskut takaisin. Sen toimintaperiaate perustuu ihmisten laiskuuteen. Kun keskiverto suomalainen saa ko. älyttömän laskun, hän ei viitsi sitä selvittää vaan maksaa sen, jotta kännykkä toimisi edelleen. Laskee, että ei maksa vaivaa. Eli tämä ei oiskaan rikollista vaan nerokasta ?

Jos mikään muu ei auta, teen niinku viestissä 68. Lisäksi laitan DNA:lle viestin " Valitettavasti en lainkuuliaisena kansalaisena voi osallistua laittoman toiminnan tukemiseen".

Ensin tulee jotain ihmeen tekstiviestejä
17119 ja 173311 palvelunumeroista. Sitten Elisa Saunalahti
alkaa laskuttamaan palvelutekstiviesteistä.
Sinua laskutetaan sellaisista palvelunumeroista,
joista et ole tietoisesti tilannut mitään. Voi
olla, että olet osallistunut johonkin tietokilpailuun
netissä ja antanut siinä yhteydessä puhelinnumerosi.
Olet tehnyt tietämättäsi tilauksen, josta et saa mitään
kirjallista eikä muutakaan dokumenttia tai kuittia
(vaikka pyytäisit sellaista).

Elisa Saunalahden palveluntarjoajia on noin 120 kpl
(lista päivitetty 28.12.2012). Tutkin listaa googlettamalla
kyseisiä numeroita netissä. Näistä palveluntarjoajista
40 % on tekstiviestihuijaus yrityksiä, 40 % epäselviä
numeroita ja vain noin 20 % luotettavia. Yritykset ovat
baltian alueelta (Viro, Liettua jne.). Yhteenvetona voisi todeta,
että 80 % yrityksistä on epäluotettavia, epäilyttäviä tai selviä
huijausfirmoja. Esimerkkeinä voisi sanoa Daprime OU ja Lipron Ltd.
Suora reklamointi kyseisille yrityksille ja Elisa Saunalahdelle
ei tuottanut mitään tulosta- eipä tietenkään.

Palvelunumeroista 89 % näyttää olevan 17-numeroalkuisia. Elisa
Saunalahden palvelunestoluokittelu (puhelut ja tekstiviestit)
on vähintäänkin epäselvä ja harhaanjohtava- mitä estetään, mitä
sallitaan ?? Operaattorin nettisivuilla ei ole mitään mainintaa siitä,
mihin suuntaan palveluestot (soitot ja tekstiviestit) toimivat tai
eivät toimi; lähetys-, vastaanotto- vai molempiin suuntiin.

Elisa Saunalahti ei puutu asiaan estääkseen niiden toimintaa,
vaikka operaattorina myöntääkin oikeudet toimia. Luulisi
olevan myös mahdollista estää kyseinen toiminta. Elisa Saunalahdelta
ei paljasteta paljonko he ottavat välistä kyseisestä toiminnasta, mutta
tuskinpa ilmaiseksi tekevät.. Näistä huijausfirmoista on tiedetty
Elisa Saunalahdellakin jo pitkään (esim. Saunalahti Palsta), mutta yritys
tavallaan suojelee näitä huijareita. Asiakaspalvelu on lähinnä riistopalvelua.

Elisa Saunalahden asiakaspalveluun on turha soittaa. Sieltä ei kukaan
vastaa, koska asiakas maksaa myös jonottamisesta - mitä pidempään
jonotat, sitä parempi heille ! Asiakaspalvelun ylimielinen asenne
asiakkaitaan kohtaan paljastuu jo jonotusaikana pakko-ohjatun taustamusiikin
muodossa. Saakohan edes esiintyjä teostomaksuja..

Jos operaattorin toimintaan ei voi luottaa, ei ole mitään
edellytyksiä jatkaa mitään sopimuksia Elisa Saunalahden kanssa.
Olen jo irtisanonut osan perheemme liittymistä ja siirrän
loputkin lähiaikoina jonkin toisen, luotettavamman operaattorin
hallintaan. Vaihda sinäkin vielä kun ehdit. Vaihtamalla todellakin paranee.
Elisa Saunalahti on lähinnä ylimainostettu ja ylimielinen teleoperaattori.