Mikä on teille riittävästi "omaa aikaa"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kuinka paljon kaipaatte ja saatte omaa aikaa?

Minulla on 2 pientä lasta, toinen vielä vauva. Esikoinen käy n. 1x viikossa muutaman tunnin mummolassa. Lisäksi n. 1-2kertaa kuukaudessa käyn esim. ostoksilla tms. pari tuntia yksinäni. Siinäpä ne. Tuntuu, että tuo ei ole lainkaan riittävästi. Koko ajan jompikumpi kaipaa huomiotani, isompi ei enää nuku edes päikkäreitä jne..

Ihan riittää illat lasten mentyä nukkumaan. Kyllä sitä töissä/koulussa on tarpeeksi omaa aikaa. Kotiäitinä ollessa kävin aika usein lenkillä kun mies tuli kotiin mutta omaa aikaa oli toki päikkäreillä, illalla ja puistossakin kun jubaili muiden mammojen kanssa.

Ns. omaa aikaa en tarvitse erityisesti mutta jos pyydetään vaikka elokuviin tai kivoihin juhliin niin toki menen.

Mulle riittää se, että saan kotona välillä puuhailla rauhassa, niin et mies on lapsen kanssa. Sit käyn ratsastamassa aina kun se on mahdollista. Kerran tai kaks kuukaudessa mennään miehen kanssa mökille tms. että saadaan olla kaksistaan. Siis yhdeksi yöksi kerrallaan. Meillä on mun vanhemmat ja siskon perhe oikein jankkaamassa milloin saavat tytön yökylään joten siksi on mahdollista =)

Mulla kolme lasta 6v,3v ja 8 kk . Mä en tarvi itselleni " erikseen otettua omaa aikaa" . Mulla riittää ( ainakin tällä hetkellä ) että saan katsoa rauhassa ne muutamat telkkariohjelmat viikossa ja käydä yksin asioilla, jos on sellasia, et tarvin rauhan niiden toimittamiseen.
Nyt olen aloittanut uudelleen ratsastuksen, ja siinä tule pakostikin se " oma aika " vaikka en sitä tietoisesti ole ehkä hakenutkaan.

Kaikkien palstan sääntöjen mukaan mulla on aivan liikaa omaa aikaa. B) Huono äiti.

*Kolme kertaa viikossa on treenit, niissä menee parisen tuntia.
*Vapapäivinään mies käy usein pitkillä lenkeillä vauvan ja vaunujen kanssa, urheilumielessä.
*Vähintään kerran viikossa jompi kumpi mummu, monesti molemmat, käy hakemassa pojan lenkille/leikkimään/isomummulaan minne milloinki.

Ja siis kun oon treeneissä on poika miehen, tätinsä ja jomman kumman mummun kanssa. Ja jos miehen vapaapäivinä haluan jotain tehdä, esim mennä salille/studiolle/kaupungille, on se aina onnistunut.

Ja näin myös toisinpäin tietysti, mies saa myös omaa aikaa aina halutessaan. On esim lähdössä viikoksi treenireissulle, kun kerranki rahatilanne antaa vähän periks.

hmm, mie saan kaks kertaa kk n 3pvä vapaata lapsesta kun se menee isälleen, lisäksi töissä olo ja aika kun poika on mennyt nukkumaan... riittäähän tuo määrällisesti mutta aina välillä olis kiva jos sen ajan vois käyttää johonkin muuhun kuin töissä tai kotona oloon, siis että vois käydä vaikka illalla ajelulla tai kahvilla.. mutta se ei onnistu kuin noina parina kertana kk ja niistäkin puolet ajasta olen töissä..

ennen tään kuopuksen syntymää optimaalinen "oma aika" oli se, kun sai ainakin yhen päivän viikonlopusta touhuta omia juttuja ja omaan tahtiin (mies ja poika maalla). Nyt vauvan kanssa tavote on, että sais joka päivä vaikka puol tuntia kävellä ulkona tai käydä kahvilassa/tavata joku tuttu ym.

Alkuperäinen kirjoittaja Tinttamooses7:
Riippuu vähän! Mulla ei ole paljon omaa aikaa,mies tekee pitkää päivää jne. Mutta mä en niin tartte omaa aikaa,riittää kun lenkille pääsen jokapäivä yksin ;)

Voi ihanuus, joka päivä lenkille ja vielä yksin. Voi kun minäkin pääsisin :(

mahdollisuus omaan aikaan on päivittäin, mutta ei ole kiva lähteä minnekkään kun tietää että sitten on taas kiire kotiin / tarhalle hakemaan keskimmäistä / vanhinta viemään treeneihin. samoin tuntuu että en keksi mitään mielekästä tekemistä, eikä kaupoilla tai kirpparilla tai kirjastossa aina viitti käydä. luulen että helpottaa kunhan kevät tulee ja meillä alkaa mökkikausi.

Kotivuosina (5v) ei ollut kovin paljon, mutta oli kuitenkin. Pääsin lenkille, kavereiden luokse (yksin! :) ) tai päiväksi shoppailemaan aina kun halusin ja miehen työvuorot sen sallivat.
Nyt opiskeluaikana omaa aikaa tuntuu olevan ruhtinaalisesti! Varsinkin etäpäivinä... ;)

Mulla voi olla "omaa aikaa", vaikka mukulat ois kotona. Lapset ovat tottuneet siihen, että äiti sanoo, ettei nyt saa häiritä ja leikkivät keskenään. Esikoinen oli 1 kk aloittaessani ensi kertaa opinnot äitinä. Ovat siis kasvaneet opiskelevan äidin kanssa. Viimeistään illalla lasten nukahtaessa olen ihan omissa oloissani. Ja ovathan nuo jo niin isoja, että omiakin menoja alkaa heillä olla ja ovat kavereineen jossain.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Mulla voi olla "omaa aikaa", vaikka mukulat ois kotona. Lapset ovat tottuneet siihen, että äiti sanoo, ettei nyt saa häiritä ja leikkivät keskenään. Esikoinen oli 1 kk aloittaessani ensi kertaa opinnot äitinä. Ovat siis kasvaneet opiskelevan äidin kanssa. Viimeistään illalla lasten nukahtaessa olen ihan omissa oloissani. Ja ovathan nuo jo niin isoja, että omiakin menoja alkaa heillä olla ja ovat kavereineen jossain.

Saako udella, minkä ikäisiä lapsesi ovat? :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:

Saako udella, minkä ikäisiä lapsesi ovat? :)

Syntyneet 2001 ja 2003.

Mulla neljä lasta (10/03, 11/05 ja 2 x 3/07) ja kyllähän se olisi kieltämättä kiva, jos olisi omaa aikaa enemmän. Siis sellaista, että tietää 100% varmuudella, että saa tehdä jotain rauhassa, eikä kukaan keskeytä. Sellaista mulla on muutaman kerran vuodessa. Sitten sitä omaa aikaa, kun saa vaikkapa lukea lasten nukkuessa, sitä on tietty päivittäin.

Nyt on tulossa jotain ihmeellistä: lapset ovat ensi viikolla mummilassa yön ja sitä seuraavalla viikolla myös. :o Vastahan ne olivat marraskuussa yöhoidossa, mutta ihanaa kyllä, että näin nopeasti uudestaan ja peräti kaksi kertaa.

Mulla oli ennen omaa aikaa se kun lapset läksi nukkumaan illalla ja sain vain olla rauhassa ja valvoa yksin.
Nyt kun enää kuopus kotona on omaa aikaa yllinkyllin joskus liiankin kanssa.
Taas oli kaverilla yökylässä ja kovasti kaipailen jo kotia.

Päikkäriaika pelastaa miun päivän :) Joskus on ihana olla noin vuorokaus lapsista erossa, mut pidemmässä ajassa tulee jo iksu :( Nimim. tulevat justkohta mummilta yökylästä :heart:

tämän kolmannen syntymän jälkeen jos kerran viikossa pääsis käymään jumpassa niin riittäisi. muuten sitten pyöräilenkin kotona ja käydään lenkillä lasten kanssa.
anopista on myös paljon apua mutta en häntä silloin vahdiksi pyydä jos haluan jumppaan.

Se pari tuntia tyttösen ja mun nukkumaanmenoaikojen välissä on more than enough =) Jos tyttö temppuilee nukkumisen kanssa, niin tulee valvottua itsekin pitempään :ashamed:

Enemmänkin mä kaipaisin näitä hetkiä kun ollaan kahdestaan :xmas:

Yhteistyössä