mikä tarkoitus mun elämällä on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "empty"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"empty"

Vieras
en osaa enää nauttia elämästä niin kuin ennen. Kaikki tuntuu niin turhalta ja typerältä. Pitäis tietenkin olla tyytyväinen siihen että elämä on tällaista tasapaksua, ollaan terveitä jne eikä oo mitään hirveitä juttuja. Silti kaipais jotain hyvää tapahtumaa elämään.

Voi hyvin olla masennusta. Onko sulla ollut aikaisemmin samanlaisia ajatuksia?

Toisaalta elämä voi joskus tuntua tylsältä, kun mitään ei tapahdu. Pystyisitkö itse keksimään jotain uutta ja erilaista tekemistä? Joku harrastus vaikka.

On mulla ollut tämä tunne jo pari vuotta.

Kuulostaa varmaan tosi tyhmältä mutta mä kuvittelen että työpaikka(olen työtön), tai toisen lapsen hankinta tai naimisiin meno tekis onnelliseksi. Tuntuu vaan nyt siltä että elämä junnaa paikoillaan..

On mulla ollut tämä tunne jo pari vuotta.

Kuulostaa varmaan tosi tyhmältä mutta mä kuvittelen että työpaikka(olen työtön), tai toisen lapsen hankinta tai naimisiin meno tekis onnelliseksi. Tuntuu vaan nyt siltä että elämä junnaa paikoillaan..

Ei kuullosta yhtään tyhmältä. Kyllä työttömyys vaikuttaa mielialaan negatiivisesti, jos oikeasti haluaisi mennä töihin. Olisko sulla sitten mitään mahdollisuutta saada työtä?
Toivot ihan normaaleja asioita ja jokin muutos voisi tehdä hyvää.

Sulla ilmeisesti on mies kun toisesta lapsesta ja häistä haaveilet. Oletko puhunut hänen kanssaan näistä asioista?

• Tykkää
Reactions: nokkimus
Mä luulin, että olisin onnellinen kun olisimme naimisissa. Sitten kuvittelin, että kaikki olisi hyvin kun olisi oma koti. Kuvittelin, että ahdistukseen auttaisi koira. Kuvittelin aina, että kyllä asiat on sitten mallillaan kunhan tehdään niin ja näin. Kaiken tuon sain, oikein unelma elämää elin, silti ahdistus ei helpottanut, silti tuntui etten elä omaa elämää. Lopulta päätin luopua kaikesta, kaikkien järkytykseksi......En tiedä onko ratkaisu ollut oikea vai väärä. Ehkä se selviää sitten joskus.

Ei kuullosta yhtään tyhmältä. Kyllä työttömyys vaikuttaa mielialaan negatiivisesti, jos oikeasti haluaisi mennä töihin. Olisko sulla sitten mitään mahdollisuutta saada työtä?
Toivot ihan normaaleja asioita ja jokin muutos voisi tehdä hyvää.

Sulla ilmeisesti on mies kun toisesta lapsesta ja häistä haaveilet. Oletko puhunut hänen kanssaan näistä asioista?

Aika toivottomalta vaikuttaa jos töitä omalta alalta haluaa. Melkein niin että työllistyminen vaatisi alanvaihtoa.

Mies on ja yksi lapsi. Toista lasta meille ei kuulemma tule ennen kuin mulla on töitä. Naimisiin menosta ei mies ole innostunut..

Alanvaihto on tietysti iso juttu, mutta sekin on vaihtoehto. Opiskelu toki vaatii resursseja, mutta ei ole mahdotonta.

Naimisiinmeno ei vaan jostain syystä innosta kaikkia. Syitä voi olla monia, joskus niinkin yksinkertainen syy, että häät maksaa. Toki naimisiin voi mennä ilmaiseksikin ilman mitään juhlimisia. Tuohon toisen lapsen hankintaan on vaikea ottaa kantaa. Jos mies ei siihen suostu ennen kuin sulla on työ, niin tilanne on aika jumissa siltä osin.

Toivon todella, että saat jostakin otetta elämääsi. Olisiko jotain kurssia joka edistäisi työllistymistä tai voisitko harkita muun alan työtä?

Yhteistyössä