mikä vaivaa???? miestä?????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuu

Vieras
miehen kans kaikki solmussa. mies ei jostain syystä ota poikaa enää huomioon (poika 5v ja mun viimestä edeltäneestä suhteesta), ennen leikki paljon pojan kans ja pelasivat tietokoneella jne. mutta nykysin mies ei tee mitään pojan kans, nykysin mies tiuskii ja äksyää pojalle, ja poika heittäytyy hankalaks saadakseen ees jonkun laista huomioo.....

mies muutenkin kiukkunen, ei tykkää enää meidän yhteisestä koirastakaan, senkin saa kuulemma viiä lopetettavaks.... lasta ollaan yritetty jo 4kk. mutta nyt tuntuu et onko siinäkään järkee... mies paljon poissa, siis viikonloppusin. sillä paljon harrastuksia.

nyt mies vielä sairaslomalla selän takia.

en vaan enää jaksa tätä jatkuvaa napinaa.... oon sen miehelle sanonutkin, ja kysyny mikä sitä vaivaa. mut ei se osaa kuulemma sanoa. kysyin et onko se masentunu mut ei kuulemma ole. ehotin mielenterveys toimistoo mut se ei kuulemma tarvii sellasta.....

M;itä mun pitäs tehä?? erotakko.....? puhumisesta ei tunnu hyötyy olevan.... tänään taas yritän sitä puhumista kun pääsen aikasemmin kotiin ja poika vielä päivähoidossa......

jos se kuitenkin johtuu tuosta sairaslomasta ja selästä. ei ihminen aina itse edes tiedosta jos on jonkinverran masentunut.
ehkä sun kannattaisi kertoa miehelle mille sinusta ja varmaan pojastakin hänen käytöksensä tuntuu mieluummin kuin tivailla mikä miehellä on .

Jos sitä rassaa, kun vauvaa ei ala kuulua. Luulee itsessään olevan jotain vikaa, kun sulla on jo lapsi, niin sun vika se ei voi olla. Kiukuttelee sitten, kun murehtii, eikä saa sanotuksi. Kerro miehelle, että joskus tärppääminen kestää kuukausia tai jopa vuosia.
Menkää tutkimuksiin, jos miestä vaivaa!

Teille ilmeisesti yritetään nyt ensimmäistä yhteistä lasta?
Ehkä miehellä on tullut sellainen fiilis että sinun "entisestä elämästä" oleva poikasi ja koiranne ovat ylimääräisiä, haluaisi teidät sellaisena ydinperheenä... Jos niin on, niin pane ukko mäkeen. Luultavasti ei ainakaan tilanne parane jos miehelle syntyy oma lapsi siihen, saattaa tuntua entistä enemmän että poikasi "pyörii jaloissa".
Tää on vaan heitto, en tunne miestäs joten en osaa sanoa, mut mieti tarkkaan mitä teet. Poikas on varmaan sulle kuitenkin kaikista tärkein?

pojan takia tätä kaikkee mielessä pyörittelen. en haluis et poika kokee taas eron, oon eronnu jo pojan isästä pojan ollessa 6kk ja yhestä miehestä pojan ollessa 3v, tämä mun edellinen ukko oli väkivaltanen....

mut ei tääkään ole hyvä jos mies ei lopeta tota tiuskimista.....l

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
pojan takia tätä kaikkee mielessä pyörittelen. en haluis et poika kokee taas eron, oon eronnu jo pojan isästä pojan ollessa 6kk ja yhestä miehestä pojan ollessa 3v, tämä mun edellinen ukko oli väkivaltanen....

mut ei tääkään ole hyvä jos mies ei lopeta tota tiuskimista.....l

Otahan nyt ihan rauhallisesti :hug:

Eroko se aina kaiken ratkaisee? tiedätkös, että toisella voi olla todella kovia henk koht kriisejä, joita käy läpi ja siinä ei ole parisuhteella mitään osaa eikä arpaa muttakuin että sun tulee tukea ja olla käytettävissä, jos toinen haluaa puhua. Fyysinen sairaus ottaa psyyken päälle, selkäkivut ja siitä johtuvat liikuntakyvyt muutokset syö miestä olan takaa. Ei se erolla uhkailu ja kiristäminen ole ratkaisu!

Kuuntele, tue, mutta anna myös tilaa. Lapseen ei voi purkaa, sen teet selväksi. Lapsi on puolustuskyvytön ja aikuinen ei saa pahaa oloaan syytää lapselle, sanot että purkka oloaan sulle, sä ole sitä varten, ei lapsi.

Voin kertoa kokemuksesta, että jos on selkä kipeä, niin sitä ei edes huomaa miten se masentaa ja elämä on yhtä helvettiä. Luulen, että on masentunut jollain tasolla.

Yhteistyössä