Mikähän hitto mun kättä tai oikeestaan sormia vaivaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Luulin eka johtuvan puutumisen sormissa siitä kun työskentelen päätteellä päivät pääksytysten, ja hartiat on jumissa, mutta nyt olen lomalla vältellyt koneella oloa, mut vaiva ei vaan katoa..

Vasemman käden pikkurilli, nimetön ja keskisormi tuntuu erittäin oudolta, pistelee ja puutuu...ihan ku ois nippu k***iä kädessä...tää on tosi inhottavaa...voiko enteillä esim sydäriä??

Alkuperäinen kirjoittaja toimistotyötä tekevä:
ei se jumitus itsestään katoa vain syytä välttelemällä. Oletko keppijumpannut, käynyt hierojalla tms sen tietsikkavälttelyn LISÄKSI?

Näin justiin. Pitäis aika monta vuotta olla istumatta koneella ja muutenkin vältellä juttuja, mitkä käy niska-hartiaseutuun ennen ku se jumi sieltä katoais.

Hei vaan,
kuullostaa samalta oireelta kuin mistä itse olen kärsinyt vuosia, rannekanavaoireyhtymä. Hermot joutuvat puristukseen rannekanavassa. Siihen on monia syitä. Hartioidenkaan jumitus ei todellakaan häviä ihan loman aikana itsestään. Mene hyvä ihminen lääkäriin, äläkä täältä diagnooseja kysele. Tuskin on millään tavalla oire sydäristä, mutta en itse luottaisi täältä saatuihin neuvoihin, vaan hakeutuisin tutkimuksiin.

Minulla oli vasemmalla nuo kolme sormea puutuneet. Lähettivät fysioterapeutille. Vika löytyi lapaluun vierestä. Usean käyntikerran jälkeen jälkeen (hierontaa, venyttelyä, selkänikamien vierestä painelua, jumppaohjeita) puutuminen loppui, vaikka selkä ei kuntoon tullutkaan.

Vähintään hierontaa, mielellään fysioterapiaa tuon levon lisäksi. Hermot todennäkösesti ylävartalossa puristuksissa. Hieronta on hyvin pintapuolista käsittelyä ja syy on ns. syvemmällä tarvitaan jo fysioterapeutin apua (jos manipulatiiviselle pääset niin hieno juttu).

oli se vaiva sit ranteessa, kyynärpäässä tai yläselässä, niin pitää ensin selvittää mikä siellä on, ja jos (kun ) kyseessä on tulehdus niin se pitäis ensin hoitaa pois, ja sitten vasta hierontaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Seipääntyöntäjä:
Alkuperäinen kirjoittaja Hermopinne ranteissa.:
Hei vaan,
kuullostaa samalta oireelta kuin mistä itse olen kärsinyt vuosia, rannekanavaoireyhtymä. Hermot joutuvat puristukseen rannekanavassa. Siihen on monia syitä.

Tätä mäkin veikkaan. Onko sormesi puutuneita aamuisin?

ne on puuduksissa ihan koko ajan, ja en ole lomallani neulonut...tuntuu et vaiva pahenee koko ajan, alkaa tavarat tippua kädestä...voihan pjaska, just tässä mietin et hakisko saikkua ja siirtäis lomaa?? tää on oikeesti helvetistä...terveyskeskukseen just soitin vapaita aikoja ei oo lähimpään pariin viikkoon eikä kuulemma kuulosta päivystystapaukselta...

Ei se kyllä päivystyshommia olekaan. Ja jos ajattelet että olisit töissä, olisitko työkuntoinen?

Ei lomalla-ei-ole-kiva-olla-puolikuntoinen ole oikea peruste siirtää lomaa. Mene työterveyslääkärille niin siitä se lähtee selviämään, joko eteenpäin tutkimuksiin tai itsetehtävät jumppaohjeet.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Seipääntyöntäjä:
Alkuperäinen kirjoittaja Hermopinne ranteissa.:
Hei vaan,
kuullostaa samalta oireelta kuin mistä itse olen kärsinyt vuosia, rannekanavaoireyhtymä. Hermot joutuvat puristukseen rannekanavassa. Siihen on monia syitä.

Tätä mäkin veikkaan. Onko sormesi puutuneita aamuisin?

ne on puuduksissa ihan koko ajan, ja en ole lomallani neulonut...tuntuu et vaiva pahenee koko ajan, alkaa tavarat tippua kädestä...voihan pjaska, just tässä mietin et hakisko saikkua ja siirtäis lomaa?? tää on oikeesti helvetistä...terveyskeskukseen just soitin vapaita aikoja ei oo lähimpään pariin viikkoon eikä kuulemma kuulosta päivystystapaukselta...

Oletko kokeillut pitää kädessä rannetukea? Jo pelkästään öisin pitäminen auttaa monesti, mutta hyvä toki olisi jos sitä voisi pitää mahd. paljon.

Yhteistyössä