Mikähän mun miestä vaivaa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lumina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lumina

Vieras
Olen raskaana 9viikolla,. Yhdessä suunniteltiin avomieheni (yhdessä oltu 4,5vuotta) kans puolitoista vuotta lapsen tekoa, ja kun päätös lapsesta tehtiin, melkein heti tärppäs. Nyt sit yhtäkkiä mieheni sano ettei haluakaan lasta!! Ei ole kuulema valmis?? Ja että mun pitää tehdä abortti, koska kuulema joutuu sit viikonloppuisäksi ja maksumieheksi kuitenkin!! Tunsin kyllä pari viikkoa jo ettei kaikki ole miehelläni hyvin, kun oli päivät, aamusta iltaan pois, eikä oikein puhunut mitään ym. luulin et oli väsynyt töistä tms. mut tätä en olis arvannut. Kyllähän lapsi mun ehdotus oli, mut mieheni oli kyl innoissaan.. Mieheni on 33vuotias ja mä 28v, eli ei teinejäkään. Voiskohan tää olla jotain paniikkia joka menee ohi, vai teenkö mä aborttin?? Mä en haluis yksin jäädä lapsen kanssa, koska mulla ei ole ketään joka vois auttaa lapsen hoidossa jos mieheni totaalisesti kieltäytyy. Olen kyl ihmeissään, eka halus lasta kovasti ja kun plussasin oli haltioissaan, toi mulle kukkiakin ja nyt sit noin?? Mitä ihmettä mä teen aikaakaan ei ole paljon..?

Toinen nainen, jonka on löytänyt isyyspaniikissaan? ;) Ei vaan, se voi olla vaan tullut "yllätyksenä", siis se, että niin nopsaan tärppää. Keskustelehan nyt miehesi kanssa! Ehkä on vaan pohtinut tulevaa elämänmuutosta ja se pelottaa. :hug:

No ei todellakaan kannata tuon vuoksi tehdä aborttia. Raskaus on raskaus miehellekin ja siinä samalla aikaa totutella tulevaan. Joten sanot miehellesi vain, että nyt odotellaan ja valmistaudutaan vanhemmiksi =)

toi taitaa olla kuulemmma normaalia...se on joku ihme reaktio missä mies eka haluaa ja kun siitä tulee todellista niin alkaa hiukan pelkäämään..joskus se hälvenee nopeestikkin!!joillakin kestää varmaan synnytykseen asti.

Älä ainakaan aborttia tee. Ehkäpä miehesi raskauden edetessä kasvaa ajatukseen, että pian olette perhe ja teillä on lapsi yhdessä hoidettavana ja kasvatettavana. Saisitkohan hänestä puhumalla irti,mikä todellisuudessa siinä lapsen tulossa nyt sitten mättää.

Älä hyvä ihminen ainaskaan aborttia tee.. Vissiin paniikki iskenyt miehelle, mulle iski samanmoinen kun ekaa aloin oottaan. Jotenkin pelästy et nytkö vapaus ja "koko elämä" sitten loppuu, kestääköhän perhe jne.. Keskustelkaa, keskustelkaa..

Anna ajan kulua. Mies voi olla vähän paniikissa, luulisi ajan kanssa tottuvan ajatukseen isosta muutoksesta. Itse muistan myös ekassa raskaudessa plussan tehtyäni tunteneeni sekä onnea että huolta tulevasta, niin ja hiukka haikeutta huolettoman elämän loppumisesta.. Mies tuntui taas olevan tasaisen iloinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Toinen nainen, jonka on löytänyt isyyspaniikissaan? ;) Ei vaan, se voi olla vaan tullut "yllätyksenä", siis se, että niin nopsaan tärppää. Keskustelehan nyt miehesi kanssa! Ehkä on vaan pohtinut tulevaa elämänmuutosta ja se pelottaa. :hug:

Tuota mäkin olen miettinyt, toinen nainen.. Siihen ei ole moneen päivään saanut minkäänlaista kontaktia, käy välillä kotona nukkumassa, ei aina sitäkään. Olin niin onnellinen, kun plussasin ja nyt suuri suru.. En mä haluis tietenkään tehdä aborttia, mut en jaksais, kun olisin totaalisen yksin, mul ei olis ketään, olisin 18 vuotta täysin yksin lapsen kans 24/7 en jaksa.. Miten saan mieheen kontaktin ja ymmärtämään, kun on varmaan tosissaan ja mistä toi mielen muutos johtuu???

Jos sillä on toinen? Tuli vaan ekana mieleen. Mut voi kyllä olla kyse ihan vaan paniikistakin, jos ei vielä ollutkaan niin varma siitä lapsiasiasta. Jos mies on ajatellut, et siinä menee aikaa ennen kuin tulet raskaaksi ja se tapahtuikin melkein heti. Mut älä hyvä ihminen tee aborttia sen takia, miten voisit edes jatkaa miehes kanssa sen jälkeen? Se asia nimittäin tulis esille viimeistään sitten kun seuraavan kerran olisitte lasta saamassa tai aikeissa yrittää.

Alkuperäinen kirjoittaja lumina:

Tuota mäkin olen miettinyt, toinen nainen.. Siihen ei ole moneen päivään saanut minkäänlaista kontaktia, käy välillä kotona nukkumassa, ei aina sitäkään. Olin niin onnellinen, kun plussasin ja nyt suuri suru.. En mä haluis tietenkään tehdä aborttia, mut en jaksais, kun olisin totaalisen yksin, mul ei olis ketään, olisin 18 vuotta täysin yksin lapsen kans 24/7 en jaksa.. Miten saan mieheen kontaktin ja ymmärtämään, kun on varmaan tosissaan ja mistä toi mielen muutos johtuu???

Sanot sille suoraan, että onko niin raukka ettei voi ottaa vastuuta vai onko nyt tosissaan joku ongelma?

Alkuperäinen kirjoittaja Hömppä:
Alkuperäinen kirjoittaja lumina:

Sanot sille suoraan, että onko niin raukka ettei voi ottaa vastuuta vai onko nyt tosissaan joku ongelma?

Olenhan mä yrittänyt, mut kun harvoin näkee koko miestä ja sillonkin se vaan huutaa että "eikö mene perille, en halua lasta" ei sano syytä, muutakun ettei olekaan valmis isäksi, menettäis vapauden ym. Mut miksei sanonut ennen ku alettiin hommaan, sitä ihmettelen. Miten nyt tollanen mielen muutos? vai onko vaan sanonut et haluaa kun ei ole "voinut" sanoa mulle vastaan.. Ennekin ollut tällasia pikku asioissa, että on sanonut joo, kun olen jotain halunnut, sit myöhemmin pyörtänyt päänsä kun asia tullut ajankohtaseksi, sanonut ettei sanonut omaa OIKEAA mielipidettä etten olis saanut kohtausta!! Vaikken koskaan ole niitä saanutkaan.. Mut et näin suuressa asiassa.. Voiko mies oikeasti tehdä noin? onko mitään keinoa laissa, et sen saa isäksi? alan olla epätoivoinen!!!

Elarit joutuu maksaa vaikkei osallistuis lapsen elämää.
Hei oikeesti noi abortti aikeet on tyhmiä ja lapsellisia,eihän se sen tulevan lapsen vika oo jos isänsä ei sitä halua,ootte päättänyt sen tehdä ja sillä hyvä,vastuu kannettava.
En kukaan voi ketään mennä nirhaamaan jos ei vaan halua et tää ihminen elossa.

hoidat sen lapsen yksin,olet varmasti ollut aikuisena ihmisenä tietoinen että on mahdollisuus että ette ole ikuisesti miehesi kanssa yhdessä,olet päättänyt lapsen tehdä joten kanna vastuu,vaikka miehesi olisikin sika,joka ei missään tapauksessa ansaitse enään edes kuulua elämääsi,mä en enää edes odottelis tollasta miestä.
On taas yksi tossun alla viihtyvä nainen lisää...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
hoidat sen lapsen yksin,olet varmasti ollut aikuisena ihmisenä tietoinen että on mahdollisuus että ette ole ikuisesti miehesi kanssa yhdessä,olet päättänyt lapsen tehdä joten kanna vastuu,vaikka miehesi olisikin sika,joka ei missään tapauksessa ansaitse enään edes kuulua elämääsi,mä en enää edes odottelis tollasta miestä.
On taas yksi tossun alla viihtyvä nainen lisää...

En mä miestä takasin saman katon alle ottaiskaan, en mistään hinnasta! Mut hoitais edes vastuunsa ja olis tukena hoitamassa lasta. Olen sen verran alle vuoden ikäisiä lapsia hoitanut että tiedän miten rankkaa on, jos ihan yksin.. Mut päätin nyt et pidän lapsen, en mä varmaan edes olis pystynyt aborttia tekemään, oli vaan sellanen alku paniikki.. Se just sano et abortti pitää tehdä kun joutuu "maksumieheksi" (ja viikonloppuisäksi), onko jotain laillista oikeutta miehellä vaatia aborttia, tietääkö joku? Sano nimittäin äsken niin, kun sain sen langan päähän..

Voi hyvä ihme sentään, älä nyt tuolla perusteella ("mies muuttikin mielensä") edes harkitse aborttia!! Tuossa täytyy olla jotain taustalla..

Ja mitä tulee tuohon lailliseen oikeuteen vaatia aborttia niin sellaista miehellä EI missään nimessä ole! Puuta heinää on puhunut, pelotellakseen ja painostaakseen ehkäpä.

Oisko ihan harkittu päätös tehdä abortti siksi että miehesi sitä haluaa? Mieti tarkkaan kannattaako tuollaisen lapsellisen pellen takia... Sä pärjäät varmasti ja ehkä jopa paremmin kuin tuollaisen miehen kanssa joka muuttaa mieltään asiassa josta on leikki kaukana.

Alkuperäinen kirjoittaja haukankatse:
Voi hyvä ihme sentään, älä nyt tuolla perusteella ("mies muuttikin mielensä") edes harkitse aborttia!! Tuossa täytyy olla jotain taustalla..

Ja mitä tulee tuohon lailliseen oikeuteen vaatia aborttia niin sellaista miehellä EI missään nimessä ole! Puuta heinää on puhunut, pelotellakseen ja painostaakseen ehkäpä.

Hyvä tietää! Nyt on jo ihan rauhallinen olo, kun on tehnyt päätöksen.. Kaikkea se paniikki päähän laittaa.. Se vármaan uhkailee mua, minkä kerkeää, mut eipä haittaa.. Onko yksinhuoltajille olemas mitään "hoitopalvelua" lasten siis, joka kävis sillointällöin et sais esim.nukkua tms.?

:hug:
miehellä ei todellakaan ole mitään laillista tai muutakaan oikeutta vaatia sun tekemään aborttia!!!siis tuliko teille nyt ero?:0
tsemiä ja varmasti pärjäät vauvan kanssa!ja kun mieskin pikku mussukan näkee,ni varmasti heltyy :hearth:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oisko ihan harkittu päätös tehdä abortti siksi että miehesi sitä haluaa? Mieti tarkkaan kannattaako tuollaisen lapsellisen pellen takia... Sä pärjäät varmasti ja ehkä jopa paremmin kuin tuollaisen miehen kanssa joka muuttaa mieltään asiassa josta on leikki kaukana.

Laitoinkin jo tos aijemmin, etten aijo tehdä aborttia, oli ehkä vaan alku paniikkia, kun sai mietittyä, niin pääkin selkis.. :)

Yhteistyössä