Mikähän silmässä vikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jutta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jutta

Vieras
Parin viikon ajan lukiessani näkökenttään ilmestyy valkoisia läiskiä ja tuntuu kuin rivit "valuisivat" alas. Vaivaa on ajoittain, ei koko ajan. Lisäksi samalla oikean silmän ulkonurkalla näkyy kuin jotain seittiä. Silmät eivät ole kipeät ja muuten näen aivan normaalisti. Onko kellään ollut vastaavaa?

Mun äidille tuli tuollaisia oireita kun silmän lasiainen rupes liikkuun. Sille ei voi mitään tehdä(ainakaan viel tässä vaiheessa) mutta lääkärikontrollit on tasaisin väliajoin. Mutta koska oireet on aika erikoiset kannattaa käydä silmälääkärillä.

Mulla on usean kuukauden ollu silmissä sellasia kirkkaita valopisteitä, niinku pikkusia salamoita, ja toisessa näkyy koko ajan horisontaalisesti liikkuva musta aukko. Varsinkin tätä tietsikan ruutua lukiessa tuo aukko häiritsee. Oon odottanu jo pari kuukautta silmälääkärille pääsyä, enää 2 viikkoa jäljellä! Kun ei oo varaa mennä yksityiselle... optikkoliikkeen silmälääkärillä oon jo käynyt eikä siellä löytynyt mitään erikoista.
Migreenihän aiheuttaa kaikennäköisiä silmäoireita kyllä, jopa näön osittaista puuttumista. Mulla on noi koko ajan.

Yhteistyössä