Mikäpä pahan tappais, jos ei paha ite.

hyytikyppynen

Aktiivinen jäsen
30.10.2006
26 410
8
38
puurajan takana
Käytiin tuossa miehen sukulaisten tykönä. Sielä istuskeli myös sellanen 98-vuotias muori, jota nuo miehen sukulaiset on pitäny jonku sortin noita-akkana, terve ko pukki ja ennustanu parin niitten suvunmiehen kuolemat jne... Kerran oon sen ohimennen nähny hautajaisissa, sillon töllisteli minua pitkään ja toivotti meille parempaa jatkoa :D

No eniveis, se nyt tuijotteli tännään meän vauvaa, joka istu kaukalossa. Totesi että tuosta tytöstä tullee hyväntekijä. Kertoili siinä miten vauvojen kasvoista näkkee kyllä mitä niistä tullee, minun miehestäki oli sanonu aikoinaan että siitä tullee suojelija (no se on vartija ammatiltaan :D ) yms. Jäi sitte minua tuijottaan ja pamautti että mie en kuulema ennää kauaa elä, mut minnuun ei mikkään muu pysty ko mie ite. :whistle:
Sinänsä järkeen käyvää, montako kertaa on henki ollu löysällä mut vieläki elossa, mut en mie nyt itsaria ole aatellu tehä, miehän elän elämäni kevättä :o

Laskeutu kyllä niin syvä hiljasuus kahvipöytään ettei tosikkaan... :laugh:

Kerto se niin monia mielenkiintosia viisauksia, kuten että jokasella on tehtävänsä täällä ja sitte ko se on tehty niin ei ole ennää mittään suojaa kuolemalta.

Mut että joo, mikäpä pahan tappais jos ei paha ite. Niin mie miehelle sanoin ko lähettiin ja se oli pahalla tuulella sen muoriskan sanoista, on vieläki. Varmaan alkaa kyttäämään minua etten vaan päätä päiviäni :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
huh :D tollaset on kyllä mahtavia! aika tyly kohtalo sulla ja toivottavasti ei paikkansapitävä.

No mulla on siinä mielessä sekava olo, etten tiä pitäskö uskoa vai ei. Mut se on niin monissa asioissa osunu oikeaanki, vaan kerrankos sitä ois väärässäki. Mulla ko ei ole tällä hetkellä mittään sellasta syytä että haluaisin päiväni päättää :kieh:

Minua ei ehkä ahistais jos se ois yksin mulle sen sanonu, mut sen kuuli sen verran moni muuki että kyllä se pisti vähän ahistusta päälle... :snotty:

Sielä nyt sitte oottavat että koska tuo minun ukko soittaa uutiset, että mie oon itteni tappanu. Koska ne varmaan aika hyvin uskoo mitä se mummeli sannoo, monet kerrat ovat nähny että se on oikeassa ollu.

Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
jospa susta vaan huokui menneisyyden negatiiviset asiat ja läheltäpiti tilanteet. ja onhan sulla suojelija kotona :heart: se pitää susta huolen.

Nii. On siitä moni mulle sanonu että silmistä jo näkkee että olen eläny rankkaa elämää, jospa se sitte jotenki tekkee minun olemuksen tuommoselle vanhalle ihmiselle sellaseksi, että aattelee kuoleman kummittelevan minussa...
Ja joskus, ko onki niitä ittensä tappamis-oloja ollu, ne on ollu pitkän aikavälin aikaansaannoksia, ei mittään yhtäkkisiä juttuja.

Mut sepäs nähhään, miten käy. Pitäs varmaan olla huojentunu ja aatella ettei TARVI pelätä kuolevansa mihinkään ennenkö ite haluaa päivänsä päättää :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja No:
Minä uskon siihen että tulevaisuuttaan on mahdollista muuttaa, vaikka sen joku ääneenkin olis sanonu.
:hug:

Olen samaa mieltä. vähän vaarallista kuitenkin sanoa tuommoisia koska joku herkempi tms. vois vaikka uskoo sen niin tosissaan että alkais mennä siihen suuntaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja No:
Minä uskon siihen että tulevaisuuttaan on mahdollista muuttaa, vaikka sen joku ääneenkin olis sanonu.
:hug:

Olen samaa mieltä. vähän vaarallista kuitenkin sanoa tuommoisia koska joku herkempi tms. vois vaikka uskoo sen niin tosissaan että alkais mennä siihen suuntaan.

No mutta, niinki vanhalle ihmiselle ei varmaan sellaset tule mieleen.

Voi olla ettei kyseinen muori pidä sinusta ja yrittää viedä järkesi kuormittamalla ajatuksiasi tuollaisilla "ennustuksilla." Ja vaikka hän pitäisikin sinusta, on hän jo vanha ihminen, eikä siis ymmärrä mitä tuollaisten houreiden ääneen lausuminen voi saada aikaan. Kyllähän tuollainen alkaa luonnollisesti aina pelottaa. Kannattaa myös muistaa, että horoskoopeistakin jäävät mieleen juuri ne kerrat kun ne "pitävät paikkansa." Aiemmillakin kerroilla, ovat todennäköisesti vaikuttaneet juuri muorin sanat, kun ihmiset ovat "ennustuksen" kuultuaan joko välillisesti tai välittömästi "ennustusta" pelätessään alkaneet toimia itsetuhoisesti ja ne ovat siis toteuttaneet itsensä, sillä Ihmismieli on kuitenkin yllättävän helppo sekoittaa. Pidä vaan pääsi selvänä äläkä kuuntele moista hölynpölyä, niin kaikki on aivan hyvin. Terveellä järjellä pärjää aina.

Alkuperäinen kirjoittaja Kuningas:
Voi olla ettei kyseinen muori pidä sinusta ja yrittää viedä järkesi kuormittamalla ajatuksiasi tuollaisilla "ennustuksilla." Ja vaikka hän pitäisikin sinusta, on hän jo vanha ihminen, eikä siis ymmärrä mitä tuollaisten houreiden ääneen lausuminen voi saada aikaan. Kyllähän tuollainen alkaa luonnollisesti aina pelottaa. Kannattaa myös muistaa, että horoskoopeistakin jäävät mieleen juuri ne kerrat kun ne "pitävät paikkansa." Aiemmillakin kerroilla, ovat todennäköisesti vaikuttaneet juuri muorin sanat, kun ihmiset ovat "ennustuksen" kuultuaan joko välillisesti tai välittömästi "ennustusta" pelätessään alkaneet toimia itsetuhoisesti ja ne ovat siis toteuttaneet itsensä, sillä Ihmismieli on kuitenkin yllättävän helppo sekoittaa. Pidä vaan pääsi selvänä äläkä kuuntele moista hölynpölyä, niin kaikki on aivan hyvin. Terveellä järjellä pärjää aina.

Yks näistä jonka kuoleman oli ennustanu, kuoli sydänkohtaukseen. Ja juuriki keväällä, kuten tuo muori oli sanonu. Ja nuo pari tapausta on ne mitä tämä nuori sukupolvi tietää.

Tuskin mie ihmeemmin asiaa jään vatvomaan, mie en kuolemaa pelkää, aina se on kulkenu minun rinnalla tavalla tai toisella. Aikansa kaikkea...

Oispa mielenkiintoista tuntea tuollainen "noita"!

Voishan tuon "ennustuksen" tulkita niinkin että teet jotain uhkarohkeaa/typerää ja siinä käyki vähä huonosti... Mut antaa olla tuommosten ennustusten, ne on vain mahdollisuuksia, ei lopullinen totuus. Oma toiminta määrää miten asiat menee. :)

Ei se välttämättä itsaria tarkoittanut, se, että sulle ei mahda kukaan muu mitään kuin sinä ite, voi tarkoittaa vaikka sun elimistön kääntymistä itseään vastaan, eli jotain vakavaa sairautta.

Yhteistyössä