K
kaisla
Vieras
Yritin alottaa käytön mutta en ymmärtänyt ohjeita. Mikä on imu ja mikä kuorivaippa jne jne.Ihan hepreaa mullekin.Kertiksiä osaan käyttää ilman päänvaivaa.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja ---:Onko tuo totta, että vaipat eivät ime ja vauvalla on koko aika märkä olla? Taaperon vaippa (kuivaksi opettelevan) kuuluukin olla märkä, että oppii menemään sinne potalle. Sen ymmärrän mutta siis eikö kestovaipat ime hyvin? Olemme tulevalle vauvallemme hankkineet kestoja valmiiksi mutta pahalta tuntuu, jos on aina märissä ja vaippaa vaihdetaan sen takia koko aika!
Alkuperäinen kirjoittaja Kerta riittää:Pelkkä asiaan perehtyminen vie voimat. On hamppua, riisipaperia, villahousua, AIO, harsoa, lisäimua ja herra ties mitä. Vaipat maksaa ihan sikana, jopa käytetyt. Missä mä niitä edes kuivaisin, ei ole kuivuria ja ulkona ei siitepölyaikaan voi kuivata. Muutenkin pyykkiä tulee niin paljon.
Meillä sitäpaitsi vauvan iho menee rikki jo kosteasta paidasta jos vaikka maitoa valuu, en todellakaan jaksa uskoa että kestäisi mitään kestoja. Kertiksetkin joutuu vaihtamaan kohtuullisen taajaan. Ja sitäpaitsi, meilläpäin menee roskat polttolaitokseen, eli ensimmäistäkään vaippaa ei olla kaatopaikalle kärrätty maatumaan.
Alkuperäinen kirjoittaja toivotontako?:Olen yrittänyt 1kk ikäisen vauvan kanssa aloitella kestoilua mutta tuo pissaa niin paljon etten tajua mikä imu tai vaippa toimisi. Kertakäyttövaippakin vaihdetaan vähintään joka 2-4 tunnin välein ja aina kuin kakkaa, mutta tuntuu että vaipat ovat usein täynnä pissaa. Kestoilla iho punoittaa enemmän. Kokeilussa ollut nallenöttösiä, bumgenius aio, harsot, äitiyspakkauksen vaipat. Jouduttiin kertseissäkin ostamaan melkein heti synnäriltä päästyä jo isompia kuin vastasyntyneen vaippoja koska ne tulvivat välillä yli.
Haluaisin kyllä kovasti käyttää kestoja mutta tuntuu hankalalta jos jo nyt imukyky ei meinaa riittää.
Alkuperäinen kirjoittaja v:Alkuperäinen kirjoittaja Kerta riittää:Pelkkä asiaan perehtyminen vie voimat. On hamppua, riisipaperia, villahousua, AIO, harsoa, lisäimua ja herra ties mitä. Vaipat maksaa ihan sikana, jopa käytetyt. Missä mä niitä edes kuivaisin, ei ole kuivuria ja ulkona ei siitepölyaikaan voi kuivata. Muutenkin pyykkiä tulee niin paljon.
Meillä sitäpaitsi vauvan iho menee rikki jo kosteasta paidasta jos vaikka maitoa valuu, en todellakaan jaksa uskoa että kestäisi mitään kestoja. Kertiksetkin joutuu vaihtamaan kohtuullisen taajaan. Ja sitäpaitsi, meilläpäin menee roskat polttolaitokseen, eli ensimmäistäkään vaippaa ei olla kaatopaikalle kärrätty maatumaan.
Mun käsityksen mukaan vaippoja ei saa laittaa energiajakeeseen.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:koska haluan käyttää energiani muuhun kuin vaippojen pesemiseen.. Siksi. Oma päätökseni. En vaan halua.
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:koska haluan käyttää energiani muuhun kuin vaippojen pesemiseen.. Siksi. Oma päätökseni. En vaan halua.
Sama syy. + Mä en kuuna päivänä pistäs niitä likasia vaippoja muun pyykin sekaan, joten oman koneellisensa vaatisivat kuitenkin. Ei voi vähempää kiinnostaa niiden vaippojen säilyttely niin pitkään, että saan sen koneen riittävän täyteen. Eikä nappaa tippaakaan se koko paskavaippojen pesuruljanssi. :xmas: Ja meilläkin tuota pyykkiä riittää ilmankin.
Plus kun ollaan liikenteessä jossain ja tarvii vaippa vaihtaa, en halua kantaa sitä likasta vaippaa koko päivää mukana.
Alkuperäinen kirjoittaja JanJade:Alkuperäinen kirjoittaja Mari:Ne on mulle edelleen hepreaa, että mitkä on hyviä ja mitä kannattaa ostaa ja mitä ylipäätään yhteen vaippaan kuuluu. Ois kiva, jos joku näyttäis kädestä pitäen. Oon lukenu kaikki sivustot ja silti tuntuu hankalalta, että mistä alottais. Ei viittis kovin montaa vikaostosta tehdä.
Sama täällä.
Alkuperäinen kirjoittaja asdf:Koska 1-vuotiaan kertis tarvitsee vaihtaa vain 2-3 kertaa paivassa ja kestovaippa tuplasti useammin.
Alkuperäinen kirjoittaja Kestotkin rasittaa luontoa:Kyllä kestotkin rasittaa luontoa jos peset ne jollain muulla kuin biologisesti hajoavalla pesuaineella... Ja kanniskelepa jotain paskaista kestovaippaa tuolla kaupungilla kun liikut. Ei sitä hajua kestä kukaan.