oon kuvitellu, et jotkut asiat vaan on itsestäänselviä aikuisille ihmisille... mut ei..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vanhempiin kyrpiintynyt!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Idiootteja vanhempia, ei voi muuta sanoa. Yksi asia jäi kuitenkin vaivaamaan. Miten ap voi mennä töihin vasta klo 8 jos tietää että eka lapsi tulee silloin? Eikö se sun vuoro kuitenkin ala jo kuudelta, tuli sinne sitten ketään tai ei? Iltapäivällä lähdet kuitenkin pois jo klo 13-14, eikö niin? Missä muussa työpaikassa pystyisi lyhentämään työvuoroa tuolla tavalla? Ja palkan kärsimättä? Eiköhän siellä jotain sellaistakin tekemistä löydy jota on helpompi tehdä ILMAN lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja x:
Idiootteja vanhempia, ei voi muuta sanoa. Yksi asia jäi kuitenkin vaivaamaan. Miten ap voi mennä töihin vasta klo 8 jos tietää että eka lapsi tulee silloin? Eikö se sun vuoro kuitenkin ala jo kuudelta, tuli sinne sitten ketään tai ei? Iltapäivällä lähdet kuitenkin pois jo klo 13-14, eikö niin? Missä muussa työpaikassa pystyisi lyhentämään työvuoroa tuolla tavalla? Ja palkan kärsimättä? Eiköhän siellä jotain sellaistakin tekemistä löydy jota on helpompi tehdä ILMAN lapsia.

yksi lapsi on ilmoitettu tulevan kuuteen. tällöin pääsen töistä yhden maissa. seuraavat lapset tulee vasta kahdeksalta, joten jos tää eka lapsi ei tule aamuun, niin menen vasta kahdeksaan ja pääsen sitten kolmen maissa. ei kai siellä järkeä ole tunteja tyhjänpanttina seistä? järkevämpi se on päivää sit venyttää sieltä loppupäästä. tosin tässä on melkein 30h kertyny ylitöitä näiden juttujen takia, et ehkä se on sit ihan sama moneen menen ja monelta lähden jos lapsimäärä sen sallii?

Alkuperäinen kirjoittaja x:

Hoitoalalla mieluumminkin on ongelmana se, ettei niitä kertyneitä ylityötunteja tahdo saada millään otettua/pidettyä pois.

No todella harmittavia ja ärsyttäviä juttuja nuo mainitsemasi ovat, ihan väärin. Mutta tuo sinun kirjoitustyyli kertoo kyllä aika paljon susta ittestäskin..

Ystäväni on päiväkodin johtaja ja on samansuuntaista kertonut, että tuollainen ap:n kuvaama käytös on lisääntynyt viime vuosina paljon. Hän on siis tehnyt päivähoidossa hommia jo vuosia, mutta kertoi että esim. haukkumiset on nykyään ihan arkipäivää siis että lasten vanhempi haukkuu hoitajat ihan mitättömistä syistä rumasti ja kovaa juuri ap:nkin kertomalla tyylillä :( uhataan valituksialla ylemmälle taholle ihan mitättömistä syistä vaikka et lapsen sukka on eksyny toisen lapsen hyllyyn tms.

Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Ystäväni on päiväkodin johtaja ja on samansuuntaista kertonut, että tuollainen ap:n kuvaama käytös on lisääntynyt viime vuosina paljon. Hän on siis tehnyt päivähoidossa hommia jo vuosia, mutta kertoi että esim. haukkumiset on nykyään ihan arkipäivää siis että lasten vanhempi haukkuu hoitajat ihan mitättömistä syistä rumasti ja kovaa juuri ap:nkin kertomalla tyylillä :( uhataan valituksialla ylemmälle taholle ihan mitättömistä syistä vaikka et lapsen sukka on eksyny toisen lapsen hyllyyn tms.

No en tiedä, kai metsä vastaa niinkun huudetaan, jotenkin. Mulla ei ole ollu koskaan mitään ongelmia päivähoitohenkilökunnan kanssa. Aina ollaan puolin ja toisin fiksusti hoidettu asiat. ja asiat on hoitunu.

Ei kuulosta kivalle.

Olen päiväkodissa töissä ja osa vanhemmista on tuollaisia. Onneksi suurin osa on kuitenkin ihan fiksuja.

Laittakaa vanhemmille kotiin tiedotus, jossa kaipaatte asiallista käytöstä. Mainitsette, että sovituista hoitoajoista on pidettävä kiinni ellei pakottaaa syytä muuttaa niitä ilmene, henkilökunalle puhutaan asiallisesti ja lasta hakemaan tultaessa sanotaan heipat.

Kuinka itse tervehditte vanhempia? Miten heille on lasten hoidon alussa esitelty hoitopaikka? Kuinak kerrotte lasten päivästä? Muistatteko positiivisen palautteen jne.?

Alkuperäinen kirjoittaja tytönjapoikienmamma:
Alkuperäinen kirjoittaja memmu:

No en tiedä, kai metsä vastaa niinkun huudetaan, jotenkin. Mulla ei ole ollu koskaan mitään ongelmia päivähoitohenkilökunnan kanssa. Aina ollaan puolin ja toisin fiksusti hoidettu asiat. ja asiat on hoitunu.

:headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :o :o

Alkuperäinen kirjoittaja Joopanoo:
Joo, vanhempia on joka lähtöön :/ Mutta oon mie tavannut paljon kyllä niin hirveitä hoitajiakin, ettei mitään rajaa.

Mulla on sellnen tunne et sinä ja tuo yks toinen :headwall: ootte tossa ap:n ryhmässä hoidettavien lasten vanhempia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras2:
Joo, vanhempia on joka lähtöön :/ Mutta oon mie tavannut paljon kyllä niin hirveitä hoitajiakin, ettei mitään rajaa.

Mulla on sellnen tunne et sinä ja tuo yks toinen :headwall: ootte tossa ap:n ryhmässä hoidettavien lasten vanhempia.

Totta tuokin, ei kannata päätään hakata. On myös alalle sopimattomia hoitajia.

Alkuperäinen kirjoittaja esmes:
Alkuperäinen kirjoittaja ohhoh:
Missäs teidän hoitotädit on jos ne ei huomaa että lapset lähtee ja menee jo parkkipaikalla?

Juttelemassa toisen samaan aikaan haettavan lapsen avnehmman kanssa? Niistämässä lapsen nenää?

Niin? Eli sieltä pääsee lapsi lähtemään kenenkään huomaamatta, kun täti 'niistää jonkun nenää'? Aika outoa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras2:

No enpähän ole :) Olin ihan hyvä ja tottelevainen vanhempi, kun tytär oli hoidossa :)

mulla ex-työkaverin kanssa oli samassa ryhmiksessä lapset, hänen puheistaan sai aina hirmu kielteisen kuvan hoitopaikan hoitajista, itsellä aivan päinvastaiset kokemukset. eli varmaan kyseisen äidin ulosanti hoitopaikassa aiheutti kielteisen suhtautumisen hänen vaatimuksiinsa (eikä muuten työkaverinakaan ollut aina mukava, käytös semmosta ylimielistä)

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Ehkä tässäkin asiassa on niin, että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

voisitko selittää mitä tarkoitat?

aiemmin joku kysyi, että miten on mahdollista et huomataan lapset kun ne kävelevät parkkipaikkaa kohti. siten, että pihan malli on sellainen, että siitä lähtee pieni hiekkatien pätkä (jolla olivat), sitten on se pieni parkkis ja sitten hiekkatie jatkuu isolle tielle. siinä on aita, mutta tämä äiti oli lapsensa auttanut sinne.. katselin kun leikkivät siinä lähettyvillä ja menin selvittämään yhtä riitaa ja kun katsoin uudelleen, oli lapset jo menossa..

mä olen aina saanut työstäni hyvää palautetta, olen hyvä työssäni; lapsirakas ja sosiaalinen. omasta puolestani voin sanoa, että lapset jäävät huomaani hyvillä mielin aamuisin ja meillä on mukavaa. juttelen paljon vanhempien kanssa (tai siis juttelin aiemmissa työpaikoissa, nyt kun alan kertoa lapsen päivästä niin se kuitataan olankohtautuksella tai sitten tyystin vaihdetaan puheenaihetta kuten "aha, onko sisällä mitään mitä tarvis hakee?")

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Ehkä tässäkin asiassa on niin, että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

voisitko selittää mitä tarkoitat?

aiemmin joku kysyi, että miten on mahdollista et huomataan lapset kun ne kävelevät parkkipaikkaa kohti. siten, että pihan malli on sellainen, että siitä lähtee pieni hiekkatien pätkä (jolla olivat), sitten on se pieni parkkis ja sitten hiekkatie jatkuu isolle tielle. siinä on aita, mutta tämä äiti oli lapsensa auttanut sinne.. katselin kun leikkivät siinä lähettyvillä ja menin selvittämään yhtä riitaa ja kun katsoin uudelleen, oli lapset jo menossa..

mä olen aina saanut työstäni hyvää palautetta, olen hyvä työssäni; lapsirakas ja sosiaalinen. omasta puolestani voin sanoa, että lapset jäävät huomaani hyvillä mielin aamuisin ja meillä on mukavaa. juttelen paljon vanhempien kanssa (tai siis juttelin aiemmissa työpaikoissa, nyt kun alan kertoa lapsen päivästä niin se kuitataan olankohtautuksella tai sitten tyystin vaihdetaan puheenaihetta kuten "aha, onko sisällä mitään mitä tarvis hakee?")

Tarkoitin sitä, että ehkä tuo nimimerkkisi mukainen asenne vanhempia kohtaan jollain tavalla heijastuu käytöksestäsi.

Osaltaan vanhempien käytöstä ryhmiksessä saattaa selittää se asia, että usein varmaan kyseisten vanhempien työajat saattavat olla todella vaihtelevia ja niistä ei tule heille itselleenkään aina ajoissa tietoa, että pystyisivät muutoksista ilmoittamaan.

Mulla yksi kaveri oli tuollainen että listojen toimittaminen oli työn alla,ei noudattanut sovittuja klo:n aikoja,vei lapsen hoitoon vaikka oli merkitty vapaapäivä.
Ja sitten ihmetteli miksi hänelle siitä huomautettiin ja useasti.
Ei saanut kaaliinsa ettei ne hoitajat siellä 24h ole eli hoitoajat ja päivät suunnitellaan lasten tulojen mukaan.

Uskaltaudun myöntämään että meillä tehdään juuri tuota viedään ja haetaan mitensattuu! Johtuu siitä että meillä on kaksi jotka tehdään töitä niin ettei oikesti välttämättä tiedetä monelta tullaan tai lähdetään ja jopa että ollaanko vapaalla vai ei. maksetaan kuitenkin ihan täydet ja sanottu hoitoonkin että näin on ja pysyy,,ei soitella mitenkään erikseen jos lapset jääkin kotiin tai haetaan aiemmin/myöhemmin,,,tarha on auki 7-18 ja thäts it! Juteltu ihan päiväkodon johtajan kanssa ja toimii,,joskus kun on jotain sijaisia ja meiän lapset on ainoita 16.30-18 niin näyttävät nyrpeetä naamaa hakiessa vaikka niide työvuoro on oikeesti aukioloaikojen mukaset

Mua ihmetyttää mikä tuossa ap:n asenteessa muka mättää? vanhemmat eivät toimi päikkärin sääntöjen mukaan ja käyttäytyvät sopimattomasti. Miten siihen pitäis suhtautua? Ihan asiastahan tuo on!

Yhteistyössä