Miks persut ihannoivat Venäjää ja Putinia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Suomessa liki 700.000 köyhää ja määrä tulee lisääntymään roimasti tällä vuosikymmenellä.

Totaa....Venäjällä puolet elää köyhyydessä, Suomessa vain 6-7 % kokee elävänsä köyhyydessä?

Sun oma linkkisi:
Kyselyn mukaan n. 6 prosenttia ihmisistä ja n. 7 prosenttia kotitalouksista kokee, että heillä on vaikeuksia tai suuria vaikeuksia toimeentulossaan.

Ovatko venäläinen ja suomalainen köyhyys lisäksi verrannollisia? Suomessa sosiaalijärjestelmä auttaa mm.siinä, että kodittomia on vähän.
Venäjällä on 5 miljoonaa koditonta. Tietty onhan siellä porukkaakin, mutta suhteutettuna väkilukuunkin se on paljon.

Mutta. Miksi silti Venäjä on keskusteluissa persuilla kuin joku lemmikki, jota ei saa moittia? Miks pitää mennä toiseen ääripäähän?
Missä keskusteluissa ja keiden persujen? Puolueenko ohjelmista olet löytänyt moista? Itse olen "persu" enkä sympatiseeraa lainkaan Venäjää poliittisessa mielessä. Toki arvostan sikäläistä kulttuuria ja keittiötä. Ettet vaan olisi lukenut jotain mv-lehteä ja kuvitellut olevasi Suomen uutisten sivulla? (Vinkki: tässä pitää tietää, että ns. vaihtoehtomediat eivät ole Perussuomalaisia julkaisuja ja vaikka ne välillä levittävät persujen somepostauksia ja myös moni persu niitä varmasti lukee, se vaihtoehtomedia-porukka on yleensä omissa pienpuolueissaan yms. projekteissaan touhuavaa jengiä.)

Missä keskusteluissa ja keiden persujen? Puolueenko ohjelmista olet löytänyt moista? Itse olen "persu" enkä sympatiseeraa lainkaan Venäjää poliittisessa mielessä. Toki arvostan sikäläistä kulttuuria ja keittiötä. Ettet vaan olisi lukenut jotain mv-lehteä ja kuvitellut olevasi Suomen uutisten sivulla? (Vinkki: tässä pitää tietää, että ns. vaihtoehtomediat eivät ole Perussuomalaisia julkaisuja ja vaikka ne välillä levittävät persujen somepostauksia ja myös moni persu niitä varmasti lukee, se vaihtoehtomedia-porukka on yleensä omissa pienpuolueissaan yms. projekteissaan touhuavaa jengiä.)
Siis voihan se olla, että persujen kiukkuisin porukka fanittaa Putinia, eikä kaikki persut. Mutta aikalailla täällä ja vauvallakin näkyy Venäjä-fanius.

Onko Suomen uutiset siis osa valtamediaa? Jos se ei kerran ole vaihtoehtomedia?

Tosiaan, en oikein ymmärrä miksi ei seurata vanhaa neuvoa: follow the money!

Ainakin kaksi keskeistä demarihahmoa on näkyvästi sitoutunut Putinin Nordstream kaasuputken edistämiseen ja tekee sillä hyvää tiliä. Paavo Lipposen toiminta on kaikille tuttua. Puoluesihteeri Anton Rönnholmin toiminta Gazpromin lobbarina Brysselissä ei ole kovin hyvin tunnettua.

Puoluesihteeri Anton Rönnholm on laskuttanut Putinin Gazpromia 200.000 euroa vuosina 2011–2013 kaasuputken lobbausponnisteluista.

Lipposen firman toiminta Putinin/Gazpromin palveluksessa on ollut erittäin kannattavaa.

• Tykkää
Reactions: Palstapesu

Yhteistyössä