Miksi äidin pitäisi aina ikävöidä lapsiaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "niin"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"niin"

Vieras
Kun katselee myyntimies jetro ohjelmaa tai tavallista elämää Heikki Lampelan ohjelmaa niin ei niissä kumpikaan kerro ikävöivänsä lapsiaan ja tällaisia miehiä on paljon. Miksi siis jos äiti reissaa tai on lapsen luota pois työn tms takia hänen kuuluu ikävöidä lapsiaan?

Ei kai sen äidin kuulu ikävöidä lapsiaan... ehkä äidit vaan useimmiten ikävöi enemmän lapsiaan. Naiset on sellasia ja miehet tollasia.
Tosin, jos meidän lapset on vaikka yökylässä, niin on meillä jo aamulla niin hurja ikävä niitä, että pitää kiireesti lähteä hakemaan kotia. Ja ikävä on kummallakin.

Ei kai sen äidin kuulu ikävöidä lapsiaan... ehkä äidit vaan useimmiten ikävöi enemmän lapsiaan. Naiset on sellasia ja miehet tollasia.
Tosin, jos meidän lapset on vaikka yökylässä, niin on meillä jo aamulla niin hurja ikävä niitä, että pitää kiireesti lähteä hakemaan kotia. Ja ikävä on kummallakin.

Meillä miehellä on ikävä jos lapsi on yökylässä, mitä tapahtuu kyllä harvoin mutta ei minulla ole yhtään ikävä. Että mulle tulisi ikävä vaadittaisiin ehkä viikon tai kahden erossaolo.

Jaa-a. Mä en ikävöi.
Silloin kun lapset on poissa/olen itse poissa, nautin hiljaisuudesta ja rauhasta, saan nukkua pitkään ja tehdä mitä huvittaa. Kukaan ei jatkuvasti hoe korvan juuressa äitiäitiäitiäiti.

Silti mun mielestä on aivan ihanaa, kun ollaan koko perhe yhdessä. Rakastan lapsiani enemmän kuin mitään muuta.

Se ikävöikö lapsiaan ja kertooko siitä ovat kaksi eri asiaa. Äideillä ehkä on vain tapana toitottaa näitä asioita kaikille jotta kaikki vain huomaavat miten loistava äiti on. Isillä ei ole samanlaista painetta eikä tarvetta.