Miksi anoppi ei koskaan sano mitään mihinkään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

???

Vieras
.. anoppi on sellainen "äiti teresa", mistään ei voi sanoa koskaan mitään, tuntuu että hänellä ei muita mielipiteitä kuin "ihanaa", "kivaa" tms... hänen miehensä saa vapaasti puhua heidän tyttärensä "isosta mahasta" tai "isosta takapuolesta" ja anoppi vaan vaivautuneena hymyilee ja myötäilee. samoin kun mieheni petti niin anoppi vaan jeesusteli jotain että "älkää antako vihan laskea auringon ylle" tms... ja ainoa empatia minulle oli että "kyllä se XXXX oppii virheestään" jne... mistään asiasta ei ole mielipidettä, jos minä vaikka kommentoin jotain uutista niin anoppi vaan myötäilee. ärsyttävää! miksi noin on? mieheni väittää että hänen äitinsä nyt vain on kiltti, mutta ei kai kiltteys ja tuo ole sama asia?

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Ehkäpä hän ei uskalla sanoa mitään, jos on joskus saanut vaikka kipakasta sanansäilästä päähän. Miniöillä kun on tapana..

No ei sano mitään kenellekään, vuosia olen hänet tuntenut ja hyvin harvoin sanoo ylipäänsä mihinkään mitään, aina vaan hymistelee ja yrittää miellyttää. ei kuulemma edes koskaan suutu, näin sanoi mieheni.

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
eikö kukaan osaa sanoa miksi jotkut on tuollaisia? voiko joku muka olla luonteeltaan vain tuollainen?

Ei ole anoppi mitenkään hyvä:( Jos ei puhu mittään, ei oo hyvä, jos puhuu ei sekkään hyvä! Mikkään ei mene niinkuin nämä KUNNON? miniät haluais:(

itse olen valitettavasti vähän samanlainen, jos oikea tilanne missä kysytään mielipidettä tai muuten "vakava" tilanne johon tarvii puuttua niin sanon mutta minä en halua puuttua toisten tekemisiin tai sanomisiin tai ainakaan päästää suusta sammakoita joilla saa toiselle pahan mielen.

Anteeks, mutta on pakko :laugh: :laugh: :laugh:

Kun yleensä täällä vaan valitetaan nimenomaan siitä mitä anoppi on sanonut ja tehnyt. Nyt kerrankin on anoppi, joka ei pahaa sanaa sano, eikä sekään ole hyvä. :laugh:

tykkäättekö sellaisesta ihmisestä joka antaa miehensä haukkua yhteistä tytärtä leveäperseiseksi, läskiksi jne. vieraiden kuullen? ja tuo ihminen vaan hymyilee ja myötäilee?

Alkuperäinen kirjoittaja Ninni:
Onko anoppisi uskossa ?

kyllä on. mutta miten se tähän liittyy, selittääkö se muka tuota käytöstä? kai uskovallakin saa olla mielipiteitä ja saa sanoa myös miehelleen vastaan kun hän arvostelee rumasti tytärtään?

No jotkut on ehkä vähän ujompia mielipiteissään tai muuten vaan eivät halua puuttua tilanteeseen. Haluavat ehkä olla mahd. tasavertaisia itse kellekki. Sit vaan ittee kans ärsyttää, etä jos on kaks eri kantaa ja kummallekki hymistelee..niin ei se nyt oo hyvin. Tulee sellanen fiilis, et mitkähän patoumat sillä on ja millon se räjähtää.

Pakko sanoa tosta uskosta, että mulla tuli yhdestä kaverista just tollanen hymistelijä sen jälkeen, kun siitä tulis uskovainen! Ja nimenomaan erittäin uskovainen..mut luulis et pikkuhiljaa ois pakko purkautua, ei kait sitä jaksa olla mielipiteettä useampia vuosia.

sitten anoppi menee myös paniikkiin jos minulla ja miehellä on vaikka joku mielipideväittely (ei huudeta tosiaankaan, vaan keskustellaan kiivaasti mutta hyvässä hengessä). alkaa keksiä jotain muita puheenaiheita, hymistelee jne... minusta se ei ole kovin "normaalia".

Mikä hirvee tarve sulla on saada määriteltyä onko anoppi normaali? Se nyt on sellanen kuin on ja SUN tässä nyt on vaan opittava tulemaan toimeen sen kanssa :) Mitä pahaa on siinä, jos yrittää pitää kaikki sovussa?

Kaikki vaan EI riitele. Nuorena kuvittelin minäkin, että riitely kuuluu esim. parisuhteeseen, jotta silloin tällöin puhdistetaan ilmaa. Noh, mun mies ei riitele. Suuttuu harvoin ja sillonkaan ei huuda. Eli meillä ei tosiaan riidellä. Ja menee hyvin. Ei tähän mitään riitelyä tarvita.

Yhteistyössä