Miksi ei edes pientä kohteliasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huomiointia?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huomiointia?

Vieras
Olen aina laittanut miesystävälleni syntymäpäivisin jotain kivaa mm. kakkukahvit, lahjan tai vienyt ravintolaan syömään. Hän on pitänyt ja nauttinut huomiosta.
Ollaan oltu kohta pari vuotta yhdessä. Tänä aikana hän ei ole kertaakaan huomioinut minua mitenkään syntymäpäivisin eikä jouluisin. Täytin vähän aika sitten 30vuotta ja hän sanoi, että hänellä ei mitään ja ensi kerralla minun ei tarvitse muistaa häntä. No seuraavalla kerralla, kun hän täytti muistin kuitenkin. Leivoin ja annoin lahjan. Olen joskus vihjaillut, että haluaisin tällaista pientä huomiota esim. kukan lahjaksi. Hän vaan nostele olkapäitä ja sanoo, että hänen mielestään asia ei ole niin tärkeä.
Olen jotenkin kamalan pettynyt. Kaipaan jotenkin pientä huomiota. Puhuminen ei tunnu auttavan. Hän ei oikein huomioi minua arjessakaan. Jotenkin tekee aina asiat itsekkäästi esim. syö jäätelöä, laittaa kahvit vain itselleen kysymättä ottaisinko minäkin samalla.
Olen miettinyt pääni puhki, miksi mies ei mitään ymmärrä näistä asioista. Olen vaan niin pettynyt. Tuntuu, että puhuminen ei auta. Mies on täysin sokea tilanteelle.

Niin, ehkä ei sitten kannata jatkaa tuollaisessa suhteessa jos on onneton.
Itse en kaipaa huomointia ja vaivaannun jos mies tuo kukkia tms. koska en kaipaa niitä.

Pitää sua itestäänselvänä? Jos puhuminen ei auta, niin en jäis katteleen... Huomioiminen on välittämisen osoittamista ja jos ei edes juhlapäivinä muista, niin välittääkö edes?

Alkuperäinen kirjoittaja o:
Sun pitää vaatia. Opettele sanomaan suoraan mitä haluat.

Samaa minäkin sanoisin. Ei pidä antaa vain periksi, jos toinen kohauttelee olkapäitään ja sanoo ettei ole mitään. Ehkä kannattaisi keskustella miehen kanssa vakavasti oman kumppanin huomioimisesta. Aika kylmältä mieheltä vaikuttaa. Näyttääkö hän muuten tunteitaan, tai kiintymystään sinuun? Jos ei, niin, anteeksi vaan, aika turhalta vaikuttaa suhde. :(

Meillä ei kumpikaan oo sellanen huomioija, lahjatkin on yhessä päätetty et ostetaan jotain yhteistä kotiin tms. Mulle tulee kiusaantunut olo jos joku alkaa järkkäileen jotain ylläreitä ym. se huomio mut muuten, tekee ruokaa yms. Mut jos se on sulle tärkeetä niin puhu asiasta suoraan ja sano et opettelee asian.

Terve,
Jos harmittaa, niin tuskinpa nuo tavat muuttuvat ilman kunnon käsitteöyä tai sitten ne eivät muutu. Jokin klikki siellä ukollasi on, kun ei ota huomioon toivettasi. Voithan ajatella ettei sillä niin väliä, mutta jos se on sinulle tärkeä ja ukko ei sitä ymmärrä tai ei halua ottaa huomioon. Ottako hän muuten muissa asioissa toiveesi huomioon ja jutteletteko sioista? Onko arvomaailmanne samanlainen vaiko erilainen? Jos on iha erilainen niin kannattaa kenties etisä sellainen, jonka kanssa synkaa eri tasoillj on ymmärrystä. Voihan olla tosi kiva ja symppis ja hyvä mies omasikin. MUTTA jos on uskallusta lähteä, voit löytää sen tosi sopivan, Mistä ei tarvi sitten miettiä miksei huomioi. Toiset miehet ihan luonnostaan huomioi. Kannaatta ehkä pitää seurustelutauko. Minulla oli itseasiassa itselläni sellainen suhde, joka oli ihan hyvä. Mutta ei seollut minua varten/meitä varten. Löydettiin tahoiltamme onni. Rankka oli eroprosessi ja oman itsen etsiminen. Mutta olen nyt onnellinen. Löytyi hyvä mies. Sellainen, jota ei tarvitse muuttaa. Sellainen joka osaa huomioida minua luonnostaan minulle sopivilla tavoilla. Eihän tämäkään mutkatonta ole ollut, mutta perusjutut ne tärkeimmät on kohillaan. Ja juteltu ollaan ja yhdessä kasvettu.

Kannaatt mitettiä mitä todella haluat. Elämä on arvokas ja jokainen uhde kasvattaa ja opettaa meitä itsestämme ja toisitamme jotakin tärkeää. Hyvää kesää ja ole rehellinen itsellesi ja toiselle. Kaikkea hyvää." Älä elämää elämättä jätä", on joku viisas sanonut. Mitä lie tarkoittanee.

Alkuperäinen kirjoittaja huomiointia?:
Hän vaan nostele olkapäitä ja sanoo, että hänen mielestään asia ei ole niin tärkeä.

Sun kannattaa tehdä miehellesi selväksi, että vaikkei asia ole hänen mielestään tärkeä, niin sinulle asia kuitenkin on tärkeä. Väännä vaikka rautalangasta jos ei muuten mene perille. Ei ole parisuhteessa reilua tuommoinen, että toiselle tärkeä asia jyrätään jos asia ei itsestä tunnu tärkeältä. Kerro hänelle mitä haluat ja odotat, ja että todellakin vaadit.

Ensinnäkin mies on tosi pihi. Tämä on yksi syy, miksi varmaan lahjatkin jää ostamatta. Toiseksi mies ei vaan pysty käsittämään asiaa, että naista voisi huomioida. Hän ei vaan ymmärrä näitä juttuja. En usko, että mies tekee tahallaan. On kuitenkin kiltti, mutta ei vaan käsitä/ymmärrä, mitä on toisen huomiointi.

Mä en kyllä tuollaiselle miehelle antaisi mitään muutakaan, pitäisi jalkani visusti ristissä, jos ei sana mene perille.
Meillä mies on aika huono muistamaan, mutta minä pidän huolen, että jotenkin muistaa. Tänä vuonna synttärilahja tuli viikon myöhässä mutta tuli kuitenkin.

niin toiset miehet on vaan tuollaisia, itselläni on juuri sellainen. en kylläkään kaipaa mitään huomionosoituksia, silloin aniharvoin kun niitä tulee, saavat tulla:)

Mulla oli myös tuollainen mies ja kestin siinä suhteessa 12 vuotta!!! :O Syy miksi kestin noin kauan oli varmaan se, että se oli ensimmäinen seurustelusuhteeni ja se alkoi jo 15-vuotiaana.
Näin jälkeenpäin ajatellen, olin todella tyhmä, kun luulin että toinen pystyy ja haluaa muuttua.

Hän ei koskaan huomioinut merkkipäiviäni, valmistumisiani, jouluna en saanut lahjaa.. minä muistin kyllä aina häntä. Hyväilyjä ei muutoin kuin sillon ku halusi seksiä ja sen jälkeen hän oli taas sellanen etäinen.

Ainut milloinka hän näytti tunteitaan ja kertoi rakastavansa mua todella paljon oli se, kun lähdin eräs aamu kotoa ja en suostunut enää palaamaan, muuta kuin tavaroitani noutamaan. Hän vainosi mua pitkään mm. seurailemalla, haukkumalla julkisesti ja riehumalla mun uuden kodin pihalla =(

Erosta on jo aikaa vuosia ja hänen äitinsä sanoi minulle tässä taannoin, että poika ei ole vieläkään erosta toipunut, että ei ole seurustellut kenenkä kanssa ja ei varmaan koskaan pystykään. Syy siis vieritettiin mun niskoille ja koko suku on mulle vihainen.

Kyllä luulis, että mies vois jotenkin muistaa. Meillä mies on tehnyt mulle synttärinä kakun ja ostanut jotain pietnä kivaa ehkä siivonnutkin. Lahjat ei ole ollut mitää kalliita, mutta ajatus on minusta tärkein. Seitsemän vuotta ollaan oltu yhdessä. Äitienpäivänä olivat lapsen kanssa valikoineet kukan. Mitään ylen palttisia lahjoja en ole saanut, mutta se, että muistetaan tuntuu hyvälle. Ymmärrän sua, että olet pahoillasi. Juttele miehesi kanssa ja kerro miltä susta tuntuu.

Alkuperäinen kirjoittaja huomiointia?:
Ensinnäkin mies on tosi pihi. Tämä on yksi syy, miksi varmaan lahjatkin jää ostamatta. Toiseksi mies ei vaan pysty käsittämään asiaa, että naista voisi huomioida. Hän ei vaan ymmärrä näitä juttuja. En usko, että mies tekee tahallaan. On kuitenkin kiltti, mutta ei vaan käsitä/ymmärrä, mitä on toisen huomiointi.
Väännä rautalangasta. Sano, että vähintään kukat ja kortti on kertakaikkiaan pakko olla.

Kuunteles mitä täällä nämä naiset sanoo ja toimi OIKEESTI sen mukaisesti! ;) Kyllä meidän naisten täytyy osata vaatia, jos mies ei itse todellakaan tajua; joten väännä se asia vaikka miehelles rautalangasta, että sinäkin haluat ja olet ansainnut jotain huomiota syntymäpäivänäsi!!

... Ja vaikka nyt sinkku olenkin, niin mun ex-mies toi mulle edelleen kalliin lahjan ja kauniin kukka-asetelman syntymäpäivänä, vaikka en olisi halunnut että olisi minua muistanut.. Mielestäni en olisi sitä ansainnut! :(

Alkuperäinen kirjoittaja sara:
Kuunteles mitä täällä nämä naiset sanoo ja toimi OIKEESTI sen mukaisesti! ;) Kyllä meidän naisten täytyy osata vaatia, jos mies ei itse todellakaan tajua; joten väännä se asia vaikka miehelles rautalangasta, että sinäkin haluat ja olet ansainnut jotain huomiota syntymäpäivänäsi!!

Peesi. Ja sano tosiaan, etttä mitä täytyy olla, tai mitä suunnilleen, että vaihtoehtoja on. Jos sanot vaan, että pitää huomioida erittelemättä sen tarkemmin, niin eihän se osaa eikä ymmärrä.

Sano, että kukat ja kortti TAI kortti ja ravintola TAI kortti ja kakku TAI lahja.

:D

On totta että meidän suhde on jo lopussa. Olen ollut tyytymätön suhteeseen ja minusta tuntuu, että mies ei edes käsitä tilannetta eli puskista tulee jos/kun minä hänet jätän. Olen yrittänyt puhua, mutta tuntuu , että turhaan. Mies on seurustellut aikaisemmin kaksi kertaa (pitkiä suhteita) ja tiedän, että eipä ole näitäkään naisia huomioitu mitenkään. Naiset ovat lähteneet.
Tavallaan mies on kiltti, mutta kuitenkin pitää kiinni asioista joita hän pitää hyvänä. Ei osaa katsoa tilanteita toiselta puolelta yhtään. Ei osaa nähdä, mitä on toisen huomiointi. Hän ei ole tehnyt oikein mitään romanttista tekoa koko suhteen aikana. Ei ei käsitä näitä juttuja ollenkaan.

Voihan sitä toiselle kertoa, että suhde loppuu ihan oikeasti, jos toinen ei voi muuttua mitenkään. Meillä se ei auttanut. Hetkeksi mies hiukan muuttui (teeskenteli muuttuvansa), mutta se oli viikon kaksi mitä sitä kesti. Silloin hän saattoi suostua kaverikseni lenkille, elokuviin tms. Muutoin meillä oli ihan omat jutut ja sain aina kuulla omista menoistani. Millonka olin missäkin hänen mukaansa huoraillut. Teillä tuskin on näin sairaasta suhteesta kyse, mutta kannattaa miettiä ja yrittää keskustella kumppanin kanssa, onko suhteella tulevaisuutta.

Yhteistyössä