Miksi ei rahamme riitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köyhä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eli sä et käytännössä edes tiedä paljonko rahaa sun (ja miehen yhteisellä) tilillä on? ja minne ne rahat menee. ties vaikka sun kh-tuki menisi jonkun toisen naisen elatukseen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olen mä siltä kysynyt ei vain sano mitä varten me säästetään.Ei se mitään kerro jos siltä kysyy.

No sitten ala hommata omaa rahaa itsellesi.

Miten sulla on sellainen olo ettei teillä ole rahaa? Johtuuko se siitä, että joudut sitä pyytämään mieheltäsi? Ja hän haluaa tietää mihin rahan käytät?
Sori mut kuulostaa sille, et mäkään en haluais jakaa rahaani kenenkään kanssa kun on olo et se menee vähemmän tarpeelliseen. Miksi mummo ostaa vaipat ja ruoat vauvalle? Kenen äiti se on?

Niin??

Minä kyllä tuossa tilanteessa pyytäisin pankista omat verkkopankki-tunnukset tai ilmottaisin kelalle vain omassa käytössä olevan tilinumeron, johon kotihoidontuki maksetaan, että ei aina tarvisi mieheltä olla pyytämässä.. Miten ihmeessä olet aikanaan edes suostunut tuollaiseen järjestelyyn?

Juu en kuole karkin tms.puutteeseen ehkä hän laittaa rahat säästöön eikä kerro niistä mulle mut mitään en saa kaupasta ostaa ja jos esim.tarviin apteekkiin 20eur joudun sen häneltä pyytämään.

Täsmennätkö vähän: maksatko SINÄ nyt ruuat tai jotain laskuja niistä äippärahoista + lapsilisistä? Vai miksi sulla ei ole 20 euroa, jos tarttet apteekkiin`?

Meillä tehdään niin, ja on kai aika yleinen käytäntö, että se joka tienaa, maksaa kaikki isommat laskut. Lapsilisillä maksetaan satunnaiset henkilökohtaiset/ lapsen ostokset.

En tiedä ehdottiko joku jo mutta käy salaa kattomassa nettipankista, tiliotteista tai jostain noi. Käyhän se mies kuitenkin suihkussa, töissä, nukkuu jne et tilaisuuksia varmasti on. Kyllä toi käytös jo oikeuttaa siihenkin..

Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Eli sä et käytännössä edes tiedä paljonko rahaa sun (ja miehen yhteisellä) tilillä on? ja minne ne rahat menee. ties vaikka sun kh-tuki menisi jonkun toisen naisen elatukseen.

Just joo ja tää on ihan kun elokuvista koko juttu. Täähän on nyt niin, että se mies ei ole ollut sitä mitä ap on luullut-

Meillä yhteinen tili mies maksaa laskut hänellä verkkopankkitunnukset ei anna niitä mulle sinne tilille menee miehen palkka ja mun äitiyspäiväraha,lapsilisä menee pojan omalle tilille.

Jos mä tollaiseen järjestelyyn suostuisin, niin turha mun olisi valittaa oman rahan puutteesta :headwall: Saat sä kyl valittaa, mut ei se asia valittamalla parane. Teidän pitää vain yhdessä sopia menonne ja säästökohteenne.

...jos näkee, että lapsen isä ei välttämättä haluaisi huolehtia lapsen ruuistakaan. Veikkaan, että on ap:n äiti? Isä varmaan myhäilee tyytyväisenä, kun jää nekin rahat säästöön. Häpeäisi!

Alkuperäinen kirjoittaja siis:
Juu en kuole karkin tms.puutteeseen ehkä hän laittaa rahat säästöön eikä kerro niistä mulle mut mitään en saa kaupasta ostaa ja jos esim.tarviin apteekkiin 20eur joudun sen häneltä pyytämään.

Täsmennätkö vähän: maksatko SINÄ nyt ruuat tai jotain laskuja niistä äippärahoista + lapsilisistä? Vai miksi sulla ei ole 20 euroa, jos tarttet apteekkiin`?

Meillä tehdään niin, ja on kai aika yleinen käytäntö, että se joka tienaa, maksaa kaikki isommat laskut. Lapsilisillä maksetaan satunnaiset henkilökohtaiset/ lapsen ostokset.

Rahat menee yhteiselle tilille ja käyttöoikeus siihen (nettiin) on vain miehellä. Miten h.. jokin on suostunut moiseen? Tyhmä??

Alkuperäinen kirjoittaja No tokihan se mummo ostaa...:
...jos näkee, että lapsen isä ei välttämättä haluaisi huolehtia lapsen ruuistakaan. Veikkaan, että on ap:n äiti? Isä varmaan myhäilee tyytyväisenä, kun jää nekin rahat säästöön. Häpeäisi!

Lapsi on 4kk. En haluaisi sotkea imetystä tähän, mutta sillähän sitä säästöä saatais aikaan ja paljon.

Ei hän suostu tiliotteita näyttämään riitä siittä tulisi ja tiedän kyllä aivan varmasti hänen olevan töissä ei ole saanut potkuja tms.pelaamista en kyllä usko.

NO KATO NE SALAA. Mies syö, nukkuu, käy töissä, saunassa jne..siinä sulle tilaisuuksia käydä kurkkaamassa. Siirrä heti maanantaina omat rahat tulemaan omalle tilille. Herranjestas sentään. Aikuinen ihminen ja sulla on lapsikin..vähän oma-aloitteisuutta! Se on parisuhde missä sä elät, tai pitäisi elää...siinä kuuluu tollaiset asiat tietää.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ei hän suostu tiliotteita näyttämään riitä siittä tulisi ja tiedän kyllä aivan varmasti hänen olevan töissä ei ole saanut potkuja tms.pelaamista en kyllä usko.

NO KATO NE SALAA. Mies syö, nukkuu, käy töissä, saunassa jne..siinä sulle tilaisuuksia käydä kurkkaamassa. Siirrä heti maanantaina omat rahat tulemaan omalle tilille. Herranjestas sentään. Aikuinen ihminen ja sulla on lapsikin..vähän oma-aloitteisuutta! Se on parisuhde missä sä elät, tai pitäisi elää...siinä kuuluu tollaiset asiat tietää.

niin ja pyydä pankista omat tunnukset. sun mies ei edes saa tietää siitä jos et halua kertoa..

No, totuushan on, että jotakin erittäin selkeesti hämärää tuossa on MIEHESI puolelta. Ja piste. Eli joko uskot nyt pahaa hänestä tai sitten menet hiljaa takasin kärsimään. Mun mielestä vaan on naurettavaa antaa lapsen samalla kärsiä vain koska "et halua riidellä". Se äijä kusettaa sua!
Sitäpaitsi perhe on yhteinen juttu, pitäis ainakin olla. Eikä niin että sä odotat kiltisti saisitko ruokaa kaupasta ostaa tai tarvittaessa vaatetta jne.

Ja se mummo on miehen äiti varakas ihminen.Omat vanhempani hyvin köyhiä eivät pojalle mitään pysty ostamaan.

No miksi isovanhempien tarttisikaan mitään ostaa? Se on teidän lapsi, kyllä teidän pitää itse pystyä se elättämään. Ja noilla tuloilla sen kyllä pitäisi onnistua.

Alkaa tosiaan kuulostaa niin epätodelliselle,että tulee provo mieleen.

ap kirjoitti myös ettei halua erota kun lapsi on noin pieni.
Ehkä juuri nyt kannattaisi kun lapsi on pieni jos eroa olet ajatellut.
Saisi lapsikin nauttia normaalista kotielämästä äidin kanssa .
Kertomastasi päätellen perhe-elämänne miehesi kanssa ei voi olla avointa ja valoisaa lapselle.

Ja se mummo on miehen äiti varakas ihminen.Omat vanhempani hyvin köyhiä eivät pojalle mitään pysty ostamaan.

Ok. Eli mies katsoo, et tämä on jo riittävää kun hän tuo enemmän rahaa taloon ja hänen äitinsä elättää lapsen. Hyvinhän sulla on pullat uunissa. Senkun elelet ja odotat et mummeli kupsahtaa. Sitten olet rikkaan miehen puoliso, muttet omista mitään. Hoitaisit aikuisena ihmisenä asioitas paremmin.

En voinut imettää kun maitoa ei tullut vaikka kuinka yritin lisäksi syön sydänlääkkeitä joten ei suositella edes imetystä.

RR lääkkeet eivät ole este imetykselle. AIka harvat lääkkeet ovat. Asian vierestä: minkä kokoinen ihminen olet? Painoa/pituus?

Yhteistyössä