Miksi ei rahamme riitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köyhä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En odota kenenkään kuolemaa enkä halua kenenkään omaisuutta.Minusta lapsella pitää olla sekä isä että äiti.Emmekä me pakota ketään isovanhemmista tai sukulaisista pojalle ostamaan mitään ostavat jos haluavat.

Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Miten täällä on AINA näitä tälläsiä?? Onko kaikki provoja vai onko oikeesti tommosia ihmisiä kuin ap ja miehensä??

Mä olen miettinyt samaa, miten kaikki .. voi tehdäkään lapsia kun ei niistä ole itsensäkään huolehtijoiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lapsilisä menee pojan omalle tilille ja yhteiselle tilille mun äitiyspäiväraha ja palkka ja sieltä maksetaan laskut.

Miten se voi olla YHTEINEN tili, jos kerta sinä et saa nähdä tiliotteita/käydä verkkopankissa tai käyttää sieltä rahaa?

Miksi laitat äitiyspäivärahat sellaiselle tilille mihin et itse pääse käsiksi?

Onko sinulla oikeudet (siis pankissa) edes kyseiselle "yhteiselle" tilille?

Lapsilisä menee pojan omalle tilille ja yhteiselle tilille mun äitiyspäiväraha ja palkka ja sieltä maksetaan laskut.

Ja kenellä on pojan tilin käyttöoikeus?
Kyllä useimmissa pankeissa molemmilla huoltajilla on täysi käyttöoikeus lasten tileihin.
Mikä tilanne tällä tilillä on säästöjen suhteen...kai sitä voi mieheltä kysyä?

Meniskö miehellä osa palkasta esim. ulosottoon ja siksi ei suostu näyttämään tilitietoja. Meneekö teidän kaikki rahat siis samalle tilille? kyllä sulla on oikeus tietää, mihin rahat kuluu!

En odota kenenkään kuolemaa enkä halua kenenkään omaisuutta.Minusta lapsella pitää olla sekä isä että äiti.Emmekä me pakota ketään isovanhemmista tai sukulaisista pojalle ostamaan mitään ostavat jos haluavat.

Ei kukaan puhunut että odottaisit kenenkään kuolemaa. Sen jälkeen sulla on rikas mies ja itse olet yhtä pa. ELI hoida omat asias kuntoon, jäät tyhjän päälle pian tuolla tyylillä. Vai etkö halua.

siis hetkonen. teillä menee rahat samalle tilille, mutta miehellä sitten vp.tunnukset joihin sä et saa koskea.
joudut pyytämään siltä rahaa että pääset kauppaa tai apteekkiin.

siis sulla ei oo mitään pankki korttia tai tilinumeroa jolla pääsisit yksin käymään nostamassa rahaa.

tää on joko provo tai sit ap on pahasti tossun alla

Alkuperäinen kirjoittaja kehnis:

Ja kenellä on pojan tilin käyttöoikeus?
Kyllä useimmissa pankeissa molemmilla huoltajilla on täysi käyttöoikeus lasten tileihin.
Mikä tilanne tällä tilillä on säästöjen suhteen...kai sitä voi mieheltä kysyä?

Mitäs sitä mieheltä kysytään?? Se on PANKKI josta tilitiedot kysytään kun on omasta alaikäisestä kyse.

Taitaa olla aloitus provo, mutta niin on vastauksetkin kliseisiä. Heti on toinen nainen ja lapsia vierailla, jos mies käyttää tiliä yksinään. Jotain outoa tässä on, mutta ei aina tartte pelätä pahinta. Keksisitte välilllä jotain uutta ees. Jos elokuvalinjoille lähdetään ni miehellä on syöpä ja elinaikaa 6kk ja kaikki rahat menee hoitoihin.

Joopa joo. Todellisuus on tarua ihmeellisempää -toisinaan. Toisinaan on kyse arkisista asioista. Eihän me edes tiedetä kuin ap:n kertoma. Jos vaikka ap:lla ei rahat pysy käsissä ja siksi mies vahtii tilejä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras....:
siis hetkonen. teillä menee rahat samalle tilille, mutta miehellä sitten vp.tunnukset joihin sä et saa koskea.
joudut pyytämään siltä rahaa että pääset kauppaa tai apteekkiin.

siis sulla ei oo mitään pankki korttia tai tilinumeroa jolla pääsisit yksin käymään nostamassa rahaa.

tää on joko provo tai sit ap on pahasti tossun alla

Mikään ei näistä pidä paikkaansa, tää ap on täys köpsä.

En lukenut koko ketjua *anteeksi* . Mutta itselläni oli eksän kanssa sama tilanne, tosin meidän tulot oli huomattavasti pienemmät, itse kht ja mies työmarkkinatuella. Silti, kun itse hoidin laskumme (molemmilla omat tilit tosin) rahaa olisi pitänyt jäädä...mutta ei, se loppui aina puolessa välissä kuuta kesken, ja siinä sitten olimme minä+mies syömättä, lapsi oli pakko tietysti ruokkia ja vaipattaa. En tiiä vieläkään mihin ne rahat upposi, vaikka kuukaudesta toiseen listasin menoja ja tuloja ja laskin, aina olisi rahaa pitänyt jäädä meidän kokoisen peheen ruokiin.

Nykyään eksä on töissä, samoin nykyinen avokkinsa, heillä on paljon pienemmät menot kuin minulla ja nykyisellä miehelläni, vain yksi auto ylläpidettävänä kun meillä kaksi, vain yksi lapsi ylläpidettävänä, autolla ajoja paljon vähemmän ja käyttävät julkisia kun asuvat Hgin keskustassa. Mutta heillä on aina rahat loppu puolessa kuuta, elarit venyy jne.! Meillä taas huomattavasti pienemmillä tuloilla ja suuremmilla menoilla jää rahaa jopa hiukan säästöön.

Mä en keksi muuta kuin että eksä osaa jotenkin humputtaa ne rahansa heräteostoihin, kaikenlaiseen pieneen mikä ei näy missään, esim. käyvät hampurilaisilla usein, tyttärellemme ostaa jatkuvasti jotain pientä ja turhanpäiväistä (koska ei kai osaa sanoa ei) kun tytön ollessa siellä käyvät kaupassa, yms. Tai sitten syövät kalliisti. Mutta rahankäyttöä ei ainakaan osaa edelleenkään.

Alkuperäinen kirjoittaja joojoojoo:
Taitaa olla aloitus provo, mutta niin on vastauksetkin kliseisiä. Heti on toinen nainen ja lapsia vierailla, jos mies käyttää tiliä yksinään. Jotain outoa tässä on, mutta ei aina tartte pelätä pahinta. Keksisitte välilllä jotain uutta ees. Jos elokuvalinjoille lähdetään ni miehellä on syöpä ja elinaikaa 6kk ja kaikki rahat menee hoitoihin.

Joopa joo. Todellisuus on tarua ihmeellisempää -toisinaan. Toisinaan on kyse arkisista asioista. Eihän me edes tiedetä kuin ap:n kertoma. Jos vaikka ap:lla ei rahat pysy käsissä ja siksi mies vahtii tilejä.

Olen samaa mieltä. Miten joku vois laskea tilanteensa tällaiseksi? Ja sitten täällä ihmetellä sitä?? Se ettei "meillä ole rahaa" tulee siitä, kun hän joutuu sitä pyytämään. Tottakai pyytämään kun ei ole omaa tiliä tai tilille käyttöoikeutta.

Siis ihan ...koko juttu.

Tiedän jääväni tyhjän päälle miehenihän vanhempansa aikanaan perii enkä saa erossa mitään.Rakkaudesta olen naimisiin mennyt en rahasta.Pojan tili molempien vanhempien nimissä tiedän sen tilanteen ei miehelläni ulosotossa mitään ole ja molemmilla meillä on käyttöoikeus yhteiseen tiliin.

Tiedän jääväni tyhjän päälle miehenihän vanhempansa aikanaan perii enkä saa erossa mitään.Rakkaudesta olen naimisiin mennyt en rahasta.Pojan tili molempien vanhempien nimissä tiedän sen tilanteen ei miehelläni ulosotossa mitään ole ja molemmilla meillä on käyttöoikeus yhteiseen tiliin.

Teillä on siis avioehto?

Alkuperäinen kirjoittaja ihkuraksupoksu:
Mä en keksi muuta kuin että eksä osaa jotenkin humputtaa ne rahansa heräteostoihin, kaikenlaiseen pieneen mikä ei näy missään, esim. käyvät hampurilaisilla usein, tyttärellemme ostaa jatkuvasti jotain pientä ja turhanpäiväistä (koska ei kai osaa sanoa ei) kun tytön ollessa siellä käyvät kaupassa, yms. Tai sitten syövät kalliisti. Mutta rahankäyttöä ei ainakaan osaa edelleenkään.
Toi on totta, että pieneen menee yllättävän paljon rahaa! Esim. työmatkalla ostaa huoltoasemalta kahvin, välillä mukaan tarttuu joku pulla. Yllättävän paljon niistä kertyy kuukauden mittaan.

Tupakoiko ap:n mies? Siihen saa uppoamaan kans paaaljon rahaa, etenkin jos paljon polttelee.

Meillä on omat tilit, mutta yhteiset pankkitunnukset. Mä hoidan kaikki laskut ja tiliotteiden ym. tulostukset ja muut. Olen siis hyvin tietoinen mihin meidän taloudessa rahat menee vaikka olenkin se pienituloinen.

Mä saan khh:n tuen ja lapsilisän 1000 euroo käteen, mies tienaa n.2000 euroo kuussa. Kolme lasta, omakotitalosta lainanlyh. 550 euroo kuussa. Mulla toi 1000 riittää laskuihin ja ruokaan vallan mainiosti. Mies maksaa lainanlyhennyksen ja ostaa suuremmat ostokset ja kaikki mihin mun rahat ei riitä. Loput menee YHTEISEEN säästötiliin.

Mä en oikeesti tajuu että oot päästäny ton tollaseks. Hae ny hyvä ihminen oma tili itelles ja ne sun etuudet sinne.

No jos sulla on käyttöoikeus siihen yhteiseen tiliin, niin mitä täällä itket ja mietit mihin rahat menee? Nyt kipaiset vaikka pankkiin ja pyydät tiliotteen vaikka parilta viime kuulta ja sitten samalla itsellesi ne verkkopankkitunnukset.

Musta tuntuu, että joko oot provo tai sitten todella yksinkertainen kun et tajua omaa parastasi etkä ymmärrä mitä sulle sanotaan. Tai sitten oot tyytyväinen nykytilanteeseen, mutta sitten et kai olisi tätä ketjua aloittanut ja puhunut erosta..

se olis hauska nähdä mitä ap tekis niillä säästössä olevilla rahoilla. Ei mitään järkevää.

Ja tuo avioehto näiden muiden asioiden ohella, antaa vaan lisää varmuutta siihen, että ap:llä ei ole kaikki kotona.

Yhteistyössä