Miksi et osta peltoa ja metsää jos niiden pito kannattaa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja s
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

s

Vieras
Täällä maristaan kuinka metsänomistajia lellitään ja pelloista ei tarvitse maksaa veroa jne.

Miksi te marisijat ette sitten osta niitä??

Meillä metsää ja peltoa.;)

Kuinkahan moni kepulainen niitä peltojaan on ostanut? Perinnöksihän ne on saatu ja todennäköisesti vielä perinnönjaossa sorsittu nuorempia sisaruksia, varsinkin siskoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Kuinkahan moni kepulainen niitä peltojaan on ostanut? Perinnöksihän ne on saatu ja todennäköisesti vielä perinnönjaossa sorsittu nuorempia sisaruksia, varsinkin siskoja.

Täällä ilmoittautuu yksi sellainen. Ihan koko tila peltoineen, metsineen, rakennuksineen ja karjoineen on ostettu ihan vieraalta ihmiseltä. Ja tiedän, ettemme ole ainoita.

Että siitä vaan, kyllä siihen on jokaisella mahdollisuus, ei tarvitse kadehtia =)

Alkuperäinen kirjoittaja ..:

Täällä ilmoittautuu yksi sellainen. Ihan koko tila peltoineen, metsineen, rakennuksineen ja karjoineen on ostettu ihan vieraalta ihmiseltä. Ja tiedän, ettemme ole ainoita.

Että siitä vaan, kyllä siihen on jokaisella mahdollisuus, ei tarvitse kadehtia =)

Täällä ilmoittautuu toinen, ei kylläkään kepulainen, vaan kok :) Kyllä sivuelinkeino pitää olla näillä tiluksilla, että toimeentulon saa. Vaikka pääammattina oisikin maanviljelijä, niin aika lailla harrastustoimintaa se on. Ja harrastuksistahan aina joutuu maksamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:

Ja lisään vielä, että pankkilainalla on ostettu, omaa rahaa oli sen verran, mitä kaupungissa asuessa palkkatyöstä oli säästöön saatu. Ei perintöjä tms.

Ja lisään vielä senkin, että palkkatyössä kyllä pääsisi vähemmällä työllä parempaan toimeentuloon, että saa kadehtia...

Minä kyllä odotan että appivanhemmat kuolevat ja sitten alan tehdä rahaa perintömailla. Tai siis täyttelemään niitä tukiaispapereita. Kyllä siinä monella suu loksahtaa auki kun demari viljeleekin maata! :laugh:

Minä kyllä odotan että appivanhemmat kuolevat ja sitten alan tehdä rahaa perintömailla. Tai siis täyttelemään niitä tukiaispapereita. Kyllä siinä monella suu loksahtaa auki kun demari viljeleekin maata! :laugh:

Kukas sulle sitten ne peltotyöt suunnitteluineen tekee?

kyllä näkee että on taas tietämätöntä porukkaa liikkeellä!!! kyllä noista sukupolvenvaihdoksessa ostetuista maista on maksettu (tai siis maksetaan edelleen vielä 10.v)kovaa hontaa että saatiin ostettua työpaikka kun sisarille ei kelvannut, ja ymmärrän hyvin, leipänsä tienaa muillakeinon helpomalla ja halvemalla.
ja milläs sä timppa viljelet, tiedätkö että ne pellot ei pyhällä hengellä sikiä!

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Mieheni haluaisikin ostaa maata ja metsää, mutta minä en ole oikein innostunut, mitä me niillä osaisimme tehdä? :)

No voihan metsää ostaa ja antaa metsänhoitoyhdistyksen hoitaa käytännön työt =) Maksaa se toki mutta kyllä se kai jotain tuottaakin koska näin tiedän ihmisten tekevän. Ja no peltoa voi myös ostaa ja antaa vuokralle.

Alkuperäinen kirjoittaja Unicco:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Mieheni haluaisikin ostaa maata ja metsää, mutta minä en ole oikein innostunut, mitä me niillä osaisimme tehdä? :)

No voihan metsää ostaa ja antaa metsänhoitoyhdistyksen hoitaa käytännön työt =) Maksaa se toki mutta kyllä se kai jotain tuottaakin koska näin tiedän ihmisten tekevän. Ja no peltoa voi myös ostaa ja antaa vuokralle.

Meillä äidin metsää hoitaa metsänhoitoyhdistys,on metsät niin kaukana täältä että tulisi kalliiksi itse lähteä.
Apen pellot on kaikki vuokralla,ei itse kuunaan viljelisi ja poikiaan ei moiset kiinnosta.

Mies on kyllä keskustan kannattaja ja itse kannatan mitä milloinkin :whistle:

Ihan otettiin pankista lainaa jota pankille maksetaan. Tilaa tarjottiin miehen kaikille sisaruksille, kukaan ei halunnut tähän ryhtyä.

Ei kyllä kannata kadehtia, itse odotan sitä päivää kun äidistä joskus aika jättää mulla on sitten todennäköisesti sijoitusasunto ;) Ja jotain vakaata tuloa. Mutta toivon että saan pitää äitini vielä monta vuotta elossa!

haista sinä timppa pee**!
minä ja mieheni olemme kovalla hinnalla ostanett työpaikkamme, ja kukaan mieheni siskoista ei tilaa halunnut.
sisareni osti ihan rahalla ja lainalla aikoinaan minun kotitilani, et kyllä sä tiedät timppa kovin vähän elämästä, en ole koskaan kuullutkaan että joku olis saanut tilan perintönä, jokainen mun tuntemani on lainalla tilansa ostanut ja seuraavat 10-20.v sitä maksanut

Yhteistyössä