Miksi harvat naiset meikkaavat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kummasteleva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jännää ettei joitakin ihmisiä..(siis lähinnä Keittistä tässä ketjussa) kiinnosta näyttääkö rumalta, kauniilta vai siltä väliltä. Ulkonäkö on kuitenkin osa minäkuvaa, ehkä toisille ihmisille vaan on tärkeämpää se miltä näyttää tai tietenkin on, mutta ettei välitä ollenkaan miltä näyttää? Mulle ainakin tulee tosi hyvä fiilis silloin kun näytän hyvälle ja saan siitä palautettakin, siihen liittyy tietenkin myös meikkaaminen, mutta myös vaatteet, hiukset jne. JA tämä on vain yksi osa minua, en kuitenkaan määrittele itseäni tai arvoani sen mukaan miltä näytän, se on vaan osa minua.

Alkuperäinen kirjoittaja AntiLehmä:
Tyhmät lehmät jotka menevät näiden naurettavien "kauneusihanteiden" mukaan..

Miksi naisen täytyisi meikata? Miksi nainen on "ruma" jos se ei meikkaa? Miksi mies ei ole ruma jos se ei meikkaa?

Käytätte varmaan hameita ja paiskitte kotitöitä 24/7..

Ettei vaan rekka-autosi penkki olisi alkanut pistellä persauksiasi?

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Jännää ettei joitakin ihmisiä..(siis lähinnä Keittistä tässä ketjussa) kiinnosta näyttääkö rumalta, kauniilta vai siltä väliltä.
Mun kohdalla se varmasti johtuu siitä, ettei mun meikkaamiseni tai meikkaamattomuuteni muuta yhtään mitään. Joudun käymään kaupassa kuten ennenkin, töissä kuten ennenkin, tää huusholli on ihan yhtä sekaisin, bussi on myöhässä jos on ollakseen, sataa vettä jos on sataakseen jne. Kaikki asiat tapahtuu tai teen kuitenkin samalla tavalla riippumatta siitä, miltä näytän.

Mä tunnen oloni nuhjuiseksi, likaiseksi yms. jos naamassa päiväaikaan meikkiä.

Mulla on ihan ok iho, melko voimakkaan tummat ripset ja kulmakarvat ja muutenkin sellaiset kasvot, että meikkiä en mielestäni edes tarvitse päiväsaikaan. Olen omalla tavallani luonnonkaunis.

Ja omaa silmääni miellyttää enemmän luonnonkauniit naiset. Meikatut eivät ole koskaan niin kauniita.

Itse kyllä meikkaan esim. juhliin tai muihin iltamenoihin, koska pimeässä keinovalossa "täytyy" olla vähän enemmän väriä kasvoilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Jännää ettei joitakin ihmisiä..(siis lähinnä Keittistä tässä ketjussa) kiinnosta näyttääkö rumalta, kauniilta vai siltä väliltä.
Mun kohdalla se varmasti johtuu siitä, ettei mun meikkaamiseni tai meikkaamattomuuteni muuta yhtään mitään. Joudun käymään kaupassa kuten ennenkin, töissä kuten ennenkin, tää huusholli on ihan yhtä sekaisin, bussi on myöhässä jos on ollakseen, sataa vettä jos on sataakseen jne. Kaikki asiat tapahtuu tai teen kuitenkin samalla tavalla riippumatta siitä, miltä näytän.

mulla se muuttaa sen että noita kaikkia on kivempi tehdä, kun tietää näyttävänsä hyvältä ja mulla se vaatii sen että olen mm. meikannut

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:

mulla se muuttaa sen että noita kaikkia on kivempi tehdä, kun tietää näyttävänsä hyvältä ja mulla se vaatii sen että olen mm. meikannut

Minä en esim.siivoamisesta tai sateessa kävelystä nauti yhtään sen enempää jos olen meikannut.Työnteostakaan en nauti meikit naamassa(johtuu siis minun työstäni)

Mutta sillon sulle onkin meikkaamisesta konkreettista hyötyä :) Kyllä mäkin meikkaisin, jos esim mua meikattuina harmittaisi asiakkaan palvelimen hajoaminen vähemmän kuin meikkaamattomana tai jos musta olisi mukavampaa seistä bussipysäkillä sateessa meikattuna kuin meikkaamattomana.

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:

Minä en esim.siivoamisesta tai sateessa kävelystä nauti yhtään sen enempää jos olen meikannut.Työnteostakaan en nauti meikit naamassa(johtuu siis minun työstäni)

Tarkoitin siis, että on kivempi olla itsensä kanssa, kun tietää näyttävänsä hyvältä tai edes ok:lta, silloin muutkin asiat tuntuvat kivemmilta...En tarkoittanutkaan,että nautin jostain asiasta silloin enemmän vaan yleisesti ottaen on parempi olo olla sitä mitä on

Alkuperäinen kirjoittaja Mari:

Mulla on ihan ok iho, melko voimakkaan tummat ripset ja kulmakarvat ja muutenkin sellaiset kasvot, että meikkiä en mielestäni edes tarvitse päiväsaikaan. Olen omalla tavallani luonnonkaunis.

Ja omaa silmääni miellyttää enemmän luonnonkauniit naiset. Meikatut eivät ole koskaan niin kauniita.

Itse kyllä meikkaan esim. juhliin tai muihin iltamenoihin, koska pimeässä keinovalossa "täytyy" olla vähän enemmän väriä kasvoilla.

Miksi meikkaat illalla, jos et sitten näytä kauniilta?
Meikkaat, vaikka se rumentaa sinua?

Alkuperäinen kirjoittaja Champion:
Ketjua sen enempää lukematta sanon että olen ihan ok ilman meikkiäkin kun se meikki en ole minä ja toisekseen pitemmällä tähtäimellä voin todeta että iho on vanhempana paremmassa kunnossa ilman naamatököttejä :)

Onko sulla ihan tieteellistä todistusaineistoa tästä että iho on paremmassa kunnossa vanhempana ilman tököttejä? Kyllähän esim meikkivoide suojaa ihoa, auringolta, viimalta, pakkaselta, saasteilta yms yms.

Ketjua sen enempää lukematta sanon että olen ihan ok ilman meikkiäkin kun se meikki en ole minä ja toisekseen pitemmällä tähtäimellä voin todeta että iho on vanhempana paremmassa kunnossa ilman naamatököttejä :)

Tuo ei pidä paikkaansa. Laatumeikit eivät tee vahinkoa iholle. Varsinkin jos huolehtii hygieniastaan muutoin hyvin. Eri asia on jotkut Tarjoustalon kiinalaiset töfnät.

Meikkaaminen on minusta turhaa. Nuorempana meikkasin toki, mutta nyt en näe enää mitään syytä siihen. Toiset meikatkoot minun puolestani, mutta itse en kaipaa sitä. Muutenkin, miksi ihmeessä naisilta odotetaan, että meikkaisivat "näyttääkseen paremmilta" , mutta miehiltä ei kukaan moista vaadi...

jaaa.mulle o ihan sama mitä muut ajattelee mun meikkaamisesta.meikkaan koska siitä on vuosien saatossa jäänyt tavallaan tapa.ja vaikka en tod mikää kaunotar ole niin yritän korostaa edes olemattomia silmiäni esille kun niitä edes naamavärkis kehutaan.
ihan sama oonko kotona vai en,meikkaan

Tarkoitin siis, että on kivempi olla itsensä kanssa, kun tietää näyttävänsä hyvältä tai edes ok:lta, silloin muutkin asiat tuntuvat kivemmilta...En tarkoittanutkaan,että nautin jostain asiasta silloin enemmän vaan yleisesti ottaen on parempi olo olla sitä mitä on
Toi onkin ihan hyvä syy meikata :) Mutta mulla ei ole yhtään sen kivempaa tai kurjempaa itseni kanssa olinpa meikattu tai en. Sama minä mä itselleni olen enkä pysty huijaamaan itseäni, että olisin jotenkin mukavampi, jos näytän nätimmältä.

[/quote]

Tarkoitin siis, että on kivempi olla itsensä kanssa, kun tietää näyttävänsä hyvältä tai edes ok:lta, silloin muutkin asiat tuntuvat kivemmilta...En tarkoittanutkaan,että nautin jostain asiasta silloin enemmän vaan yleisesti ottaen on parempi olo olla sitä mitä on[/quote]

Minulle ei meikki tuo parempaa olotilaa.Ei kyllä huonompaakaan.
Omasta mielestäni näytän riittävän hyvältä tai edes ok:lta ilman meikkiäkin.
Ja suurin hyvänolon tunteeni tulee siitä kun puntari näyttää 30kg vähemmän ja vaatekoot pienenee.

Toi onkin ihan hyvä syy meikata :) Mutta mulla ei ole yhtään sen kivempaa tai kurjempaa itseni kanssa olinpa meikattu tai en. Sama minä mä itselleni olen enkä pysty huijaamaan itseäni, että olisin jotenkin mukavampi, jos näytän nätimmältä.

en minäkään itseäni huijaa, sama ihminen sisimmässäni olen tietenkin, mutta on mukavampi olo!

Onko sulla ihan tieteellistä todistusaineistoa tästä että iho on paremmassa kunnossa vanhempana ilman tököttejä? Kyllähän esim meikkivoide suojaa ihoa, auringolta, viimalta, pakkaselta, saasteilta yms yms.

No mä en usko tohon. Mieluummin olen riskeeraamatta omaa ihoa. Toki meikkaan joskus mutta mulla on niin herkkä iho muutenkin etten oo toistaseks edes löytänyt sellasia meikkivoiteita ettei iho kuivuis ja puuteria en voi kuvitellakkaan käyttäväni eli mulle ne ei sovi muutenkaan. Mut mun mielestä on väärin jos arvostaa itteensä vaan pakkelit naamassa.

No mä en usko tohon. Mieluummin olen riskeeraamatta omaa ihoa. Toki meikkaan joskus mutta mulla on niin herkkä iho muutenkin etten oo toistaseks edes löytänyt sellasia meikkivoiteita ettei iho kuivuis ja puuteria en voi kuvitellakkaan käyttäväni eli mulle ne ei sovi muutenkaan. Mut mun mielestä on väärin jos arvostaa itteensä vaan pakkelit naamassa.

Kuka on väittä nyt arvostavansa itseään vain pakkelit naamassa!?!?

Alkuperäinen kirjoittaja ok:
Alkuperäinen kirjoittaja Mari:

Miksi meikkaat illalla, jos et sitten näytä kauniilta?
Meikkaat, vaikka se rumentaa sinua?

Enhän sanonut meikkaavani illalla?

Vaan meikkaan juhliin tms. iltamenoihin, joissa ollaan ns. pimeässä. Silloin on ihan
hyvä laittaa poskipunaa, huulipunaa ja tasapainoittamaan vähän rajausta ja ripsiväriä..

Ja muutenkin paras meikki on sellainen josta ei huomaa, että on meikkiä.

Yhteistyössä