Miksi harvat naiset meikkaavat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kummasteleva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja merimies:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
Vähän riippuu työpaikoista. Ei siisteys ja sievyys todellakaan ole meikistä kiinni vaan kokonaisuudesta. Miten te jotkut ihmiset voitte ollakin niin pöllöjä et luulette että vain se meikki on joku taikasana. Mä näen niin usein niin törkeän rumasti ja taidottomasti meikattuja pissiksiä (myös aikuisia) et ne olis tuhat kertaa söpömpiä ilman sitä pakkelikerrosta.

Tietenkin riippuu työpaikasta. Esim. meikitöntä lentoemäntää, stokkan myyjää tai matkatoimiston virkailijaa ei kyllä hyvällä silmällä katsottaisi. Huoliteltu voi olla ilman meikkiäkin (jos on hyvä iho, toisin kuin minulla), mutta joissain paikoissa meikkiä on pakko olla.

Kuka täällä on ollut niin pöllö, että luulee meikin olevan joku taikasana? Totta kai meikattu voi näyttää "rumalta", jos ei meikkaaminen ole hallussa.

Reps oikeesti noille sun ammattiesimerkeille. Arvasin et sä mietit just jotain myyjiä. Herää oikeaan maailmaan, hehe, ei pahalla mut huvittaa. :)

Mitä ihmettä sä oikein selität? :o "Herää oikeaan maailmaan"
Eivätkö nuo mielestäsi ole oikeita ammatteja?

En todellakaan ymmärrä mikä sinua huvittaa. Se nyt vaan on fakta, että joissakin ammateissa meikki kuuluu asiaan, huvittakoon se sinua miten paljon tahansa.

Enpä ole tavannut vielä ammattia jossa olisi pakko meikata..

Mallin ja missin on varmaan pakko meikata.

Eihän niidenkään pakko ole :)

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja merimies:
Vähän riippuu työpaikoista. Ei siisteys ja sievyys todellakaan ole meikistä kiinni vaan kokonaisuudesta. Miten te jotkut ihmiset voitte ollakin niin pöllöjä et luulette että vain se meikki on joku taikasana. Mä näen niin usein niin törkeän rumasti ja taidottomasti meikattuja pissiksiä (myös aikuisia) et ne olis tuhat kertaa söpömpiä ilman sitä pakkelikerrosta.

Tietenkin riippuu työpaikasta. Esim. meikitöntä lentoemäntää, stokkan myyjää tai matkatoimiston virkailijaa ei kyllä hyvällä silmällä katsottaisi. Huoliteltu voi olla ilman meikkiäkin (jos on hyvä iho, toisin kuin minulla), mutta joissain paikoissa meikkiä on pakko olla.

Kuka täällä on ollut niin pöllö, että luulee meikin olevan joku taikasana? Totta kai meikattu voi näyttää "rumalta", jos ei meikkaaminen ole hallussa.

Reps oikeesti noille sun ammattiesimerkeille. Arvasin et sä mietit just jotain myyjiä. Herää oikeaan maailmaan, hehe, ei pahalla mut huvittaa. :)

En todellakaan ymmärrä mikä sinua huvittaa. Se nyt vaan on fakta, että joissakin ammateissa meikki kuuluu asiaan, huvittakoon se sinua miten paljon tahansa.

Enpä ole tavannut vielä ammattia jossa olisi pakko meikata..

Mallin ja missin on varmaan pakko meikata.

Eihän niidenkään pakko ole :)

No ei, mutta luulisin, että aika pakko, jos haluavat sitä työtä tehdä. :)

Sulla taitaa olla joku asenneongelma myyjiä kohtaan.

Ihan mielenkiinnosta tässä mietin, että kirjoituksieni perusteella taas varmasti moni mustavalkoiseen ajatteluun taipuvainen ajattelee nyt että mä inhoan meikkejä ja olen aina au naturel, eikö?

Ihan mielenkiinnosta tässä mietin, että kirjoituksieni perusteella taas varmasti moni mustavalkoiseen ajatteluun taipuvainen ajattelee nyt että mä inhoan meikkejä ja olen aina au naturel, eikö?

En mä ainakaan.

Mä en ainakaan usko, että stokkan meikkiosaston myyjien ei ole pakko meikata...

On ihan varmaan pakko, mutta kuka hei haluaa olla Stockkan meikkiosaston myyjä vapaaehtoisesti? :o :o :o ;)

Kerropas meille mikä sun überhieno ammatti on, kun sä pidät myyjiä, lentoemäntiä ja matkavirkailijoita ihan b-luokan kansalaisina.

Kiinnostaisi tietää, minkä ammatin edustajalla on noin ylimielinen asenne.

Mä en ainakaan usko, että stokkan meikkiosaston myyjien ei ole pakko meikata...

On ihan varmaan pakko, mutta kuka hei haluaa olla Stockkan meikkiosaston myyjä vapaaehtoisesti? :o :o :o ;)

Kerropas meille mikä sun überhieno ammatti on, kun sä pidät myyjiä, lentoemäntiä ja matkavirkailijoita ihan b-luokan kansalaisina.

Kiinnostaisi tietää, minkä ammatin edustajalla on noin ylimielinen asenne.

Aijaa, pidän vai? Kiva tietää.

Anteeks vaan, mutta mä oon aina inhonnut tällaisia ahtaisiin lokeroihin niputtajia, ja ihmisiä jotka haluavat ymmärtää lukemaansa aina väärin.

Väännän rautalangasta: Tuossa joku harmaa sanoi että työpaikoilla saa parempaa kohtelua meikillä, kysyin ai keneltä, mainittiin myyjät ja lentoemännät. Mieti nyt vähän itsekin. Siinäkö oli loistoesimerkit työpaikkojen moninaisuudesta?

Yhdessä työpaikass pomo sanoi ihan nätisti jossain palaverissa, että voisihan sitä ihmiset peiliiniin katsoa kun aamulla töihin lähtee. Jatkoi vielä, että kyllä se on asiakkaiden arvostusta, jos viitsii itseään hieman ehostaa, kun töihin tulee. Minusta tuo on kyllä totta.
Ei sitä pakkelia tarvitse kilokaupalla naamassa olla, mutta kyllä hyvin ehostettu on siistimmän näköinen kuin ei meikattu.

Eli siis meikkaan joka päivä, vaikka kauppaan meniessä. Ja ei minun elämänarvot ole meikkipussissa, enkä lukeudu kovinkaan pinnallisiin, vaikka ulkonäöstäni pidän huolta.

Mistä sen näet onko joku meikannut vai ei jos et mene naamaan kiinni. Jos käyttää meikkivoidetta, puuteria ja ripsaria niin se on sen verran luonnollisen näköistä ettei se kauempaa katsottuna näy. Mua on aina kammottanu naiset jotka päivälläkin vetää hirveet pakkelit naamaan, ne näyttää tosi kovilta ja koppavilta.

Kyllä joskus asiakaspalvelussa näkee semmoisia, et ihmetyttää kyllä. Meikkaamisesta viis, mutta että tukka olisi pesty ja päällä puhtaat vaatteet, se ois jo paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Yhdessä työpaikass pomo sanoi ihan nätisti jossain palaverissa, että voisihan sitä ihmiset peiliiniin katsoa kun aamulla töihin lähtee. Jatkoi vielä, että kyllä se on asiakkaiden arvostusta, jos viitsii itseään hieman ehostaa, kun töihin tulee. Minusta tuo on kyllä totta.
Ei sitä pakkelia tarvitse kilokaupalla naamassa olla, mutta kyllä hyvin ehostettu on siistimmän näköinen kuin ei meikattu.

Eli siis meikkaan joka päivä, vaikka kauppaan meniessä. Ja ei minun elämänarvot ole meikkipussissa, enkä lukeudu kovinkaan pinnallisiin, vaikka ulkonäöstäni pidän huolta.

Oliko sanoja mies vai nainen? Onko ko. paikassa miehiäkin töissä? Koskiko vinkki myös miehiä vai oliko vain naisille suunnattu?

Alkuperäinen kirjoittaja kummasteleva :
Tänään kaupungissa käydessä aloin kyttäämällä kyttäämään kuinka moni nainen meikkaa. Olin aika yllättynyt, että niin harva viitsii meikata. Monestakin meikkaamattomasta olisi saanut oikein sievän pakkauksen, jos olisivat hiukan edes ripsiväriä sutaisseet.... tai edes nyppineet kulmansa. Miksi naiset eivät viitsi pitää huolta ulkonäöstään?

Eihän miehetkään meikkaa. Miksi pitäisi? Olet tainnut imeä jotain vaikutteita mainoksista että jos et käytä tätä tuotetta, olet ruma tms.

Milloinkohan joku alkaa meikata lemmikkieläimiä? Toivottavasti ei koskaan.. eläimetkin on kauniita luonnostaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Seera:
Alkuperäinen kirjoittaja jeah:
Minä en jaksa joka päivä meikata.
Pärjään kyllä ilman meikkiäkin välillä
Rumia varten ne meikit

Juu mallit ja missit kayttavat meikkia siksi etta ovat rumia... niinpa niin.

Tuohan on totta. Ilman meikkiä mallit ja missit näyttävät ihan tavallisilta, eli "rumilta" joidenkin pellejen mielestä. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Oma valintani:
Alkuperäinen kirjoittaja kummasteleva :
Tänään kaupungissa käydessä aloin kyttäämällä kyttäämään kuinka moni nainen meikkaa. Olin aika yllättynyt, että niin harva viitsii meikata. Monestakin meikkaamattomasta olisi saanut oikein sievän pakkauksen, jos olisivat hiukan edes ripsiväriä sutaisseet.... tai edes nyppineet kulmansa. Miksi naiset eivät viitsi pitää huolta ulkonäöstään?

Eihän miehetkään meikkaa. Miksi pitäisi? Olet tainnut imeä jotain vaikutteita mainoksista että jos et käytä tätä tuotetta, olet ruma tms.

Milloinkohan joku alkaa meikata lemmikkieläimiä? Toivottavasti ei koskaan.. eläimetkin on kauniita luonnostaan.

Tyttökoirat vaativat meikin, ainakin kun niitä vie ulos kakalle.

(Ja omistajat tarvitsisivat ne kakkapussit, jotta voisivat ne kakat kerätä roskiin.)

No se tietysti huvitti, että liikut vaan tietyllä akselilla, palveluammateissa, ihan kun ei muuta elämää olisi. Ei ollut tarkoitus hermostuttaa huvittuneisuudellani.

Niinpä. esim. mun työssä tutkijana vietän päivät pitkät labrassa bakteerien kanssa. Ei ne valita vaikkei meikkiä olekaan ;) ja sitäpaitsi 99% työkavereista EI meikkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja big:
ei näytä niin rumalle ja kulahtaneelle *tonttuhymiö*
Mutta eihän toi ole mulle mikään konkreettinen hyöty. Miksi en saisi näyttää rumalta ja kulahtaneelta ? Mitä konkreettista hyötyä mulle olisi siitä, että en näyttäisi rumalle ja kulahtaneelle? Pienempi veroprosentti? Saisin alennusta bussilipusta? Kotini pysyisi siistimpänä? Koirani pysyisi terveenä pitkään? Lapseni rakastaisivat mua enemmän?

Lisäys: Mulla on kaikenlisäksi silmät jotenkin sillä tavalla hassusti päässä, että en näe omaa naamaani.

Alkuperäinen kirjoittaja biologi:

No se tietysti huvitti, että liikut vaan tietyllä akselilla, palveluammateissa, ihan kun ei muuta elämää olisi. Ei ollut tarkoitus hermostuttaa huvittuneisuudellani.

Niinpä. esim. mun työssä tutkijana vietän päivät pitkät labrassa bakteerien kanssa. Ei ne valita vaikkei meikkiä olekaan ;) ja sitäpaitsi 99% työkavereista EI meikkaa.

Mua pikkasen ällötti muuten, kun olin synnyttänyt ekan lapseni ja olin osastolla sen kanssa. Kätilö(?) eli osastolla työskentelevä hoitsu oli todella vahvasti meikattu ja haisi vielä tosi voimakkaasti röökille, sit se tuli matalalla ääneellään koskemaan vauvaan. Ei tullut kovin hygieeninen olo meikin eikä röökin vuoksi tästä hoitsusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja big:
ei näytä niin rumalle ja kulahtaneelle *tonttuhymiö*
Mutta eihän toi ole mulle mikään konkreettinen hyöty. Miksi en saisi näyttää rumalta ja kulahtaneelta ? Mitä konkreettista hyötyä mulle olisi siitä, että en näyttäisi rumalle ja kulahtaneelle? Pienempi veroprosentti? Saisin alennusta bussilipusta? Kotini pysyisi siistimpänä? Koirani pysyisi terveenä pitkään? Lapseni rakastaisivat mua enemmän?

Toi veroprossahan pienenee automaattisesti jos sulla on esittää se meikkitodistus. Kosmetologeilta saa kautta maan.

:laugh: