R
Rv33
Vieras
Mä en tophon osaa sanoa mitään, mut joskus mietin, et miks sitä tuttia pitää ylipäätään lapselle antaa...? Siis että onko siitä jotain muutakin hyötyä kuin se että sillä lapsen saa ehkä hiljaiseksi?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Rv33:Mä en tophon osaa sanoa mitään, mut joskus mietin, et miks sitä tuttia pitää ylipäätään lapselle antaa...? Siis että onko siitä jotain muutakin hyötyä kuin se että sillä lapsen saa ehkä hiljaiseksi?
Ja mä en taas ymmärrä ollenkaan sitä tahalleen/väkisin huudattamista!Alkuperäinen kirjoittaja Sanni76:Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:Mä taas en ymmärrä et miksi venyttää tutista luopumista, kun sen vaikeampaa se on mitä kauemmin venyttää. Kun imemisentarve loppuu, niin tutista on hyvä luopua, ettei se jää tavaksi.
Äidit usein on jo ennalta asennoitunut siihen, että se on niin hankalaa ja lapsi itkeskelee yöllä jne jne. Mutta meillä ainakin se oli sen muutama päivä/yö kun tuttia tai pulloa on kaivattu ja se siitä. Ja siinä reilu vuoden iässä on näistä luovuttu.
Näinpä meilläkin ajatellaan :flower:
Alkuperäinen kirjoittaja Rv33:Mä en tophon osaa sanoa mitään, mut joskus mietin, et miks sitä tuttia pitää ylipäätään lapselle antaa...? Siis että onko siitä jotain muutakin hyötyä kuin se että sillä lapsen saa ehkä hiljaiseksi?
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Ja mä en taas ymmärrä ollenkaan sitä tahalleen/väkisin huudattamista!Alkuperäinen kirjoittaja Sanni76:Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:Mä taas en ymmärrä et miksi venyttää tutista luopumista, kun sen vaikeampaa se on mitä kauemmin venyttää. Kun imemisentarve loppuu, niin tutista on hyvä luopua, ettei se jää tavaksi.
Äidit usein on jo ennalta asennoitunut siihen, että se on niin hankalaa ja lapsi itkeskelee yöllä jne jne. Mutta meillä ainakin se oli sen muutama päivä/yö kun tuttia tai pulloa on kaivattu ja se siitä. Ja siinä reilu vuoden iässä on näistä luovuttu.
no kust. eihän ruokakaan ole lapsessa kiinni vaikka on välttämätön lapsen kehitykselle, tai vaatteet tai moni muu juttuAlkuperäinen kirjoittaja kokoko:Mä en taas ymmärrä miksi se lapsi alunperinkään tarvii tuttia... Eipähän tarvi miettiä vierottamista kun ei ole koskaan tutille oppinutkaan. Jos tutti olis jotenkin lapsen kehitykselle välttämätön, niin kai se olisi valmiina lapsessa itsessään kun maailmaan putkahtaa?
Alkuperäinen kirjoittaja rhrh:Alkuperäinen kirjoittaja Rv33:Mä en tophon osaa sanoa mitään, mut joskus mietin, et miks sitä tuttia pitää ylipäätään lapselle antaa...? Siis että onko siitä jotain muutakin hyötyä kuin se että sillä lapsen saa ehkä hiljaiseksi?
joillakin vauvoilla imemien tarve on niin suuri, etä suositellaan ihan tutin antamista.muutenhan vaavi olisi ympärivuorokauden äidin rinnalla.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Ja mä en taas ymmärrä ollenkaan sitä tahalleen/väkisin huudattamista!Alkuperäinen kirjoittaja Sanni76:Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:Mä taas en ymmärrä et miksi venyttää tutista luopumista, kun sen vaikeampaa se on mitä kauemmin venyttää. Kun imemisentarve loppuu, niin tutista on hyvä luopua, ettei se jää tavaksi.
Alkuperäinen kirjoittaja kokoko:Mä en taas ymmärrä miksi se lapsi alunperinkään tarvii tuttia... Eipähän tarvi miettiä vierottamista kun ei ole koskaan tutille oppinutkaan. Jos tutti olis jotenkin lapsen kehitykselle välttämätön, niin kai se olisi valmiina lapsessa itsessään kun maailmaan putkahtaa?
Mä tarkotin etten tajua sitä että miksi pitää luopua tutista ja sen takia huudattaa lasta. Se huuto tulee siitä kun vie yhtäkkiä varottamatta lapselta jotain niin tärkeää pois.Alkuperäinen kirjoittaja samperi:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Ja mä en taas ymmärrä ollenkaan sitä tahalleen/väkisin huudattamista!Alkuperäinen kirjoittaja Sanni76:Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:Mä taas en ymmärrä et miksi venyttää tutista luopumista, kun sen vaikeampaa se on mitä kauemmin venyttää. Kun imemisentarve loppuu, niin tutista on hyvä luopua, ettei se jää tavaksi.
Lapsen saa lopettamaan huutamisen ilman tuttiakin.. Läheisyys, silittäminen yms toimii myös
Jossain vaiheessa tutista on pakko luopua ja varmasti melkein joka lapsi huutaa sen perään
Alkuperäinen kirjoittaja rhrh:joillakin vauvoilla imemien tarve on niin suuri, etä suositellaan ihan tutin antamista.muutenhan vaavi olisi ympärivuorokauden äidin rinnalla.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Mä tarkotin etten tajua sitä että miksi pitää luopua tutista ja sen takia huudattaa lasta. Se huuto tulee siitä kun vie yhtäkkiä varottamatta lapselta jotain niin tärkeää pois.Alkuperäinen kirjoittaja samperi:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Ja mä en taas ymmärrä ollenkaan sitä tahalleen/väkisin huudattamista!Alkuperäinen kirjoittaja Sanni76:Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:Mä taas en ymmärrä et miksi venyttää tutista luopumista, kun sen vaikeampaa se on mitä kauemmin venyttää. Kun imemisentarve loppuu, niin tutista on hyvä luopua, ettei se jää tavaksi.
Lapsen saa lopettamaan huutamisen ilman tuttiakin.. Läheisyys, silittäminen yms toimii myös
Jossain vaiheessa tutista on pakko luopua ja varmasti melkein joka lapsi huutaa sen perään
En mä halua että lapseni joutuu huutamaan monta yötä putkeen vain siksi että MINÄ haluan tutin ottaa pois lapselta!
Alkuperäinen kirjoittaja ap:]Mä tarkotin etten tajua sitä että miksi pitää luopua tutista ja sen takia huudattaa lasta. Se huuto tulee siitä kun vie yhtäkkiä varottamatta lapselta jotain niin tärkeää pois.
En mä halua että lapseni joutuu huutamaan monta yötä putkeen vain siksi että MINÄ haluan tutin ottaa pois lapselta!
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Te jotka olette riistäneet tutin lapsiltanne koska se vaurioittaa hampaita niin älkää sitten myöskäänikinä koskaan milloinkaan antako lapsillenne karkkia tai muitakaan herkkuja. Ne vasta huonoa tekevätkin hampaille.
Lisäksi jos lapsi joutuu luopumaan tutista niin silloin teidän vanhempien pitäisi luopua kokonaan karkista, kerrasta poikki, ei enää ikinä koskaan karkkia. Jos lapsi joutuu luopumaan jostain niin kyllä sitten vanhempienkin!
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Te jotka olette riistäneet tutin lapsiltanne koska se vaurioittaa hampaita niin älkää sitten myöskäänikinä koskaan milloinkaan antako lapsillenne karkkia tai muitakaan herkkuja. Ne vasta huonoa tekevätkin hampaille.
Lisäksi jos lapsi joutuu luopumaan tutista niin silloin teidän vanhempien pitäisi luopua kokonaan karkista, kerrasta poikki, ei enää ikinä koskaan karkkia. Jos lapsi joutuu luopumaan jostain niin kyllä sitten vanhempienkin!