Miksi isoäidit yliruokkii lapsenlapsiaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä kyllä tunnistan ihan itsenikin tosta "mummo-piirteestä"! vanhin lapsi asuu omillaan ja AINA kun tulee kotona käymään avokkinsa kanssa, niin tarjoan ensin ruokaa, sitten jälkkäriä, sitten hetken päästä jotain naposteltavaa tai jädeä tai leipasen pikasesti jotain ja ennen kotiin lähtöä yritän vielä ennättää jotain pientä iltapalaa kekata! Mulla se on ihan sisäsyntyistä sillä tavoin, että oma äiti on aina laittanut pöydän koreaksi vieraille ja ainakaan nälissään eivät saa olla.. Sama homma se, että jos /kun mut/perheeni kutstutaan jonnekin kahville, piipahtamaan jne., niin AINA mietin, mitä vien viemiseksi! Mun luo saa hyvin tulla vain kahville ja piipahtamaan, mutta en ikinä mene kellekään kylään, kaffelle ilman jotain esim.kahvipakettia, jäätelölitraa, kukkia..Pakko olla joku vieminen..

en tiiä ja samaa on takuttu täälä... meilläkin taistellaa painon kanssa ja se tarkottaa et tarkkoja ollaa nii kylässä että kotona ja mikä tarkoittaa myös mummolaa. Kyse on kuitenki lapsen terveydestä eikä mistää mielipideasioista.

Välillä ollaan sanottu rumasti ja välillä nätimmin. Omille vanhemmille oon pitäny sellasenki moraalisaarnan et oksat pois ja pala latvaa

kaipa se on niillä joku välittämisen merkki..

Pilaat liialla tarkkuudella lapsesi terveyden. Anna välillä syödä hyvällä omallatunnolla, se ei liikauta pitkää prosessia ei suuntaan eikä toiseen. Mutta jos aina olet liian tiukka ja kieltämässä, lapsesi tekee koko ajan mieli. Ja se mieli pääsee valloilleen, kun et ole enää vahtimassa. Toisin sanoen, nyt varmistat sen, että lapsesi on aikuisena lihava tai syömishäiriöinen. Sekä henkisesti rikki.

Mä en vain ymmärrä että lisäainesokerimoskan yletön tuputtaminen on rakkauden osoittamista. Eikö sitä rakkautta voi näyttää muilla tavoin vai eikö osaa? Eikö keksi muuta tekemistä?

Viekää ne lapset ruoka-aikaan mummulaan hoitoon niin ei tule ylen syöntiä.
Toisaalta sanotaan et kyllä lapsi tietää itse määränsä. Ei se Miina syö jos vatsa on täynnä.

Kotona annatte seuraksi vasta kun pyytävät nälkäänsä jotain.

Yhteistyössä