Miksi jotkut ajattelee että onko meillä varaa vielä yhteen lapseen????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Varaa on
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Varaa on

Vieras
ikinä' en moista ole ajatellut vaikka meillä 4 lasta!!! Lapset ovat tärkeimpiä ja menevät rahan edelle, etelään tuskin koskaan päästään mutta ei todellakaan haittaa meitä! Me nautitaan yhdessä olosta muutenkin kuin kalliilla matkoilla. Eikä ajatella tulevaisuutta etukäteen, koska kaikki voi muuttua vaan elämme päivän kerrallaan ja nautitaan kun lapset ovat pieniä ja terveitä=) Lapset kun kasvavat niin nopeasti isoiksi. Heistä sitten iloa toivottavasti meille kun vanhoja olemme. Itse en ymmärrä miten jotkut haluavat vain yhden lapsen, se on väärin lasta kohtaan!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Varaa on:
ikinä' en moista ole ajatellut vaikka meillä 4 lasta!!! Lapset ovat tärkeimpiä ja menevät rahan edelle, etelään tuskin koskaan päästään mutta ei todellakaan haittaa meitä! Me nautitaan yhdessä olosta muutenkin kuin kalliilla matkoilla. Eikä ajatella tulevaisuutta etukäteen, koska kaikki voi muuttua vaan elämme päivän kerrallaan ja nautitaan kun lapset ovat pieniä ja terveitä=) Lapset kun kasvavat niin nopeasti isoiksi. Heistä sitten iloa toivottavasti meille kun vanhoja olemme. Itse en ymmärrä miten jotkut haluavat vain yhden lapsen, se on väärin lasta kohtaan!!!

Miksi? Ei kaikki ihmiset halua sisaruksia. saa kaiken huomion ja rakkauden ja ajan ja materian itse.

Ei materiaalilla ole todellakaan mitään väliä! Kaikki lapset saavat meillä paljon huomioo ja rakkautta ja olemme oikeesti lapsillemme läsnä! Paljon sellaisia perheitä joissa yksi lapsi ja saanut kaikki mitä tahtoo, paitsi sen että vanhemmat ovat läsnä. Ja kuinka paljon lapset nauttii kun on koko ajan joku ympärillä ja syliin ottamassa. Meillä oikein vauvakin nauttii siitä täysin siemauksin=)

Kaikki ihmiset eivät tietysti ole samanlaisia, jokainen tekee niin kuin parhaaksi katsoo ja hyvä niin. Joillekin myös sillä materialla ja vaikkapa matkustelulla on väliä. Toiset taas kokevat, että eivät ehtisi antaa aikaansa tarpeeksi, jos lapsia olisi useampia.

Meillä ainaskin perus asiat kunnossa. omakotitalo ja tila-auto löytyy. Ei eletä sossun rahoilla vaan ansaitulla. En kiertele kirppareita, vaan haluan pukea lapseni viimeisen muodin mukaan, että rahaa palaa vaatteisiin kyllä todella paljon. mut isommalta jää sit aina pienemmälle. Ja isovanhemmat sponsoroi urheilu harrastuksia mielellään=) Että meillä ainaskin hyvin menee!

Noh, mä olen joutunut karvaasti kantapään kautta oppimaan, mitä tarkoittaa, kun rahat ei riitä edes elämiseen. JOten en tee enempää lapsia kuin kykenen elättämään ja huomioin myös sen, mitä niiden mukuloiden elättäminen maksaa koko elatusvelvollisuuteni ajan. Joillekin tulee pikkasen yllätyksenä, miten Kela suhtautuu opiskeleviin nuoriin, mutta ihan hyvä, ettei sitä suotta etukäteen murehdita ja toki sen teinin voi aina pistää töihinkin leipänsä ansaitsemaan. Ja paskaakos sen on pakko mitään opiskellakaan tai ainakaan mitään, mikä maksaisi. Lapset kun on niin ihquja tasan siihen asti, kunnes niistä yhteiskunta ei enää maksa yhtään mitään, mutta kuluttavat enemmän kuin koskaan aikaisemmin vanhempiensa elatusvelvollisuuden iloksi.

Meillä ainaskin perus asiat kunnossa. omakotitalo ja tila-auto löytyy. Ei eletä sossun rahoilla vaan ansaitulla. En kiertele kirppareita, vaan haluan pukea lapseni viimeisen muodin mukaan, että rahaa palaa vaatteisiin kyllä todella paljon. mut isommalta jää sit aina pienemmälle. Ja isovanhemmat sponsoroi urheilu harrastuksia mielellään=) Että meillä ainaskin hyvin menee!

Kiva. :) Kaikilla ei kuitenkaan ole tuo tilanne samanlainen kuin teillä.

mä oon ajatellu että en voi kuitenkaan loppujen lopuksi tietää etukäteen miten menee taloudellisesti,tuleeko ylläreitä,onko ne positiivisia vai negatiivisia.mutta oon ottanut sen asenteen että vaikka hyvin meniskin niin varaudun aina siihen että tilanteet voi muuttua.joten ne päätökset mitä nyt tehdään voi vaikuttaa siihen tulevaisuuden tilanteeseen.

Niinhän ne voivatkin muuttua, mutta sitä ei etukäteen pidä miettiä! Asioilla on kuitenkin tapana järjestyä. Itse olen ainaskin ylpeä että meitä on suotu neljällä kauniilla lapsella, se on lahjoista suurin=)

Alkuperäinen kirjoittaja Varaa on :
Niinhän ne voivatkin muuttua, mutta sitä ei etukäteen pidä miettiä! Asioilla on kuitenkin tapana järjestyä. Itse olen ainaskin ylpeä että meitä on suotu neljällä kauniilla lapsella, se on lahjoista suurin=)
Hieno juttu :flower: Mä taas olen "ylpeä" siitä, ettei mun nuorteni tarvitse koulun ohessa käydä töissä eikä velkarahalla elää. Saavat keskittyä opintoihinsa eikä tarvitse miettiä, riittääkö raha nuudelipussiin vai täyspainoiseen ateriaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Varaa on :

Onhan se niinkin. Ajattelen itse myös tuohon tapaan, mutta ymmärrän myös sen, että joillain ihmisillä jo ne lähtökohdat ovat erilaiset ja sen, että aina usko huomiseen parempaan ei jaksa kantaa.

No kyllä jos meille nyt tähän toinen mukula tulisi niin nälkävyötä saataisi kiristää aikalailla, että joskus sitä todellakin pitää miettiä onko varaa tehdä uutta lasta.
Mutta kyllä sitä meilläkin tilanne jossainvaiheessa (toivonmukaan) muuttuu ja perheenlisäys on enemän kun tervetullut. vahinkoraskaus tähän rakoon olisi aika paska nakki.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Noh, mä olen joutunut karvaasti kantapään kautta oppimaan, mitä tarkoittaa, kun rahat ei riitä edes elämiseen. JOten en tee enempää lapsia kuin kykenen elättämään ja huomioin myös sen, mitä niiden mukuloiden elättäminen maksaa koko elatusvelvollisuuteni ajan. Joillekin tulee pikkasen yllätyksenä, miten Kela suhtautuu opiskeleviin nuoriin, mutta ihan hyvä, ettei sitä suotta etukäteen murehdita ja toki sen teinin voi aina pistää töihinkin leipänsä ansaitsemaan. Ja paskaakos sen on pakko mitään opiskellakaan tai ainakaan mitään, mikä maksaisi. Lapset kun on niin ihquja tasan siihen asti, kunnes niistä yhteiskunta ei enää maksa yhtään mitään, mutta kuluttavat enemmän kuin koskaan aikaisemmin vanhempiensa elatusvelvollisuuden iloksi.

AUTS!!! :)

Mitas me vanhat kalkkikset jotka mitataan kaikki rahassa? Kun sita voi ihan hyvin pyhasta hengestakin elaa jos vaan niin on korteissa kirjotettu,,,, :)

Meilla mietittiin myos tasan tarkkaan kuinka moneen lapseen on varaa. Haluamme tarjota heille niin hyvat evaat elamaan ja sen rakentamiseen kuin vain voimme - se on sitten lapsien oma paatos ottavatko nama evaat vastaan vai eivat. Mutta ikuna en halua istua sangyn laidalla ja pyoritella paatani ja toivoa etta voikunolisintehnyttoisin,,,,

Alkuperäinen kirjoittaja Gloria Mundi:
Mutta ikuna en halua istua sangyn laidalla ja pyoritella paatani ja toivoa etta voikunolisintehnyttoisin,,,,
Mä voin rehellisesti sanoa, että jos mulla olisi nyt vielä kaksi täällä kotona asuvaa peruskoulun päättänyttä, niin en kyllä käsitä, mistä rahat saisin elämiseen. Nytkin painan jo 60-70 tuntista työviikkoa ja väsymys on jo käsin kosketeltavissa. Tai no, jos mulla olisi enemmän lapsia kuin mitä budjettini kestää, niin sitten lasteni olisi pakko koulun ohessa käydä myös töissä leipänsä eteen. Itse kuitenkin olen aina ajatellut niin, että siihen asti, kun lapseni täyttävät 18 vuotta, minä heidät elätän...ihan kuten lakikin edellyttää. Kauemminkin kuin tuo 18 vuotta, laissahan sekin on määritelty, miten pitkään elatusvelvollisuus jatkuu. Onkohan muuten koskaan kukaan nuori tehnyt rikosilmoitusta omia vanhempiaan vastaan siitä, että vanhemmat ovat laiminlyöneet tuon elatusvalvollisuuden? Nuoren ei nimittäin lain mukaan todellakaan tarvitse mennä töihin alle 18-vuotiaana vaan vanhempien tehtävänä on elättää nuori sekä kustantaa nuoren opinnot.

Hyvä että ajattelet asiaa jo nyt... Minun on pakko myöntää :ashamed: etten ajatellut lasten kasvavan, kuin kummassa he kasvaa itse kun olen aina 25v??! :whistle: ,

Tähän saakka ollaan tultu miehen tuloilla toimeen ( oma talo + navetta+ elukat) mutta pitää todella kiristää tottumuksia/tapoja, ihan miten vaan. Itse olen ollut kotona 8 vuotta :/ :/ Eikä kai siinäkän, periaatteessa ole mitään vikaa, mutta kuitenkin, olisi ihan kivaa tienatakkin välillä....

Eli siis, nauti nyt lapsista, ei niitä rahalla kasvateta!!

meillä äiti oli yh.Rahasta oli tiukkaa,tein kesätöitä jo nuoresta lähtien ja maksoin kotiin asumisrahaa 17-vuotiaasta lähtien.Mä en taas ymmärrä sellaista ajatusta,että lasten pitäisi saada kaikki ilmaiseieksi 18-v asti.
Ainakin oon oppinut arvostamaan työntekoa,jatkossakin tein töitä opiskelun lisäksi.

samaa minäkin olen ihmetellyt kun mietitään että onko VARAA lapseen, en ymmärrä. Lapsi on lahja! ja kaikille ei tätä lahjaa edes suoda.

Siksi ajattelevat koska lapset ei pelkällä rakkaudella elä ja tarvitaan leipää ja leivän hakkimiseen rahaa.
Minimisysteemit täyttää suomessa yhteiskunta, mutta jos haluat lapsillesi yhtään enemmän ja itsellesikin! Ja haluatko elää myös muuta elämää ja kehittää itseäsi myös työelämässä. Jos on jotakin 15 v vaikka kotona niin aika usein tippuu työelämän uusien kuvioiden ulkopuolelle jo siitä syystä että työelämä ja kunkin ammatin vaatimukset kehittyy.
mutta jokainen tekee tavallaan ja mieluummin minä verorahoistani lapsiperheille kuin työtävieroksuville pummeille!
Ja se mitä tuolla toisessa ketjussa sanoin niin se suvun jatkaminen ja perheenä eläminen toteutuu jo kahdessa lapsessa periaatteessa yhtä "hyvin" kuin viiden lapsen kanssa.

eiköhän se ole kuitenkin jokaisen oma asia monta lasta tekee...
meinasin minäkin jäädä ainokaiseksi kun mun jälkeen äidilläni ei ollut helppoa tulla raskaaksi ja jos tuli niin meni kesken..
itse olen haaveillut n.3 lapsesta jos vain ne meille "suodaan" =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Miksi? Ei kaikki ihmiset halua sisaruksia. saa kaiken huomion ja rakkauden ja ajan ja materian itse.

Hmmm, näin mäkin ajattelin. Sitten kuitenkin päätettiin kokeilla kakkosta, vieläpä kohtuu pienellä ikäerolla (1,5v). Nyt kun sisko lapsella on tajua, ettei parempaa juttua olis esikollemme voinut tarjota. Niin se vain on.