Miksi jotkut vanhemmat on niin tosikkoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mukavampi äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minusta sellaisessa Hoplop-huvipuisto -vanhemmuudessa ei ole mitään ihailtavaa. Mielikuvituksetonta hommaahan se on, juosta valmiiksi tehtyjen ja markkinoitujen elämysten perässä, tyrkätä lapset sinne ja heittää itse aivot narikkaan. Naamiaisissakin on nykyään enemmän kyse siitä kenellä on kallein puku, kuin siitä mikä idea naamiaisleikillä alun perin pitäisi olla ja miksi se on LAPSISTA hauskaa. Virpojia saa tulla, kunhan eivät tule vanhempien istuttama euronkiilto silmissään.

Paljon vaativampaa on itse keksiä niille lapsille tekemistä ja olla siinä aktiivisesti mukana. Hoplopia varmasti jännempää on vaikka metsässä, mutta sinnehän tarvitsisi lähteä mukaan, ymmärtää asioista jotain, olla kiinnostunut aikuisenakin jne..

Vähän sama juttu nämä supermamana itseään pitävät, jotka jopa kaksi kertaa päivässä raahaavat lapsensa lähileikkipuistoon muutaman keinun ja liukumäen luo, nakkaavat lapsensa sinne tenavalaumaan ja turisevat muiden mammojen kanssa penkillä selvittäen välillä jonkun tappelun hiekkalapiosta. Sitten kotiin, ruoka pöytään ja AH kun oli elämyksellinen hyvä äiti -päivä taas. Päikkärit ja takaisin nollaälyparkkiin. Sitten kaatosadepäivinä voivotellaan täällä, että hitto kun lapset hyppii seinille eikä osata tehdä mitään niiden kanssa.

Meidän viime kesän megaelämys taisi olla leikkimökin suunnittelu, rakentaminen alusta asti itse, sisustaminen ja viimein "avajaisjuhlat". Puhumattakaan lukemattomista rantapäivistä, metsäretkistä tai pihaleikeistä. Niin joo, taidettiin me jossain huvipuistossakin kerran käydä. Lapsiparat. ;)

Vaikka ostetaan lapsille ihanimmat naamiasiasut mitä löytyy, ei todellakaan siinä vertailla jotain hintoja ja kilpavarustelusta ei ole kyse. Eikä kilpavarustelussa muissakaan vastaavissa jutuissa. Taitaa näille "mä en mitään laita" tyypeille olla enemmän kyse kilpavarustelusta "kun me itse tehdään kaikki" ja näin ollen ollaan parempia. Kun nää muut täysin aivottomat tyypit.

Niin, sinä et vertaile? Mutta moni vertailee. Eikä hienoissa puvuissa mitään, naamiaiset on kivoja. Mutta kyllä se kymppionnistuminen vaatisi vanhemmilta muutakin kuin visan vingutusta mahdollisimman kalliiseen pukuun. ;) Sitä tarkoitin..

Minusta sellaisessa Hoplop-huvipuisto -vanhemmuudessa ei ole mitään ihailtavaa. Mielikuvituksetonta hommaahan se on, juosta valmiiksi tehtyjen ja markkinoitujen elämysten perässä, tyrkätä lapset sinne ja heittää itse aivot narikkaan. Naamiaisissakin on nykyään enemmän kyse siitä kenellä on kallein puku, kuin siitä mikä idea naamiaisleikillä alun perin pitäisi olla ja miksi se on LAPSISTA hauskaa. Virpojia saa tulla, kunhan eivät tule vanhempien istuttama euronkiilto silmissään.

Paljon vaativampaa on itse keksiä niille lapsille tekemistä ja olla siinä aktiivisesti mukana. Hoplopia varmasti jännempää on vaikka metsässä, mutta sinnehän tarvitsisi lähteä mukaan, ymmärtää asioista jotain, olla kiinnostunut aikuisenakin jne..

Vähän sama juttu nämä supermamana itseään pitävät, jotka jopa kaksi kertaa päivässä raahaavat lapsensa lähileikkipuistoon muutaman keinun ja liukumäen luo, nakkaavat lapsensa sinne tenavalaumaan ja turisevat muiden mammojen kanssa penkillä selvittäen välillä jonkun tappelun hiekkalapiosta. Sitten kotiin, ruoka pöytään ja AH kun oli elämyksellinen hyvä äiti -päivä taas. Päikkärit ja takaisin nollaälyparkkiin. Sitten kaatosadepäivinä voivotellaan täällä, että hitto kun lapset hyppii seinille eikä osata tehdä mitään niiden kanssa.

Meidän viime kesän megaelämys taisi olla leikkimökin suunnittelu, rakentaminen alusta asti itse, sisustaminen ja viimein "avajaisjuhlat". Puhumattakaan lukemattomista rantapäivistä, metsäretkistä tai pihaleikeistä. Niin joo, taidettiin me jossain huvipuistossakin kerran käydä. Lapsiparat. ;)

Ja taas: Ei voi käydä metsissä, rannalla, rakentaa vajaa jne. lasten kanssa ja ihmetellä luonnon juttuja jos joskus käy HopLopissa! :D :D :D

Ja lapset Tyrkätään sinne, jotta vanhemmat pääsevät helpolla. Sori vain, mutta minä juoksen siellä mukana ja liu'un liukumäessä :) Mutta tosiaan, enemmän tehdään yhdessä maksuttomia juttuja ja keksitään vaikka mitä. Mut ne HopLop-käynnit taitaa pilata kaiken sen hyvän :)

Alkuperäinen kirjoittaja poipoipoi:

Ja taas: Ei voi käydä metsissä, rannalla, rakentaa vajaa jne. lasten kanssa ja ihmetellä luonnon juttuja jos joskus käy HopLopissa! :D :D :D

Ja lapset Tyrkätään sinne, jotta vanhemmat pääsevät helpolla. Sori vain, mutta minä juoksen siellä mukana ja liu'un liukumäessä :) Mutta tosiaan, enemmän tehdään yhdessä maksuttomia juttuja ja keksitään vaikka mitä. Mut ne HopLop-käynnit taitaa pilata kaiken sen hyvän :)

Mmjoo. Kannattaisi ehkä tuota lukemista vähän treenailla. Jos ei tekstistä kuitenkaan selvennyt, niin väännetään ratakiskosta: tarkoitin tällä noita vanhempia, joiden AINOA käsitys hyvästä ja mielekkäästä tekemisestä lasten kanssa on hoplopit, mäkkärit, huvipuistot ym. "karnevaalimeno". SINÄ et nähtävästi kuulu näihin vanhempiin. Mainitsinhan toki, että huvipuistossa on mekin käyty, Hoplopissa ei vielä mutta saattaa olla että joskus sinnekin eksytään. :)

tiedätkö, ei varmaan aina ole kyse siitä että on tosikko. voi ihan taloudellisesta tilanteesta johtuen esim. jättää hopplopit ja huvipuistot väliin. synttäritkin voi olla melkonen kustannuserä jos talous on tiukilla.
meillä pojan 9 v synttäreillä oli 12 kaveria. Synttärit maksoi noin 35 euroa. Tarjoiltavat keksit ja kuivakakun tein itse, sipsit ja popparit ostin ja vaniljajäätelöä ostettiin pari pakettia. Lapset tykkäs ja kaikki kelpas. Lisäksi ostin euron t-paidat kaikille niin saivat kangastusseilla tuunata ne itselle, ei tarvinut muistopusseja ostaa, tykkäsivät kun saivat askarrella itse paidat itselleen. Halvalla saa isotkin juhlat kun vain jaksaa miettiä.

minusta tulee varmaan samanlainen.. mikä olisi oikea sana? hölmöilijä-vanhempi kuin isästäni, joka jahtasi aikanaan minua ja yökylässä ollutta kaveriani sukkahousut päässä :laugh: en häpeä pelleillä , taaperokin tykkää siitä :)

Yhteistyössä