Miks jotkut ihmiset on tällaisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "heh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"heh"

Vieras
Että eivät ymmärrä, että heitä ei aina kaivata?
No anoppi on tällainen hyvä esimerkki. Jos siellä käymme, hän tulee meidän makuuhuoneeseen, vaikka ovi olisi kiinni ja jää seisomaan, vaikk amiten yrittää vihjailla, että oma rauha olisi kiva. Ei siis osaa koputtaa tai kysyä sopiiko tulla. Meillä kotona lasten huoneet ovat heidän ja minä koputan jos ovi on kiinni. Mutta miehen kotona hänen vanhemmat vain kävelevät sisään, kävelivät jo silloin kun mies asui siellä.

sama juttu jos siellä on keittiössä. Anoppi änkeää aina samaan aikaan keittiöön jos syöö aamupalaa.
Sitten tunnen muutaman ihmisen, jotka ovat joko ainoita lapsia, tai ikäero sisareen yli 5 vuotta. Heillä ei ole mitään sellaista tajua siitä, että heidän tai heidän lasten seura ei ole aina mieleinen. Vaikka muuten siis saattavat olla sosiaalisia tai mukavia. Mutta puuttuu sellainen taju toisten tunnetiloista, täydellinen silmän puute sitä kohtaan, kaivataanko heitä vai ei.

Siis juuri näitä, joiden laplset juoksevat ja riehuvat ja asettuvat vaikka ravintolassa keskustelemaan siellä ruokailevien ihmisten kanssa, ja vanhemmat ovat täysin hämmästyneitä jos joku huomauttaa. Heille ei tule mieleenkään että heidän lapset eivät ole aina tervetulleita joka paikkaan, tai he itse. Vaikka itse kokisivat lapsenhoidon rankaksi...

[QUOTE="heh";23971060]asettuvat vaikka ravintolassa keskustelemaan siellä ruokailevien ihmisten kanssa, ja vanhemmat ovat täysin hämmästyneitä jos joku huomauttaa. Heille ei tule mieleenkään että heidän lapset eivät ole aina tervetulleita joka paikkaan, tai he itse. Vaikka itse kokisivat lapsenhoidon rankaksi...[/QUOTE]

Katkeruutta?

[QUOTE="vieras";23971118]No kyllä tuon aampupalan kanssa ainakin pitäisin sitä ihan omana asenneongelmana. Ja melkeinpä muutenkin.. Sinulla on vähän vihamielinen asenne.[/QUOTE]
Tästä voisi tehdä oman aloituksen, että miksi jotkut ihmiset ovat kuin vilkkuvasilmäisiä pistäviä kyykäärmeitä. Että mistä sellainen tyyli kertoo?

Minusta on kyllä oudonpaa se, että jos on jonkun luona kylässä, oli se sitten anoppi tai joku muu, pitää linnoittautua omaan huoneeseen saadakseen omaa aikaa, puhumattakaan siitä että häiriintyy jos talon emäntä tulee yhtä aikaa aamiaiselle omaan keittiöönsä. Kannattaisko jäädä kotiin.

JOS isäntäperhe on osoittanut vieraille oman huoneen, niin minusta sitä pitäisi myös kunnioittaa. Kiinni oleva ovi on sellainen merkki yleensä, että halutaan olla rauhassa.

Ehkä tuo on vähän epäselvästi selostettu, mutta ymmärsin kyllä mitä ap tarkoittaa. Tunnen myös ihmisiä, joilla ei tunnu olevan minkäänlaista tilannetajua. Se ei aina tarkoita, että onko joku asia oikeutettua, vaan enemmänkin sellaista toisen huomioonottamista. Itse en mene lasten huoneisiin ilman koputtamatta tai ilmoittamatta, että olen tulossa (tytöt 13.v ja 15 v.) Varmasti saan vanhempana mennä milloin vaan heidän huoneisiinsa, mutta minusta ovat jo sen ikäisiä, että heillä on oikeus omaan yksityisyyteensä. Ehkä eri asia olisi, jos kokisin olevan yllätyskäynteihin jotain tarvetta lasten turvallisuuden vuoksi (esim. päihteiden käyttö).

No voi vittu. Meneekö tämäkin ketju siihen, että suljettu vierashuoneen ovi, johon koputtaminen kun se on suljettu kuuluu hyviin tapoihin, tarkoittaa sitä että aloittaja on mököttänyt omissa oloissaan ollessaan kylässä? Taas laadukasta kaksplus-päättelyä.

Tuosta keittiöstä nyt olen samaa mieltä, syömätiloja yleensä pidetään sosiaalisina paikkoina. Enpä arvaisi itsekään, että joku pitää siellä juttelemista tunkeilevana, sympatiat anopille.

Ja kyllä, ravintolassa juokseva ja rääkyvä palosireenikakara on hirveä. Onneksi nykyään on alettu dedikoida joitakin hotelleja yms. sellaisiksi, että niihin ei lapsilla ole asiaa.

Viimeksi muokattu:
Jotkut ottavat huumorilla toisten töppäilyt ja tilannetajun puutteen (höppänä anoppi). Toiset kiristelevät hampaitaan, hymyilevät vinosti ja ensimmäisen tilaisuuden tullen vuodattavat kitkerän ja tosikkomaisen sydämensä kaksplussalle. Tapoja on monia.

Yhteistyössä