Miksi juuri naisille on suotu elämän tärkein tehtävä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nainen

Vieras
Elämän tärkein tehtävä on mielestäni uuden elämän synnyttäminen...miksi se on annettu juuri naisille? sen lisäksi vielä raskaus ja imetys...olisi kai edes imetys voitu miehelle jättää ;) Joskus harmittaa omankin mieheni puolesta, että hän ei ole saanut kokea sitä, miten ihanaa on kantaa lasta sisällään, tuntea sen potkut, synnyttää lapsi maailmaan ja ruokkia sitä omista rinnoista <3 Onko mielestänne maailmassa mitään tärkeämpää tehtävää kuin lapsen synnyttäminen?

Mä en peesaa tätä. Ihan outo ajatusmaailma on että äitys on vasta jotain, ja vasta äiti on muiden ja itsensä mielestä jotain. Äiti voi olla, vaikka ei napanuoraa olis ikinä katkaistu. Mutta äitiys ei ole maailman tärkein tehtävä.

Isä saa kokea ne isyyden huumat, vaikka ei niitä kipuja, synnyttämisen huumaa ja imettämistä voi käydä läpi. Mutta hän voi silti kokea, jopa yhtä voimakkaana isyyden tunteita.

Eli naisille ei ole suotu sitä elämän tärkeintä tehtävää, meille naisille on vain suotu mahdollisuus tuottaa jälkikasvua tähän maailmaan. Noh hivenen karusti kirjoitettuna, mutta asian ydin tuli varmasti selväksi.

Silti ymmärrän aloittelijan tuntoja. Ehkä sinä odotat, kenties olet juuri synnyttänyt. Sillä hetkellä maailmaan ei mahdu kuin se oma sympioosi.

Alkuperäinen kirjoittaja KÖYHÄ:
Mä en peesaa tätä. Ihan outo ajatusmaailma on että äitys on vasta jotain, ja vasta äiti on muiden ja itsensä mielestä jotain. Äiti voi olla, vaikka ei napanuoraa olis ikinä katkaistu. Mutta äitiys ei ole maailman tärkein tehtävä.

Isä saa kokea ne isyyden huumat, vaikka ei niitä kipuja, synnyttämisen huumaa ja imettämistä voi käydä läpi. Mutta hän voi silti kokea, jopa yhtä voimakkaana isyyden tunteita.

Eli naisille ei ole suotu sitä elämän tärkeintä tehtävää, meille naisille on vain suotu mahdollisuus tuottaa jälkikasvua tähän maailmaan. Noh hivenen karusti kirjoitettuna, mutta asian ydin tuli varmasti selväksi.

Silti ymmärrän aloittelijan tuntoja. Ehkä sinä odotat, kenties olet juuri synnyttänyt. Sillä hetkellä maailmaan ei mahdu kuin se oma sympioosi.

No mikä on tärkeämpää kuin elämän synnyttäminen? Jos meinaat sanoa, että vanhempana olo niin ei vanhemmaksikaan voi tulla, jos joku ei sitä lasta synnytä tähän maailmaan.

mies on tarkoitettu huolehtimaan koko perheestä. Nainen hoitaa lapset. näin vanhanaikaisesti.
musta molempien itää kantaa huolen yhtä laila lapsista ja muusta.
Kyllä itsekkin välillä ajattelen että voi kun mies tietäis sen ihanan tunteen kun vauva on masusa ja potkii ja möyryää

Samaa mieltä! Olen aina ajatellut, että miehet jäävät jostain paitsi...naiset voivat vanhemmuudessaan tehdä kaikkea sitä mitä miehetkin ja sen lisäksi vielä kantaa, synnyttää ja imettää...mies ei voi noita. Me naiset olemme etuoikeutettuja.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja KÖYHÄ:

No mikä on tärkeämpää kuin elämän synnyttäminen? Jos meinaat sanoa, että vanhempana olo niin ei vanhemmaksikaan voi tulla, jos joku ei sitä lasta synnytä tähän maailmaan.

En meinaa sanoa. Elämä itsessään on arvokasta, mutta ei se synnyttäminen kenestäkään ainutlaatuista tee. Sanoin jo tuossa aiemmin kaiken mitä aion sanoa.

=)

Miehellä ei yksinkeratisesti oo hermoja tuohon hommaan. Kuvitelkaa niille menkat, raskauspahoinvoinnit, raskauden takia muuttuva vartalalo, synnytyskivut, jälkisupparit ja jälkivuoto, imettäminen kipeine rinnanpäineen, jatkuvat yöheräämiset. (en luettele raskauden, synnytyksen ja vauva-ajan ihania puolia ku net kestää kuka tahansa)

Mä olen kanssa joskus miettiny, että tasa-arvosta puhuttaessa unohdetaan aina se, että nainen saa kokea jotain niin uskomatonta, kun äidin side omaan lapseen.
En mä kyllä silti sitä synnyttämistä minään oleellisempana osana pidä, kun raskautta tai imetystäkään. Minusta se on vaan osa tuota pakettia, joka on naisille suotiu, muytta josta miehet ei saa kun murusia, kun vauva on niin iso, että osoittaa isin tuntevansa.

Mä en koe sitä niin, et synnyttäminen pelkästään nostaisi naisen/naiset jonnekkin jalustalle "maailman pelastajina" tai jotenkin miehiä parempina..
Aika suuri osa naisista pystyy synnyttämään, mut se ei pelkästään riitä,Äitiys on niin paljon muutakin.
Ja helppoahan se on omaa lastaan rakastaa, vaikeampaa ja kunnioitettavampaa on huolehtia ja rakastaa lasta jota ei ole itse synnyttänyt, siihen vaaditaan jo isompaa sydäntä ;)

Täytyy nyt sanoa pitkäaikaisen miehenä elämisen jälkeen, etten tunne jääväni mistään paitsi, enkä olevani mitenkään toisarvoinen uuden elämän luomisessa...
Yhtälailla naisilta jää kokematta kaikki miehenä oloon liittyvät asiat...

Alkuperäinen kirjoittaja äijä-69:

Kuten?
Tissibaariin ne päästää naisetkin sisälle
Kaljaa myydään naisillekin
Autoa saa korjata sukupuoleen katsomatta
Moottoripyörällä voi ajaa naisetkin.

No vittumaisen naapurin portinpieleen kuseminen ei oikein suju, että olihan sitä jotain, mihin nainen ei pysty :p

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:

Kuten?

No vittumaisen naapurin portinpieleen kuseminen ei oikein suju, että olihan sitä jotain, mihin nainen ei pysty :p

Onneksi minulta jää kokematta tällainen naisellinen "älykkyys"...
Noista edellämainituista en harrasta mitään, mutta kaiketi naiset juurikin luulevat, että miehen "kokemusmaailma" on tuollainen...

Kuten?

Noista edellämainituista en harrasta mitään, mutta kaiketi naiset juurikin luulevat, että miehen "kokemusmaailma" on tuollainen...

No mutta nythän sulla on elämäsi tilaisuus valaista että millainen se miehen kokemusmaailma sitten oikein on :saint:

Kuten?

No mutta nythän sulla on elämäsi tilaisuus valaista että millainen se miehen kokemusmaailma sitten oikein on :saint:

Kantturoilla on tästä asiasta täällä NIIN vankka tietopohja, etten taida vastaan väitellä...
Juurihan minä aloitin tuomalla miehen näkökulmaa (tarkoittaa katsottuna miehestä päin), niin jo minulle kerrottiin mitä minun päässäni liikkuu...

Täytyy nyt sanoa pitkäaikaisen miehenä elämisen jälkeen, etten tunne jääväni mistään paitsi, enkä olevani mitenkään toisarvoinen uuden elämän luomisessa...

Hmm tässä mietin tuota kirjoittamaasi. Ja aloin miettiä tuota omaa turjaketta. Sen rentoa olemusta, semmoista poikamaisuutta, joka ei myrkytä päiviänsä jonninjoutavilla asioilla. Jotenkin sitä piirrettä kadehdin tuota rentoa, muttei silti vastuutonta elämäntapaa.

Se kaikkinainen vehkeily ja pahanpuhuminen puuttuu. Sekä se herneittenvetäminen nekkuun puuttuu. Ja se, ettei kyräillä vaan asiat sanotaan asioina.

Sekä sellainen uhkarohkeus, ettei aina murehdi ettei nyt voi, että jotain varmasti sattuu. Siis sellainen elämänkoulu lapsille. Äiti tarkkailee lapsen jokaista askelta, ettei vain mitään satu. Isä taas toimii eri tavalla. Ei murehdi liikoja, ei mieti, että jospa jotain sattuu. Sekä isän hermoja tietyissä asioissa, ja meiän isukki on aina soveltunut paremmin noihin kouluun liittyviin asoihin, läksyjen kuulusteluun, opettamiseen yms.

Tässä muutama. Sekä se ettei mies stressaa pesemättömillä pyykeillä, huushollin sekaisuudella, jääpä mutama harmaa hius saamatta. Mies ei myös valmistaudu tuntikausia johonkin tilaisuuteen. Tosin poikkeuksiakin löytyy.

Ja käsi sydämelle, moniko meistä oikeasti edes haluaisi että mies muuttuisi akkamaiseksi, enkä tarkoita että jos tekee kodintöitä, että näin kävisi. Vaan että sittenkö me naiset vasta oltaisiin tyytyväisiä, kun miehen henkinen taso olisi meidän naisten tasolla? Ihan yhtä lailla kuin, että naisen pitäisi olla kuin mies, erona vain että munat puuttuu. Kun miehet eivät ole meille naisille kateellisia, että voimme pukata naisia maailmaan, niin mistä kumpuaa se katkeruus, että kaikessa vertaame tuota naisen mahdollisuutta tuottaa jälkikasvua maailmaan. Onko se sitä paljon puhuttua p....skateutta joka kumpuaa sieltä lapsuudesta, mutta aikuisempana se vai saa raadollisempia piirteitä?

Kyllä se miehen ja naisen elämä on erilaista. Mutta pois tosiaan ajatusmaailma, että miehen maailmasta puuttuisi jotakin, koska mies ei koe sitä mitä synnyttänyt nainen. Kyllä ollaan hakoteillä, jos kaikessa verrataan siihen, että kun nainen voi saada lapsia, mutta mies ei.

Ja oma mies on sellainen vanhanaikainen luolamies. Joka on paikkansa ottanut, ja lunastanut kotona. Mulle sopii se, että olen tietyissä asioissa avuton, ja itse taas jonkin asian haltsaan paremmin. Toki poikkeuksiakin aina on, ja se vain vahvistaa säännön.

Mutta eläköön se pieni ero, riippumatta riippuuko vai ei.

:D

No mä oon kyl ihan samaa mieltä ap:n kanssa. Ei mies voi koskaan päästä niin lähelle lasta kuin nainen..nainen taas pystyy tekemään melkein kaikkia asioita, mitä mieskin. Mitä miesten elämässä on yhtä ainutlaatuisen ihanaa kuin odotus ja synnytys naisen elämässä, mitä mies voi kokea ja nainen ei?

Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
No mä oon kyl ihan samaa mieltä ap:n kanssa. Ei mies voi koskaan päästä niin lähelle lasta kuin nainen..nainen taas pystyy tekemään melkein kaikkia asioita, mitä mieskin. Mitä miesten elämässä on yhtä ainutlaatuisen ihanaa kuin odotus ja synnytys naisen elämässä, mitä mies voi kokea ja nainen ei?

Minä taas peesailen Äijää :whistle:
Jollekin se odotus on ainutlaatuisen ihanaa, toiselle taas yhtä helvettiä jonka voisi olla kokemattakin. Yhtä lailla molemmat pääsee tuloksesta nauttimaan. Mielestäni tääkin on niitä persoonakysymyksiä, joita ei voi lähteä vertaamaan.
Miehet pääsee kokemaan monia asioita joita nainen ei.

Yhteistyössä