Miksi köyhällä on nettiliittymä ja...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaannuinpa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Hei:
En ole niin köyhä etten pystyi kerran kuussa maksamaan 2o euron nettimaksua! Ap:lla taitaa itellään olla ruuvit löysällä!

On tosi että esim. pankkiasioiden ja monien hoito tulee halvemmaksi kun on netti käytössä...'

Kauheeta vaan ku nuo nousee ne nettimaksut korkeeksi :o

Meillä nyt 37e ja nousee lähemmäs 50e:n :O

No meillä on aina ollut 25 euroa ja siinä se myös pysyy. Ei siis kallis.

nousee kaikilla... Mut jos sulla on joku muu niin ei varmaan sitten nouse...

Meillä ei mikään muu täällä toimi ku sonera ja maksaa jo nyt tuon 37e vaikka ihan samat on nopeudet ku etelässä jollaki vähemmän maksavalla...

Alkuperäinen kirjoittaja Soneralla:
En ole niin köyhä etten pystyi kerran kuussa maksamaan 2o euron nettimaksua! Ap:lla taitaa itellään olla ruuvit löysällä!

On tosi että esim. pankkiasioiden ja monien hoito tulee halvemmaksi kun on netti käytössä...'

dna rulaa

Meillä ei mikään muu täällä toimi ku sonera ja maksaa jo nyt tuon 37e vaikka ihan samat on nopeudet ku etelässä jollaki vähemmän maksavalla...

Meillä netti sisälty vuokraan. Ja ymmärrän netin kyllä köyhemmilläkin ihmisillä, se kun ei ole pelkästään aina huvikäyttöön, sillä voi tehdä paljon hyödyllistäkin. Sen sijaan en ymmärrä, että jos ei ole varaa joka päivä kunnolla ostaa ruokaa, niin maksetaan silti jostain ylimääräsistä tv-kanavista (kanavapaketit ym.)...

Kyllä mulle on netti hyvä olla olemassa opiskelun takia, koulun koneet kun on 30km päässä eikä siellä ole mahdollista niin vain olla, kun pitäisi lapsenkin kanssa olla. Kotona onnistuu tehtävien teko koneella vaikka lapsi on kotona. Laskut saan maksettua helposti omalla koneella. Kavereihin saa pidettyä mesessä yhteyttä eikä tarvitte puhelinlaskua kasvattaa.

Ja ompa netistä iloakin, mutta eihän köyhällä saisi olla mitään iloja elämässä. :laugh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Meillä netti sisälty vuokraan. Ja ymmärrän netin kyllä köyhemmilläkin ihmisillä, se kun ei ole pelkästään aina huvikäyttöön, sillä voi tehdä paljon hyödyllistäkin. Sen sijaan en ymmärrä, että jos ei ole varaa joka päivä kunnolla ostaa ruokaa, niin maksetaan silti jostain ylimääräsistä tv-kanavista (kanavapaketit ym.)...

kanavapaketeissa on se , että olet sitoutunut käyttämän sitä voden, joten siitä ei voi luopua ennen. Aivan kuten KYTKYkännyt

Alkuperäinen kirjoittaja Soneralla:

Welho täällä. Ja se itse asiassa alensi joitakin kuukausia sitten maksua, eli ennen oli 25, nyt on 24,90 euroa. Tosin ei tuolla 10 sentillä mitään väliä ole. :D Mutta pääasia ettei nouse. Tuo on mielestäni sopiva summa netistä.

meille tuli netti vasta pari vuotta sitten, kun todettiin nimenomaan että se on senverta halpa että se ei paljoa tunnu. sensijaan turhia aikakauslehtiä ja muuta hömppää sietää karsia...
en käy kampaajalla (sen kyl huomaa!) :D mies enkä minä käydä ulkona syömässä kuin todella harvoin, sillon kun on joku oikea aihe vähän juhlistaa jotain, ostetaan suunnitellusti kerralla kahden viikon sapuskat, niin että ei tule osteltua niitä "herätejuttuja" ja herkkuja ja sellasta mitä ei oikeesti tartte, siis maksetaan vain siitä mitä tarvitaan, ja joskus käy niin hyvin, että rahaa jää muuhunkin :)

Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:

kanavapaketeissa on se , että olet sitoutunut käyttämän sitä voden, joten siitä ei voi luopua ennen. Aivan kuten KYTKYkännyt

No ei meillä ainakaan ole. Ihan voi irtisanoa sillon kun itestä siltä tuntuu. Ja sit taas jos on ostanu jonkun digiboksin kytkykaupalla ja sitoutunut maksamaan kanavapaketista sen takia, ja rahat on tiukalla, niin en ymmärrä asiaa sillonkaan. Perusdigiboksin kuitenkin saa muutamalla kympillä, ei sitä tartte sitoutua mihkään 12-24kk kytkykauppaan väkisin saadakseen digiboksia...

Pitäiskö köyhän jäädä kokonaan yhteiskunnan ulkopuolelle? Kun on netti, ei tartte tilata sanomalehteä (joka päivä sen lukeminen kirjastossa kun ei kaikilta onnistu). Työttömälle netistä löytyy tietoa avoimista työpaikoista, koulutuksista ym. Kun mesettää kavereiden kanssa, säästää puhelinlaskuissa. Oikeestaan voisi kysyä, miksi kaikilla köyhillä ei ole nettiä?

Mutta eihän noi nettiliittymät käsittääkseni nykyään enää juuri mitään maksa. Miehen työpaikka maksaa meidän nettiliittymän, joten en tiedä paljonko netti nykyään maksaa, mutta eikös jo alle kympilläkin saa liittymän?

koska ei ole syytä syrjäyttää köyhiä normaalielämän ulkopuolelle, sellaisesta viime kädessä kärsii kuitenkin yhteiskunta

elämme tietoyhteiskunnassa ja ihmisellä varoistaan huolimatta tulee olla oikeus kuulua siihen

Luulen että ap nyt tarkoitti sitä että kun täällä moni on kirjoittanut että ei ole lapselle varaa yhteenkään joululahjaan eikä juuri ruokaankaan. Netti ei ole kuitenkaan mikään välttämättömyys jota ilman ei voisi tulla toimeen joten siinä mielessä se on turha. Kyllähän netti on hyödyllinen jokaiselle nykyaikana, mutta ei välttämätön.

Ja liittymän lisäksi tarvitaan myös tietokone jota monikaan ei näytä laskevan kuluksi.

Silti täälläkin moni vinkuu miten iso raha 20 eur ja kun ei ole edes varaa ostaa lapselle yhtään joululahjaa. Eikö siis tuolla 20 eurolla saisi vaikka mitä?

Niin siis tuleehan se halvemmaksi maksella laskut netissä ja lukea lehtiä/uutisia netistä kuin tilata oikeita lehtiä. Mun mielestä jos on ihan pa ja joutuu miettimään et mistä säästää (ja hakemaan sossusta toimeentulotukea) niin sitte pitäis tarkistaa nettiliittymä ja puhelinliittymämaksut eli ottaa halvimmat mahdolliset. Netillähän voi kirjoitella sähköpostia (ja onko niitä vielä ilmaisia tekstarisivuja - joskus oli ) eli kyllä nämä kulut mun mielestä kuuluu jokaisen ihmisen hyvinvointiin. Sitä en ymmärrä et sellaisella (joka elää sossun varoilla ja valitaa lasten ruoattomuutta ja joululahjattomuutta ) on varaa tupakoida, juopotella, käydä kalliisti parturissa, ajella taksilla tms turhaa. M
Itse olen sitä mieltä, että jokaisella on velvollisuus elättää itsensä. Jos on sairautta, työttömyyttä, ongelmia ja ollaan opiskelijoita niin sitten on yhteiskunnalla velvollisuuksia avustaa kansalaisiaan. Mutta nykyään tuntuu, et monet kuvittelee et yhteiskunta on velvollinen maksamaan jos jonkinnäköistä. Ajatellaan et koska noi rikkaatkin voi ostella kalliita vaatteita tai esim lastenhoitotavaroita ni kyllä minäkin. Mun mielestä jonkun sossun kuuluis tällaisissa tapauksissa auttaa minimillä eli vaatteet ja tarvikkeet käytettynä jostain. Ei sitä meikäläisilläkään ( koulutus ja kymmenen vuotta töissä ennen lapsia ) ole varaa ostella mitä huvittaa vaan vaatteita hankitaan kirppareilta ja vaunut, lastensängyt yms olen pyrkinyt ostamaan käytettynä. Olin aika pöyristyny ku tällä palstalla joku odottaja kertoi et sossu oli maksanu heillä jotkut yli 500 euron uudet yhdistelmärattaat... Kyllähän sellaiset nyt olis saanu halvemmallakin. Että kenen verorahoja meni tuollaiseen.... käytettyjä vaunuja näkee alle 100 eurolla ja sitte voi ostaa matkarattaat ku lapsi kasvaa, ei sitä yhteiskunnan tukien tarvitse olla mansikoita ku tavalliset työssäkäyvätkään ei välttämättä saa itse ostettua tuollaisia.
Ihmisten pitäis osata ennakoida raha-asioitaan (jos mahdollista). Itse ainakin säästän pahan päivän varalle ja käyn penkomassa noita kirppareita, koska ensi vuosi tulee ilmeisesti olemaan lomautusten ja irtisanomisten vuosi eli RUVETKAA NYT HYVÄT IHMISET HIUKAN ENNAKOIMAAN!!

ja mä en tajua vielä se kun monilla on kaks käättä ja jalkaa,niin miks he eivät mee töihin van itkevät koko päiviä palstoilla miten köyhiä ovat ja rahaa ei riitä |O hakevat jotain lahjakortteja ja vaikka mitä,mutta ei töihin,parempi olla sitten näköjään köyhää ja laiska

Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:
ja mä en tajua vielä se kun monilla on kaks käättä ja jalkaa,niin miks he eivät mee töihin van itkevät koko päiviä palstoilla miten köyhiä ovat ja rahaa ei riitä |O hakevat jotain lahjakortteja ja vaikka mitä,mutta ei töihin,parempi olla sitten näköjään köyhää ja laiska

:O En ole köyhä, mutta pakko kommentoida. Monilla on pieniä lapsia, ja ne pitäisi hoitoon laittaa. Esim. kolmestakin lapsesta joutuu maksamaan useemman satasen ja luultavimmin menee täysi maksa, jos sekä mies ja vaimo on työelämässä. Toisekseen, kuinka paljon jää rahaa vaikka vaimon palkasta, kun otetaan pois lastenhoitomaksut. Sit pitää ehkä hankkia toinen auto, riippuen työmatkasta ja ajoista ja päivähoitopaikan sijainnista. SIihen sitten vakuutukset ja polttoaineet.
Vaihda itse alaa, laiskaa sekin on, ku ei tartte muuta ku ketkuttaa persettään tankoo vasten ja rahaa tulee joka rööriin.

Alkuperäinen kirjoittaja Hei haloo:
netti kuuluu nykyään ihmisen perustoimeentulotukeenkin, siinä missä sanomalehti ja puhelinkin.

Ai että sossu maksaa netin ja vielä sanomalehdet ja puhelinlaskut? kyllä noi kaikki kuuluu siihen mikä pitää ite maksaa siitä perusosasta, sen lisäks esim. lääkkeitä ja muuta OIKEASTI tarpeellista maksetaan kyllä. sori.

Alkuperäinen kirjoittaja justiina:

:O En ole köyhä, mutta pakko kommentoida. Monilla on pieniä lapsia, ja ne pitäisi hoitoon laittaa. Esim. kolmestakin lapsesta joutuu maksamaan useemman satasen ja luultavimmin menee täysi maksa, jos sekä mies ja vaimo on työelämässä. Toisekseen, kuinka paljon jää rahaa vaikka vaimon palkasta, kun otetaan pois lastenhoitomaksut. Sit pitää ehkä hankkia toinen auto, riippuen työmatkasta ja ajoista ja päivähoitopaikan sijainnista. SIihen sitten vakuutukset ja polttoaineet.
Vaihda itse alaa, laiskaa sekin on, ku ei tartte muuta ku ketkuttaa persettään tankoo vasten ja rahaa tulee joka rööriin.

joo monta pientä lasta mutta on aika olla 24tuntia palstalla,en oikein jaksa uksoa ja on ilta työ vaikka ja monta muuta vaihtoehto jopa mäkin voin siitä tehä vaikka ulkomaalainen olen...mutta oma työ en vaihta kun en saa mistään mualta noin hyvää palkka

Alkuperäinen kirjoittaja justiina:

joo monta pientä lasta mutta on aika olla 24tuntia palstalla,en oikein jaksa uksoa ja on ilta työ vaikka ja monta muuta vaihtoehto jopa mäkin voin siitä tehä vaikka ulkomaalainen olen...mutta oma työ en vaihta kun en saa mistään mualta noin hyvää palkka

Ei sitten tullut pieneen mieleen, että ei niitä töitä niin vain saa. Täälläkin tulee työttömien määrä vain lisääntymään, kun saha suljetaan, toisella paikkakunnalla sijaitseva monia teuvalaisia työllistävä sellutehdas suljetaan, Finnforest pistää porukkaa pihalle. Yksi metallialan yritys on porukkaa lomauttanut.

Että kattele siinä sitten töitä, kun joka paikasta pistetään porukkaa pihalle ja firmoja lopetetaan.

Ja kai sitä nyt jumaliste saa hakea apua jos rahat ei meinaa riittää!!!!! Hyvä sun on suutasi soittaa, kun sulle mies maksaa kaiken.

Yhteistyössä