Miksi köyhällä on nettiliittymä ja...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaannuinpa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:
se on jo toinen asia,mutta on täällä paljon äitejä kans jotka eivät vaan jaksaa tehä eikä edes etsiä töitä,kuitenkin yleensä joikaiselle löytyy edes jotain vaikka siivous

Eli siivoojan hommia kykenee tekemään kuka tahansa, et kovinkaan paljon heitä siis arvosta.

Vai oliko tää taas sellanen ulosanti, joka vaan ymmärretään väärin sulta.

Joo ei niitten aineitten ja koneitten kanssa ihan kylmiltään hommia mennä tekemään. Itte kun olen siivoojan hommia tehnyt muutamina kesinä.

Mä kans useita vuosia tehny tota hommaa ja ohjannu uusia työntekijöitä :D

Ok,mutta miks mitäis itkeä miten masentaa kun rahaa ei riitä,eikö jo parempi vaihtioehto antaa lapsia hoitoon,niin ei masentaa enää,en mä ainakin tajua miksi pitää lapsia hoita kotona,ei niistä kuitenkin kasvaa parempia kuin ne jotka hoidossa käyvät,voi olla käy toisenpäin vaan

En näe järkeä viedä lapsia hoitoon ja jäädä itse kotiin. Hoitopaikka kyllä on, mutta niin tiukka ei vielä ole että pitäisi ruuan takia viedä lapsi hoitoon.

Meillä on netti joka on tytön ja mies hoitaa alunperin nettilaskut joka kuukausi samalla kun oman nettiliittymänsä sekä molemmat puhelinlaskut eli omasta ja neidin puhelimesta. Ja mä maksan miehelle tuon samaisen summan joka kuukausi paitsi silloin jos sähkölasku on sen verran iso niin silloin on sovittu ettei mun tartte sitä nettimaksua miehelle maksaa.
Ja halvemmaksi tulee verkkopankissa maksaa laskut kuin mennä pankkiin ja sitä paitsi siellä on aina jonoa meni sinne koska tahansa, verkkopankissa sitä jonoa ei ole ja voi maksaa laskut mihin vuorokauden aikaan hyvänsä.
Mä en käy kapakoissa, en polta, mulle ei siis tuu lehtiä, ei ole kaapelikanavia, mutta eläminen vaan tuntuu maksavan vähän liikaakin. Ruoka on kallistunut aika tavalla ja sähkön hinta nousee taas vuoden alusta, siinä sitä onkin miettimistä monella mistä rahat sähkölaskuihin yms juokseviin menoihin.

netti on välttämätön maalla asuvalle jolla keskustaan matkaa 25km. pankki asiat hoituu parhaiten samoin yhteyden pito, ym...koululaisten vuoksikin pitää olla tietokone ja liittymä. ennemin olen soittelematta kännykällä jonka lasku on meillä KOLMESTA kännykästä alle 25 euroa /kk

Eipä se nettiliittymä niin paljon maksa, että jos sen jättäisi pois, niin elämä kohentuisi...
Ja kyllähän tuo nettiliittymä on nykyään vaan niiiin monessa asiassa välttämätön, meilläkin päivittäin haetaan tietoa milloin mihinkin. Menisi vaan paljon puh.laskuihinkin, jos kaikki asiat pitäisi hoitaa sen kautta (numerotiedustelut, firmojen tiedot yms) ja lapset kasvavat ja tarvitsevat jo nyt ala-asteella nettiä.

Niin ja tarvitseehan köyhäkin jotain iloa elämäänsä, vai pitäiskö sekin ottaa pois?

Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
köyhä voi säästä jopa asatoja euroja kun hoitaa pankkiasiat esim netin kautta. Nii puhelu-kuin bussikulissa

näin mullakin. varsinkin nyt ei ole ollut pariin viikkoon puheaikaa niin mesen kautta yhteydet ja ilmaisia tekstiviestejä lähettelen netistä. ja ei tämä mun netti niin paljon maksa ja ennemmin sitä tässä nälkäisenä istuu kuin muualla. :D

Alkuperäinen kirjoittaja suivaantunut:
[
se on jo toinen asia,mutta on täällä paljon äitejä kans jotka eivät vaan jaksaa tehä eikä edes etsiä töitä,kuitenkin yleensä joikaiselle löytyy edes jotain vaikka siivous

joo ja toiset käyhät haluaa hoitaa lapsiaan kotona! Ja siihen pitäisi olla myös köyhällä mahdollisuus, kun kerta rikkaillakin on!

Ok,mutta miks mitäis itkeä miten masentaa kun rahaa ei riitä,eikö jo parempi vaihtioehto antaa lapsia hoitoon,niin ei masentaa enää,en mä ainakin tajua miksi pitää lapsia hoita kotona,ei niistä kuitenkin kasvaa parempia kuin ne jotka hoidossa käyvät,voi olla käy toisenpäin vaan
niin ja vielä heh,hoita lapsia kotona,mutta lapset kasvaa itsestään kuin äiti on yleensä netissä
:laugh:

Siis sulla näin vai?

joo ja toiset käyhät haluaa hoitaa lapsiaan kotona! Ja siihen pitäisi olla myös köyhällä mahdollisuus, kun kerta rikkaillakin on!

Siis mitäh?! Taas näitä joiden pitäisi saada kaikki sama kuin muidenkin, mutta ilman että sen eteen tarttis mitään tehdä :headwall:

Ei tietenkään köyhä voi saada kaikkea samaa kuin rikas. Sen sijaan se köyhä voi ponnistella itsensä rikkaaksi jotta pääsee kiinni samoihin juttuihin kuin rikas.

Vai kuka pöljä kuvittelee että maamme pyörisi hienosti jos kaikki sais samat jutut, teki niiden eteen mitään tai ei? Kuka perkele vaivautuisi töihin enää, jos saisi kotona notkuenkin kaiken saman?

HALOO!!! Käyttäkää järkeänne edes joskus.

mulle netti on henkireikä. lisäks saan täällä hoidettua useat asiat.. pankki, kela, vakuutus jne joita varten pitäisi monesti mennä keskustaan. halvemmaksi tulee ottaa netistä myös useat lomakkeet kuin kulkea niitä metsästämässä kaupungilla. netti on hommattu ihan sitä varten että asiat saa kätevämmin hoidettua.. muu tulee sit plussana.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Siis mitäh?! Taas näitä joiden pitäisi saada kaikki sama kuin muidenkin, mutta ilman että sen eteen tarttis mitään tehdä :headwall:

Ei tietenkään köyhä voi saada kaikkea samaa kuin rikas. Sen sijaan se köyhä voi ponnistella itsensä rikkaaksi jotta pääsee kiinni samoihin juttuihin kuin rikas.

Vai kuka pöljä kuvittelee että maamme pyörisi hienosti jos kaikki sais samat jutut, teki niiden eteen mitään tai ei? Kuka perkele vaivautuisi töihin enää, jos saisi kotona notkuenkin kaiken saman?

Just näin. Ja periaatteessa lähinnä niiden rikkaiden verotuloilla se köyhien eläminen maksetaan, joten..

Star Trek

Alkuperäinen kirjoittaja Tiuku:
Luulen että ap nyt tarkoitti sitä että kun täällä moni on kirjoittanut että ei ole lapselle varaa yhteenkään joululahjaan eikä juuri ruokaankaan. Netti ei ole kuitenkaan mikään välttämättömyys jota ilman ei voisi tulla toimeen joten siinä mielessä se on turha. Kyllähän netti on hyödyllinen jokaiselle nykyaikana, mutta ei välttämätön.

Ja liittymän lisäksi tarvitaan myös tietokone jota monikaan ei näytä laskevan kuluksi.

Tietokoneen kulut on meillä on ainoastaan sähkölasku. 5 vuotta vanha kone ja tästä ei kukaan maksaisi mitään jos myisi. Netistä saa kaikki ilmaiset ohjelmat, ei tarvitse maksaa kalliita virustorjuntaohjelmia tms. Eli tietokoneen kulut on tosiaan se sähkönkulutus. Ainoa kulu mikä tähän on tehty 5 vuoden aikana on kerran laitettu muistia lisää, hintaa 30 ?.

Netti on hyödyllinen:

- mahdollisuus lukea lehtiä, hoitaa pankkiasiat, myydä ilmaiseksi (ei kirpparimaksuja), tietoa löytyy, ei tarvitse tietosanakirjoja, opiskelijalle ja isomalle koululaiselle pakollinen, puhelut voi soittaa ilmaiseksi netin kautta yms.

Pitäisikö köyhät vielä enemmän syrjäyttää kun ei saisi edes nettiä olla (meidän kaupungissa halvin on 10 ?/kk).

Hankin netin niinä aikoina kun olin oikeasti köyhä--> yh ja opiskelija ja vain sen takia, ettei mun ois tarvinu asua koululla ja lapsikin saisi olla kotona enemmän. MUN mielestä opiskeleville vanhemmille tulis kustantaa netin käyttö valtion puolesta!

Alkuperäinen kirjoittaja Köyhälistö:
24 euroo menee kuukaudessa nettiliittymään. Ei sillä paljon sapuskaa sais.... Mutta, onhan tässäkin ky rikkailla kadehdittavaa.

24 eurollahan saisi jo vaikka mitä, ruokaa pitkäksi aikaa :)

Ei sillä että olisin kieltämässä nettiyhteyksiä keneltäkään, mutta tuskin sinäkään köyhä olet jos väität ettei 24 eurolla saa paljoa sapuskaa ;)

Ap! Meillä netti maksaa 0,50 ?/vrk. Miten elän leveämmin jos lopetan netin ja säästän 15 ?/kk eli 0,50 ?/vrk? Nyt myyn huutonetissä eli jos otan sitten kirpparilta paikan niin taitaa olla noin 100 ?/kk pelkästään se. Nyt saan netin avulla tuon myyntipaikan täysin ilmaiseksi eikä tarvitse autolal lähteä raahaamaan 10 km päähän kirpparille...

24 euroo menee kuukaudessa nettiliittymään. Ei sillä paljon sapuskaa sais.... Mutta, onhan tässäkin ky rikkailla kadehdittavaa.

Ei sillä että olisin kieltämässä nettiyhteyksiä keneltäkään, mutta tuskin sinäkään köyhä olet jos väität ettei 24 eurolla saa paljoa sapuskaa ;)

Kyllä vaan väitän. Meitä on 7 henkeä saman tuokapöydän ääressä, ei siinä 24 euroo kuukaudessa oo mittää!

Kyllä vaan väitän. Meitä on 7 henkeä saman tuokapöydän ääressä, ei siinä 24 euroo kuukaudessa oo mittää!

Siis ruoka- , ei tuoka :)

Yhteistyössä