[QUOTE="jkl";23292099]Meidän perinteemme? Siis sinun perinteesi = Suomen perinne? Ok, eli jeesus-hihhulointia. En ole vihanlietsoja, päin vastoin, pystyn jopa näkemään tuon mainitsemani asian, toisin kuin sinä. Onneksi Suomi on vielä vapaa eikä teidän kaltaisista vihanlietsojista tarvitse välittää![/QUOTE]
Suomen valtiokirkko on luterilainen, eli protestanttinen, väestöstä luterilaisia on melkein 80%. Suurimmalle osalle suomalaisista opetetaan luterilaista uskontoa koulussa, suurin osa konfirmoidaan, suurin osa vihitään luterilaisessa kirkossa, suurin osa kastaa lapsensa luterilaiseen kirkkoon, suurinta osaa hautausmaista ylläpitää luterilainen kirkko, Suomessa noudatetaan kirkollisia juhlapyhiä, siniRISTIlippumme jne. Eikö näillä meriiteillä voida puhua meidän (Suomen, tämän valtion) perinteistä, jos suurin osa noudattaa niitä? Se, että joku ei esim. vietä joulua kristillisessä mielessä ei poista sitä, että kyseessä on kirkollinen juhlapyhä.
Minä taas en kuulu luterilaiseen kirkkoon enkä ole siihen koskaan kuulunutkaan. Se ei estä minua pitämästä tätä maata protestanttisena, eli luterilaisena.