Miksi lapsellanne on tutti?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
mutta siis. mä luulen ylipäänsä, että tän tuttijutun ymmärtää vaan sellaiset joilla on ollut se lapsi joka huutaa ja huutaa ja huutaa ja tutin suuhun tuikkaaminen on tuonut avun.

mulla taas oli lapsi joka huusi ja huusi, ja jos yritti tuttia suuhun niin huusi niin että meinas tukehtua... sillon ei naurattanut :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Kyllä minä katselen kaupassa mieluummin hiljaista tutti suussa olevaa lasta kuin huutavaa tutitonta lasta. Vaikka maailmaan ääntä mahtuukin, niin kyllä minusta pitää ajatella muitakin ja yrittää saada se lapsi hiljaiseksi tavalla tai toisella.

Kantoliina on kätevä vaikka kauppareissuilla, harvoin lapsi siinä huutaa.
Musta on sääli, kun joillakin lapsilla näkee jo kaukaa, kun avaavat suunsa, onko tutti ollut kovassa käytössä vai ei. Yläleuka on muotoutunut suoraan sanottuna kamalan näköiseksi.
Meillä kumpikaan lapsi ei ole tuttia syönyt ja hyvin on pärjätty. Tyytyväisiä lapsia ovat olleet kun ei ole tarvinnut tutin perään kiljua...
 
En minä ainakaan ihan huvikseni lapselle tuttia antanut. Sillä oli vaan pienenä niin kova imemisen tarve, että ei jaksanu kuunnella sitä huutoa. Mut sitä en ite ymmärrä, miten jollain 2-3 vuotiailla lapsilla on vieläki tutti suussa. Sen ikäset pärjää kyllä jo ilman.
 
Mä olen nyt kahden erilaisen lapsen äitinä oikeasti oivaltanut sen, että ne lapset tosiaan on erilaisia. Ja niillä on erilaiset tarpeet.
Esikoinen tarvitsi tuttia oikeasti, lutkutti sitä himoonsa ja oli onnellinen. Sain myös rintaa ja olisi lutkuttanut sitä enemmän kuin pystyin vauvan kanssa istumaan. Edelleen sillä on suussa jokin mielihyväkeskus, tutti on jäänyt pois aikoja sitten, lapsi nyt 3, mutta käyttää suutaan kaikkeen, syö lunta, hiekkaa, sormia, suu on sen juttu.
Kuopukselle yritin tuttia tunkea mutta ei. Se ei käynyt, yökkäili ja oli vihainen. Kokeilin monia eri tutteja. Ajattelin, että vauvalla kuuluu olla tutti, kuten esikoisellakin. Mutta ei, ei hän ole koskaan sitä tarvinnut ja on ollut tyytyväinen ilman. Hän ei myöskään ulkona tms. laita suuhun mitään, suu ei vain ole kiinnostava hänen mielestään, tutkii maailmaa enemmän käsillään, toisin kuin esikoinen..

Joten kaikki hyvä, niin kauan kun lapsi saa olla sellainen kuin on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olen monta kertaa ihmetellyt miksi vanhemmat työntavät/antavat lapselle päivällä tutin suuhun. Miksi ei voi leikkiä tai olla rattaissa , kaupassa ym. ilman tuttia. Sen mä ymärrän, että kun laittaa lapsen nukkumaan niin antaa ns. uni tutin.

Miksi ne lapset ei saa päivällä itkeä (lohduttaa voi muutenkinkin kuin tutilla)ja päästää ääntä? Pakkoko se suu on tutilla tukkia?

Jaa, miksi miehesi ajaa ylinopeutta? miksi miehesi tarvitsee autoa munan jatkeeksi? miksi miehesi ei khetaa kävellä edes 100 metrin matkaa? onko niin luuseri, että ei kehtaa, kun miettii mitä muut ajattelevat?

oiskohan aika siirtyä haukkuaman niitä oikeita tappajia ja maailman tuhoajia. mitä helvettiä toisten tutin sy önti on sulta pois?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Äidit pitävät omia taaperoita ihan vauvoina, siinä syy tutille. eivät osaa päästää irti, vaan ne lapset varmaan syö tuttia vielä 5v

höpöhöpö. monissa luonnonkulttuureissa lapset syövt tuttia vielä 5v. miksi sinä syöt karkkia? miksi poltat tupakkaa? miksi juot alkoholia? ettet vaain olisi jänyt jotain vaille lapsena.
 
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olen monta kertaa ihmetellyt miksi vanhemmat työntavät/antavat lapselle päivällä tutin suuhun. Miksi ei voi leikkiä tai olla rattaissa , kaupassa ym. ilman tuttia. Sen mä ymärrän, että kun laittaa lapsen nukkumaan niin antaa ns. uni tutin.

Miksi ne lapset ei saa päivällä itkeä (lohduttaa voi muutenkinkin kuin tutilla)ja päästää ääntä? Pakkoko se suu on tutilla tukkia?

Jaa, miksi miehesi ajaa ylinopeutta? miksi miehesi tarvitsee autoa munan jatkeeksi? miksi miehesi ei khetaa kävellä edes 100 metrin matkaa? onko niin luuseri, että ei kehtaa, kun miettii mitä muut ajattelevat?

oiskohan aika siirtyä haukkuaman niitä oikeita tappajia ja maailman tuhoajia. mitä helvettiä toisten tutin sy önti on sulta pois?

Heh heh.. Itse asiassa mieheni ei aja ylinopeutta ja se ärsyttää mua. Sillä ei myöskaan ole auto munan jatkeena vaan ilmeisesti mulla perseen levittimenä. Mieheni myös mielummin kävelee, ajaa pyörällä, juksee ja tekee paljon muuta vastaavaa ja ei paljoa mieti mitä muut ajattelevat. Mä ajan mielummin sen 100 metriä autolla. Ja kyllä olen haukkunut myös niitä ns. oikeita tappajia.

Kyse onkin nyt siitä, että elän lapsiperheen arkea ja siksi pois työ elämästä. Joten lasten asiat kiinnostavat enemmän kuin se onko vanhanen ollut tietoinen pimitetyistä vaalirahoituksista. Ja jos mua kiinnostaa miksi jonkun lapsi syö tuttia, niin miksi sitä ei saa kysyä? Ei se ole multa pois, enkä mä ole kellekään sannut mitenpitää toimia tai ei. Jokainen tekee tavallaan kunhan kysyin. Mutta sua toi aihe ilmeisesti ahdistaa kovasti. Pitää muistaa myös se, että ei näihin kysymyksiin, ongelmiin, kommentteihin ole pakko vastata.

 

Yhteistyössä