Miksi lapsellanne on tutti?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
paskatlaiskat vanhemmat täällä sitten vissiin, kun tyrkätään se tutti nimenomaan siksi että se mukavasti hiljentää esim. kauppareissulla lapsosen huudon.
ou nou. onko tosiaan muitakin lohdutuskeinoja ? :o

Ok. annetaan karjua vaan kun ei se hiljene. Elä tuu sitte valittaan että pakkoko viedä huutavia kakaroita kauppaan.

no nyt sä kyllä ymmärsit ihan päinvastoin mun viestin :D

Kuin niin. Mun taapero ei hiljene jos päättää huutaa. Tuu vapaasti lohuttamaan ja yrittämään. Jos kerran vielä ois muita keinoja.

siis voi herranjumala. ota nyt se herne pois nenästä.
meillä myös lapsi joka syö tuttia kaupassa, kaupan edessä, kaupan takana,kaupan vieressä..ihan itseeni ja mieheeni viittasin ekassa viestissäni.
sori, jos huono ulosanti.
:snotty:

Otetaan juu =) kiukuttaa muuten nyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Aina vaan tää tutti asia jaksaa kaivaa muita ja varmaan te arvostelijat ette ikinä tee mitään ns. mukavuusjuttuja? Mitä helvettiä se teitä rassaa jos mun pojalla on kaupassa tutti jollakin kertaa?

Varmaan jokainen tekee jotain mukavuusjuttuja, tyhmäähän se olis olla tekemättä. Mutta jos kysytään miksi käyttää tuttia ja siihen vastaa, niin turha siitä on hernettä vetää..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Aina vaan tää tutti asia jaksaa kaivaa muita ja varmaan te arvostelijat ette ikinä tee mitään ns. mukavuusjuttuja? Mitä helvettiä se teitä rassaa jos mun pojalla on kaupassa tutti jollakin kertaa?

Varmaan jokainen tekee jotain mukavuusjuttuja, tyhmäähän se olis olla tekemättä. Mutta jos kysytään miksi käyttää tuttia ja siihen vastaa, niin turha siitä on hernettä vetää..

no kyllä tässä vihjailtu on kaikkea, että ei muuten osattais lohduttaa jne.
 
Meidän muksuilla ei ole tuttia, tai oli ihan vauvana unitutti mut siinä 8 kk siitä on luovuttu. Nyt jos huutaavat kaupassa niin siinähän huutaavat. Mun mielestä huutoa mahtuu maailmaan. Pyydän jo valmiiksi anteeksi jos näette minut kaupassa huutavan kakara lauman kanssa. En tee asialle mitään, siinähän huutavat kunnes lopettavat.

Lapsen joutavalla huutamisella ja sellaisella oikealla hätä itkulla kun on ero. Ja harvemmin ne muksut kaupassa hädissään huutavat, kunhan haluavat jotain tai niitä muuten vaan tympäsee.
 
Meijän esikoisen ei koskaan käyttänyt tuttia. Toiselle lapselle ei alkuun kelvannut, mutta kun sain uuden tutin, jonka sisälle saa suussa hiljalleen sulavan ksylitoli-tabletin, vauva yllättäen kelpuutti sen tutin. Ja kyllä, käytän tuttia myös kauppareissuilla hiljentämään/rauhoittamaan vauvaa, helpottaakseni sen oloa ja säästääkseni omia sekä muiden korvia. Miksi en antaisi vauvalle tuttia, jos hän alkaa hermostua kaupassa, ja tutti rauhoittaa? Onhan hänelläkin sitten mukavampi olla.
 
Meillä ei tuttia poika edes halunnut ja neuvolassa valitettiin kun poika ei syö tuttia :o IHAN OIKEESTI. Ja tyttö päätti 8 kk ettei syö tuttia :D eikä minua kyllä paina muittten lasten tutin syönnit ;)
 
Meillä poika ite otti tutin suuhun, jos sellasen löyti. Ite annoin, jos oli muuten tyytymätön enkä pystyny ottamaan syliin. Turhaa huvitutin lussuttamista pyrittiin välttämään ja se olikin helpottava juttu vierotusvaiheessa... Ois ollu paljon vaikeempaa, jos ois tottunu lutustamaan pitkin päivää. Nyt ikää 2 vuotta, tuti jätetty pois vuoden lopulla.
 
samaa mäkin olen ihmetellyt..tai siis lähinnä sitä miksi ihan pienelle vauvalle annetaan tutti.
meillä annettiin unitutiksi esikoiselle noin 5kk iässä jotta oppisi nukahtamaan itsekseen(siis ilman rintaa) ja oli käytössä vuoden.eli noin 1½vuotiaana käytiin viemässä pupuille. oli vain unikäytössä.
 
Täällä käytössä tutti vain nukuttaessa. Eipä suostu muullon sitä ottamaankaan.. Alunperin totutin tuttiin lapsen valtavan imemistarpeen takia, kun en halunnut toimia tuttin 24/7. Hyvä ettei silti jäänyt ku unitutiksi, vaikkakin paljon ois jääny suuhun roskaa laittamatta jos ois tutti käytössä muullonkin :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
samaa mäkin olen ihmetellyt..tai siis lähinnä sitä miksi ihan pienelle vauvalle annetaan tutti.
meillä annettiin unitutiksi esikoiselle noin 5kk iässä jotta oppisi nukahtamaan itsekseen(siis ilman rintaa) ja oli käytössä vuoden.eli noin 1½vuotiaana käytiin viemässä pupuille. oli vain unikäytössä.

enemmän mua ihmetyttää taas se, että vähän isompaa vauvaa ehdointahdoin opetetaan tuttiin :D siinä sen näkee : me ihmiset ollaan niin erilaisia :)
 
Meidän 1v:llä on tutti päivisin ainoastaan ulkoillessa. Ei sielläkään aina tai koko ajan, mutta yleensä se touhu menee aina siihen että pitäs puolen metrin päässä kulkea koko ajan ja kytätä ettei se ehdi laittaa mitään kiviä (tai jotain muuta) suuhun.

Ei siitä vois muuten katsetta siirtää pois ollenkaan jos ei tuttia olis.
 
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
samaa mäkin olen ihmetellyt..tai siis lähinnä sitä miksi ihan pienelle vauvalle annetaan tutti.
meillä annettiin unitutiksi esikoiselle noin 5kk iässä jotta oppisi nukahtamaan itsekseen(siis ilman rintaa) ja oli käytössä vuoden.eli noin 1½vuotiaana käytiin viemässä pupuille. oli vain unikäytössä.

enemmän mua ihmetyttää taas se, että vähän isompaa vauvaa ehdointahdoin opetetaan tuttiin :D siinä sen näkee : me ihmiset ollaan niin erilaisia :)

onhan siinä aikamoinen ero että 5kk tutti on unikäytössä kuin että pariviikkoisella kokoajan?
 
Kahdella aikaisemmalla lapsella ei ole ollut tuttia mutta tää viimosin tarvii...muuten on kiinni tississä koko ajan. Siis ihan koko ajan....syö ensin massun täyteen ja annan hetkeksi tutin suuhun ja se on siinä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
samaa mäkin olen ihmetellyt..tai siis lähinnä sitä miksi ihan pienelle vauvalle annetaan tutti.
meillä annettiin unitutiksi esikoiselle noin 5kk iässä jotta oppisi nukahtamaan itsekseen(siis ilman rintaa) ja oli käytössä vuoden.eli noin 1½vuotiaana käytiin viemässä pupuille. oli vain unikäytössä.

enemmän mua ihmetyttää taas se, että vähän isompaa vauvaa ehdointahdoin opetetaan tuttiin :D siinä sen näkee : me ihmiset ollaan niin erilaisia :)

onhan siinä aikamoinen ero että 5kk tutti on unikäytössä kuin että pariviikkoisella kokoajan?

no eikös se pariviikkoinenkin melkein kokoajan nuku ( paitsi kun syö ) - joten unikäytössähän se silloinkin on. :) kaikilla ei ole mahdollisuutta myöskään olla huvituttina vauvalle tissin muodossa tai kaikki eivät edes imetä, niin kyllä mä sen tutin ymmärrän.
mutta siis. mä luulen ylipäänsä, että tän tuttijutun ymmärtää vaan sellaiset joilla on ollut se lapsi joka huutaa ja huutaa ja huutaa ja tutin suuhun tuikkaaminen on tuonut avun.
 
Mä taas uskon, että kukaan ei ihmeemmin kritisoikaan vauvan käyttämää tuttia oli se sitten uni tai huvi tutti. Kyse taitaa olla enemmän siitä, kun jo "vanhemmilla" lapsilla roikkuu tuo tuti suussa.
 
Juu, nyt jälkikäteen mietin samaa. Meidän lapset käyttivät tuttia n. parivuotiaaksi, ja nyt heillä kaikilla on hampaiden oikomishoito meneillään. En tiedä onko siinä suoraa syy-seuraussuhdetta, mutta onhan tutin käytöllä suuri riski oikomishoitoihin myöhemmin. Tosin myös sukurasite on tuossa asiassa aika vahva, kieroja hampaita on meidän molempien vanhempien suvut täynnä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:
Meidän 1v:llä on tutti päivisin ainoastaan ulkoillessa. Ei sielläkään aina tai koko ajan, mutta yleensä se touhu menee aina siihen että pitäs puolen metrin päässä kulkea koko ajan ja kytätä ettei se ehdi laittaa mitään kiviä (tai jotain muuta) suuhun.

Ei siitä vois muuten katsetta siirtää pois ollenkaan jos ei tuttia olis.

No miten se lapsi oppii ettei suuhun laiteta kiviä ym. ? En tarkoita pahalla, mutta kyllä meillä ainakin on ulkoilut onnistunut ilman tuttiakin, ei oo kovin kauaa mennyt että lapset on oppinut ettei laiteta ulkona suuhun mitään, kun oon vaan istunut vieressä ja ottanut kaikki pois suusta ja kieltänyt.

 
mun vauvallani 11kk on tutti kun menee nukkuun tai sattuu. joskus ei tarvi nukahtamiseen tuttia. eikä aina pipeihinkään.
autossa pitkillämatkoilla tutti on ehdoton,kukaan ei sitä kitinää kuuntele montaa tuntia.
mutta tutti on nyt lähdössä pois,edellinen luopui siittä kun oli 10kk. tuo vaan ois niin vauva =) mutta tässä kuukaudenaikana se tutti lähtee.
 
Mun lapsella on mukavuussyistä tutti. Mä haluan hiljentää sen kitinän helposti, ja siihen on tutti oiva kapistus. Paitsi että tuo meidän tyttö on aikamoinen tutinhylkijä, syö sitä yleensä vain nukkumaan mennessä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Meidän lapset olivatkin NIIN valveutuneita etteivät suostuneet syömään edes sitä UNITUTTIA!

meillä kans! oon superäiti! :D

se pitää tosin sanoa, että ihan hyvin on saatu pidettyä ipana hengissä ilmankin. ei kuollut kätkytkuolemaan, eikä oo tukehtunut pikkulegoihin tai muihin vierasesineisiin.
 
Musta on rumaa kun 2-vuotisella on vielä lutku suussa. Yöt ois vielä erikseen, mutta miksi pitää just kaupoissa/autossa pitää tuttia suussa.. niin no tietty lapsi on hiljaa -.-
 
Kyllä minä katselen kaupassa mieluummin hiljaista tutti suussa olevaa lasta kuin huutavaa tutitonta lasta. Vaikka maailmaan ääntä mahtuukin, niin kyllä minusta pitää ajatella muitakin ja yrittää saada se lapsi hiljaiseksi tavalla tai toisella.
 

Yhteistyössä