K
"kaija"
Vieras
Kyse mieheni veljen pojasta, ikää nyt 4v. On pienestä asti ollut ilkeä, jos niin voi lapsesta sanoa, lyö ja käyttäytyy todella rajusti niin leikkitoveriaan kuin aikuisiakin kohtaan. Tarhassakin on kuulemma puututtu asiaan. Hän on vaan välillä meillä yökylässä ja meillä on 3-vuotias lapsi, joka tykkäisi leikkiä pojan kanssa, mutta kun se menee aina siihen, että tämä poika lyö ja kun kieltää lyö kahta kauheemmin. Jäähylle vanhemmat välillä pistävät (päästävät toki melkein heti pois), pistimme mekin kerran kun oli meillä hoidossa. Olen koittanut myös jutella pojalle, ettei saa lyödä toisia, koska se sattuu, mutta ei ota tätä kuuleviin korviinsa. Pojan vanhemmat ovat eronneet ja lapsi on todella usein äitinsä isovanhemmilla yökyläilemässä, siis lähes aina kun on äidin viikonloppu.
Neuvoja kaipaisin, tai lähinnä siihen, kun on joskus meillä, niin mikä olisi paras keino puuttua tuollaiseen. Ketään tuttavapiirimme lapsista ei ole tuollainen, vaikkai pojilla välillä rajujakin leikkejä on, mutta tämä haluaa "tahallaan" satuttaa, eikä kuuntele yhtään, mitä hälle puhuu. Leikissä pitää olla itse koko ajan mukana, kun saa pelätä koska tämä mottaisee taas. Itse en tiedä miten tuohon voisi enää puuttua, eikä ole minun tehtävänikään, mutta kun satuttaa omaa lastani, niin ei ole mukavaa. Kiitos vinkeistä
Neuvoja kaipaisin, tai lähinnä siihen, kun on joskus meillä, niin mikä olisi paras keino puuttua tuollaiseen. Ketään tuttavapiirimme lapsista ei ole tuollainen, vaikkai pojilla välillä rajujakin leikkejä on, mutta tämä haluaa "tahallaan" satuttaa, eikä kuuntele yhtään, mitä hälle puhuu. Leikissä pitää olla itse koko ajan mukana, kun saa pelätä koska tämä mottaisee taas. Itse en tiedä miten tuohon voisi enää puuttua, eikä ole minun tehtävänikään, mutta kun satuttaa omaa lastani, niin ei ole mukavaa. Kiitos vinkeistä