Miksi luet blogeja? millainen blogi kiinnittää huomiosi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aloitteleva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aloitteleva

Vieras
Haluaisin tietää, millainen blogi kiinnittä huomiosi? miksi luet blogeja? miksi jätä lukematta?

Itse aloittelen blogia ja minulla ei ole lukijoita, minulla on suosikki blogeja joita luen ja heillä on kamalasti lukijoita?

Lumen saadakseni tietoa, kokemusta tai mielipiteitä jostain tietystä aiheesta. Blogin hyvä ja rajattu teema on tärkeä. Mitä tahansa "Eija-Marin elämää" -blogia en lue.

No en oikein tiedä. Mietin kovasti, miten saisin blogini pinnalle.. ja olen ihmetellyt kun luen muutamia blogeja, minusta pari blogia on tosi ihania mutta niissä vähän lukijoita ja vaikka uskoisin että sellaisella voisi olla tuplasti enemmän lukijoita mutta ei ole.. ja sit ne isot ja suositut blogit on jotkut ihan tyhjää täynnä niin miten ihmeessä niillä voi olla paljon lukijoita?

Se riippuu varmaan siitä miten paljon sitä mainostaa?
Mä en pahemmin mainosta missään ja lukijoita vaan 7 :D kävijöitä kuitenkin 250 viikossa ja päivitän pari kertaa viikossa.

Itse luen sellaisia elämän makuisia blogeja. En jaksa lukea pelkkää muotia, tai vauva-arkea tai jatkuvasti sisustettavaa taloa. Pitää olla kaikkea, elämästä niinkuin se oikeasti menee. Huonot ja hyvät hetket, pienet ja suuret.

viime päivät olen lukenut erään palstalta lähteneen/bannatun rouvan blogia, alusta aloitin ja tarkoitus oli lukea ihan tähän päivään asti. Pakko kyllä sanoa, että ei tuossa mitään niin ihmeellistä ole. Joku ihminen vaan haluaa kertoa ei niin vaihtelevasta elämästään ja blogista tulee kuva läheisriippuvaisesta keski-ikäisestä naisesta, joka hankkiutuu raskaaksi aina kun edellinen vauva vaipoistaan pääsee. Kun itse on liian vanha, tuppautuu hoitamaan lasten lapsia vaikka väkisin, opiskelee muttei halua mennä töihin ja puuttuu vanhempien, jo kotoa muuttaneiden lasten elämään niin tarmokkaalla päättäväisyydellä, ettei lapset edes tajua olevansa yhtä riippuvaisia äidistään kuin äiti heistä. Kirjoittaa elääkseen ihan mitä vaan skeidaa minkä kaupaksi saa. Tavallaan säälittävää mutta eläköön kukin tyylillään

Ainakin uusia sisustusblogeja kaivattaisiin kovasti! Siis kaikenlaisesta sisustamisesta paitsi valkoista+maalaisromanttista, niitä on jo liikaakin.

Toinen mikä minuun iskee on realistiset blogit.

Ei yritetä huijata lukijaa sokeroimalla kerrottuja asioita, ei kuvata sitä yhtä nurkkaa asunnosta joka on sisustettu vimpan päälle ja jätetään koko muu kämppä kuvaamatta.
Eikä yritetä näyttää rikkaammilta, tai pukeuduta paremmin mihin oikeasti on varaa.

Eli tykkään jos sisällössä on rehellistä arkea+ pikkuisen kimallusta ja hohtoa+ paljon kuvia.

Yhteistyössä