I
ihmeissään
Vieras
Ollaan haettu useammasta pankista uutta asuntolainaa. Oltaisiin ostamassa talo. Asuntolainaa siis haettaisiin 160.000e ja meitä on kaksi hakijaa, minä ja mies. Tulot on noin 3000e/kk nettona, mies töissä ja mä kotona hoitovapaalla. Ja sit se mitä ihmettelen: yksikään pankki ei halua myöntää meille asuntolainaa!!! Ihme homma... Syy on se, että mä en ole töissä. "Mielellämme myönnämme teille lainan heti kun molemmat olette töissä." Tuo on siis vakiovastaus.
Olen tietoinen siitä että monet ovat saaneet as.lainan 1) niin että toinen vain on töissä ja 2) jopa yksinäinen lainanhakija (samoilla tuloilla kuin me) on saanut itselleen asuntolainan. Miksi siis me ei saada?
Voiko vanha myymätön asunto vaikuttaa niin paljon (kun se kuitenkin myytäisiin ennen uutta lainan ottoa) vai missä vika? Pitääkö laittaa uudet hakemukset vain ukon nimellä...?
Niin ja ei ole mitään luottohäiriöitä tms.
Olen tietoinen siitä että monet ovat saaneet as.lainan 1) niin että toinen vain on töissä ja 2) jopa yksinäinen lainanhakija (samoilla tuloilla kuin me) on saanut itselleen asuntolainan. Miksi siis me ei saada?
Niin ja ei ole mitään luottohäiriöitä tms.