Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:Sinulla, ap, on siis vakituine työpaikka sentään odottamassa?
Joo. Olen kyllä opiskelija mutta käyn myös töissä.
Siinä se syy voi olla.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:Sinulla, ap, on siis vakituine työpaikka sentään odottamassa?
Joo. Olen kyllä opiskelija mutta käyn myös töissä.
Alkuperäinen kirjoittaja Pösilö:Syynä voi todellakin olla se, että vain toisella on vakityöpaikka. Tällaisena aikana... valitettavaa. Mistä muuten tuollaisen koron olet saanut??
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Anteeksi vaan mutta näin mulle op:n lainalaskuri näytti:
Korko 4,3% (tod.vuosikorko)
Laina 160.000e
kk-erä: 950e
LAINA-AIKA: 21v 3kk
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:Menkää toiseen pankkiin ja sanokaa, että haette vastatarjousta. Ja sanot, että muilta pankeilta olette saaneet suht. hyvin tarjouksia.
Alkuperäinen kirjoittaja mie:Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:Menkää toiseen pankkiin ja sanokaa, että haette vastatarjousta. Ja sanot, että muilta pankeilta olette saaneet suht. hyvin tarjouksia.
Ap oli saanut lukuisista pankeista kieltävän päätöksen. Ja kyllä noi lainakriteerit otetaan ihan laskentakaavan mukaisesti, ei niitä hatusta vedetä tai naaman mukaan.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Jaa no kyllä me vaan saatiin 160000e laina tossa pari kk sitten. Miehellä vakipaikka, mä yliopisto-opiskelija, nyt hoitovapaalla kotona.
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:Ensinnäkin ap korkoprosentti 4,3 ei ole ollenkaan realistinen, pankit ovat nostaneet marginaaleja, tällä hetkellä ne ovat 0.5 - 0.6, eli 4.1 prosentin koron päälle vielä marginaali, lainakorko olisi vähintää tuo 4,5. Marginaali on sitä korkeampi, mitä riskialttiimmaksi rahoitettavaksi pankki teidät katsoo.
Lisäksi pankit ovat todellakin kiristäneet lainahanoja, esim. Hesarissa oli jokin aika sitten juttu, jossa yksittäiselle hakijalle oli myönnetty 2.500 euron tuloilla 130.000 euron laina, pariskunta 5.000 euron tuloilla ei ollut saanut 200.000 euroa.
Tälläisessä taloustilanteessa pankit ovat varovaisia, mikä on vain oikein. Myös jokaista yksittäistä lainanhakijaa kohti, ettei talous vain mene liian tiukoille.
Eli lainanantaminen on kiristynyt huomattavasti esimerkiksi viime kevääseen verrattuna.
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:Oletteko käyneet monet pankit lävitse?
Alkuperäinen kirjoittaja mie:Alkuperäinen kirjoittaja Pösilö:Syynä voi todellakin olla se, että vain toisella on vakityöpaikka. Tällaisena aikana... valitettavaa. Mistä muuten tuollaisen koron olet saanut??
näinpä... Lisäksi vaikuttaa jos mies on töissä sellaisella alalla, jota pankissa pidetään tavanomaista riskialttiimpana näin laskusuhdanteen aikana.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Jaa no kyllä me vaan saatiin 160000e laina tossa pari kk sitten. Miehellä vakipaikka, mä yliopisto-opiskelija, nyt hoitovapaalla kotona.
TÄSMÄLLEEN SAMA TILANNE MEILLÄ! Ja miksei saatu... no, tasan ei käy onnenlahjat... vai miten se meni.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras2:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Jaa no kyllä me vaan saatiin 160000e laina tossa pari kk sitten. Miehellä vakipaikka, mä yliopisto-opiskelija, nyt hoitovapaalla kotona.
TÄSMÄLLEEN SAMA TILANNE MEILLÄ! Ja miksei saatu... no, tasan ei käy onnenlahjat... vai miten se meni.
Saattaapi johtua siitä, että miehet on eri aloilla ja työttömyysriski arvioidaan eri tavalla.
Luepa tämä juttu alkajaiseksi:
http://www.taloussanomat.fi/omatalous/2008/08/27/asuntolaina-ale-on-nyt-ohi/200822172/139
Alkuperäinen kirjoittaja mie:Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:Menkää toiseen pankkiin ja sanokaa, että haette vastatarjousta. Ja sanot, että muilta pankeilta olette saaneet suht. hyvin tarjouksia.
Ap oli saanut lukuisista pankeista kieltävän päätöksen. Ja kyllä noi lainakriteerit otetaan ihan laskentakaavan mukaisesti, ei niitä hatusta vedetä tai naaman mukaan.
Alkuperäinen kirjoittaja ???:mikä on PLM? Palomies?
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja ???:mikä on PLM? Palomies?
PääLuottamusMies, lähtee viimeisenä työpaikalta jos joudutaan porukkaa irtisanomaan![]()
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja ???:mikä on PLM? Palomies?
PääLuottamusMies, lähtee viimeisenä työpaikalta jos joudutaan porukkaa irtisanomaan![]()