Miksi meidän asunto ei mene kaupaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja myyjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Mä kävin katsomassa nuo kuvat ja tuli mieleen muutama aika tärkeä juttu. Keittiö on pieni ja kapea, joten se pitää saada näyttämään avarammalta. Nappaa matto pois lattialta ja vaihda verho vaaleaan yksiväriseen. Ja ruokailutilaa ei kuvissa näkynyt lainkaan. Ainoastaan pieni keittiökoppi ja olohuone toiselta puolelta. Oletettavasti ruokailuryhmä on olohuoneen toisella puolen. Siitä pitäis ehdottomasti olla myös kuva.

Nyt on asuntokauppa myös hiljentynyt, sanottiin maanantaina pankissa. Ja mä kannattaisin myös perinteistä tapaa, eli hintapyynti josta aletaan tinkimään.

Missä sulla oli itsellä tuo kämppä myynnissä? Oliko sulla ilmoitus Oikotiellä?

Lisää kuvia on Kiinteistömaailman sivuilla. Eivät halunneet laittaa kaikkia Etuovelle, jostain syystä, vaikka pyysin. Kämppä oli myynnissä yksityisesti kuukauden ajan Oikotiellä (hinta 139te).

Sanoit etteivät Kiinteistömaailmalla halunneet laittaa esim. tehtyjä remontteja esitteeseen, eivätkä kaikkia kuvia. Mun mielestä myyjä päättää ja kiinteistövälittäjä tekee niin kuin se myyjä on päättänyt. Nuo kaksi asiaa olisivat mielestäni aika tärkeitäkin juuri tämän asunnon kohdalla.

Kysykää, että voisiko nämä muuttaa, ja vaatikaa jos muuten onnistu!

myytiin vast ikään oma rivari joka meni päivässä. Tuossa hinta ei silleen ole ihan kohdallaan, vaikka pesutilat kuinka olis 2000-luvulta, niin ne näyttää vanhoilta ja lattiassa taitaa olla muovimatto. Pesutilat on yläkerrassa, mikä on aina riski erityisesti tuon ikäluokan kohteissa. Taloyhtiössä tehty todella vähän mitään remontteja, eli kaikki edessä. Putket nyt ei välttämättä heti tule vastaan, mutta kaikki muu tulee ja tuolla vastikkeella tuskin taloyhtiöllä on kovin paljon pääomaa, vaan kaikki menee sit kerralla omistajan pussista. Pinnat vaikuttaa muuten ihan siisteiltä, mutta kun ne harvoin edullisuutensa vuoksi on se ongelma. Keittiöremppa on edessä muutaman vuoden päästä ja tuon ikäiseen ei todella selviä pelkillä ovien vaihdoilla, vaan 80-luvun rungot menee kyllä jo uusiksi, eli 10 000 saa varata. Jonkun verran luultavasti joudutte hintaa pudottamaan, noita kohteita kun on pilvin pimein myynnissä ja suurimmassa osassa on joko keittiö tai kylppäri vasta rempattu.

80 neliöä ja kahdessa kerroksessa, siinä syy. Raivaa ihan kaikki ylimääräinen tavara pois näyttöjen ajaksi, verhot sivuun niin että kaikki ikkunat näkyy kokonaan jne.

Alkuperäinen kirjoittaja ahdas:
80 neliöä ja kahdessa kerroksessa, siinä syy. Raivaa ihan kaikki ylimääräinen tavara pois näyttöjen ajaksi, verhot sivuun niin että kaikki ikkunat näkyy kokonaan jne.

aivan, me ollaan asuttu 77 neliön kakskerroksisessa kämpässä, ei toiminu, tai en ainakaan omaa semmosta ostais..

Tv-ohjelmassa melkein kaikki teidän huonekalut vietäisiin pois ja vuokrattaisiin uudet. Verhot uusittaisiin ja pihalle laitettaisiin värikkäitä istutuksia.

olin talvella sairaslomalla 2 viikkoa ja katselin noita ohjelmia urakalla B)

takapihan aita repsottaa ja huutaa maalia!! lastenhuone oli kodin nätein tila. Olohuone ja keittiö jotenkin ankean oloisia. halavalla sisustettu/ei osata sisustaa. Pyydä kaverilta vaikka joku nätti matto lainaksi ja osta muutama iso kukka hienossa ruukussa

Pari viikkoa on tosiaan lyhyt aika. Mitä itse tuota pohjapiirustusta ja kuvia katselin, niin mua ainakin kiinnostaisi - jos siis harkitsisin asuntoesittelyyn tulemista - missä tuossa asunnossa on tarkoitus ruokailla. Ilmeisesti teillä on ruokapöytä tuossa olohuoneessa heti keittön oviaukon vieressä, mutta se ei näy kuvassa. Mulla ei nytkään ole mikään erityisen toimiva keittiö, mutta jos keittiössä ei mahdu lainkaan aterioimaan, niin mulle se on pitkä miinus. Voi siis olla, että teidänkin asuntoa on käyneet katsomassa ihmiset, jotka haluavat asunnossa olevan tilavampi keittiö. Hintaan, sijaintiin taikka tarjouskauppaan en osaa sanoa mitään, katsoin ainoastaan pohjaratkaisua.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Asunto rakennettu -89 eli 20 vuotta vanha. Se tarkoittaa monelle keittiö- ja kph-remonttia. Tuon ikäisissä ei ole vedeneristeitä, joten kph-remppa olis semmoset 20.000 hintaa lisää.

Kph-remppa on tehty seiniin alle 10v sitten, jos haluaa lattian laittaa niin se ei paljon maksa ja vedeneritykset kyllä on jo paikallaan! Keittiöremppa maksaa parisen tonnia kun vaihtaa ovet.

No jos se kelpaa. Mulle ei kelpaisi, kph menisi täysin uusiksi, samoin keittiö.

Ja keittiössä ei kyllä pelkkien kaapin ovien vaihtamisella selviä; kodinkoneet alkaa olla jo aika antiikkisen näköiset, joten ne tulisi uusia. Samoin laatoitukset, tiskipöytä ja tasot. Itse en ainakaan tollaista keittiötä kovin kauaa katsoisi.

Sama kph:ssa, muovimatot lattiassa, huh. Seinälaatatkin just tuota perinteistä 90-luvun lopun tyyliä, uusiksi siis sekin. Ja sauna pitäisi varmaan myös laittaa. Että kyllähän tuohon saa rahaa vielä paljon uppoamaan, ei ihan parilla tonnilla selviä.. ;) Näiden lisäksi sitten kaikkien huoneiden pinnat pitäisi uusia.

Keittiön kodinkoneet on hankittu -03 eli eivät todellakaan ole mitään antiikkisia! :laugh:

Kylppärin seinälaatat on uusittu samoin -03 eli eivät ole 90-luvulta. :D

Kylppäri on rempattu huonolla maulla :( Vanhanaikaiset boordit, väri, kannattaa suosia tylikästä ja neutraalia, laadukasta.

Keittiö ja pesuhuone vanhanaikaiset ja muutenkin tuo pieni keittökomero on iso miinus. kannattaa laskea hintaa.

Ei ole keittokomero vaan keittiö. Ruokailulle varattu tila on keittiön oviaukon vieressä, olohuoneen puolella.

Keittiö ja pesuhuone vanhanaikaiset ja muutenkin tuo pieni keittökomero on iso miinus. kannattaa laskea hintaa.

Ei ole keittokomero vaan keittiö. Ruokailulle varattu tila on keittiön oviaukon vieressä, olohuoneen puolella.

Ottakaa sitten kunnon kuvat.

Tuosta olisi ehkä hyvä olla kuva. Mutta mä itse en ostaisi tuota sun asuntoasi ihan vaan tuon keittiön vuoksi. Olen jo tympiintynyt liian pieneen ja toimimattomaan keittiöön, joten jos asuntoa vaihtaisin, en enää haluaisi liian pientä keittiötä.

Ottakaa sitten kunnon kuvat.

Kiinteistömaailman sivuilla on kaikki kuvat kohteesta, 14 kuvaa. Vain osa on Etuovella ja sieltä on linkki Kiinteistömaailman sivuille.

En tiedä toimiiko linkki, mutta

http://kmwww.almamedia.fi/crometapp/portal/km/realties/residences/apartments/search/public/item.jsp?list=12810370515550&cmd=move0&portal=km&.pkg=12810370515470

Tehtiin tarjous tarjouskauppakohteesta (255 000).Tarjottiin just pyyntihinta. Ei hyväksytty -olipa yllätys;) Sit välittäjä sanoi suoraan, et myyjä haluaa 10 000 enemmän (265 000). Eli hinta oli jo päätetty. Ei menny kaupaksi tajouskaupalla, sillä oli myöhemminmyynnissä ja pyntihinta oli 15 000 enemmän kuin tarjouskaupassa (270 000). Eli 5000 jätetty tinkivaraa:o

Yhteistyössä