Miksi miehen kuuluu käydä armeija?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Chala
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23442649]Meinaat ettei Suomessa ole mitään varastamisen arvoista? Miksiköhän mustalaiset tulevat tänne kuin muuttolinnut joka kevät?

Ikäluokista vain 50% pyritään kouluttamaan.;) Paskapuhetta sinulta tuo ettei varusteita riitä kuin kolmasosalle.[/QUOTE]

Ei kyllä se on tammikuista tietoa, hassua että valehtelevat. Tuleeko ne mustalaiset aseet tanassa valloittamaan koko maan että aseistettu armeija tarvitaan puolustamaan? Jotenkin jäänyt huomiotta.

[QUOTE="sama";23442623]Suomesa ajateltiin samoin 1930-luvulla. Armeija jätettiin retuperälle, ikäluokista koulutettiin vain pieni osa ja Josif Vissarionovitš Džugašvili huomasi tilaisuutensa tulleen. Tuntuuko tutulta?[/QUOTE]

Sori, en muista 30-lukua ihan yhtä hyvin kuin sinä. :xmas:
Elän tässä nykyajassa.

[QUOTE="vieras";23442676]Sun käsityskyky on sen verran rajallinen ettei sen varaan uskalla laskea mitään.[/QUOTE]

Korjaa sitten fiksumpana harhaluuloni niin tiedän jatkossa paremmin.

Minä haluan vain muistuttaa, että sodassa ei ole mitään hienoa eikä ylevää. Olen armeijan käynyt ihan mallikkaasti, mutta vihaan näitä sotaa ihannoivia idiootteja. Menkää purkamaan paineita vaikka nyrkkeilysalille jos niin pahasti ahdistaa.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Olen käynyt armeijan lappeenrannassa, tykistössä.

No tekikö se sinusta miehen isolla ämmällä joka olisi jäänyt keskenkasvuiseksi pikkupojaksi ilman tätä huikeaa kokemusta?

Anteeksi, mä en vain oikeasti näe sitä upeutta ja mahtavuutta mikä Suomen armeijan yllä leijailee. Se on tosi hyvä vaihtoehto niille jotka kokevat sen omakseen, mutta ihan yhtä hyvä vaihtoehto on sivari tai aseeton palvelus niille jotka mielummin ihan laillisesti asevelvollisuutensa niin täyttävät.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;23442693:
Chala nyt on palstan fiksuimmasta päästä kumminkin. ;)

:hug:
Kiva muuten että olet palaillut, olet tainnut taukoilla tai harmailla välissä. On ollut ikävä erittäinkin järkeviä kommenttejasi, niitä ei täällä tarpeeksi näe :)

No tekikö se sinusta miehen isolla ämmällä joka olisi jäänyt keskenkasvuiseksi pikkupojaksi ilman tätä huikeaa kokemusta?

Anteeksi, mä en vain oikeasti näe sitä upeutta ja mahtavuutta mikä Suomen armeijan yllä leijailee. Se on tosi hyvä vaihtoehto niille jotka kokevat sen omakseen, mutta ihan yhtä hyvä vaihtoehto on sivari tai aseeton palvelus niille jotka mielummin ihan laillisesti asevelvollisuutensa niin täyttävät.
Joo mutta ne ei osaa puolustaa maata jos tulee sellainen tilanne.

Alkuperäinen kirjoittaja Ripamään;23442690:
Minä haluan vain muistuttaa, että sodassa ei ole mitään hienoa eikä ylevää. Olen armeijan käynyt ihan mallikkaasti, mutta vihaan näitä sotaa ihannoivia idiootteja. Menkää purkamaan paineita vaikka nyrkkeilysalille jos niin pahasti ahdistaa.

Aamen. Sodasta on Suomessa liian pitkä aika, siksi sitä ihannoidaan niin glory glory asenteella, toisin kuin itse veteraanit jotka muistavat ne kauhut aivan liian hyvin : /

Mutta nyt tämä poistuu illaksi, jatkakaa antoisaa keskustelua, nostelen ketjun sitten myöhemmin :D

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;23442684:
Sori, en muista 30-lukua ihan yhtä hyvin kuin sinä. :xmas:
Elän tässä nykyajassa.

Sit kannattaa virkistää muistia lukemalla historiankirjoja jotka jäi sinulta lukematta kun peruskoulusi jäi kesken...

Alkuperäinen kirjoittaja Ripamään;23442690:

Kuka intin käynyt muka ihailee sotaa? Siellä sai kalpean aavistuksen sodasta ja sitä vain toivoo ettei joudu sotimaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;23442743:
Entä jos tehdäänkin niin, että sinä siirryt 2010-luvulle?

Asia selvä. Siirrytään kaikki takaisin 2010-luvulle ja lopetetaan menneiden tonkiminen koska se on täysin hyödytöntä työtä.

[QUOTE="vieras";23442755]Kerro meille mikä on järkevämpi systeemi kuin nykyinen?

Onko palkka-armeija, joka sotii vain rahasta, motivoituneempi kuin reserviläsiarmeija jonka sotilaat puolustavat lapsiaan, vaimojaan ja vanhempiaan?[/QUOTE]

Kyllä kai Suomen kansalaisista koostuva palkka-armeijakin puolustaa omaisiaan.

Nimim. vara-Chala.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="sama";23442768]Asia selvä. Siirrytään kaikki takaisin 2010-luvulle ja lopetetaan menneiden tonkiminen koska se on täysin hyödytöntä työtä.[/QUOTE]

:D Heh hee. :snotty:

Mutta ihan oikeasti, vanhasta kannattaa oppia, mutta siihen ei kannata perustaa. Ja veikkaan että olen opiskellut menneitä asioita enemmän kuin sinä. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;23442784:
:D Heh hee. :snotty:

Mutta ihan oikeasti, vanhasta kannattaa oppia, mutta siihen ei kannata perustaa. Ja veikkaan että olen opiskellut menneitä asioita enemmän kuin sinä. ;)

Ai nyt sit kannattaakin palata 1930-luvulle ja olet opiskellut 30-lukua enemmän kuin minä.:xmas:

Palkka-armeijalla ei pystytä puolustamaan koko maata mitenkään, enkä ole mikään asiantuntija mutta luulisin jos palkka-armeija on niin kaikki tämän maan miehet ja jotkut naisetkin joutuisivat sotimaan palkka-armeijasta huolimatta. Mutta erona, että näillä miehillä ja joillakin naisilla ei ole koulutusta sotimiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;23442776:
Kyllä kai Suomen kansalaisista koostuva palkka-armeijakin puolustaa omaisiaan.

Nimim. vara-Chala.

Kuka sanoi Suomen palkka-armeijan muodostettavan vain Suomen kansalaisilta? Eikö sinulle muut kelpaa?