Miksi miehet tekee näin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heleena A.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olenpa joskus itsekin huomannut mihene kanssa riidellessä, että en itse varsinaisesti edes Riitele, vaan sanon. Niin mies ulvoi ja räyhäs kuin raivotautinen hurtta. Onneksi se loppui kun selitin, että anna minä sanon, ja jos olen sitten "väärässä" sun mielestäsi niin ei sinun tarvitse siitä helpulia saada. Näen että miehelle on edelleen vaikea kuunnella, mutta loppui se rähjääminen kuitenkin.
Kyllä pitää voida keskustella suhteessa, tai edes sanoa oma mielipiteensä.
Ja rakkaudesta ei saa tehdä pelinappulaa, että minä nyt rakastan tänään, ja tänään taas enpäs rakasta, ja huomenna saatan rakastaa jos olet kiltisti, ja enpä s muuten rakastanutkaan sinua viimeviikolla.
Surkeaa, että ihmisen pitää tunteilla kiristää.

AP:lle muista että on hyvä terapia kirjoittaa kuten sinä nyt teet. Sekin on oma prosessi saada purettu sitä tuskaa ja tyhjä oloa kun sinulla nyt varmasti on. Kyllä aikuiste ihimiset pistäis osoata keskustella asioista ja jos näin on että suhde on loppu niin vois sen sanoa. Ei tarvistee lopettaa suhteen riitelemällä ja olemaan ilkeä.
Tarvistet paljon voimia, otaa aikaa itsellesi myös, älä myös uohda sinun ystäviä. Toivottavasti ne tukee sinua. Lämmin halaus ja voimia sinulle.

Ystävättäreni oli sitä mieltä, että mies on löytänyt uuden ja halusi pikaisesti päästä minusta eroon. Ilmeisesti niin asia sitten on, kun moni muukin on sitä epäillyt. Itse en ole varma enkä edes osaa epäillä mitään erityistä moiseen käyttäytymiseen. Jos toinen nainen oli syynä, niin olisi sen minulle voinut sanoa ihan rehellisestikin. Monet asiat jäivät epäselviksi ja ne tulevat "piinaamaan" minua pitkään. Pohdin syitä eroonja mitä virheitä tein ja miksi hän alkoi vihaamaan minua.Koskaan en tule niihin saamaan vastausta häneltä ja sekin tulee ahdistamaan mieltäni.

Täytyy vain yrittää elää päivä kerrallaan. Onneksi on vielä muutama päivä sairaslomaa, en kyllä ole lainkaan varma kykenenkö maanantaina jo töihin. Kiitos teille kaikille ymmärtävistä ja ystävällisistä vastauksista.

Alkuperäinen kirjoittaja Heleena A.:
Ystävättäreni oli sitä mieltä, että mies on löytänyt uuden ja halusi pikaisesti päästä minusta eroon. Ilmeisesti niin asia sitten on, kun moni muukin on sitä epäillyt. Itse en ole varma enkä edes osaa epäillä mitään erityistä moiseen käyttäytymiseen. Jos toinen nainen oli syynä, niin olisi sen minulle voinut sanoa ihan rehellisestikin. Monet asiat jäivät epäselviksi ja ne tulevat "piinaamaan" minua pitkään. Pohdin syitä eroonja mitä virheitä tein ja miksi hän alkoi vihaamaan minua.Koskaan en tule niihin saamaan vastausta häneltä ja sekin tulee ahdistamaan mieltäni.

Täytyy vain yrittää elää päivä kerrallaan. Onneksi on vielä muutama päivä sairaslomaa, en kyllä ole lainkaan varma kykenenkö maanantaina jo töihin. Kiitos teille kaikille ymmärtävistä ja ystävällisistä vastauksista.

Et ole yksin.Itse olen kokenut jätetyksi tulemisen.Ei sanan sanaa,vaan otti ja lähti muitten matkaan neljän vuoden yhdessäolon jälkeen.Tuli joskus takaisin katumapäällä,minä typerys huolin takaisin.Kohta taas mentiin toisen syliin.Se oli niin rankka kokemus,en toivu siitä ikinä.Tämä tapahtui 1994.Kovetin itseni,minua ette akat enää pidä pellenä.Olen sekstaillut senjälkeen monien naisten kanssa,kehenkään en ole kiintynyt vaikka oli joitain todella mieleisiä naisia.Sinä älä myrkytä itseäsi.Käy asia läpi itsesi kanssa,hyväksy asia mikä on tapahtunut.Uskon että tunnet tämän jälkeen olosi helpommaksi.Sinulla on ystäviä,harrastuksia,kaikkea uutta edessäsi.Sinä selviät tämän vaikean asian yli.Tallenna "kovalevyllesi" tämä elämänvaihe ja sinetöi se ovi rauhallisin mielin.

Niin,tuttua tekstiä...Itsellläni vähän sama tilanne,että lopettaisinko seurustelusuhteeni,vai mitä..tuntuu vaan,että mitä järkeä...Mies on jäänyt valheista kiinni monta kertaa,luottamus on mennyt..ja kaikkea haukkumista kuultu..huhuh..toisaalta lohdullista kuulla,etten ole yksin tässä tilanteessani..

Alkuperäinen kirjoittaja sohvis:

Et ole yksin.Itse olen kokenut jätetyksi tulemisen.Ei sanan sanaa,vaan otti ja lähti muitten matkaan neljän vuoden yhdessäolon jälkeen.Tuli joskus takaisin katumapäällä,minä typerys huolin takaisin.Kohta taas mentiin toisen syliin.Se oli niin rankka kokemus,en toivu siitä ikinä.Tämä tapahtui 1994.Kovetin itseni,minua ette akat enää pidä pellenä.Olen sekstaillut senjälkeen monien naisten kanssa,kehenkään en ole kiintynyt vaikka oli joitain todella mieleisiä naisia.Sinä älä myrkytä itseäsi.Käy asia läpi itsesi kanssa,hyväksy asia mikä on tapahtunut.Uskon että tunnet tämän jälkeen olosi helpommaksi.Sinulla on ystäviä,harrastuksia,kaikkea uutta edessäsi.Sinä selviät tämän vaikean asian yli.Tallenna "kovalevyllesi" tämä elämänvaihe ja sinetöi se ovi rauhallisin mielin.

Sanoit, että kovetit itsesi ja sen haluan minä myös tehdä. Haluan saada ympärilleni kuoren, jota kukaan ei pysty koskaan murtamaan. Haluan sulkea kaikki ihmiset pois elämästäni, ei mitään syvää ystävyyttä kenenkään kanssa,vain pinnallista "pelleilyä". En pysty enää luottamaan keneenkään,en miehiin enkä naisiin. Jos elämäni rakkain ja tärkein ihminen pystyy tekemään ja sanomaan minulle noin ilkeästi, niin mihin sitten muut pystyvätkään. En uskalla enkä halua enää tutustua yhteenkään mieheen. Seksielämä jää minulta sitten kokonaan, koska minä en taasen pysty tekemään sitä, että hyppisin sängystä sänkyyn ja harrastaisin yhden illan juttuja. Minun pitää tuntea mies hyvin ja välittää todella paljon, ennen kuin voin edes harkita sänkyyn menoa. Ymmärrän sinua täysin, että teet niin kuin teet. Tällainen tilanne tekee ihmisen varovaiseksi ja epäileväksi. Eräs ystäväni sanoi minulle, että sinulle pitää löytää nopeasti uusi mies!! Karmeaa!!! En todellakaan pystyisi aloittamaan mitään seurustelua enkä missään nimessä halua löytää itselleni uutta miestä. Enhän ole henkisesti päässyt vielä lähellekään entisestäni eroon. En voisi kuvitellakaan, että viikon tai kuukauden päästä olisin jo toisen kanssa. Ei, ei missään nimessä. Yksin ei ole hyvä olla, se on raskasta ja ikävää, mutta en halua tulla uudelleen "petetyksi", enkä halua olla enää kenellekään riesaksi. Rakastin tätä miestä ja nyt kärvistelen katkerana ja murehdin asioita, vaikka se ei auta yhtään mitään.

Minä en ollenkaan pidä yleistyksistä, miksi viljelette niitä?
Jos sattuu kohdalleen yksilö joka on todella törkeäkäytöksinen, ei sitä saa yleistää ja lyödä kaikkia miehiä lyttyyn. Meistä sentään jokainen on eri yksilö, miehetkin.

Älä pyydä anteeksi AP, se on ihan ymmärrettävää että näet asioita juuri nyt tuolla tavalla että kaikki miehet tekevät noin....Mutta kaikki miehet eivät käyttäytyy tuolla tavalla. Hyvää Ystävänpäivää sinullekin!

Jos yksi hevonen pillastuu laumassa niin kaikki hevoset pillastuu laumassa??? voi, voi noita mieheiä .... hyppää kaivoon ja se mies hyppää kaivoon???? Onko yhtään oma-aloitteista ajattelua jäljellä????

Alkuperäinen kirjoittaja mies-uhri:
Älä pyydä anteeksi AP, se on ihan ymmärrettävää että näet asioita juuri nyt tuolla tavalla että kaikki miehet tekevät noin....Mutta kaikki miehet eivät käyttäytyy tuolla tavalla. Hyvää Ystävänpäivää sinullekin!

Tiedän, että kaikki miehet eivät ole "pahoja" kuin ei myös naisetkaan. Mutta sitä tulee herkästi yleistettyä ja se on väärin. Toivottavasti ne naiset joilla on hyvät miehet, osaa arvostaa ja rakastaa heitä. He eivät välttämättä tiedäkään kuinka hyvin on asiat, kun on rehellinen ja uskollinen mies. Hyvää ystävänpäivää myös sinulle ja muillekin.

Alkuperäinen kirjoittaja ????????????:
Jos yksi hevonen pillastuu laumassa niin kaikki hevoset pillastuu laumassa??? voi, voi noita mieheiä .... hyppää kaivoon ja se mies hyppää kaivoon???? Onko yhtään oma-aloitteista ajattelua jäljellä????

Toi oli aika huono vertaus, nääs hevonen on laumaeläin ja jos yksi pillastuu, niin todennäköisesti muutkin. Ainakin ymmärrän mitä mies-uhri meinasi ymmärtämisellä.

Mut APn kannalta tilanne on aika paska.Mies on toisen kanssa ja kertoo vuosien yhdessä olon jälkeen,et ei ole koskaan välittänyt paskaakaan.Kiva varmaan kuulla.Mut minä en ite alkais miettiin äijän perää,vaan lähtisin heti hakeen uutta.Ja vaikka vain yhdeksi yöksi.Kunnon nainti niin kyl siinä ex unohtuu.Yhtä miestä ei kannata surra eikä yhen kanssa olla.

Kun on ilta ja yö lähestyy, tulee sama ikävä ja epätoivo. Itku ja murhe. Samat mietteet, miksi näin. Mitä tein väärin, miksi hän ei voinut rakastaa minua? Samat kysymykset päivästä toiseen, illasta toiseen. Todella ikävä ja murheellinen olo. Minä rakastin häntä niin paljon, että en ole koskaan mitään tai ketään rakastanut sitä määrää. En millään jaksa kunnolla edes olla. Miksi hän ei voinut välittää minusta, olenko kaikille pelkkä riesa ja miksi hän kuitenkin viisi vuotta sieti minua? En ymmärrä, enkä tule koskaan ymmärtämään. Niin paljon jäi asioita epäselväksi. Olen aivan murheen murtama, vaikka hän teki mitä teki. Tunnen itseni hirviöksi. Ehkä todella olenkin sitä, mutta en vain itse huomaa ja ystävät ei kehtaa sanoa. Taasen tulee valvottua yksi yö lisää.

Kiitos mies-uhri, että jaksat kannustaa.

Sinun on nyt hyvä surra. Anna kaikkien tunteitten tulla pintaan. Jos kuitenkin tuntuu, että et pääse asiassa eteenpäin ja sureminen haittaa normaalia elämää, niin älä pelkää hakeutua lääkäriin. Tarvittaessa terapeutin avulla pääset asiassa yli eli vaikket pysty unohtamaan, niin aika onneksi parantaa haavat ja opit käsittelemään asiaa siten, että ajan myötä pystyt antamaan hänelle anteeksi ja nouset kokemuksesta. Ethän varmasti halua, että miehesi nauttisi siitäkin, että hän on onnistunut lyömään sinut henkisesti raunioiksi? Paras "kosto" on näyttää jonkun ajan päästä, että ero oli hyväksi ja pärjäät ilman häntäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja elämässä eteenpäin askel kerrallaan:
Sinun on nyt hyvä surra. Anna kaikkien tunteitten tulla pintaan. Jos kuitenkin tuntuu, että et pääse asiassa eteenpäin ja sureminen haittaa normaalia elämää, niin älä pelkää hakeutua lääkäriin. Tarvittaessa terapeutin avulla pääset asiassa yli eli vaikket pysty unohtamaan, niin aika onneksi parantaa haavat ja opit käsittelemään asiaa siten, että ajan myötä pystyt antamaan hänelle anteeksi ja nouset kokemuksesta. Ethän varmasti halua, että miehesi nauttisi siitäkin, että hän on onnistunut lyömään sinut henkisesti raunioiksi? Paras "kosto" on näyttää jonkun ajan päästä, että ero oli hyväksi ja pärjäät ilman häntäkin.

Terapeutti?! Just on maailma kummalliseks menny ku pitää mennä teraperutille avautumaan jos joku jättää. Ja toi Heleena A.:n valitus ok ohan sitä paha olo, mut et oo ainut joka on tullut joskus jätetyks. "Mies nauttisi" just ja "kosto", kiva hiekkalaatikko tää saaks mä lainata sun traktoria prumm prumm.

Heleena A. yritä ymmärtää se seikka et tää on sun elämän onnekkaimpia aikoja vältit juuri pahimman mokan mitä olisit elämässäs voinu tehdä sure ja opi, sitten taas uusien kokemusten kautta viisaampana etiäppäin!

Olen aivan murheen murtama, vaikka hän teki mitä teki. Tunnen itseni hirviöksi. Ehkä todella olenkin sitä, mutta en vain itse huomaa ja ystävät ei kehtaa sanoa. Taasen tulee valvottua yksi yö lisää.

Kiitos mies-uhri, että jaksat kannustaa.

Tuo tunne menee kuule nopeampaa ohi, kuin mitä kuvittelekkaan. Paljon nopeampaa, kuin mitä luulisitkaan.
Miksi helevetisä tunnet itsesi hirviöksi? Älä jaksa kuule, ei semmoista olekaan, että tuo juttu sinusta hirviön tekisi. Ajatella. Kaikkea sitä.

Höpö-Höpö. Jokaisessa liitossa tulee se vaihe, että ensin puoliso pitää suoa paskana, sitten muutama vuosi menee ja pidät häntä paskana. Sulta jäi ny vaan kokematta ne seuraavat 5 vuotta jonka suhe ois kestänt ja jonka aikana oisit kuitennii tullu siihe tulokseen, että vittu ku hävettä toi vanha ja paska miäs.

Valitettavasti minulle käy juuri päinvastoin. Minkä enemmän aikaa kuluu, sen enemmän mietin ja kaipaan tätä miestä. En vain voi sille tunteelle mitään, että olen rakastanut häntä niin valtavan paljon, enkä voi mitään todella pahaa sanoa hänestä meidän suhteemme ajalta. En voi tehdä häntä pahaksi, vaikka hän minulle ilkeästi sanoikin. Harmittaa valtavasti, että hän on ajatellut minusta pahaa koko suhteemme ajan ja olen ollut varmasti suuri pettymys hänelle. Viikonlopusta tulee aivan hirvittävä, tiedän sen nyt jo. Yksin pyöriä samoissa ajatuksissa ja mietteissä. Miksi näin piti käydä? Tiedän, että en ole ainut.

Viikonlopusta tulee aivan hirvittävä, tiedän sen nyt jo. Yksin pyöriä samoissa ajatuksissa ja mietteissä. Miksi näin piti käydä? Tiedän, että en ole ainut.

Kuin vanha olet?

Jos olet alle 50 niin hypi riemusta, äläkä ota uutta miestä.
Kadut sitten vanhana kun olet kieriskellyt parhaat päiväsi paskapäiden takia. Niin kävi minulle. Silloin kun oli suurin suru, olisin ollut terve ja kaunis. Nyt ei kiinnosta miehet, osaan elää ja olla, mutta olenkin ruma ja vanha.

Alkuperäinen kirjoittaja Johanna -87:
Alkuperäinen kirjoittaja ????????????:

Toi oli aika huono vertaus, nääs hevonen on laumaeläin ja jos yksi pillastuu, niin todennäköisesti muutkin. Ainakin ymmärrän mitä mies-uhri meinasi ymmärtämisellä.

Mut APn kannalta tilanne on aika paska.Mies on toisen kanssa ja kertoo vuosien yhdessä olon jälkeen,et ei ole koskaan välittänyt paskaakaan.Kiva varmaan kuulla.Mut minä en ite alkais miettiin äijän perää,vaan lähtisin heti hakeen uutta.Ja vaikka vain yhdeksi yöksi.Kunnon nainti niin kyl siinä ex unohtuu.Yhtä miestä ei kannata surra eikä yhen kanssa olla.

Eli mies = hevonen eli ei osaa ajatella itse lainkaan. Luulin, että ihmisen erottaa eläimestä SE, että sillä on isommat, kehittyneemmät aivot, millä ajatella.

Juu olen samaa mieltä ... EI MUUTA AP, kun paneskelemaan vaan niin sillä asiat korjaantuu ;)

Täytyy yrittää selvitä tästä viikonlopusta, vaikka vaikeaa tulee olemaan. Vinkkejä on tullut suuntaan ja toiseen, mutta en todellakaan lähde uutta etsimään. Suren aikani ja katson mitä sitten elämä tuo. En voi mitään mutta pahalta tai paremminkin erittäin pahalta tuntuu edelleen.

Kyllä otsikko saa olla yleistävä ku kerra niin moni nainen on kokenut saman kuin alkuperäinen.miehet pettää kaikki, siitä ei ole epäilystäkää.Toiset vaan jää kii ja toiset ei.

Kyllä simä Heleena tästä selviät. Olet rakastunut tunnevammaiseen mieheen, joka ei tiedä itsekään, mitä haluaa parisuhteelta. Tälaisen ihmisen suhteet epäonnistuvat myöhemminkin jatkuvasti. Uutta ei pidä heti ryhtyä etsimään, ennenkuin on menneet selvittänyt. Tällaiset suhteet ovat myös hyvin opettavaisia, todellisia viisauden avaimia. Kunhan hoksaat ajatella asiaa positiivisesti. Lue vaikka ihmissuhdekirjallisuutta tai muuta psykologista kirjallisuutta. Keskustele muiden kanssa asiasta aina, kun joku viitsii kuunnella. Mene vaikka lyhytterapiaan. Voit myös raivostua ex-poikaystävällesi oikein kunnolla, jos et ole vielä sitä tehnyt. Kunnon raivari on ihanaa terapiaa. Vuoden päästä ihmettelet, miten ihmeessä rakastuitkaan renttuun. Voimia sulle!

Voimia sinulle heleena ja todellakin yritä keksiä jotain tekemistä tee vaikka pullataikina leivo ulkoile. niin ei mokoma enää pyöri mielessäsi.
Meitä ja tulevaisuudessakin monia naisia tullaan jättämään raivolla ja vihalla
jotta miehestä ei tunnu niin pahalta kun uusi on jo kuvioissa.
Omaa pahaa oloaanhan tuo pahkasika on vain vähentänyt.
Mitä hyvää tai ei siis niin pahaa siis näet ihmisessä joka ei osaa edes olla rehellinen ei alussa eikä lopussa??

Vähän niin kuin Vanhasen virsi.. valehtelemalla aloitettu ja lopetettu suhde.
Sai kerrankin vastaansa puhuvan ja tunteensa näyttävän naisen.
Ja sai todellakin mitä tilasi.