Miksi mies mieluummin eroaa kun muuttuu (alkoholi)??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Väsynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="minttu";28700917]

faktahan on se että jos isä ei ole agressiivinen ja vahingoita lapsia kännipäissään/käyttäydy uhkaavasti,niin ero on lasten kannalta huononpi vaihtoehto! paljon huononpi.![/QUOTE]

Tuo on harvinaisen kaukana faktasta.

[QUOTE="Väsynyt";28700371]Siinä olet oikeassa. Uskomatonta silti, että tuntisin itse häpeää jos olisin rehellinen esim.naapurille "joo, ei se ole hoitanut tätä hommaa kun makaa rapuloissaan tuolla sisällä" tai sukulaisille syntymäpäivillä "ei se tullu mukaan nyt kun sillä meni eilen pitkäks". Lapsille asioiden suoraan kertominen olisi minusta ihan tarpeetonta julmuutta esim."iskä ei nyt jaksa hoitaa sitä juttua mitä lupasi kun meni juomaan mieluummin eilen vaikka tiesi, et sitten tää juttu peruuntuu".

Jotenkin hymyssä suin keskustelun jatkaminen noissa tilanteissa ei vain onnistu. Pilaisin vain sukulaisten synttärit tms. Naapuri hämmentyisi eikä tietäisi mitä sanoa jne.

Olen joskus sanonut vieraille suoraankin, että ei taida isäntä nyt jaksaa jutella kun on pää kipeenä kaljan takia. Aina saa mies tai sukulaiset tilanteen väännettyä huumoriksi, mutta onhan se vaivaannuttava tilanne. Eikä miestä oikeestaan taida hävettää. Hauskaahan se on kun vähän on tullut kapakissa istuttua, niinhän tosimiehet tekee.[/QUOTE]

no mitä sä häpeät? sähän suojelet miestäsi ja hänen ongelmaa,jolloin hänen on helpompi olla kohtaamatta itseään ja ongelmaa. Lapsia on ok suojella. Mutta muuten senkus vaan täräytät sille naapurille,sukulaiselle,kaimalle kelle vaan että miten asia on! kato sitten ku joku ulkopuolinen sanoo ukolle että hae apua ongelmaas niin voipi olla että se saa miehen ajattelee eritavalla,nythän sä mahdollistat sen että mie svoi petkuttaa kaikkia jopa itseään. itse mie son tietty vastuussa itsestän mut kuitenkin

Tuo on harvinaisen kaukana faktasta.

no kuule, paljon pahempi on se että lapsilta hajoaa kaikki! mä oon asunut itse samass a paikassa lapsena 12vuotta.. sitten talo palo ja jouduttiin muuttaa kerrostaloon,koulu meni uusiks,kaverit jäi.. yms se oli todella hirveää. vaikka siis vanhemmat pysyikin yhdessä.

etkö sä käsitä sitä että ne negatiiviset muutokset on isommat kuin siitä saatu hyöty!

tätä ei tunnuta ajattelevan,ajatelkaa niinku lapsi,lapsen näkökulmasta,ei aikuisen

[QUOTE="Väsynyt";28700090]Jos erotaan niin erotaan. En tiedä mitä hyötyä siitä asioiden purkamisesta sukulaisille sitten enää olisi. Jos ei erota ja puhuisin niin mies raivostuisi ja keksisi kyllä tapansa kostaa, joten mieluummin ei.
Luulen, että mies juo oli minun kanssa tai ei, eli en varsinaisesti mitään mahdollista. Toki voi olla, että juominen ei ole enää ilman minua niin mukavaa, mutta toisaalta taas saisi kännätä ihan miten huvittaa.

Lapset taas tulevat suuttumaan kovasti jos erotaan ja muutetaan. Usein puhuvat siitä kuinka ihanaa on kun täällä asutaan. Pojalla oli yksi kaveri tuolla kyseenalaisella kerrostalo alueella ja ei tykännyt siellä edes käydä. Vein häntä sinne kerran ja hakiessa sanoi, että talo on pelottava :( Siellä tosiaan istuu pihalla lastenleikipaikoilla juoppoja ja ruiskuja löytyy rappukäytävistä (tiedän koska olen tehnyt tuonne alueelle kotihoidossa töitä). Pelkään, että lapseni joutuisivat siellä kärsimään vielä enemmän.
Lapset ovat jo niin tottuneita siihen, että puuhaavat lähes kaiken minun kanssa, että eivät edes huomaa jos isä makaa iltaan asti. Eivät aina edes tajua onko kotona vai ei. Juoksevat kavereilla tai pihalla ja nauttivat elämästä.
Poika varsinkin palvoo isäänsä. Välillä nikkaroivat jotain yhdessä ja jo pojan katseesta näkee kuinka suuri idolli isä on...

Vaikeeta on elämä... :([/QUOTE]

Minulla särähti korvaan tuo "mies keksisi kyllä tavan kostaa". En haluaisi olla ihmisen kanssa jonka kanssa tekemsiään ja puhumisiaan pitää varoa koston pelossa. Että totuutta ei saa ääneen sanoa ja asioita lakaistaan maton alle, tai muuten......tapahtuu mitä?

[QUOTE="minttu";28700944]
tätä ei tunnuta ajattelevan,ajatelkaa niinku lapsi,lapsen näkökulmasta,ei aikuisen[/QUOTE]

No minä voin ihan lapsen näkökulmasta sanoa, että se aina kännissä toikkaroiva vanhempi tekee aivan helvetisti enemmän haittaa lapselle kuin avioero.

[QUOTE="minttu";28700944]no kuule, paljon pahempi ...

etkö sä käsitä...
tätä ei tunnuta ajattelevan,ajatelkaa niinku lapsi...[/QUOTE]

Alkoholistista ei ole vanhemmaksi, eikä puolisoksi.
Asiaa nimenomaan ei tule ajatella kuin lapsi, vaan kuten aikuinen.

Ainoa oikea ratkaisu on pelastaa itsensä ja lapsensa.

[QUOTE="minttu";28700944]no kuule, paljon pahempi on se että lapsilta hajoaa kaikki! mä oon asunut itse samass a paikassa lapsena 12vuotta.. sitten talo palo ja jouduttiin muuttaa kerrostaloon,koulu meni uusiks,kaverit jäi.. yms se oli todella hirveää. vaikka siis vanhemmat pysyikin yhdessä.

etkö sä käsitä sitä että ne negatiiviset muutokset on isommat kuin siitä saatu hyöty!

tätä ei tunnuta ajattelevan,ajatelkaa niinku lapsi,lapsen näkökulmasta,ei aikuisen[/QUOTE]

Sinähän se vasta hulluja puhut. Tässä ketjussa puhutaan alkoholismista ja jos sinulla ei ole siitä tuon taivaallista käsitystä, niin voit poistua.

Aloittajalle haluan sanoa, että olen elänyt yli kymmenen vuotta alkoholistin kanssa. Suosittelen todellakin lopettamaan tuon hyysäyksen. Älä peittelen hänen jälkiään, siivoa hänen sotkujaan, salaile, peittele. Miehelläsi on niin hyvät oltavat kuin alkoholistilla vain olla voi. Hänellä on ihana perhe, ihana puhdas koti, lämmintä ruokaa joka päivä, puhtaat vaatteet päällä. Petaat hänelle kaiken valmiiksi. Hänellä ei ole mitään syytä muuttaa tilannettaan mihinkään. Mutta mietippäs sitä, jos lähtisitte. Hänellä ei olisi perhettä, hänellä olisi luultavasti paskainen luukku jossain, ruoka olisi mallia mikropitsa, paskaset ryysyt päällä. Ehkä hän huomaisi, mitä menettää, kun oikeasti lähtisit.

Itse en ole malliesimerkki, mutta en peittele hänen tekosiaan, saa siivota itse sotkunsa, en salaile mitään keneltäkään. Meillä tilanne ryöstäytyi täysin käsistä. Mies joi kirkasta joka päivä. Nyt hän juo vain vapaalla lasten mentyä nukkumaan. Katsellaan nyt mitä tästä tulee, mutta sitä en vain yksinkertaisesti siedä, että lasten nähden juo tai on pisaraakaan humalassa.

Ja tosiaan tuo päihdelinkki on sinulle nyt oikea paikka.

Viestisi on kuin suoraan kopio omista ajatuksistani. Exäni vain oli väkivaltainen, ei alkoholisti. Pysähdy miettimään, mitä tämä tarkoittaa. Tiedät itsekin, mitä pitää tehdä. Kun hyppäät, huomaat vasta jälkikäteen, että se kannatti. Varsinkin lasten takia - vai pystytkö muuten katsomaan heitä silmiin 10 v päästä?

Suututtaa ja surettaa ihan kamalasti. Miksi mies ei voi muuttaa juomistaan vaikka se tuhoaa niin paljon ympäriltä?

Hänen mielestään ongelmaa ei ole ja vauhkoan aina turhasta. Tietää, että ero tuhoaa monen monta asiaa ja joudun lapsien kanssa muuttamaan aika levottomalle vuokra-asunto alueelle. Lisäksi joudun luopumaan elämäni mittaisesta haaveesta asua lapsuuden kodissani, talossa jota oikeasti rakastan (no se ei tietenkään oikeastikkaan ole miehen ongelma).
Lasten kaverit vaihtuvat joka tulee olemaan pojalle TODELLA kova paikka. Suoraan sanottuna pelkään miten poika sopeutuu ja löytää kavereita ollenkaan. Eron myötä mullistuu elämässä monenmonta asiaa... :(

Ja minähän tässä olen se paha äiti. Ja tämänhän mies tietenkin haluaa lapsille kertoa, jos vaadin eroa. Kaikki menetykset joita lapset joutuvat erossa kohtaamaan ja paha mieli, johtuu täysin minusta koska haluan erota.

Miehen mittari on se, että kykenee käymään töissä. Eihän silloin voi olla ongelmaa juomisen kanssa? Se on sivu seikka jos maksa-arvot on koholla tai lääkäri neuvoo vähentämään.
Turhastahan narisen jos itse tiukassa rahatilanteessa yritän säästää kaikesta mistä voin, mutta mies kiskoo kaljaa kurkusta alas ja käy baarissa niin kuin se olisi ilmaista. Iltavuoron jälkeen voi hyvin mennä baariin ja tulla aamuyöstä kotiin? Viikonloppuna voi kuljeskella koko päivän olut tölkki kädessä. Välillä tietty voi olla päivän pari juomatta, jotta voi sanoa "enhän mä aina juo".
Eilen illalla lähti koiran kanssa lenkille ja tuli aamuyöllä kotiin. Oli paskonut vessanpytyn ulkopuoleltakin kaameaan kuntoon. Soitin töistä ja kysyin oliko paskonut housuun niin mietti vaan, että pitääpä tarkistaa.

Mulla on tullut mitta täyteen jo monta kertaa. Miten helvetissä järjestelisin eron niin ettei kaikkia satu niin paljon?
Lapset ei tällä hetkellä vielä kauheasti kärsi tilanteesta, eikä mies halua tilannetta muutettavan. Olenko sittenkin oikeasti nipo?

Miten voi olla, että mies mieluummin eroaa kuin näkee tilanteen kokonaisuudessaan??? Tuntuu niin pahalta ettei me merkitä riittävästi miehelle, että oikeasti on valmis eroamaan???

Tuntuu, että en itsekkään täysin näe metsää puilta. Olen sokeutunut vuosien aikana tilanteeseen. Pitäisikö juomista salailla ympäristöltä ja lapsilta ja sinnitellä vaan, jotta lapsien elämät ei hajoa? Voiko alkon käyttö olla kovin pahaa jos lapset ei tilanteesta kärsi?
Lisäksi tässä on vielä muita läheisiä joiden elämään eromme vaikuttaisi tosi ikävästi, mutta en viitsi tarkemmin selittää...

Turhaa poraamista,olet ollut varmaan tietoinen jo ihmisen alkoholin käytöstä perhettä perustaessa.Ihmistä ei voi muuttaa ellei se tahdo itse muuttua.Ei ole mikään ongelma nykyään että huoltajuus äidillä ja isä asuu eri taloudessa.Taidat kuitenkin olla vaan rahan perään.