Miksi mies tekee näin???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja CrystalBlue
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hö. Ei Pikku-XXX voi olla läpeensä paha :)
Hän on vielä nuori, ja asuu ekaa kertaa omillaan, luulenpa että seurustelee ekaa kertaa naisen kanssa jolla on lapsia....uusi tilanne siis hänelle. Ja ehkäpä lähipiiri on varoitellut (en tiedä, mutta mahdollistahan se on) että ei saa alkaa elättämään tyttöystävää ja sen lapsia, tiiättehän te nämä rahanahneet yh:t jotka vaan etsii elättäjää itselleen ja lapsilleen, yms skeidaa... ja siksi hän on tarkka. Äh. Emmätiiä.

Se nyt on ihan selvää, että avoliiton myötä teistä tulee perhe, ja perheellä on yhteiset ruoat jotka yhdessä hankitaan. Jospa mies tuosta vielä kehittyisi ajan myötä. Puhu sille, ja toivotaan että pääsette samalle aaltopituudelle tässä asiassa :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Hö. Ei Pikku-XXX voi olla läpeensä paha :)
Hän on vielä nuori, ja asuu ekaa kertaa omillaan, luulenpa että seurustelee ekaa kertaa naisen kanssa jolla on lapsia....uusi tilanne siis hänelle. Ja ehkäpä lähipiiri on varoitellut (en tiedä, mutta mahdollistahan se on) että ei saa alkaa elättämään tyttöystävää ja sen lapsia, tiiättehän te nämä rahanahneet yh:t jotka vaan etsii elättäjää itselleen ja lapsilleen, yms skeidaa... ja siksi hän on tarkka. Äh. Emmätiiä.

Se nyt on ihan selvää, että avoliiton myötä teistä tulee perhe, ja perheellä on yhteiset ruoat jotka yhdessä hankitaan. Jospa mies tuosta vielä kehittyisi ajan myötä. Puhu sille, ja toivotaan että pääsette samalle aaltopituudelle tässä asiassa :hug:

Siinäpä se kun se on joka paikassa samanlainen.. jos mennään grillaa.. mä ostan makkaraa kaikille jotka mukana.. se vaan ittelleen kamat. Ja ON tarkka niistä :|
Tietty yritetän selvittää asia mut sen mielestä yhteen muutettaessa purkkiin vois kirjottaa nimet :ashamed:

siis musta tuo kyllä kuulostaa lähinnä koomiselta :o
eli siis molemmat ostaa omat maidot ja sä ja lapset käytätte omaanne ja mies omaansa ja nimet päälle.. hui, kuulostaa lähinnä opiskelijakämppishommalta :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
Siinäpä se kun se on joka paikassa samanlainen.. jos mennään grillaa.. mä ostan makkaraa kaikille jotka mukana.. se vaan ittelleen kamat. Ja ON tarkka niistä :|
Tietty yritetän selvittää asia mut sen mielestä yhteen muutettaessa purkkiin vois kirjottaa nimet :ashamed:

Toi on kyllä sairaan ärsyttävää.
Mun mies on vastakohta: kyllä hän kaikille tarjoo, vaikka mä vihjailen vieressä että vois joku toinen vuorostaan joskus tarjota :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
eli siis molemmat ostaa omat maidot ja sä ja lapset käytätte omaanne ja mies omaansa ja nimet päälle.. hui, kuulostaa lähinnä opiskelijakämppishommalta :ashamed:

aaah.. tästä tulikin mieleen.. ku kysyin sano yksikin esimerkki missä näin joku toimii.. no se otti työpaikkansa esille :laugh:
Joo tottahan tuo et se on melko kokematon suhteissa ja elänyt vain itselleen..
ehkäpä tää ajan kanssa..

aaah.. tästä tulikin mieleen.. ku kysyin sano yksikin esimerkki missä näin joku toimii.. no se otti työpaikkansa esille :laugh:
ehkäpä tää ajan kanssa..

no juu, ehkä tosiaan mieli siitä muuttuu.. esitä sille vaihtoehtoja :D eli esim että kun aikanaan/ jos aikanaan muutatte yhteen, niin voisitte perustaa yhteisen tilin, jonne kumpikin siirtäisi vaikka tietyn prosentin tuloistaan, jolla sitten ostettaisiin ruokaa.. en mä tiiä, tuo tuntuu vaan niiiin kaukaiselta :D mut me onkin miehen kanssa muutettu ihan lapsina yhteen ja aina ollu vaan yhteinen tili :D

ehkäpä tää ajan kanssa..

no juu, ehkä tosiaan mieli siitä muuttuu.. esitä sille vaihtoehtoja :D eli esim että kun aikanaan/ jos aikanaan muutatte yhteen, niin voisitte perustaa yhteisen tilin, jonne kumpikin siirtäisi vaikka tietyn prosentin tuloistaan, jolla sitten ostettaisiin ruokaa.. en mä tiiä, tuo tuntuu vaan niiiin kaukaiselta :D mut me onkin miehen kanssa muutettu ihan lapsina yhteen ja aina ollu vaan yhteinen tili :D

Niin joskus tosiaan koska mä opiskelen niin ei mun tulot riitä mihkä asumiseen ja ruokiin jos puolittaa pitää.. siis ei jos vaan KUN
:D
ehkäpä saadaan tänään jotain puhutuks vielä kun mä vähän oon herneissä eilisestä kommentista..

ehkäpä tää ajan kanssa..

Niin joskus tosiaan koska mä opiskelen niin ei mun tulot riitä mihkä asumiseen ja ruokiin jos puolittaa pitää.. siis ei jos vaan KUN
ehkäpä saadaan tänään jotain puhutuks vielä kun mä vähän oon herneissä eilisestä kommentista..

joo, kyllä tuo asia kuitenkin pitää selvittää perin pohjin ennen yhteenmuuttoa =) avioliitossahan sitten, aikanaan, puolisot ovat elatusvelvollisia =)

ehkäpä tää ajan kanssa..

joo, kyllä tuo asia kuitenkin pitää selvittää perin pohjin ennen yhteenmuuttoa =) avioliitossahan sitten, aikanaan, puolisot ovat elatusvelvollisia =)

Ei siis kahteen vuoteen ainkaan muuteta.. ja sit pitäs päästä töihin viel
Mitenhän sit suu pannaan kun mun tulot onkin isommat ja silti maksaisin vaan ne puolet eikä suhteuteta tuloihih menoja :whistle:

En kattelis tuollaista miestä. En kestä pilkunviilaajia. Yhden kaverin ex oli tuollainen, kaverilla paljon huonommat tulot, kaikki menot jaettiin puoliksi ja kaveri suunnilleen näki nälkää, kun joutui työttömäksi ja mies tuhlas omia rahojaan...
Siis itsekin tienaan omassa perheessäni ja mielestäni on hyvä, että naisella on omat tulot, eikä ole täysin riippuvainen kumppanista, mutta piheys, itaruus ja jopa ilkeys ovat ominaisuuksia joita en voi sietää.

ALA USKO, ETTA MIES MUUTTUU mina uskoin niin kauan, etta lopulta oikeasti olin terapian tarpeessa kun aloin epailla omaa mielenterveyttani. Pihi mies ei muutu, ei varmasti. Meilla tilanne oli lopulta sellainen, etta mina koyhana opiskelijana soin joka paiva puuroa tai pelkkaa makaronia (yhdessa asuttiin), mies soi herkkuja nenani edessa ja taputti minua paahan ja sanoi, etta kylla kulta sunkin rahatilanne kohenee kun valmistut. Joskus viikonloppuisin valitti, etta mun pitaisi elaa saastavaisemmin, etta paasisin joskus hanen kanssaan viihteelle. kaikkea tama ukko laski ja saattoi jopa itkea illalla kun oli mielestaan tuhlannut liikaa. laski kaiken pennilleen ja merkitsi velkekirjaan minulle asioita, kuten vessapaperia jos oli joutunut itse ostamaan. Sinuna kavisin keskustelun nyt, ja jos mies pitaa rahaperiaatteestaan kiinni, niin lahtisin kavelemaan kylla. Lasten kanssa tuo ei onnistu, kun ei ota onnistuakseen ilmankaan. Suuri :hug: sinulle!

No mä kyllä vähän ymmärrän sitä miestäkin. En minäkään välttämättä tykkäis jos alkaisin seurustella miehen kanssa jolla on lapsia ja menisin vaikka viikonlopuks ja siellä olis tupa täynnä lapsia että mun pitäis ostaa yhden maitopurkin sijasta viis että kaikille riittää.
Ihan pilkun viilaaminen on tietysti eri asia, mutta ei mun mielestä tuollaisessa tilanteessa seurustelukumppanin pidäkään maksaa toisen lasten ruokia.
Sit kun asuu yhdessä niin siinä vaiheessa mies on sit ostanut jo koko paketin eli pitäis osin jo osallistua lastenkin juttuihin.

Haluaako sun miehes muuttua tossa piheys asiassa?

Luulis että on hirveän kuluttavaa vahtia mitä omaa muut pistelevät poskeensa tai mikä sentti meni sivu suun. Varsinkin kun kyseessä on ihan läheiset ihmiset. Käsittämätöntä vouhottaa jostain maidosta.
Meillä on yksi kaveri pariskunta jotka molemmat ovat tosi pihejä ja kyllä saavat aikaan aikamoisia draamoja ihan jostain eurosta joka ei mennyt tasan.

Mulla olis räjähtänyt jo ajat sitten mutta toisaalta piheys on sellainen luonteenpiirre jota en siedä. Johtuu varmasti kasvatuksesta kun meillä on aina annettu omasta muille ja korostettu jakamista.
Onko sun miehen koti ollut rahan suhteen jotenkin ankea?

Eihän yhdessä voi elää niin että koko elämänsä jakaa toisen kanssa mutta sitten kun tulee kyse rahasta niin omiikin itselleen. Toivottavasti asiat muuttuu.

Sori mut tuo sun "mies" on ihan sairas. Siis tommonen pihiys on sairautta.
Parisuhteessa yksi asia, joka lähes aina aiheuttaa riitoja, on raha ja rahankäyttö. Jos alku on jo noin epänormaalia ja outoa, on varmaa että se ei helpommaksi muutu teidän yhteen muutettua.

Ikävä sanoa, mutta ei se mies muutu. Ei vaikka miten toivot. Ja vaikka miten kauan odotat. Miehen kaveri on aivan samanlainen, kaikki maksetaan puoliksi. Ihan kaikki. Pääsin seuraamaan asiaa liian läheltä kun alkoi seurustelemaan minun ystäväni kanssa ja muuttivat samantein yhteen. Se oli ihan.... helvettiä sanoisinko suoraan! Jos mies osti itselleen iltapäivälehden ja toi sen kotiin mukanaan, tarkoitti se, että ystäväni piti maksaa nyt tästä lehdestä puolet, koska voi sitä kuitenkin lukea!! Se oli ihan sama haluaako lukea tai lukeeko mutta lasku rapsahti.

Mies ei ostanut yhteen muutettaessa yhtään huonekalua. Mutta koska ne tulevat hänenkin kotiinsa, valinta tehtiin yhdessä. Koska maku oli täysin erilainen, joka hiivatin tyynystäkin käytiin järjetön riita. Mies ei siis osallistunut näiden maksuun mitenkään. Kun he olivat asuneet kuukauden yhdessä, olimme ystäväni kanssa kaupungilla. Ystäväni sai tekstarin, että mies oli laskenut viime kuun kulut ja naisen pitää maksaa hänelle 80 e. No ystäväni jo hymähti, että jep. Pari tuntia kului ja tuli uusi tekstari, että missä rahat viipyvät!!! Siinä vaiheessa oltiin jo molemmat aika monttu auki, että WTF. Ystävä tekstasi, että siirtää rahat illalla kun tulee kotiin.

Pari päivää meni ja ystäväni laski itse kuitit uudelleen kun alkoi epäillä laskutulosta. Tulos olikin se, että miehen piti maksaa hänelle 140 e! Ja siinä käytiin melkoiset tarkistuslaskennat ja kun se asia näin tosiaan oli, sai ystävä odotella rahojaan aika kauan. Niitä ei tosiaan parissa tunnissa maksettu, tais mennä pari kuukautta. Ja sen jälkeen kaupassakäynti olikin kivaa kun kassalla piti jo maksaa puolet... Aika nopeasti noille tulikin ero.

Mutta eipä se auttanut, näemmä sama homma on jatkunut miehen seuraavissakin suhteissa.

Mun mielestä tollanen mies ei vain ole ihan valmis suhteeseen tai perheeseen. Vaikka kuinka rakastat...

Mun mies on vastakohta: kyllä hän kaikille tarjoo, vaikka mä vihjailen vieressä että vois joku toinen vuorostaan joskus tarjota :snotty:

Sun mies on ap:n vastakohta mutta sinä olet samanlainen kuin ap. Molemmat haluavat miehen tuhlaavan rahojaan vain omaan naiseen ja muusta anteliaisuudesta ovat kateellisia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Sun mies on ap:n vastakohta mutta sinä olet samanlainen kuin ap. Molemmat haluavat miehen tuhlaavan rahojaan vain omaan naiseen ja muusta anteliaisuudesta ovat kateellisia.

Ei se välttämättä ole kateellisuudesta kiinni vaan siitä, että jos ei oikeasti olisi VARAA tuhlata yhtään mihinkään ja toinen vain tarjoaa ja tarjoaa muille, vaikka olisi kuinka tiukkaa.

Mun systeri on ollut miehensä kanssa 7 vuotta, ja asuneet siitä varmaan 6 vuotta kimpassa. Meininki on edelleen se, että kauppakuitit tyyliin kerätään jääkaapin oveen ja kuun lopussa se kumpi on maksanut kauppalaskut perii saatavansa toiselta, jos toinen tarvii lisärahaa sitä lainataan toiselta, ei suinkaan vain pyydetä että vippaisitko. Molemmat maksaa sentilleen omat polttoaineensa, pesuaineensa, siis kaikki mitä itsellensä tarvii. Todennäköisesti alunperin siskon mies on ollut enemmän niuho, sisko on vaan oppinut elämään sen kanssa. Mä en henkilökohtaisesti kestäisi sekuntiakaan, mutta ehkä se voi toimia, kun tottuu.

sen mielestä yhteen muutettaessa purkkiin vois kirjottaa nimet :ashamed:

Minulla ei ainakaan olisi koskaan varaa muuttaa tuollaisen miehen kanssa yhteen. Jos elämäntilanne on sellainen, että rahaa on niukasti, yhteiskunta auttaa ja laskut ovat pienet esim päivähoidosta. Yhteenmuuton myötä loppuu yhteiskunnan apu ja maksut ovat puolison tulojen mukaiset.

Mä en käsitä |O
Siis aina .. aina sanoo vaiks tietää miten mä sen otan.. eli nokkiini, niin sen täytyy silti se asia sanoa just niin että mä otan nokkiini |O |O

Ei asuta yhessä. Se on tarkka raha-asioissa!!! Jos kauppuareissullani ostan sille maidon ei sen tarvii sitä maksaa..
tai muutakaan tällasta pientä.. mut se alko menee niin pilkun viilaamiseks et mä päätin ottaa samat jutut käyttöön..
Eli se ei saa käyttää täällä mitään MUN jääkappista, MUN vessassa jne..
jospa se siitä oppis miltä tuntuu kun joka vitun VIIDESTÄKIN sentistä on pidettävä kiinni.
Tuli tänne ja käytti mun ketsuppia ( tää on eka juttu minkä päätin sanoa ja olla tarkka KAIKESTA ) ( normaalisti tietty antaisin käyttää ) ruuassaan.. sanoin et niin.. et täähän on mun ketsuppi..
ni se alko miettiin et tosiaan tuli tässä mieleen kun kävin eilen kaupassa ja toin kanamunia et... ei menny kauaa kun meni herne nenään ja LUJAAAAAA... mä en tiä kauan mä enää kestän tätä..
varsinkin kun se sano et se oli vitsit en mä tosissani.. kun äänensävy oli just sellanen et se on tosissaan.. ja TIESI et mä otan siitä nokkiini JOS ei ollut tosissaan.. niin miksi se laukoo noita ??
Mä en ymmärrä, miksi tieten tahtoen pitää ärsyttämällä ärsyttää jotain sellasta jota rakastaa? En jaksa kauaa... koska se alkaa niin väsyttämään mua.. en nää enää mitään järkeä tässä kohta enää.. haluan olla sen kanssa.. mut jos tällanen jatkuu niin en vaan jaksa enää kohta. :(

MUOKS.

Meillä syönyt aina kun teen ruokaa jne..
Ei ole mua haitannut mut kun alko niiiiin pilkun viilaajaks et oli pakko puuttua asiaan.. Se kuitenkin tienaa ja asuu yksin..
mä 3 lapsen kanssa ja alotan opiskelut.. eli rahaa ei todellakaan ole ylimäärästä.. kaikesta omasta tingin jotta lapsilla on hyvä olla..
ja miten voi jostain maitotölkistä tai kanamunapaketista olla niin vitun tarkka.. :headwall: kiitos kun sain purkaa.. :ashamed:

Ero tollasesta ukosta. Jos joskus muuttaisitte yhteen, se käyttäis kaikki rahansa itseensä ja sä raataisin itsesi ja lasten eteen. Ja niitä sun ostamia lihapatoja ei mies varmaankaan kiertäisi, vaan käyttäisi kaiken, minkä susta irti saa.

Jos et halua erota, niin ainakin kunnon keskustelun paikka on teillä edessä. Itse olen sitä mieltä, että tollanen käytös mieheltä on törkeää.

Yhteistyössä