miksi minä en jaksa huolitella itseäni ennen kuin astun ovesta ulos - vastaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kurppa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kurppa

Vieras
Olen vanha ämmä, mummoikäinen, mutta pienten lasten äiti. Olen avioliitossa ja kotiäitinä.
Miksi minä en huollehdi ulkonäöstäni vaan annan itseni repsahtaa? '
Siksi, etten ennätä.
Yksinkertaisesti en ennätä meikata, en laittaa hiuksia. joskus suttaan ripsiväriä.
Ulkona huomaan, että hiukset on likaiset, mutta pääsen suihkuun vasta iltamyöhällä kun mies tuleet töistä.
Miksi en käynyt aamulla? Siksi, että se mies oli töissä.
Mies tekee yrittäjän pitkää päivää ja ne kerrat kun on aamulla kotona tai tulee illalla aikaisemmin kotiin, ovat taas tällä hetkellä harvinaista juhlaa.

tottakai minä ennättäisin aamulla suihkuun: isompi katsoisi dvd.ta tai aamulastenohjelmia, vauva parkuisi kylppärin oven takana. Sitten alkaisi kuulua isomman muksun huutelua: äitiii missä sinä oleeeet.. ja minun etsintää... talo on iso ja sokkeloinen.

tottakai ennättäisin laittaa itseni: jätän pöydän luutuamatta, annan vauvan leikkiä kylppärin viemärin kannella, antaisin isomman kieppua samassa vessassa minun ja vauvan takana... ja ihan rauhassa sitten meikkaisin ja tälläisin hiukseni

ja puolen tunnin kuluttua toteasin, että turhaa työtä tein: hiukset ovat taas piikkisuorat. Mitään geelit, vaahdot tai vahat tai hiuslakat eivät saa tätä tukkaa pysymään kuosissaan, vaan aina valahtaa suoraksi. Kerran teki kampaajakin töitä ihan tosissaan, että sai suortuvan taipumaan..

tottakai ennätän pukea ne trendivaatteet, joissa näytän hyvältä. Juuri ennen ulosmenoa vaihdan uudet trendivaatteet, sillä vauva pulautti. Hiekkalaatikolla en voi kyykkiä ja enkä istua hiekkaiselle penkin reunalle, ettei hienot vaatteet mene pilalle. Ja kun sitten kuitenkin nostelen lapsia, jotka on hiekkaisia ja likaisias, olen itsekin kohta likainen, mutta ei hätää, menen sinne pusikkoon tai rattaiden kuomun taakse ja vaihdan puhtaat trendivaatteet.

Myös lapsillani on tottakai trendivaatteet...

koska minua on yksi kappale, ja minun on pestävä vaatteita ja tällättävä itseäni, jostain on aika pois, eli lapseni syö einesruokia ja koti on kuin paskaläävä, mutta ulospäin näytetään kaikki tosi hyviltä.

Alkuperäinen kirjoittaja kurppa:
Ulkona huomaan, että hiukset on likaiset, mutta pääsen suihkuun vasta iltamyöhällä kun mies tuleet töistä.
Miksi en käynyt aamulla? Siksi, että se mies oli töissä.

Ota lapset mukaan suihkuun.

tottakai ennättäisin laittaa itseni: jätän pöydän luutuamatta,

No siihen nyt ei montaa minuuttia mene.

annan vauvan leikkiä kylppärin viemärin kannella, antaisin isomman kieppua samassa vessassa minun ja vauvan takana...

Kylppärin ovi kiinni ja lastenhuoneeseen (tai vastaavaan lapsiturvalliseen tilaan) meikkaamaan.

ja puolen tunnin kuluttua toteasin, että turhaa työtä tein: hiukset ovat taas piikkisuorat. Mitään geelit, vaahdot tai vahat tai hiuslakat eivät saa tätä tukkaa pysymään kuosissaan, vaan aina valahtaa suoraksi. Kerran teki kampaajakin töitä ihan tosissaan, että sai suortuvan taipumaan..

Ei tarvitse kampauksia väkertää, riittää, että hiukset ovat puhtaat ja siistit.

tottakai ennätän pukea ne trendivaatteet, joissa näytän hyvältä. Juuri ennen ulosmenoa vaihdan uudet trendivaatteet, sillä vauva pulautti. Hiekkalaatikolla en voi kyykkiä ja enkä istua hiekkaiselle penkin reunalle, ettei hienot vaatteet mene pilalle. Ja kun sitten kuitenkin nostelen lapsia, jotka on hiekkaisia ja likaisias, olen itsekin kohta likainen, mutta ei hätää, menen sinne pusikkoon tai rattaiden kuomun taakse ja vaihdan puhtaat trendivaatteet.

Vaihdatko näin usein "tavallisia" vaatteita? Käytä puklurättiä ja yritä nostaa lapsia suorilla käsillä, rutistamatta heitä itseäsi vasten.

koska minua on yksi kappale, ja minun on pestävä vaatteita ja tällättävä itseäni, jostain on aika pois, eli lapseni syö einesruokia ja koti on kuin paskaläävä, mutta ulospäin näytetään kaikki tosi hyviltä.

Höpöhöpö! Pesethän muutenkin vaatteita. Eikä se aika ole ruuanlaitosta pois, jos ennen uloslähtöä sipaiset muutamassa minuutissa vähän pakkelia nassuun. Koitahan rentoutua vähän.

Tiedättekö, miksi mä en ole meikannut yli kahteen vuoteen? Koska mua ei kiinnosta. Olen täysin sinut itseni kanssa ilman pakkelikerrostakin. Eikä miehenikään toivo, että meikkaisin. Mieluummin hän lähtee kylille "heti valmiin" vaimon kanssa kuin odottaa mua kylppäristä itseäni huolittelemasta.

tarkottaako tämä sitä että kaikki meikanneet äidit syöttää lapsilleen eines ruokia ja kodit ovat aivan paskalääviä? ja niitten hiukset likaisena ja sottaisissa vaatteissa kulkevien äitien kodit ovat siistit ja puhtaat ja lapset syövät ainoastaan kotona valmistettua ruokaa?

No.
Mitenkään en halua sinua parjata, kaikki ovat erilaiasia. Haluan vain mainita että:
Mulla on lapset 4v, 2,5v, 4kk.
Käyn suihkussa milloin huvittaa, ovi auki, vauva sitterissä mun edessäni, muilla vapaa kulku luokseni.
Laitan itseni joka kerta(eli siis kulmakynä, ripsari, ja peitevoidetta sinne sun tänne) kun lähden jonnekin. Ehdion siihen käyttää pari minuuttia ja itsellä on parempi mieli.
vaatteiden ei tarvi olla merkkiä, vaan hyvännäköistä. Sama vaiva ostaa hyvännäköistä vaatetta kuin huononäköistä.
Kodin ei tarvi olla tiptop koska elämä on tärkeämpää. Välillä on kaaos mutta mikä sen ihanampaa kun sen saa siivottua! :D

Niin, ja kiharoita ei ole pakko olla. Nätti leikkauskin riittää, ja vaikka panta tai pinni.

Mää meen suihkuun, jos tarve vaatii. Pienin mukaan vaan, jos niin pieni talossa on. Ja jos ehin kattoa lapsillekki siistit vaatteet päälle, katon samalla itellekki ja on mulla pikaseen meikkiin aikaa se 2-3 min.

Se on vaan itelle kivempi olo lähteä huolitellumpana. Siksi minä jaksan ton verran.

Alkuperäinen kirjoittaja jaah:
No.
Mitenkään en halua sinua parjata, kaikki ovat erilaiasia. Haluan vain mainita että:
Mulla on lapset 4v, 2,5v, 4kk.
Käyn suihkussa milloin huvittaa, ovi auki, vauva sitterissä mun edessäni, muilla vapaa kulku luokseni.
Laitan itseni joka kerta(eli siis kulmakynä, ripsari, ja peitevoidetta sinne sun tänne) kun lähden jonnekin. Ehdion siihen käyttää pari minuuttia ja itsellä on parempi mieli.
vaatteiden ei tarvi olla merkkiä, vaan hyvännäköistä. Sama vaiva ostaa hyvännäköistä vaatetta kuin huononäköistä.
Kodin ei tarvi olla tiptop koska elämä on tärkeämpää. Välillä on kaaos mutta mikä sen ihanampaa kun sen saa siivottua! :D

Niin, ja kiharoita ei ole pakko olla. Nätti leikkauskin riittää, ja vaikka panta tai pinni.

Tätä voin peesata.

Paitsi lapset on 2,5v ja 3kk ;)

Yhteistyössä