Miksi minut pydettiin kummiksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Kummityttöni on viisivuotias (minulla kaksi muutakin kummilasta). Koskaan, eivät koskaan, vanhemmat ole pyytäneet minua hoitamaan lasta, kylään on pyydetty aiemmin lähinnä vain synttäreinä. Ennen joulua lapsen äiti halusi nähdä, nyt tuntuu, että vain siksi, että lahjan voisin samalla antaa. Lasta en siis silloin nähnyt. Synttärit oli ja meni, minulle ei edelleenkään ole tullut kutsua synttäreille, lähetin lahjan siis postissa, että olisi synttäripäivänä lahja lapsella. Aiemmin lahjatoiveita on aina esitetty, nyt ei sitäkään. Vuoden mittaa lähettelen kortteja ja pikkulahjoja kaikille kummilapsille, myös tälle tytölle. Tämän tytön vanhemmat eivät ole koskaan kiittäneet, eivät nytkään. Kun tytön äidille laitan viestiä tai pyydän kylään, ei vastaa. Ihmettelen, miksi minut on alunperin valittu lapsen kummiksi :/

Muita kummilapsia olen hoitanut ja hoidan mielelläni, heidän vanhempansa ovat myös aktiivisia, että suhde saataisiin muodostettua lapsen kanssa, puolin ja toisin kyläilemme. Kertokaa siis, mitä voisin tehdä toisin, että voisin myös tämän yhden kummilapsen kanssa rakentaa jonkinlaisen yhteyden? Mitä olen tehnyt väärin?

Enpä osaa sanoa tuohon mitään, meillä kun nimenomaan painotin kummeille että en halua minkään lahjojen takia kummeja vaan siksi että oisivat mukana lapsen elämässä..
mut mut.. ilmeisesti ei oo siltikää menny jakeluun, meille kun kummit ei tule synttäreinä, ja kun kummit lupailivat että voivat sitten hoitaa lasta ni ei oo mitää sellasta nähtykkää... yksi kummi ei oo nähny ristiäisten jälkee ku kerran lasta ja seki oli ohimennen

joten todella kiitollinen oisin sinunlaisestasi kummista ja jollaista minä toivoin..

No eipä sitä kukaan voi täällä palstalla sanoa, kun ei tunne osapuolia.

Sen verran kumminkin kommentoin, että mielestäni ei kummeilla ole velvollisuutta hoitaa kummilastaan, eli emme mekään pyydä oman lapsemme kummeilta sitä juuri ikinä.

Tulee kyllä mieleen, että äiti on masentunut? Ja onko hän sinun ystäväsi alunperin, jospa hän halusi tavata sinut silloin ennen joulua ystävinä, ilman tätä lapsi-linkkiä?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kummityttöni on viisivuotias (minulla kaksi muutakin kummilasta). Koskaan, eivät koskaan, vanhemmat ole pyytäneet minua hoitamaan lasta, kylään on pyydetty aiemmin lähinnä vain synttäreinä. Ennen joulua lapsen äiti halusi nähdä, nyt tuntuu, että vain siksi, että lahjan voisin samalla antaa. Lasta en siis silloin nähnyt. Synttärit oli ja meni, minulle ei edelleenkään ole tullut kutsua synttäreille, lähetin lahjan siis postissa, että olisi synttäripäivänä lahja lapsella. Aiemmin lahjatoiveita on aina esitetty, nyt ei sitäkään. Vuoden mittaa lähettelen kortteja ja pikkulahjoja kaikille kummilapsille, myös tälle tytölle. Tämän tytön vanhemmat eivät ole koskaan kiittäneet, eivät nytkään. Kun tytön äidille laitan viestiä tai pyydän kylään, ei vastaa. Ihmettelen, miksi minut on alunperin valittu lapsen kummiksi :/

Muita kummilapsia olen hoitanut ja hoidan mielelläni, heidän vanhempansa ovat myös aktiivisia, että suhde saataisiin muodostettua lapsen kanssa, puolin ja toisin kyläilemme. Kertokaa siis, mitä voisin tehdä toisin, että voisin myös tämän yhden kummilapsen kanssa rakentaa jonkinlaisen yhteyden? Mitä olen tehnyt väärin?

Samaa miettinyt oman kummityttömme suhteen. Emme ole olemassakaan ja tyttöä ei olla koskaan saatu mihinkään, tai edes kotonaan hoitaa. Niiden vaan piti saada kummit papereihin.

voi että, pakko myöntää että olisit maailman paras kummi! =)

jos kummityttösi vanhemmat eivät halua sellaista kummia, vaan kummin jonka laisia meillä muilla on (eli näkee EHKÄ vain ja ainoastaan ristiäisissä.)
ota kuule puhelin käteen ja soitat lapsen äidille tai sitten vain menet kylmän rauhallisesti ovelle koputteleen ja viet vaikka pullaa kahvin seuraksi =) sitten voitte jutella äidin kanssa kunnolla ja rauhassa. näkisit myös todennäköisesti kummityttöäsi!

Toisille kummi on vain nimi paperissa, kunhan on joku että saadaan lapsi kastettua. Tiedän itsekin muutaman tapauksen. Että siltä kannalta tuo ev.lut. kirkon kastesysteemi on aikansa elänyt ja joutaisi kuopata.

Alkuperäinen kirjoittaja Kiia:
No eipä sitä kukaan voi täällä palstalla sanoa, kun ei tunne osapuolia.

Sen verran kumminkin kommentoin, että mielestäni ei kummeilla ole velvollisuutta hoitaa kummilastaan, eli emme mekään pyydä oman lapsemme kummeilta sitä juuri ikinä.

Tulee kyllä mieleen, että äiti on masentunut? Ja onko hän sinun ystäväsi alunperin, jospa hän halusi tavata sinut silloin ennen joulua ystävinä, ilman tätä lapsi-linkkiä?

Ei varmasti ole velvollisuutta hoitaa, mutta mielelläni hoitaisin (ja olen sen ilmaissut) ja ovat kuitenkin muuallakin hoidossa, siis päivähoidon lisäksi. Ehkä eivät vaan luota minuun :/

Masennukseen on vaikea uskoa, koti on kunnossa, lapset hyvin hoidettu ja työelämässä kaikki hyvin. Ja hoitaa hyvin itseäänkin tämä äiti. Toki ainahan sekin mahdollista on.

Ja oli ystäväni alunperin, ennen joulua tapaamisen yhteyteen oli järjestetty "oheistoimintaa", eli mitään syvällisiä ei olisi voinut silloin jutella ja lapsi olisi varmasti nauttinut kyseisestä ympäristöstä.

Ja totta, et tunne osapuolia, eikä kukaan muukaan täällä, vähän höhlää tietysti täällä asiaa kysellä, mutta jos kellään on mitään ajatusta, mitä voisin tehdä toisin/miten voisin rakentaa suhdetta lapseen, niin niistä kiitos :)

Alkuperäinen kirjoittaja vp:
vähän tyhmä kysymys, mutta ootko yrittänyt ihan vain soittaa ja snaoa että haluaisit tavata kummilastasi?

Kun ei tuo äiti oikein halua vastata...

Joo, ehkä pitäis lukea rivien välistä, ei varmaan halua olla tekemisissä, surullista. Mut miksi sitä ei sit voi mulle sanoa??

Voi kun minunkin lapsellani olisi sinunlainen kummi :)
Tiedän että lapsemme kummilla on myös toinen kummilapsi,
joka taas perustuu sukulais suhteeseen kun taas meidän, ystävyys suhteeseen.
Tiedän että lapsemme kummi huomio tämän toisen kummilapsen kaikki päivät jne.
Meidän lastamme ei ollenkaan :(
Ei edes soittele :(
Aina on yhteydenpidot meidän puoleltamme, minä lähettelen lapsesta kuvia lapsen piirustuksia ym. mutta kummi ei edes soita ja kiitä :(
Täällä siis aivan toisinpäin ja me ihmetelläänkin että miksi hän ylipäätänsä suostui kummiksi kun häntä ei nähtävästi kiinnosta yhtään :(
Olen nyt 5vuotta jaksanut että vain me pidetään yhteyttä mutta aika tyhjän vastakaiun olen saanut :(

Alkuperäinen kirjoittaja kyllästynyt hoitamaan kummia:
Voi kun minunkin lapsellani olisi sinunlainen kummi :)
Tiedän että lapsemme kummilla on myös toinen kummilapsi,
joka taas perustuu sukulais suhteeseen kun taas meidän, ystävyys suhteeseen.
Tiedän että lapsemme kummi huomio tämän toisen kummilapsen kaikki päivät jne.
Meidän lastamme ei ollenkaan :(
Ei edes soittele :(
Aina on yhteydenpidot meidän puoleltamme, minä lähettelen lapsesta kuvia lapsen piirustuksia ym. mutta kummi ei edes soita ja kiitä :(
Täällä siis aivan toisinpäin ja me ihmetelläänkin että miksi hän ylipäätänsä suostui kummiksi kun häntä ei nähtävästi kiinnosta yhtään :(
Olen nyt 5vuotta jaksanut että vain me pidetään yhteyttä mutta aika tyhjän vastakaiun olen saanut :(

Mälsää tuollainen :/

Mulle taas tämän kummitytön äiti on luvannut valokuvia ym, niitä ei vain enää ole pariin vuoteen näkynyt. Ja kyllä, sekä hänen että muiden kummilasten kuvia pidetään meillä esillä, koska ovat tärkeitä, niitä kuvia ei laiteta jonnekin laatikkoon piiloon.

Sitä on kaikenlaista. Mulla yks kummilapsista on jääny vähemmälle huomiolle kun vanhemmat eivät pidä minkäänlaista yhteyttä. Muuta kautta aina joutuu kuulemaan kuinka huono kummi olen kun en käy, hoida lapsta ja ostele lahjoja. Kertaakaan vaan ei ole pyydetty. Mielellään hoitoon ottaisin jos pyydettäisin, lahojen osto kone en ole, mutta jotain kivaa saa varmasti kun tulee käymään. Mielestäni minun velvollisuus ei ole aina vaan käydä siellä. En kyllä ota enää yhtään kummilasta.

Kaikenlaisia sitä on. Mun kummilapsen äiti sanoi että he olis halunneet toisen kummin mieluummin, mutta se jonka halusivat oli eronnut kirkosta. Sitten kerran sanoi että ei pidä varsinaisena kummina minua kun en ollut sylikummi. Mutta lahjoja kyllä odotetaan ja niitä aion ostaa. Jos sitten ovat tyytyväisiä.

Aika ihmeelliseltä kuulostaa heidän käytös,ei voi sanoa täältä mikä syy(jos joku tosiaan haluu vaan jotai"lahjanostajakummeja") Mulla on aika läheiset välit kummilapsiini vaikka on aina itsellä ollutkin suht samanikäinen lapsi,et en ole ehkä hoidellut heitä silloin niin paljon kun olisin halunnutkin,mutta kun ovat kasvaneet olen tarjoutunut ja saanutkin parit kerrat hoitaa ja auttaa missä voin. Synttäreinä ja jouluna muistan lahjalla,ja koulutielle lähtiessä jotenkin(lahjojen rahallinen arvo ei olekaan se tärkein miusta) nimipäivänä jollain pienoisemmalla ja kortteja laitan pääsiäisenä(munia myös isommille) ja ovat käyneet virpomassakin,ja ystävänpäivänä ja lukutaidon omaaville kirjeitäkin joskus.Kyläilyjä ehdotellaan ja kutsutaan puolin ja toisin,ei aina tarvitse miusta odottaa kutsua. Et oottekos kotosal jos tultas jne. Aina naurankin et kummi tulee synttäreille kutsumattakin =) Aina oon kyl kutsunki saanu ;)Kesälomalla on kouluikäinen ollut yökyläilemässä.

Yhteistyössä