Miksi muodokasta naista sanotaan läskiksi ja hoikkaa/laihaa normaaliksi ja kauniiksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei tuo ole ihanan hehkeää kun jalka on lähes suora tikku ja pillun alta jalkojen välistä menee laiha tanskandoggi lävitse niin että heilahtaa. Paljon kauniimpaa kun naisen reisissä on muotoa ja kokoa.

Nimenomaan se muoto on muutakin kuin pienet pyöreät tissit ja kapea uuma. Siihen tarvitaan reittä ja pyllyä.

Niin todella, kuvan naiselta puuttuu allit ja bikinien reunojen yli pursuavat muodot. Sisäreisienkin väliin jää rako, kauhea naru!

:laugh: Epäilen että 98% miehistä pitäisi kyseistä naista seksikkäämpänä kuin 80kg painavaa, löysää naista vaikka olisi kuinka ne muodot muka niin seksikkäät. + ne paksut tukki-käsivarret joista ei lihakset erotu...

Ei ole vielä kukaan linkittänyt kuvaa siitä muodokkaasta BMI 25-28 naisesta, jolla ei ole ylimääräistä... :) Odotan innolla.

Ja ensimmäisen kuvan nainen on todellakin hoikka ja muodokas. Ei ne yhteenhankaavat selluliittireidet ole tavoittelemisen arvoiset...

Määrittele ylimääräinen? Ei isoja muotoja voi ollakaan muuten kuin rasvalla ja lihaksella. Se kun hoikan ja median aivopesevän mielestä on ylimääräistä onkin oikeasti naisellinen muoto tervejärkisen mielestä.

[QUOTE="naikkonen";28483728]Ei ole vielä kukaan linkittänyt kuvaa siitä muodokkaasta BMI 25-28 naisesta, jolla ei ole ylimääräistä... :) Odotan innolla.

[/QUOTE]

Nykyäänhän muodokas tuntuu olevan naisten uusi tapa ilmaista olevansa tukevia/lihavia. Miehet taas edelleen käsittävät muodokkaan tyypillisenä tiimalasivartalona, eli hoikahkona naisena jolla on sekä peppua että tissejä, vähän kuin Marilyn aikoinaan. En itse oikein tiedä mitä mulla tulee mieleen sanasta muodokas, riippuu vähän kuka sanaa käyttää. Pulleilla naisillahan toki usein on isot tissit ja pyöreä peppu, mutta kyllä mä tunnen myös sellaisia ylipainoisia joilla on pienet tissit tai litteän olematon pylly. Bmi 25-28 ei vielä siis takaa sitä että olisi absoluuttisen muodokas. Samoin noin paksuilla usein vyötärö katoaa, mutta ei aina. Itse olen vielä hieman liian laiha omaan makuuni, 167/52, mutta on mussa muotoakin. Peppu on kivan ulkoneva, vyötärö kaareutuu kivasti ja tissit on isot ja terhakat, mutta toisaalta jalat on vähän turhan laihat ja lantio- sekä solisluut törröttää ikävän näköisesti. Olen ihan kaunis nytkin, varmaan miesten mielestä muodokaskin, mutta samoin myös monien mielestä varmasti kamala luuranko. Itse olen kuitenkin varsin tyytyväinen vartalooni. :)

Nuo liivien kokotaulukot on jokseenkin huvittavia. Itse saan niistä parhaimmillaan koon 60H ja joku taulukko taas väittää kooksi 70C. Kovin monesta paikasta ei taida H-kuppia löytyä, saati noin pienellä ympäryksellä. Ja johonkin C-kuppiin näitä on ihan turha koittaa survoa, jos ei se ympärys niissä ole joku 80-85. Ja silloinhan ne ei taas muuten pysy kunnolla päällä. Oikea kuppikoko on tuosta väliltä, jotkut anttilan 70E on ihan sopivat, mut yleensä pakko tyytyä 75D:hen, kun niitä löytää helpommin. Mutta liikaa ympärystä niissäkin on, kun mitta rintojen alta on 67cm. Juu, eihän nää tissit jollain reippaasti ylipainoisella kummoisilta näyttäisi, mutta se koko suhteutetaankin siihen muuhun kroppaan..

Ja jotenkin veikkaisin että suurin osa mieluummin katselee tän kokoisia tissejä jos ne on sillä normaalipainoisella kuin ylipainoisella. Tuosta kapeasta mitastani huolimatta painoindeksini on 21, joten en ole mikään alipainoinen, niitä muotoja kyllä löytyy juurikin rinnoista ja pepusta. Olen vaan siro rakenteinen ja jos lihoisin tästä vielä vaikka 5-10kg, niin läskiähän sitä kertyis varmaan vyötärön kohdalle. Ja jostain syystä ne miehet on tykänneet kun on muuten hoikka, mutta tissit ja peppu löytyy. Mutta ei sitä ylimääräistä läskiä. Itsellä ei vaan oo taas yhtään hauskaa kun on ongelmia liivien etsimisessä, kun raskaana olen. Ei ne vielä ole siitä kasvaneet, mutta imetysliivejä ei sit synnytyksen jälkeen löydykään sitten niin mistään sopivan kokoisia. Kun nää kasvaa tästä vielä parilla koolla ja ympärysmitta taas ei kasva.

[QUOTE="Enni";28483902]En usko että on noin ylipainoinen...[/QUOTE]

Kyllä on. Musta on yksi kuva samantyylinen mekko päällä. Mä olen yläosasta jopa hoikempi kuin hän, mutta mulla on taas jalat paksummat. Mun bmi on 29.

No en kyllä usko millään että Khloe Kardashian on tuossa kuvassa bmi.ssä 25-30, pikemminkin lähempänä 22-23. Täällä nyt voidaan tietysti tästä asiasta kinastella maailman tappiin asti mutta silti..

[QUOTE="vieras";28483895]Nuo liivien kokotaulukot on jokseenkin huvittavia. Itse saan niistä parhaimmillaan koon 60H ja joku taulukko taas väittää kooksi 70C. Kovin monesta paikasta ei taida H-kuppia löytyä, saati noin pienellä ympäryksellä. Ja johonkin C-kuppiin näitä on ihan turha koittaa survoa, jos ei se ympärys niissä ole joku 80-85. Ja silloinhan ne ei taas muuten pysy kunnolla päällä. Oikea kuppikoko on tuosta väliltä, jotkut anttilan 70E on ihan sopivat, mut yleensä pakko tyytyä 75D:hen, kun niitä löytää helpommin. Mutta liikaa ympärystä niissäkin on, kun mitta rintojen alta on 67cm. Juu, eihän nää tissit jollain reippaasti ylipainoisella kummoisilta näyttäisi, mutta se koko suhteutetaankin siihen muuhun kroppaan..

Ja jotenkin veikkaisin että suurin osa mieluummin katselee tän kokoisia tissejä jos ne on sillä normaalipainoisella kuin ylipainoisella. Tuosta kapeasta mitastani huolimatta painoindeksini on 21, joten en ole mikään alipainoinen, niitä muotoja kyllä löytyy juurikin rinnoista ja pepusta. Olen vaan siro rakenteinen ja jos lihoisin tästä vielä vaikka 5-10kg, niin läskiähän sitä kertyis varmaan vyötärön kohdalle. Ja jostain syystä ne miehet on tykänneet kun on muuten hoikka, mutta tissit ja peppu löytyy. Mutta ei sitä ylimääräistä läskiä. Itsellä ei vaan oo taas yhtään hauskaa kun on ongelmia liivien etsimisessä, kun raskaana olen. Ei ne vielä ole siitä kasvaneet, mutta imetysliivejä ei sit synnytyksen jälkeen löydykään sitten niin mistään sopivan kokoisia. Kun nää kasvaa tästä vielä parilla koolla ja ympärysmitta taas ei kasva.[/QUOTE]

Suosittelen lämpimästi käymään liiviliikkeessä jos markettien ja ketjuliikkeiden liivit tuntuu liian pieniltä. On todella keventävä fiilis kun saat sopivat liivit päällesi ensimmäistä kertaa. :)

Itselläni on ympärysmitta rintojen alta 68cm, ja päältä 98cm. Yleensä käytän liivejä koossa 65DD tai E, riippuu mistä ostan, mutta tosiaan henkkamaukalta tms. on turha liivejä haaveilla. Myötärön ympärys oli äsken mitattuna 63cm, tosin söin just äsken. :D Lantion ympärys oli 89cm ja pepun korkeimmalta kohdalta kun hukikseen mittasin, 94cm. Pitää vielä hiukan treenana jotta saan kaikki paikat kivoiksi, peppuun lisää terhakkuutta ja vähän lisää vatsalihaksia, sekä selkään haluisin sellainsen uran tuohon selkärangan kohdalle jos kukaan tajuaa mitä tarkoitan. Ja jos joku tietää hyvän täsmäliikkeen jolla saa ns. jenkkakahvat siirrettyä lantion etupuolelle töröttäviä lantioluita pehmentämään, niin kertokaa ihmeessä! Pelkkä syöminen ei auta kun mulla kaikki kertyy vaan mahaan jos syön enemmän ja liikun vähemmän.

Mun tekisi mieli laittaa se oma kuvani tänne vertailuksi. En silti ikinä uskalla palstalle omaa kuvaani laittaa, sillä bulimiasta kärsineenä voisi ottaa tyypilliset palstalaisten kommentit liian koville.

[QUOTE="Laura";28483912]Kyllä on. Musta on yksi kuva samantyylinen mekko päällä. Mä olen yläosasta jopa hoikempi kuin hän, mutta mulla on taas jalat paksummat. Mun bmi on 29.[/QUOTE]

Oisko mahdollista saada kuvaa? Mä tässä just koitan guugletella löytyisikö tuon Khloen mittoja jostain. :)

Palsta ei anna mun linkittää, mutta löysin sivuston jossa Khloen pituudeksi ilmoitetaan 175cm, ja muut mitat ois 85-70-90 , rintaliivien koko 36C, tiedä sitten kuinka paikkaansapitäviä. Jaksaisko joku huvikseen laksea paljonko 175cm pitkän pitäs painaa jotta bmi on esim. 28?

En usko, että netissä mitat ovat koskaan oikeita. Mistä kukaan julkkisten mittoja tietää. Joku uutistoimito X ilmoittaa jotkut tuulesta temmatut mitat.

175cm pitäs varmaan painaa jotakin yli 80kg

[QUOTE="Enni";28483959]Oisko mahdollista saada kuvaa? Mä tässä just koitan guugletella löytyisikö tuon Khloen mittoja jostain. :)[/QUOTE]

noin 175cm ja 75-77kg hiukan lähteestä riippuen. On siis normaalipainon ylärajoilla/lievästi ylipainoinen

[QUOTE="vieras";28484018]noin 175cm ja 75-77kg hiukan lähteestä riippuen. On siis normaalipainon ylärajoilla/lievästi ylipainoinen[/QUOTE]

Eli keskiarvolla 76kg laskettuna hänen painoindeksinsä on 24,8. Jos hän painaisi 86kg, olisi painoindeksi 28,1, ja se +10kg aivan varmasti myös näkyisi hänen vartalossaan.

Yhteistyössä