Miksi muodokasta naista sanotaan läskiksi ja hoikkaa/laihaa normaaliksi ja kauniiksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja tässä blogisti joka on tämän linkin takana painoindeksissä 28. Toki kaikki ovat vähän eri muotoisia vartalotyypiltään, mutta en kyllä usko että noin korkeassa painossa enää tiimalasilta näytetään missään tapauksessa.http://www.lessdangerouscurves.com/2011/09/week-42-bmi-28.html

[QUOTE="hehee";28483333]Tässä ihana esimerkki hoikasta muodokkaasta. :) Veikkaan bmi:ksi noin 20-21
Kaunis kaari, treenatut reidet ja pylly, ei luut paista rumasti, pehmeä lihasten, ei ihran takia. ;)

jessica-alba-2045610039.jpg
[/QUOTE]

mun painoindeksi on 19,8 ja en ole noin hoikka, eli tuskin on ihan sentään 20-21

Muodokas ei ole yhtä kuin iso :)

Muodokkaalla naisella on selkeästi erottuva vyötärö, ja suhteessa siihen selvästi leveämpi lantio/ rinta.
Muodokas nainen voi olla yhtä hyvin kokoa 34 tai 42.

Joku mies sanoi kerran, että jos nainen kuvailee itseään muodokkaaksi, voi varmuudella arvata, että hän on lihava. En tiedä onko totta mutta ei munkaan mielestä lihavuus mitään muodokkuutta ole vaan lihavuutta.

Koska monesti se suoraan sanottuna läski on mielestään muodokas. Ja näin voi toki todellisuudessa ollakin.. ja itse en kutsu itseäni isompia koskaan läskiksi, mikäli en kuule itsestäni sitä "kusinen jäätynyt pulkannaru"-kehua.. ;)
Syön noin 2700-4200 kcal (vai miten se ilmaistaankaan..) per pvä. Bmi on nyt jopa hurjat 19,5. Vyötärö ja lantion erotus on jokunen 13cm.. eli 6,5cm suuntaansa. Ei riitä ehkä niille muotojen huutajille mutta minulle ja miehelleni riittää ihan hyvin. Makuja on monia ja onneksi niistä ruipeloistakin tykkääjille löytyy naisia!
En todellakaan tunne kateutta isompia kohtaan mutta se pienempien haukkuminen ja mollaus ylipäätään korpeaa.
Nykyään on sallittua lue: NORMAALIA naisten keskuudessa olla hyvinkin pulska eli "muodokas" mutta auta armias jos vedät pitsaa sun muuta joskus herkkupäivinä, saat kuulla vaikka ja mitä kuinka pakko olla syömishäiriöinen sitten muuten jos olet ns.syntymähoikka.. rypsiöljyn vetäminen tekee muuten vaan rasvaripulin ja suosittelen kokeileen mitä on sellaista jynssätä pytystä irit.. :D

Mikä ihme siinä on sitten, kun suurin osa miehistä on teidän mukaan muotojen perään.. ni miksi se pienen pieni vähemmistö ei saisi kuolata meitä pienempiä tapauksia? Ei se keltää ole pois jos mun tai jonkun muun ukko kuolaa sitä ruipeloa vaimoaan. ;) eikä multa pois jos muut ukot tahtoo sen muhkumman pakkauksen? Haloo naiset.. te muodokkaat.
Vähän kattoa peiliin, sinne sielunpeiliin meinaan. Tuo asenne tekee sen rumuuden, ei teidän mahdolliset ylikilot!!!

Hehe, mun vyötärön ja lantion ympärysmittojen erotus on 30 cm ja bmi on 20. Rinnat kokoa 70E normikaupoissa. Mä olen varmaan harhainen, kun pidän itseäni muodokkaana. :D

[QUOTE="Vieras";28483217]Onko kateus kaiken takana? Jos nainen on isopyllyinen, isoreisinen, isotissinen ja BMI ehkä 25-28 niin haukutaan lihavaksi, kun taas "nainen" jolla ei juuri ole naisen muotoja, on ihanan kaunis ja hoikka.

Luuleeko laihat tosiaan, että se on kaunista kun muodot ovat vaatimattomat?[/QUOTE]

Siksi että nykyään on vallassa vääristynyt kuva terveestä ihmisestä.

Ihanaa jos naisella on pikkasen löysää muuallakin kuin housuissa eli semmoista pehmeää pyöreyttä ja naiselleista rehevyyttä.

[QUOTE="Rimpula";28484196]Koska monesti se suoraan sanottuna läski on mielestään muodokas. Ja näin voi toki todellisuudessa ollakin.. ja itse en kutsu itseäni isompia koskaan läskiksi, mikäli en kuule itsestäni sitä "kusinen jäätynyt pulkannaru"-kehua.. ;)
Syön noin 2700-4200 kcal (vai miten se ilmaistaankaan..) per pvä. Bmi on nyt jopa hurjat 19,5. Vyötärö ja lantion erotus on jokunen 13cm.. eli 6,5cm suuntaansa. Ei riitä ehkä niille muotojen huutajille mutta minulle ja miehelleni riittää ihan hyvin. Makuja on monia ja onneksi niistä ruipeloistakin tykkääjille löytyy naisia!
En todellakaan tunne kateutta isompia kohtaan mutta se pienempien haukkuminen ja mollaus ylipäätään korpeaa.
Nykyään on sallittua lue: NORMAALIA naisten keskuudessa olla hyvinkin pulska eli "muodokas" mutta auta armias jos vedät pitsaa sun muuta joskus herkkupäivinä, saat kuulla vaikka ja mitä kuinka pakko olla syömishäiriöinen sitten muuten jos olet ns.syntymähoikka.. rypsiöljyn vetäminen tekee muuten vaan rasvaripulin ja suosittelen kokeileen mitä on sellaista jynssätä pytystä irit.. :D

Mikä ihme siinä on sitten, kun suurin osa miehistä on teidän mukaan muotojen perään.. ni miksi se pienen pieni vähemmistö ei saisi kuolata meitä pienempiä tapauksia? Ei se keltää ole pois jos mun tai jonkun muun ukko kuolaa sitä ruipeloa vaimoaan. ;) eikä multa pois jos muut ukot tahtoo sen muhkumman pakkauksen? Haloo naiset.. te muodokkaat.
Vähän kattoa peiliin, sinne sielunpeiliin meinaan. Tuo asenne tekee sen rumuuden, ei teidän mahdolliset ylikilot!!![/QUOTE]

Kai olet kuullut, että on mahdottomuus olla laihtumatta tietyillä säännöillä. Sama pätee lihomiseen. Mutta ainahan on luonnonoikkuja ;)

Alkuperäinen kirjoittaja röntty;28484293:
Hehe, mun vyötärön ja lantion ympärysmittojen erotus on 30 cm ja bmi on 20. Rinnat kokoa 70E normikaupoissa. Mä olen varmaan harhainen, kun pidän itseäni muodokkaana. :D

Et ole harhainen ja bmi:stä viis, olet juuri nainen mun makuuni >3

item0.rendition.slideshowWideHorizontal.ss01-hotel-de-coronado.jpg

Joku syyhän siihen täytyy olla että ihmiset ovat kautta aikojen tykänneet normaalinkokoisista ihmisistä. Ei liian luiseva, eikä liian lihava. Molemmat kertovat sairaudesta, tai ainakin epäterveydestä.

Tuossa vanhassa kuvassa on rivi naisia, kaikki ei ole muodokkaita eikä laihoja. Mutta jotenkin sopivannäköisiä. Terveitä ja onnellisennäköisiä :)
Tuohon aikaan oli varmasti hyyyyvin pieni prosentti ihmisistä yli BMI25? Ja siihen pitäisi varmasti yrittää päästä takaisin.

item0.rendition.slideshowWideHorizontal.ss01-hotel-de-coronado.jpg

Joku syyhän siihen täytyy olla että ihmiset ovat kautta aikojen tykänneet normaalinkokoisista ihmisistä. Ei liian luiseva, eikä liian lihava. Molemmat kertovat sairaudesta, tai ainakin epäterveydestä.

Tuossa vanhassa kuvassa on rivi naisia, kaikki ei ole muodokkaita eikä laihoja. Mutta jotenkin sopivannäköisiä. Terveitä ja onnellisennäköisiä :)
Tuohon aikaan oli varmasti hyyyyvin pieni prosentti ihmisistä yli BMI25? Ja siihen pitäisi varmasti yrittää päästä takaisin.
Asiaa kerrankin. Mä olen ihan samaa mieltä. Kauniita naisia!

Ei siinä oo muuta kuin että kutsumasi "läskit" yrittää kutsua itseään muodokkaaksi. Jos ne muodot on muhkua toisensa perään niin ei ole tervettä eikä nättiä. ylipainoista sanoisin reheväksi muodoiltaan, tai hyvin runsaaksi jos olisi pakko alkaa veistelemään jotain runoa.

Kyllä mun mies on kaivannut mun muotoja (varsinkin tissejä) kun laihduin suhteen aikana kertyneet parikymmentä kiloa ja vähän päälle, mutta en kyllä siltikään pahimmillaankaan ollut mikään muodoton pallo tai kasa vaan ihan rehdisti vaan tosi muodokas. Nyt mies on tyytyväisempi lähinnä vaan siksi että ei tarvitse kuunnella mun itsekritiikkiä. En kyllä muutenkaan laihduttais enempää koska ihan lautaa ei oo kiva höylätä, varsinkaan jos luut kopsahtelee yhteen.. Plus että silloin kun olin vaan vähän muodokkaampi (joku vaikka 10 kiloa tästä ylös) miehet lähestyivät huomattavasti useammin. Oli paksu tai laiha niin epäterve kiinnostaa vaan hyvin harvoja miehiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tír na nÓg;28486107:
Ei siinä oo muuta kuin että kutsumasi "läskit" yrittää kutsua itseään muodokkaaksi. Jos ne muodot on muhkua toisensa perään niin ei ole tervettä eikä nättiä. ylipainoista sanoisin reheväksi muodoiltaan, tai hyvin runsaaksi jos olisi pakko alkaa veistelemään jotain runoa.

Niin, miksi ei voi suoraan kutsua itseään ällöttäväksi, hyllyväksi ihrakasaksi. Eihän lihava saa olla tyytyväinen olemukseensa, se on heti jotenkin hoikilta pois. Ja auta armias jos lihava nainen vielä meikkaa ja laittautuu, eihän sellanen ole ollenkaan sopivaa! Ei nätit ja värikkäät vaatteet ole lihavia varten, ne on hoikkien yksinoikeus. Läskit pukeutukoot mustiin kaapuihin.

Puhumattakaan että lihavilla ei ole oikeutta mennä kesällä uimarannalle, ei syödä jäätelöä ulkona ihmisten nähden, saati nauttia kylmiä juomia terassilla kesäkuumalla. Lihavat pysykööt kotonaan, ja jos yrittävät lenkkipoluille könytä niin heivattakoon ne helvettiin sieltä! Ai niin ja lihavat ei sit kuitenkaan toisaalta saa laihduttaakaan sen takia, että hoikilla on jotain naurun ja halveksunnan aihetta.

[QUOTE="vieras";28486200]Niin, miksi ei voi suoraan kutsua itseään ällöttäväksi, hyllyväksi ihrakasaksi. Eihän lihava saa olla tyytyväinen olemukseensa, se on heti jotenkin hoikilta pois. Ja auta armias jos lihava nainen vielä meikkaa ja laittautuu, eihän sellanen ole ollenkaan sopivaa! Ei nätit ja värikkäät vaatteet ole lihavia varten, ne on hoikkien yksinoikeus. Läskit pukeutukoot mustiin kaapuihin.

Puhumattakaan että lihavilla ei ole oikeutta mennä kesällä uimarannalle, ei syödä jäätelöä ulkona ihmisten nähden, saati nauttia kylmiä juomia terassilla kesäkuumalla. Lihavat pysykööt kotonaan, ja jos yrittävät lenkkipoluille könytä niin heivattakoon ne helvettiin sieltä! Ai niin ja lihavat ei sit kuitenkaan toisaalta saa laihduttaakaan sen takia, että hoikilla on jotain naurun ja halveksunnan aihetta.[/QUOTE]

Itse ainakin ajattelen aina lihavan ihmisen nähdessäni että tuo olisi varmasti normaalipainoisena onnellisempi, ja että topivottavasti hän saisi jostain motivaatiota elämäntapamuutokseen. En ole ikinä haukkunut lihavia painostaan, mutta mua itseäni on kyllä pulleat ihmiset haukkuneet ihan vaikka kadullakin. Olen anorektinen, luuranko, luihunen, tikku, pulkannaru tms monen mielestä, eikä se tunnu musta varmasti sen kivemmalta kuin lihavistakaan tuntuu kun heitä haukutaan. Mulla oli joskus tosi lihava ystävä (nykyään jo laihtunut) joka painoi n. 200kg, eli oikeasti tosi paksu. Hän pukeutui lihavanikin miten tykkäsi, viimeisen muodn mukaan ja värikkääst, meikkasi ja kävi usein kampaajalla, ja mun mielestä hän oli juuri siksi ihana ettei koskaan hävennyt painoaan tai antanut sen rajoittaa elämäänsä. Kyllä mä tietenkin välillä mietin asioita kun hän esim. söi kaksi normaalikokoista pizzaa samassa ajassa kuin minä puolikkaan, mutten koskaan ois maininnut hänelle painostaan mitään. Myöhemmin hän laihdutti välilevyn pullistuman takia yli 100kg, ja kaikki me ystävät todella oltiin hänestä ylpeitä. :)

[QUOTE="Enni";28486243]Itse ainakin ajattelen aina lihavan ihmisen nähdessäni että tuo olisi varmasti normaalipainoisena onnellisempi, ja että topivottavasti hän saisi jostain motivaatiota elämäntapamuutokseen. En ole ikinä haukkunut lihavia painostaan, mutta mua itseäni on kyllä pulleat ihmiset haukkuneet ihan vaikka kadullakin. Olen anorektinen, luuranko, luihunen, tikku, pulkannaru tms monen mielestä, eikä se tunnu musta varmasti sen kivemmalta kuin lihavistakaan tuntuu kun heitä haukutaan. Mulla oli joskus tosi lihava ystävä (nykyään jo laihtunut) joka painoi n. 200kg, eli oikeasti tosi paksu. Hän pukeutui lihavanikin miten tykkäsi, viimeisen muodn mukaan ja värikkääst, meikkasi ja kävi usein kampaajalla, ja mun mielestä hän oli juuri siksi ihana ettei koskaan hävennyt painoaan tai antanut sen rajoittaa elämäänsä. Kyllä mä tietenkin välillä mietin asioita kun hän esim. söi kaksi normaalikokoista pizzaa samassa ajassa kuin minä puolikkaan, mutten koskaan ois maininnut hänelle painostaan mitään. Myöhemmin hän laihdutti välilevyn pullistuman takia yli 100kg, ja kaikki me ystävät todella oltiin hänestä ylpeitä. :)[/QUOTE]

No se on varmaankin totta, että normaalipainoinen haluaisi jokainen olla. Siis niinku suunnilleen. Mutta jos on tosi lihava ja just vaikka alkanut laihduttaa, niin eihän ne kilot hetkessä lähde, että sen laihdutuksen ajanko sen lihavan pitäisi pysyä neljän seinän sisällä ettei vaan hoikat oksenna kun näkevät läskin. Ainakin tällä palstalla tuntuu mielipide olevan tämä.

Ja toisen painon kommentointi on tosi moukkamaista, tunnen aina syvää myötähäpeää jos kuulen jonkun puhuvan toisen ihmisen painosta, että onpas se lihonut tai hui kun on laihtunut. Mun äiti esimerkiksi on ihan pakkomielteinen painon suhteen, kertoi muutama vuosi sitten, miten syöpään sairastunut tuttavansa oli laihtunut ja kuihtunut ihan luurangoksi suorastaan. Mutta kyllä se oli hyvännäkönen, kun vaatteet istui niin hyvin.

Kuitenkin äitini on itse reilusti ylipainoinen ja kokee silti oikeudekseen kommentoida just tuota toisten jäätelön tms. syöntiä ulkona, että "olis vaan tuokin jättäny tuon syömättä kun on tuota ihraa jo ennestäänkin." Moukka mikä moukka : /

Yhteistyössä