miksi näin pääsi käymään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihan rikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihan rikki

Vieras
Ollaan oltu mieheni kanssa yli 6 vuotta yhdessä(niistä 3 vuotta asuttu saman katon alla). Suhde alkoi, kun olin 17 ja hän 20). Alusta asti hän kertoi mulle rakkaudesta minua kohtaan ja siitä, että haluaa olla loppuelämään yhdessä. Rakastin häntä myös...omalla tavalla.(Hän on ihana ja hyvä ihminen, ei ole väkivaltainen, ilkeä, käyttää alkoholia kohtuudella). Kaikki nämä vuodet yhdessä ovat olleet mukavia. Meillä on hieno asunto, hyvä auto, ihana koira:), me matkustetaan paljon. Viime vuonna menimme kihloihin. Olimme maailman onnellisimpia.

Kuitenkin, kuten jokaisessa suhteessa, on meillä ollut kaikenlaisia vaikeuksia (pari kertaa melkein erosimme). Mutta sitten asiat sovittiin taas ja jatkettiin.

Näen miehessäni vain muutamaa asiaa, joista en pidä - vähäinen urheilu(itse urheilen paljon ja joskus haluaisin lähteä mieheni kanssa vaikka kävelylle...hän ei jaksa, koska tulee Formulat, jalkapallo, on parempaa tekemistä tai muuten vaan laiskottaa), tupakointi(hän tietää, etten tykkä siitä), mustasukkaisuus (liiallinen). Minussa on ehkä jopa enemmän "miinuksia":)

Me opiskellaan molemmat vielä, miehellä jäljellä 1 ja mulla 2 vuotta. Kesän alussa lähdin työharjoitteluun ulkomaille. Ikävöin miestäni ja muuta perhettäni kamalasti.

(Unohdin sanoa, että Suomessa käyn yökerhossa tai baarissa kerran kuukaudessa tai harvemmin. Yleensä kuskina:))
Täällä, ulkomailla, käydään sitten kavereiden kanssa enemmään ulkona. Kerran baaritiskillä jäin juttelemaan yhden miehen(23v.) kanssa, hän tarjosi juotavaa ja istuskeltiin siinä varma 2-3 tuntia. Hänen kanssa oli niin helppo jutella asiasta kun asiasta.(Kerroin heti alkuun, että seurustelen jne.) Silti, hänen puhelimeen ilmestyi mun puhelinnumero ja minun puhelimeen, hänen :/.
Viikon päästä käytiin kahvilla ja taas juteltiin. Hän kyseli paljon elämästäni, miksi tulin juuri tähän maahaan ja mitä ajatuksia tulevaisuudesta minulla on:) Hän myös kertoi omasta elämästä jne. Pysyttiin ihan kavereina, ei mitään muuta.
Siitä lähtien hän oli mun mielessä... En ottanut yhteyttä häneen,mutta salaa toivoin, että hän soittaa.

2 viikkoa myöhemmin lähdimme kavereiden kanssa taas ulos ja laitoin viestin sille:/. Missä se on ja että olisi mukava nähdä.(ei olisi pitänyt)
Nähtiin sen kanssa ja tunnsin häntä kohtaan jo aivan jotain muuta, kun pelkkä kaveruutta. Lämpimiä tunteita...
Seuraava päivä vietettiin yhdessä(pussailtiin).

Nyt siitä on 4 viikkoa ja ollaan oltu säännöllisesti yhdessä. Olen rakastunut häneen... Ei tälläisia tunteita mulla ennen ole ollut(ei edes miestäni kohtaan).

Nyt en tiedä mitä pitäisi tehdä. Tunnen kamalaa syyllisyyttä. Ei mun mies ole ansainnut tätä.:(
Tunteilleni en voi mitään... Olen täysin hajalla...
Sanonko miehelleni tästä ja lopetan suhden molempiin miehiin (sillä tämä suhde on mahdoton, me asutaan eri maissa, vaikka se mies sanoo, että on rakastumassa minuun, ja pelkkää sitä :((...ja mun mies ansaitsee parempaa naista:/ ).

Olen sika...inhottaa!!!
(onko muita samassa tilanteessa)

Mulla on aikasta samanlainen tilanne, en kylläkään ole ollut ihastukseni seurassa kuin yhden illan, (tiedän hänet kyllä jo entuudestaan), eikä tapahtunut mitään halaamista ihmeellisempää, mutta mutta kun en saa tätä ihanaa ihmistä pois mielestäni, hän kun osoitti mulle sellaista arvostusta, jota kaipaan naisena, en vain äitinä ja vaimona.

Joku viisas mulle sanoi, että mun ihastumisen tunteet tuntuu niin voimakkailta, koska en ole tuntenut sitä vuosiin, mutta rohkenen epäillä. Mulle ei edes ruoka maistu ja vatsasta kääntää ja sydän hypii rinnasta ulos, kun vain ajattelankin tätä toista, enkä todellakaan tiedä mitä mun pitäis tehdä!

Alkuperäinen kirjoittaja Kumikameli:
Mulla on aikasta samanlainen tilanne, en kylläkään ole ollut ihastukseni seurassa kuin yhden illan, (tiedän hänet kyllä jo entuudestaan), eikä tapahtunut mitään halaamista ihmeellisempää, mutta mutta kun en saa tätä ihanaa ihmistä pois mielestäni, hän kun osoitti mulle sellaista arvostusta, jota kaipaan naisena, en vain äitinä ja vaimona.

Joku viisas mulle sanoi, että mun ihastumisen tunteet tuntuu niin voimakkailta, koska en ole tuntenut sitä vuosiin, mutta rohkenen epäillä. Mulle ei edes ruoka maistu ja vatsasta kääntää ja sydän hypii rinnasta ulos, kun vain ajattelankin tätä toista, enkä todellakaan tiedä mitä mun pitäis tehdä!

ymmärrän...
kerron miehelleni asiasta, sillä en pysty jatkaa parisuhdetta kertomatta.
Ja minä kun luulin, että en tee tälläistä virhettä.

Järkevää olisi unhoittaa se ulkomaalainen tuttavuus ja keskittyä kumppaniisi. Korjata jos väleissänne vaikka olisi jotain parannettavaa. Älä kerro miehellesi jos ei ole pakko, pahentaa vain asioita. Omalla kohdallani ihastuminen toiseen johtui omasta väljähtyneestä parisuhteesta. Ihastus osoitti minulle huomiota, soi ihania katseita ja tunsin itseni jälleen ihanaksi NAISEKSI. järkiinnyin koska meillä on mieheni kanssa lapsikin ja aloin korjata parisuhdettani. Nyt kun saan mieheltäni sitä mitä ihastukseni minulle antoi niin tunnen että oli todellakin oikein unohtaa ihastus ja panostaa tähän meidän rakkauteen. Teillä ei ole lapsia mikä helpottaa asioita eli jos tunnet ettet sittenkään halua jatkaa miehesi kanssa niin kannattaa ottaa aikalisä/ pesäero.. Sitten ainakin tiedät onko parisuhteellanne tulevaisuutta. Ja oikeesti, kannattaa tosiaan miettiä nyt kun ei ole vielä lapsia! Tämä juttu voi olla sulle hyväkin asia, sellanen wake up call :)

Ette ole tunteneet tämän uuden kanssa kovinkaan kauan. Eiköhän se samanlainen kriisi voi odotella tulevaisuudessa!Parasta elämässä ei ole huuma, vaan uusiutuva/vahvisutva rakkaus samaan ihmiseen kerta toisensa jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja Sattunut mullekin:
Järkevää olisi unhoittaa se ulkomaalainen tuttavuus ja keskittyä kumppaniisi. Korjata jos väleissänne vaikka olisi jotain parannettavaa. Älä kerro miehellesi jos ei ole pakko, pahentaa vain asioita. Omalla kohdallani ihastuminen toiseen johtui omasta väljähtyneestä parisuhteesta. Ihastus osoitti minulle huomiota, soi ihania katseita ja tunsin itseni jälleen ihanaksi NAISEKSI. järkiinnyin koska meillä on mieheni kanssa lapsikin ja aloin korjata parisuhdettani. Nyt kun saan mieheltäni sitä mitä ihastukseni minulle antoi niin tunnen että oli todellakin oikein unohtaa ihastus ja panostaa tähän meidän rakkauteen. Teillä ei ole lapsia mikä helpottaa asioita eli jos tunnet ettet sittenkään halua jatkaa miehesi kanssa niin kannattaa ottaa aikalisä/ pesäero.. Sitten ainakin tiedät onko parisuhteellanne tulevaisuutta. Ja oikeesti, kannattaa tosiaan miettiä nyt kun ei ole vielä lapsia! Tämä juttu voi olla sulle hyväkin asia, sellanen wake up call :)

Kiitos!
Olen niin rikki, etten tiedä mitä tekisin ja tuntuu siltä, etten pysty tekemään mitään järkevää. Ajatukset pyörii mielessä uskomatonta vauhtia...tuloksetta!
En haluaisi valehdella miehelleni, mutta ehkä on parempi olla kertomatta ja vaan nyt ottaa etäisyyttä ihastukseen(lopettaa suhde) ja miettia rauhassa elämäni arvoja...

Mulla on jo lapsiakin, se mua tässä lähinnä pidättelee ryhtymästä mihinkään. Meillä kun on liitto siinä pisteessä, et mies on jo joskus ehtinyt ottaa oman kämpänkin ja ollut muuttamassa pois, mut jostain syystä on aina päätetty (lähinnä lasten takia) yrittää jälleen kerran uudelleen...

Kaipa se on vaan pakko yrittää unohtaa tuo toinen, jotta saisi lapsille hyvän kodin, eiköhän se kuitenkin aja omien tarpeiden edelle.

Alkuperäinen kirjoittaja hippu:
Ette ole tunteneet tämän uuden kanssa kovinkaan kauan. Eiköhän se samanlainen kriisi voi odotella tulevaisuudessa!Parasta elämässä ei ole huuma, vaan uusiutuva/vahvisutva rakkaus samaan ihmiseen kerta toisensa jälkeen.

olen aina ollut samaa mieltä asiasta...
"Vaihtamalla ei parane"

miks sitten tein mitä tein???? tyhmyyttä?

Te jotka olette yhdessä lasten vuoksi, muistattehan, etteivät lapset joudu seuraamaan riitelyä/nimittelyä tmv.., joka osoittaa heille ettette todella välitäkään toisistanne miehen kanssa?Koska jos joutuvat, on usein parempi etteivät vanhemmat ole yhdessä.

Tää on varmaan ihan turhaa, mutta ajatellaanpa, että jos alkaisit tämän ihastuksen kanssa elämää jatkamaan, niin uskoisitko, että hän olisi sinulle uskollinen? Mietin vain, että, kun hän tietää, että sinä seurustelet eikä jätä sinua "rauhaan". Olisiko hänellä kenties vain halu sotkea toisten asioita. Nämä on niin kakspiippusiajuttuja, että sitä, kun ei tiedä miten teillä lähtisi asiat menemään. Sinulla ja nykyisellä miehelläsi asiat tuntuu olevan kuitenkin ihan ok. Luulen, että olet nyt humaltunut tästä uudesta tyypistä, joka on aivan erimaata kuin miehesi. Mieti asia todella tarkkaan ennenkuin teet mitään. Joohan?

Alkuperäinen kirjoittaja Kumikameli:
Mulla on jo lapsiakin, se mua tässä lähinnä pidättelee ryhtymästä mihinkään. Meillä kun on liitto siinä pisteessä, et mies on jo joskus ehtinyt ottaa oman kämpänkin ja ollut muuttamassa pois, mut jostain syystä on aina päätetty (lähinnä lasten takia) yrittää jälleen kerran uudelleen...

Kaipa se on vaan pakko yrittää unohtaa tuo toinen, jotta saisi lapsille hyvän kodin, eiköhän se kuitenkin aja omien tarpeiden edelle.

kyllä se näin on... lapsia minäkin ajattelisin ensin ja sitten vasta itseani.
Aika näyttää mihin elämä vie. Kaikkea hyvää sinulle!

Tuo kuullostaa hyvin luonnolliselta ja johdonmukaiselta vaiheelta suhteessa. Rippunen ritarillisuutta, huomioonottamista, saduntuntua vieraalta taholta, jopa tällaiset traagiset olosuhteet (asutte eri maissa). Mitä sitä muuta ihminen kaipaa kun on pitkään elänyt sinällään tyydyttävää mutta aika tylsää maksalaatikkomaailmaa, joka toistuu rutiineineen päivästä toiseen?

Nyt on sitten vaan aika kysyä itseltään, että haluaako pitää siitä entisestä suhteesta kiinni ja katkaista uuden jo näin nuppuna. Entinen suhde ei jatku samanlaisena, sen eteen pitää tehdä jonkun aikaa aika paljon töitä, syventää sekä suhdetta itseensä että toiseen ihmiseen. Suosittelen tätä oikein lämpimästi, koska jääminen, jo olemassa olevan hoitaminen uuteen uskoon on jälkeenpäin palkitsevaa.

Olen samaa mieltä myös edellisen puhujan kanssa siitä, että älä kerro tilanteesta miehellesi; se pahentaa vain asioita. Opettele tuntemaan itseäsi, tahdo luoda lujempi yhteys mieheesi. Seuraavalla kerralla tunnistat elämässäsi vaaran merkit ja osaat luoda itse itsellesi ja miehellesi pikkuisen satua arjen keskelle.

Siitä voi tulla jopa juuri se juttu, jota jälkeenpäin ajattelee niin, että kun siitäkin me selvisimme, me selviämme tästäkin. Parisuhde tarvitsee näitä kokemuksia.

Piika-äiti

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

olen aina ollut samaa mieltä asiasta...
"Vaihtamalla ei parane"

miks sitten tein mitä tein???? tyhmyyttä?

Hetken hurma ja huuma?!

ehkäpä juuri sitä...
Ollaan jo puhuttu kyseisen miehen kanssa siitä, että liian pitkälle ollaan menty... molemmat tietää, että ihan pian tämä on ohi. Miksi ei olisi nyt heti?

Parisuhde elää koko ajan. Siihen kuuluu välillä se pohjalla oloki. Ja sieltä taas noustaan ja jälleen menee loistavasti. Jos enimmäkseen menee hyvin, niin miksi niiden huonojen kausien vuoksi uhrata koko suhde, hajottaa perhe. Siis jos ja kun mitään päihdeongelmaa tai väkivaltaa ole.

Parisuhde nyt vaan vaatii hoitoa ja molempien yritystä. Enimmäkseen elämä on kuitenki sitä arkea ja arjen sietämistä. Huippukohtia on harmittavan vähä, mutta ne sitte tuntuu tosi mahtavilta sen arjen keskellä. Jokainen suhde arkipäiväistyy, myös se uus ja houkutteleva.

Alkuperäinen kirjoittaja MINNA:
Tää on varmaan ihan turhaa, mutta ajatellaanpa, että jos alkaisit tämän ihastuksen kanssa elämää jatkamaan, niin uskoisitko, että hän olisi sinulle uskollinen? Mietin vain, että, kun hän tietää, että sinä seurustelet eikä jätä sinua "rauhaan". Olisiko hänellä kenties vain halu sotkea toisten asioita. Nämä on niin kakspiippusiajuttuja, että sitä, kun ei tiedä miten teillä lähtisi asiat menemään. Sinulla ja nykyisellä miehelläsi asiat tuntuu olevan kuitenkin ihan ok. Luulen, että olet nyt humaltunut tästä uudesta tyypistä, joka on aivan erimaata kuin miehesi. Mieti asia todella tarkkaan ennenkuin teet mitään. Joohan?

Kyllä varmasti mietin.
tekoja kun ei vaan saa tekemättömiksi....(ja se on epäreilua miestäni kohtaan)

Te jotka olette yhdessä lasten vuoksi, muistattehan, etteivät lapset joudu seuraamaan riitelyä/nimittelyä tmv.., joka osoittaa heille ettette todella välitäkään toisistanne miehen kanssa?Koska jos joutuvat, on usein parempi etteivät vanhemmat ole yhdessä.

Ei se aina oo noinkaan. Esim. me ei olla vaan lasten vuoksi yhdessä. Eikä me juuri riidellä. (Vaikka sitä ei täälä uskota... :D ) Mää oon vaan sitä mieltä, että suhde ei jaksa, jos sille ei tee mitään, koskaan. Pitkässä suhteessa sitä tietää, että jaahas, nyt ollaan tässä vaiheessa, mutta täältä taas noustaan. Välillä pohjalla, välillä pinnalla ja kuitenki menee suurimmaksi osaksi ihan hyvin. Ja kun menee enimmäkseen hyvin, niin ei ne muutamat huonot hetket voi pilata juttua. Ei mikään ihmissuhde voi olla koko ajan ihan loistava ja täydellinen. En tiiä, osasinko selittää, mutta noin aattelen.

Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Tuo kuullostaa hyvin luonnolliselta ja johdonmukaiselta vaiheelta suhteessa. Rippunen ritarillisuutta, huomioonottamista, saduntuntua vieraalta taholta, jopa tällaiset traagiset olosuhteet (asutte eri maissa). Mitä sitä muuta ihminen kaipaa kun on pitkään elänyt sinällään tyydyttävää mutta aika tylsää maksalaatikkomaailmaa, joka toistuu rutiineineen päivästä toiseen?

Nyt on sitten vaan aika kysyä itseltään, että haluaako pitää siitä entisestä suhteesta kiinni ja katkaista uuden jo näin nuppuna. Entinen suhde ei jatku samanlaisena, sen eteen pitää tehdä jonkun aikaa aika paljon töitä, syventää sekä suhdetta itseensä että toiseen ihmiseen. Suosittelen tätä oikein lämpimästi, koska jääminen, jo olemassa olevan hoitaminen uuteen uskoon on jälkeenpäin palkitsevaa.

Olen samaa mieltä myös edellisen puhujan kanssa siitä, että älä kerro tilanteesta miehellesi; se pahentaa vain asioita. Opettele tuntemaan itseäsi, tahdo luoda lujempi yhteys mieheesi. Seuraavalla kerralla tunnistat elämässäsi vaaran merkit ja osaat luoda itse itsellesi ja miehellesi pikkuisen satua arjen keskelle.

Siitä voi tulla jopa juuri se juttu, jota jälkeenpäin ajattelee niin, että kun siitäkin me selvisimme, me selviämme tästäkin. Parisuhde tarvitsee näitä kokemuksia.

Piika-äiti

Kiitos ihanasta vastauksesta!

Ehkä juuri sitä haluaisinkin (jatkaa ja parantaa), mutta en uskaltanut ajatella asiaa(koska itse mokasin, eikä mies...) Tuntuu vaan niin pahalta olla pettynyt itseeni.
Mutta nyt on vaan elättävä tekoni kanssa!

Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Parisuhde elää koko ajan. Siihen kuuluu välillä se pohjalla oloki. Ja sieltä taas noustaan ja jälleen menee loistavasti. Jos enimmäkseen menee hyvin, niin miksi niiden huonojen kausien vuoksi uhrata koko suhde, hajottaa perhe. Siis jos ja kun mitään päihdeongelmaa tai väkivaltaa ole.

Parisuhde nyt vaan vaatii hoitoa ja molempien yritystä. Enimmäkseen elämä on kuitenki sitä arkea ja arjen sietämistä. Huippukohtia on harmittavan vähä, mutta ne sitte tuntuu tosi mahtavilta sen arjen keskellä. Jokainen suhde arkipäiväistyy, myös se uus ja houkutteleva.

"Jos enimmäkseen menee hyvin, niin miksi niiden huonojen kausien vuoksi uhrata koko suhde, hajottaa perhe. Siis jos ja kun mitään päihdeongelmaa tai väkivaltaa ole." - tässä on lyhyesti meidän suhde, enkä ole nähnyt mitään isoja ongelmia siinä. Nyt kun ajattelen en näe vieläkään. (Paitsi tietenkin mun tyhmyys..)

Helppohan se on vierestä neuvoa, mutta ei kannata enää fiilistellä tämän "uuden" kanssa. Vähän niin kuin laastarin irrotus eli nopeasti eroon.

uskon, että ei tule mitään vastalauseita miehen puolelta.
hän jopa sanoi, että ehkä parempi nyt lopettaa kun myöhemmin (nopeammin henkinen "kärsimys" ohi)

Jos miehellesi kerrot siirrät vain omaa pahaa oloasi hänen niskaansa. Pahalta kuulostaa sanoa mutta älä kerro hänelle, jos hän ei mitään kautta muuten saa asiaa tietää. Miksi laittaa miestäsi kärsimään sinun virheestäsi? Ja ihastuksen kanssa heti välit poikki. Siis totaalisesti poikki. Ei enään näkemistä edes vahingossa eikä viestejä/soittoja.

Onneks teillä ei ole lapsia kuvioissa mukana, niin sen puoleen vähemmän murehdittavaa....kannattaa varmaan miettiä, mistä syystä nämä "melkein eroamiset" on johtuneet ja onko tulevaisuuskin todennäköisesti sitä. Ei edestakaisin jankkaaminenkaan mukavaa ole ja jos kynnys tulla ja mennä on pieni, niin....

Ja tuo, että lasten takia ollaan parisuhteessa, huonossakin sellaisessa, niin on musta jokseenkin hirveetä! Huonon parisuhteen vaikutukset heijastuvat hyvinkin pieniin lapsiin ja jättävät kauaskantoiset jäljet, monessa tapauksessa olisi oikeasti huomattavasti parempi kaikkien kannalta, jos vanhemmat eroaisivat ja pitäisivät silti suhteet lapsiin kunnossa. Itse olen vasta nyt päässyt 20 vuoden "taakoista" suurinpiirtein eroon, vieläkin joskus tulee heijastuksia omaan parisuhteeseen ja perhe-elämään lapsuudenkodin tunnelmasta, jota jatkui sellaisena kuin jatkui aivan liian kauan....tuloksena monet menetetyt sukulaissuhteet ja katkeruutta, kun liian kauan yritettiin olla yhdessä mukamas lasten takia :kieh: |O

Yhteistyössä