Miksi naiset karsastaa pienikokoista miestä? Jopa ne itsekin pienikokoiset naiset.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Olli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"Olli"

Vieras
Ihmettelen tätä ilmiötä miehenä. Olen pienikokoinen mies, en siis vain lyhyt vaan myös hentorakenteinen, ja tämä on muodostunut ongelmaksi. Tuntuu ettei naiset kiinnitä huomiota mihinkään muuhun kuin miehen pituuteen / kokoon. Kerrankin eräs nainen totesi ravintolassa mielenkiintoisen keskustelun päätteeksi, että sun kannattaisi treenata itsellesi kunnon lihakset, silloin toi koko ei niin häiritsisi.

Eikö tosiaan se merkkaa mitään, että olen hauska, keskustelutaitoinen ja ns. hyvä tyyppi (hyviä ystäviä on paljon). Lisäksi muut "meriitit" ovat mielestäni hyvät; korkealle koulutettu, hyvässä työssä, urakehitys noususuhdanteessa, taloudellinen tilanne enemmän kuin hyvä, jne.

Vastatkaa nyt naiset, missä vika?

Itse on ns. pitkä naiseksi ja kieltämättä häiritsee ajatus, että pitäisi katsoa miestä alaspäin. Jotenkin vain on itsellä ajatus, että miehen tulee olla pidempi naista, se on miehekkäämmän näköistä.

[QUOTE="Olli";25466224]Ihmettelen tätä ilmiötä miehenä. Olen pienikokoinen mies, en siis vain lyhyt vaan myös hentorakenteinen, ja tämä on muodostunut ongelmaksi. Tuntuu ettei naiset kiinnitä huomiota mihinkään muuhun kuin miehen pituuteen / kokoon. Kerrankin eräs nainen totesi ravintolassa mielenkiintoisen keskustelun päätteeksi, että sun kannattaisi treenata itsellesi kunnon lihakset, silloin toi koko ei niin häiritsisi.

Eikö tosiaan se merkkaa mitään, että olen hauska, keskustelutaitoinen ja ns. hyvä tyyppi (hyviä ystäviä on paljon). Lisäksi muut "meriitit" ovat mielestäni hyvät; korkealle koulutettu, hyvässä työssä, urakehitys noususuhdanteessa, taloudellinen tilanne enemmän kuin hyvä, jne.

Vastatkaa nyt naiset, missä vika?[/QUOTE]

Tällaiseksi tää maailma on mennyt... Aika "ominaisuus"painoitteiseksi ja ulkonäköpainoitteiseksi ja jatkuvasti aina vaan paremman hakemiseksi. Varsinkin nettideitit. Sellaista jatkuvasti paremman hakemista, kivan ihmisen dumppaamista jonkun yksittäisen ominaisuuden takia, vaikka ois muuten todella ihana kiva ihminen. Mutta eihän siihen ihmiseen ehdi edes tutustua, jos heti vaan kylmästi katsoo että jaa sä olet ton kokoinen ja heippa.

Toisaalta, noi sun mainitsemat muut meriitit - joo ihan kivoja juttuja, mutta silti ihminen on jotain muuta kuin uransa ja taloutensa ja ulkonäkönsä summa. Siis en tarkoita pahalla, nuo tietty kertoo jotain, että ihminen on hoitanut elämänsä hyvin, mutta silti itse ainakin etsin sitä kultaista ihmistä, jonka kanssa vaikka ois yhteisiä kiinnostuksenkohteita, kiva ystäväpiiri jne.

No mä tykkään hoikista ja siroista miehistä. Sporttisuutta pitää näkyä, mutta pidän enemmän sellaisesta "yleisurheilija" tyypistä, enkä niinkään muskeleistä. Olen 168cm ja käytän korkkareita, jotan 175senttinen mies nyt pitäisi vähintään olla.

[QUOTE="vieras";25466252]Toisaalta, noi sun mainitsemat muut meriitit - joo ihan kivoja juttuja, mutta silti ihminen on jotain muuta kuin uransa ja taloutensa ja ulkonäkönsä summa. Siis en tarkoita pahalla, nuo tietty kertoo jotain, että ihminen on hoitanut elämänsä hyvin, mutta silti itse ainakin etsin sitä kultaista ihmistä, jonka kanssa vaikka ois yhteisiä kiinnostuksenkohteita, kiva ystäväpiiri jne.[/QUOTE]

No enhän mä näitä ensimmäisenä maininnut vaan juuri nuo luonteenpiirteet ja ystävät. Lues tekstini uudelleen.

Syynä voi olla se että vaikka ei ehkä tarvisikaan koskaan, niin miehen pitäisi olla omasta mielestä sen oloinen että pystyy turvaamaan naista tarvittaessa. Ja tällä turvaamisella en tarkoita sitä että pitäis mennä uhoamaan että oon voimakas jne.. vaan sitä että pystyy esim käpertymään kainaloon ja tuntee olonsa turvalliseksi siinä. Itseä ei noi muut "meriitit" niin kiinnosta, tietenkin ihan "spurgut" jäisi laskelmista pois. Joten kannattaa ehkä hiukan harrastaa ruumiillista toimintaa, mutta liikakin on liikaa.

Itsekin myönnän, että kiinnitän ensin huomiota isoihin miehiin. Mulla on mukavan lämmin mielikuva siitä, miltä tuntuisi istua ison miehen lämpimässä kainalossa, sellaista jämäkän kokoista kylkeä vasten. Ehkä se tuntuu siis turvalliselta?

Vaikka uskon, että koko ei ole minulle pääasia ja että sinkkuna en varmastikaan tyrmäisi pienempääkään miestä, jos hän muutoin tuntuisi olevan se oikea, on vielä jäljellä yksi mutta. Mulla olisi nimittäin ihan hirveä stressi omasta koostani, etenkin hentorakenteisen kaverin kanssa olisin takuuvarmasti koko ajan dieetillä, sillä häpeäisin omaa (normaalikokoista) vartaloani, jos olisin suhteessa hiukankaan suurempi osapuoli. Mun olisi vaikea luottaa siihen, että kelpaan, mitä ongelmaa taas ei sen isomman miehen kanssa synny.

Mä olen itse isokoinen ja mun mies on pienikokoinen 173cm mies. Rakastan häntä valtavasti eikä koko merkkaa mitään. Hän on erittäin hyvin koulutettu,fiksu keskustelija yms. kyllä uskon että meitä naisia löytyy jotka arvostavat miehessä muuta kuin kokoa.

Voin sulle lohdutukseksi sanoa, että isokokoisistakan miehistä ei kukaan pidä. Kun pituus alkaa mennä selvästi yli 190cm ja siinä vielä jos paino yli satasen, niin eipä susta kukaan kiinnosta. Kai se kultainen keskitie pitäisi tässäkin olla. Laihduttaahan minä voisin (painan 110), mutta pituudelleni en voi mitään (olen 197cm).
Yökerhoissakin olen kuin rutto naisille.

Mä olen alle 160 cm enkä ole koskaan pitänyt mistään hujopeista. En voi mitään sille, että pitkän miehen seurassa mulle tulee tunne isästä ja lapsesta enkä todellakaan halua olla parisuhteessa lapsi enkä muutenkaan katsoa miestä ylöspäin. Joten mulle on aina käynyt miehet, jotka ovat suurinpiirtein samaa kaliiberia kuin itsekin olen.

• Tykkää
Reactions: Scindapsus
Ihmisiä on erilaisia. Joillekin pitää olla pitkä rimpula, joillekin lyhyt muskelimasa. Joillekin jotain muuta.

Eihän sitä voi kieltää, että useimman naisen ihannemies lienee mielikuvissa pidempi kuin mitä itse on. Itse uskon sen verran "luolamiesjuttuihin", että ajattelen naisen kaipaavan tiettyä fyysistä turvaa mieheltään.

Mutta olenpa itse seurustellut pari kertaa lyhyen miehen kanssa. Toinen oli saman mittainen kuin itse olen (168 cm), toinen pari senttiä pidempi. Molemmat olivat hoikkia. Ei se suhteeseen mitenkään vaikuttanut, erot tuli ihan muista syistä kuin pituudesta.

Voin sulle lohdutukseksi sanoa, että isokokoisistakan miehistä ei kukaan pidä. Kun pituus alkaa mennä selvästi yli 190cm ja siinä vielä jos paino yli satasen, niin eipä susta kukaan kiinnosta. Kai se kultainen keskitie pitäisi tässäkin olla. Laihduttaahan minä voisin (painan 110), mutta pituudelleni en voi mitään (olen 197cm).

Mulle kelpaisi, mutta mulla on jo mies :D

WAU! Komeat mität sinulla!! Lapsistani tulossa myös lähes 2m. Et vain ole löytänyt sitä oikeaa.. naisissa on myös tosi pitkiä.
Tsemppiä "metsästykseen"

Eksyin tähän keskusteluun googlen kautta, vaikka googletin varsinaisesti jotain vähän muuta.
Kyllä tuolla parisuhdemarkkinoilla se pieni mies on isoa halutumpi, ellei ole sitten todella lyhyt.

Tähän on pakko sanoa se että olen huomannut sen muutaman isokokoisen miespuolisen juttuja kuunnellessa että vaikka ois itse iso niin haukutaan hiukan pyöreämpiä naisia läskeiksi, vaikka itse olisi vielä isompi.
opettelet olemaan tyytväinen itseesti niin kyllä niitä naisia löytyy =)

No itselleni miehen koko ei ole tärkeä, mun mies on mua vain sentin pari pitempi, ja kelpaisi lyhyempänäkin. Mutta yleisestihän kokoa (pituus, leveät hartiat jne.) pidetään miehekkäänä ominaisuutena, joten varmasti moni nainen haluaa, että mies on pitkä tai ainakin tuntuvasti itseä isompi. Ihan samalla tavallahan miehetkin tuntuvat vierastavan jos nainen on kovin "miehekkään" näköinen (hyvin pitkä, leveäharteinen, pienirintainen ja kapealanteinen jne.)

Ei sinussa mitään vikaa ole, ihan varmasti löytyy vielä nainen jolle hento olemuksesi ei ole este. Itseasiassa tunnen sellaisiakin naisia, jotka tykkäävät nimenomaan pienikokoisista miehistä :)

Miä olen itse 173 cm pitkä ja voin sanoa että sillä miehen pituudella ei ole mitään merkitystä.. Jos toinen nyt on aivan huomattavasti lyhyempi niin tottakai miä huomaan sen mutta se nyt on nähty että kun meikäläinen rakastuu niin sillä miehen ulkonäöllä ei ole mitään väliä. Tai naisen :D

Itse seurustelin vuosia sitten yhden rimpulan ja lyhyen miehen kanssa.
Itsekin pidän kookkaammista miehistä ja siitä miehisestä "turvallisuudentunteeesta", MUTTA tämä mies oli yksinkertaisesti niin hauska ja puhelias, että äkkiä unohdin kokonaan tuon koko- "ongelman".
Sen jälkeen en ole miestä löytänyt joka saa minut nauramaan vedet silmissä.

Ja siis juttu kariutui muihin syihin kuin kokoon.

En nyt voi sanoa rehellisesti, että mulle kelpaisi kuka tahansa. Mutta mulla ei ole ulkonäön suhteen kovinkaan suuria kriteereitä. Kunhan nainen on jotakin 150cm-2m väliltä, eikä ole ole selkesti alipainoinen tai todella reilusti ylipainoinen. Normaalin näköinen.
Joskus olen deitti-ilmoituksia laittanut nettiin, mutta oikeasti en ole saanut keneltäkään vastausta.
Pitkä mies varmasti käy kyllä, mutta silloin on oltava joko a)hoikka tai b) lihaksikas.

[QUOTE="Olli";25466224]Ihmettelen tätä ilmiötä miehenä. Olen pienikokoinen mies, en siis vain lyhyt vaan myös hentorakenteinen, ja tämä on muodostunut ongelmaksi. Tuntuu ettei naiset kiinnitä huomiota mihinkään muuhun kuin miehen pituuteen / kokoon. Kerrankin eräs nainen totesi ravintolassa mielenkiintoisen keskustelun päätteeksi, että sun kannattaisi treenata itsellesi kunnon lihakset, silloin toi koko ei niin häiritsisi.

Vastatkaa nyt naiset, missä vika?[/QUOTE]

Tunnut pikkuveljeltä. Naiset hakee miehekkyyttä. Sinussa ei sitä ole ehkä siinä mielessä kuin haluttais. Toisaalta onhan paljon lyhyitä miehiä, joilla naisia riittää. Pacino, Sinise, Cruise yms. Suomalaisia Franzen jne. Näillä tosin on karismaa, se pelastaa paljon.

Itse 177cm en voisi ajatella alle 185cm miestä. Omani on onneksi 190cm. Tuo rajoittaa toki valikoimaa tai on rajoittanut. Tosin mullekin yksi mies sanoi kerran, että miten minä ikinä löydän miestä, koska olen niin pitkä. Vastasin, että miten sinä ikinä löydät naista, ku olet niin tyhmä. Joten ymmärrän tympäännyksesi, mutta fiksu käytös auttaa!

Jaa-a. Kyllä ne miehetkin osaavat asettaa jos jonkinmoisia vaatimuksia naisten ulkonäölle. Jollei ulkonäkö ole juuri jokin tietty, niin ihan sama, miten fiksu ja ihana nainen on. Ehkä sulla itselläsikin on (tiedostamattasi?) vaatimuksia naisen ulkonäölle. Sellaista se on, samalla kun itselle on tärkeää, miltä toinen näyttää, pahoittaa mielensä siitä, ettei itse kelpaa ulkonäkösyistä.

Itse etsin kumppania ja voihan se olla, että iso turvallinen vahva kroppa on plussaa. Ihan samalla tavalla kuin hyvin monessa miehen deitti-ilmoituksessa todetaan, että haluaa naisen olevan hoikka ja viehättävä.

Yhteistyössä