Miksi naiset karsastaa pienikokoista miestä? Jopa ne itsekin pienikokoiset naiset.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Olli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja tämän ketjun sekä pienelle että isolle miehelle voi sanoa, että menestys naismarkkinoilla paranee varmasti kun unohtaa koko- ja ulkonäkökompleksinsa. Katkeraa itsesäälijää ei kukaan halua.
Tämä on ihan totta. Jos mies on sinut itsensä kanssa ja vapaa ulkonäköönsä liittyvistä komplekseista, miehen itsetunto paranee. Pidemmän päälle huonolla itsetunnolla varustettu ihminen - olipa mies tai nainen - käy rasittavaksi.

• Tykkää
Reactions: Millenia
Mies on minua kolmisen senttiä lyhempi, eikä ulkomuodoltaan muutenkaan erityisen muodikas. Hän on kuitenkin pitänyt terveydestään ja kunnostaan huolta, ja henkisellä puolella riittää vääntöä ja turvallisuutta niin, ettei pieni koko ole turvallisuusriski. ;)

Kyllähän pitkä, vahva mies olisi ihana. Jaksaa tosin tuo omakin minua nostella ja rutistaa kunnolla. Koosta riippumatta epäterveen tai heikon näköinen mies ei kiinnosta, mikä rajaa ylipainoiset yleensä valinnan ulkopuolelle, samoin kuin hyvin hoikat ja pienet miehet. En ole itse sieltä naisellisimmasta päästä skaalaa vaikka nättinaamainen ja hyväkroppainen olenkin, joten kaipaan miehessä maskuliinisuutta, jotta voin rauhassa tuntea olevani nainen parisuhteessa.

Mulle se iso mies ei tuo pätkääkään mitään turvallisuuden tunnetta. Päinvastoin. Huonokuntoinen mies ei jaksa tapella vastaan. Normaalipainoinen ja terveenhoikka mies sensijaan jaksaisi.

Ei kannata yleistää... ja kannattaa.

On ihmisiä, jotka arvostavat tervettä egoa enemmän, kuin pullistelevia lihaksia. Ja terve-egoiselle miehelle ei ole ongelma, jos nainen on pitempi ja sama toisin päin.

Äijäkin on todennut, että ei (naisen) pituudella ole väliä, kun sen saa kaadettua. :D
10 cm minua lyhyempi otus tuo äijä ja on hänellä ollut huomattavasti minua pitempiäkin naisia.

Vakka kantensa valitsee etc, etc...

Ei pituus tarkoita aina pullistelevia lihaksia. Ei kaikki pitkät miehet ole mitään steroidimörköjä ja lihaskimppuja.

Mun mies on 169 eli ilmeisesti siis lyhyt mutta koska ite oon himpun päälle 160 niin ei haittaa. On mulla pitkiäkin miehiä ollu ja se pussailu päätä pidemmän kaa on ärsyttävää.
Mä myös taas miellän lyhyet miehet turvallisiksi, en osaa kuvitella tatuoimatonta, alle 170 cm ja lihaksetonta(ts. ei käy salilla eikä tee fyysistä työtä) miestä vaimon hakkaajaksi. Nää on näitä mielikuvia.

[QUOTE="mammuska";25466723]Tanakka mies on OKSETTAVA! Sehän kertoo vaan laiskuudesta. Hoikka/normaalipainoinen mies on hot, oli pituus mikä tahansa.[/QUOTE]

Jaa,no mun miehen tanakkuus on hankittu jääkiekkoa pelaamalla :) Leveät hartiat on ja massiiviset reidet,mutta ei mitään kaljakössiä. Jos olisin tarkoittanut läskiä sohvaperunaa niin olisin sanonut niin :)

[QUOTE="Olli";25466224]Ihmettelen tätä ilmiötä miehenä. Olen pienikokoinen mies, en siis vain lyhyt vaan myös hentorakenteinen, ja tämä on muodostunut ongelmaksi. Tuntuu ettei naiset kiinnitä huomiota mihinkään muuhun kuin miehen pituuteen / kokoon. Kerrankin eräs nainen totesi ravintolassa mielenkiintoisen keskustelun päätteeksi, että sun kannattaisi treenata itsellesi kunnon lihakset, silloin toi koko ei niin häiritsisi.

Eikö tosiaan se merkkaa mitään, että olen hauska, keskustelutaitoinen ja ns. hyvä tyyppi (hyviä ystäviä on paljon). Lisäksi muut "meriitit" ovat mielestäni hyvät; korkealle koulutettu, hyvässä työssä, urakehitys noususuhdanteessa, taloudellinen tilanne enemmän kuin hyvä, jne.

Vastatkaa nyt naiset, missä vika?[/QUOTE]

Ihan otsikon perusteella veikkaisin että yksi vika on siinä että monia naisia ja miehiä tympii ajatus sukupuolisidonnaisesta yleistämisestä. Minäkään en ottaisi vakavatsi mietsä, joka kertoisi minulle että "naiset tekevät niin ja ovat sellaisia" kykenemättä näkemään yksilöllisiä eroja.
:)

[QUOTE="nuuh";25466263]Ei pilleribodareita mutta ei ruotsalaisten näköisiä "miehiäkään". Pitää olla sellainen öö harteikas, niinkuin metsuriainesta.[/QUOTE]

Minusta taas sellaiset tyypilliset suomalaiset lyhyet, lyhytsaariset bodatut miehet ovat kauhistus, eli paljon mielummin otan ruotsalaisen miehen. Ihan oikeita miehia hekin ovat ;).

Mä en voi sille taas mitään, että karsastan sitä, että jos mies on kovin hento ja lisäksi lyhyt. Molemmat ominaisuudet erikseen eivät haittaa niinkään. Itse olen 170cm ja ex-miesystäväni oli minua jonkin verran lyhyempi, korkkareiden kanssa reilusti lyhyempi. Eipä se haitannut, kun oli ruumiinrakenteeltaan muuten miellyttävä.

Kai se on vähän niin, että ääripäät saattavat haitata. Kuinkahan moni perusmies viehättyy ensinäkemällä hyvin lihaksikkaasta ja pitkästä naisesta, noin niin kuin keskimäärin?

Vaikea sitten sanoa, johtuuko se huono menestys vastakkaisen sukupuolen silmissä itsesäälistä ja yliyrittämisestä vai oikeasti niistä fyysisistä ominaisuuksista. Joskushan voi olla niinkin, että itse helposti kuvittelee tietävänsä mitä nainen/mies haluaa ja ja käyttäytyvänsä ja olevansa huipputyyppi. Toisen silmissä se voikin näyttäytyä sitten lipevyytenä, epätoivona ja ylimielisyytenä.

[QUOTE="Tiina";25466332]Tunnut pikkuveljeltä. Naiset hakee miehekkyyttä. Sinussa ei sitä ole ehkä siinä mielessä kuin haluttais. Toisaalta onhan paljon lyhyitä miehiä, joilla naisia riittää. Pacino, Sinise, Cruise yms. Suomalaisia Franzen jne. Näillä tosin on karismaa, se pelastaa paljon.

Itse 177cm en voisi ajatella alle 185cm miestä. Omani on onneksi 190cm. Tuo rajoittaa toki valikoimaa tai on rajoittanut. Tosin mullekin yksi mies sanoi kerran, että miten minä ikinä löydän miestä, koska olen niin pitkä. Vastasin, että miten sinä ikinä löydät naista, ku olet niin tyhmä. Joten ymmärrän tympäännyksesi, mutta fiksu käytös auttaa![/QUOTE]

Huomasit tosiaan itsekin huutavan ristiriidan omien ajatustesi ja typerän kommenttisi välillä. Tyhmyyttähän miehen kommentissa oli vain itsestäänselvyyden sanominen ääneen.

On totta että ei ne pienikokoiset miehet houkutelleet silloin kun kävin sinkkuna baareissa miestä etsimässä. Itse olen 155 cm otti kamalasti päästä kun baarin lyhimmät miehet olivat ne jotka olivat minusta kiinnostuneet. Järjellä ajateltuna haavelemani yli 180 cm miehet eivät olisi olleet sopivia. Mutta jos minuun ottaisi yhteyttä hauska ja mukava mies, näkemättä häntä niin en usko että myöhemmässä vaiheessa pituudella olisi mitään merkitystä. Pitkän miehen tavoittelu on sitä että näin lyhkäsenä sitä toivoisi saavan pitempiä lapsia.

Sanon suoraan kun suoraan kysytään: lyhyet miehet ovat usein lyhytraajaisen näköisiä, vauvamaisella tavalla. Tätä vain korostaa jos pumppaa lihaksia ja ETENKIN kalju pää. Ap ilmeisesti ei ole tätä kastia. Tunnen myös lyhyitä miehiä jotka ovat vain lyhyitä. Sellaisia joista ei edes muista että he ovat lyhyempiä ennenkuin seisoo vieressä ja näkee toisen jakauksen

Ulkonäöstä ensin kuitenkin esim baarissa huomaan kivan hymyn ja sen yleisen asenteen millä on liikkeellä. Jos on iloinen, kavereita ympärillä, hauskat jutut, en tosiaan karsastaisi miestä jos tulisi juttelemaan.

Itse olen 160 cm pitkä, ja olen seurustellut miesten kanssa pituushaarukassa 162 cm - 192 cm. Kumpikin ääripää oli hankala. ;) Pieni mies ei jollain lailla viehätä fyysisesti, vaikka persoona oliskin sopiva. Pitää olla hartiat ja edes vähän enemmän pituutta kuin minulla. Pitkä mies taas on oikeasti käytännössä hankala, koska se pituusero on niin iso, että tuntuu kuin olisin joku kainalokeppi siinä suhteessa. Ja jos suoraan sanon, niin koska itse olen aika pieni, niin seksi pitkän ja myös varustukseltaan kookkaan miehen kanssa ei ole ollut siitä parhaimmasta päästä. Että joskus näinkin päin. ;)

Mun mies on 175 cm ja n. 70 kg, harteikas mutta hoikka, sellaista jäntevää tyyppiä. Mun mielestä tuo meidän 15 cm pituusero on aika optimaalinen, jos nyt näin ajatellaan. Toki varmasti toimisi vaikka olisi 10 cm lyhyempikin, mutten tiedä, olisinko hänestä sitten koskaan alunperin kiinnostunut. Nuorena sitä oli pinnallisempi.

Ihan samalla tapaa naiset on pinnallisia kuin miehetkin, ja tietyntyyppiset jutut sytyttävät, ja toiset eivät. Tuskin ap huolisi minuakaan, jos vaikkapa lihoisin reippaasti... Mutta uskon kyllä siihen että aina löytyy joku, joka syttyy sinusta! Ihmiset on näissä asioissa niin erilaisia.

Voin sulle lohdutukseksi sanoa, että isokokoisistakan miehistä ei kukaan pidä. Kun pituus alkaa mennä selvästi yli 190cm ja siinä vielä jos paino yli satasen, niin eipä susta kukaan kiinnosta. Kai se kultainen keskitie pitäisi tässäkin olla. Laihduttaahan minä voisin (painan 110), mutta pituudelleni en voi mitään (olen 197cm).
Yökerhoissakin olen kuin rutto naisille.

Voih... Kyllä minulle kelpaisi!!! :D
Olen itsekin 179cm (85kg) joten sinun vieressäsi voisin kerrankin tuntea itseni pieneksi ja naiselliseksi :D
Onneksi omakin aviomies on pitkä, mutta niin hoikka, että hänen rinnallaan tunnen välillä itseni "isoksi"

Mä olen pitkä nainen ja aina ihastunut itseäni lyhyempiin miehiin :( ja saanut huomata, että useimmat lyhyt eivät edes ajattele mua "naisena". Vain jotkut ihme pervot vanhemmat lyhyet miehet haluaisivat minusta leikkkaverin itselleen ja eräskin kysyi baarissa, voisinko laittaa korkokengät ja astella hänen päällään... että sellaista!

Eräskin mukava mies tuli baarissa juttelemaan (kun istuin) ja oli tosi mukava ja kiinnostuneen oloinen. No, ei kestänyt kiinnostus kauan kun huomasi noustessani pituuden :( eka poikaystäväkin jätti mut pituuden vuoksi kun hänelle siitä ivailtiin. Joskus halusin pyörätuoliin, jotta pituus ei haittaisi. Ja joskus suunnittelin muuttavani hollantiin, missä miehet ovat kaikkein pisimpiä euroopassa.

Yhteistyössä