Miksi naiset valehtelette, minkälainen mies kiinnostaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja katkera
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mies";27911990]Niin, no tuon teki ihminen, joka sanoi minun olevan yli-innokas ELI epätoivoinen, koska olen tunteellinen ja kohtelias.

Kohteliaisuuden ymmärrän sellaisena, hieman vanhanaikaisenakin, naisen huomioimisena ja yleensä hyväkäytöksisyyttä tärkeänä arvona pitävänä. Sekoituksena harkintaa ja lämpöä/empatiaa. Eli tavallaan siten miten "sivistyneisyys" on länsimaissa perinteisesti ymmärretty. Mutuni ja aiheesta lukemani pohjalta tässä on kiintoisia aste-eroja Suomen ja muiden maiden/alueiden välillä. Melkeinpä joka länsimaassa julkisten käytöstapojen tärkeys tuntuu olevan meikäläisiä suuremmassa roolissa.[/QUOTE]

Sinä et tiedä todellisesta kohteliaisuudesta ja käytöstavoista yhtään mitään, jos saat naisesi heti alussa tuntemaan olonsa ahdistuneeksi yli-innokkuutesi ja epätoivoisuutesi takia. Tunteellinen ja kohtelias voi olla ilman näitä ylimääräisiä ominaisuuksiakin.

Miksi korostat vain näitä julkisia käytöstapoja? Yhtälailla niitä pitää olla neljän seinän sisälläkin.

Suomi on täynnä hyviä parisuhteita, ja aika harva niistä on alkanut ilman romantiikkaa, kohteliaisuutta ja herkkiä tunteita.

• Tykkää
Reactions: Jehnny Tightlips
Jälleen kerran: olet joko trolli tai sulla on liian hyvä lääkitys. :D

Sellainen pieni sivuhuomautus kuitenkin vielä, että naiset, jotka ovat tässä kertoneet tuonkaltaiset tavat ahdistaviksi, ovat puhuneet tutustumis- ja tapailemisvaiheesta.

Sinä taas puhut itsepintaisesti jo suhteesta. Läheisestä suhteesta.

Olet liian rationaalinen. :) Minusta läheisyyttä ja sielunkumppanuutta voi kokea myös tutustumis- ja tapailemisvaiheesta. Olen itse kokenut sellaista kerran jo jopa tekstien ja puhelinsoittojen perusteella. Ellei koe, kyse on minulle liiasta kaveruudesta.

Tietenkin eteneminen täytyy olla luontevaa ja vaiheittaista. Mutta en ollenkaan pitäisi mahdottomana, että jo tutustumis/tapailuvaiheessa koetaan läheisyyden tunteita. Ehkä tärkeämpää kuitenkin on se, että molempia kiinnostaa ottaa enemmän selvää toisesta, investoida toiseen enemmän kuin kaveriin ja löytää uusia tasoja olla läheinen. Ja tämä on taas joka kerta riski, paitsi toki silloin, jos suuria tunteita ei ole alun alkaenkaan mukana. Sellaisesta suhteesta en taas ole kiinnostunut, koska sellaisen saaminen on itselleni suht helppo tehtävä.

[QUOTE="vieras";27912654]Minä vilpillisenä naisena en koskaan paljasta ensimetreillä yhtään mitään, en ennen kuin olen pidemmän tutustumisen myötä saanut kuvan siitä, onko tapailemani mies minun vilpittömyyteni arvoinen.[/QUOTE]

Minusta kaikki ihmiset ansaitsevat vilpittömyyttä. Ja kiitosta ansaitsevat sellaiset, jotka ovat kiinnostuneita. Se on suuri asia jos joku on kiinnostunut.

[QUOTE="mies";27912138]Olen yhtä mieltä siitä, että vastavuoroisuus on tärkeä asia. Mutta, eikö kuitenkin ihminen, suomalainen mieskin, voisi luontevasti tuntea paljon rakkaudellista naista kohtaan? Siis silloin kun nainenkin tuntee.

Myönnän kyllä myös sen, että en pidä "harmaudesta" ja syyllistyn liioitteluun, voin kirjoittaa esimerkiksi runon tärkeälle naiselle. :D Mutta väittäisin, että liioittelu on myös eräs hyvän suhteen salaisuuksia. Eli toisin sanoen kuvitelmat, odotukset ja haaveet toisesta, jotka eivät välttämättä ole tosia. Kunhan ne ovat sopivassa suhteessa. Pidän intohimosta rauhallisuuden lomassa. Molempi parempi.[/QUOTE]

Jos kerran et saa suhdetta kehittymään edes alkua pidemmälle tuon liioittelusi takia, niin miksi ihmeessä kuvittelet sen olevan yksi hyvän suhteen salaisuuksista. Sen takia olet mennyt metsään jo monta kertaa, niin eikö olisi jo aika katsoa peiliin ja muuttaa toimintatapoja. Siis jos oikeasti haluat naisen ja pitkän suhteen.

Sellainen pieni sivuhuomautus kuitenkin vielä, että naiset, jotka ovat tässä kertoneet tuonkaltaiset tavat ahdistaviksi, ovat puhuneet tutustumis- ja tapailemisvaiheesta.

Sinä taas puhut itsepintaisesti jo suhteesta. Läheisestä suhteesta.

Kas kun sitä suhdetta ei tuossa vaiheessa vielä ole, muualla kuin sinun vilpittömän mielesi sisällä.

Heti kun saat jonkun kanssa todellisen suhteen aikaiseksi (saattaa kestä, sillä olet selvästi kyvytön myöntämään, että lähestymistavassasi olisi ongelmia), lupaan, että suurieleinen tunteminen, herrasmiesmäisyys ja välittäminen ja sen osoittaminen ovat aivan eri tavalla arvossaan.

Ensin tulee suhde ja sitten vasta sen suhteen ylistäminen. Pitäisikö sinun siis nyt esim. "kehittää omaa ajatteluasi" ja "arvioida arvostuksiasi uusiksi"?

Veit sanat suustani :)

[QUOTE="Heli";27912659]Miksi korostat vain näitä julkisia käytöstapoja? Yhtälailla niitä pitää olla neljän seinän sisälläkin.[/quote]

Koska uuteen ihmiseen tutustuminen yleisesti kuuluu julkisen kanssakäymisen piiriin. Pointtina se, että meillä ero julkisen käyttäytymisen ja yksityisen käyttäytymisen välillä on paljon pienempi kuin jossain muualla. Esim. Ranskassa nuortenkin pitää sopia keskenään, että "voidaan siirtyä teitittelystä sinutteluun", ihan näin ääneen sanomalla. Kun ero on pieni Suomessa, täällä ei ehkä anneta yhtä suurta painoarvoa sille, että joku on hyväkäytöksinen julkisen mittapuun mukaan, vaan siihen yhdistyykin kielteisiä asioita.

[QUOTE="Heli";27912659]Suomi on täynnä hyviä parisuhteita, ja aika harva niistä on alkanut ilman romantiikkaa, kohteliaisuutta ja herkkiä tunteita.[/QUOTE]

Olisin vähän skeptisempi tuosta. Parisuhteiden laatu Suomessa ei ole valtavan hyvällä tasolla. Tämä palsta todistaa siitä XD

[QUOTE="mies";27912722]Minusta kaikki ihmiset ansaitsevat vilpittömyyttä. Ja kiitosta ansaitsevat sellaiset, jotka ovat kiinnostuneita. Se on suuri asia jos joku on kiinnostunut.[/QUOTE]

Toki ansaitsevat, mutta se edellyttää vahvaa luottamusta toiseen ja sepä ei kaikkia kohtaan synnykään hetkessä, napista painamalla.

[QUOTE="Heli";27912724]Jos kerran et saa suhdetta kehittymään edes alkua pidemmälle tuon liioittelusi takia, niin miksi ihmeessä kuvittelet sen olevan yksi hyvän suhteen salaisuuksista. Sen takia olet mennyt metsään jo monta kertaa, niin eikö olisi jo aika katsoa peiliin ja muuttaa toimintatapoja. Siis jos oikeasti haluat naisen ja pitkän suhteen.[/QUOTE]

Tuosta oli tutkimus taannoin, että parit, joissa kuvittelu/unelmointi/mielikuvat toisesta ovat vahvempia, ovat myös onnellisempia kuin parit, joilla tämä maailma oli vähäinen tai olematon.

Liioittelun karttaminen ei sovi luonteeseeni, valitettavasti :) Mutta ymmärrän, että on hankala olla liioitteleva Suomessa kun meillä sitä on vähemmän. Olen kuitenkin minäkin tavannut suomalaisia naisia, jotka näyttävät tunteitaan liioitellen ja minusta se on vain hyvä ja kuuluu asiaan, molemmilla sukupuolilla kun hetki on sellainen, ei tietenkään heti yleensä. Liioittelu on minulle tärkeä tekijä, koska intohimo ja kiihko liittyvät siihen olennaisesti.

[QUOTE="mies";27912701]Olet liian rationaalinen. :) Minusta läheisyyttä ja sielunkumppanuutta voi kokea myös tutustumis- ja tapailemisvaiheesta. Olen itse kokenut sellaista kerran jo jopa tekstien ja puhelinsoittojen perusteella. Ellei koe, kyse on minulle liiasta kaveruudesta.

Tietenkin eteneminen täytyy olla luontevaa ja vaiheittaista. Mutta en ollenkaan pitäisi mahdottomana, että jo tutustumis/tapailuvaiheessa koetaan läheisyyden tunteita. Ehkä tärkeämpää kuitenkin on se, että molempia kiinnostaa ottaa enemmän selvää toisesta, investoida toiseen enemmän kuin kaveriin ja löytää uusia tasoja olla läheinen. Ja tämä on taas joka kerta riski, paitsi toki silloin, jos suuria tunteita ei ole alun alkaenkaan mukana. Sellaisesta suhteesta en taas ole kiinnostunut, koska sellaisen saaminen on itselleni suht helppo tehtävä.[/QUOTE]

Buah. Sä puhut itsesi pussiin ja ristiin niin ettei perässä pysy. :D Miten muuten voi tietää olevansa jonkun sielunkumppani tutustuttaessa?

Mutta älä nyt sitten kuitenkaan vedä johtopäätöksiä siihen, mitä naiset arvostavat suhteessa, sen perusteella, miten naiset suhtautuvat yliampuvan "vilpittömään" tutustumisvaiheen tyyliisi.

Juu, olen rationaalinen, mutten sillä tavalla rationaalinen, että puhuisin suhteiden kohdalla investoinneista ja riskeistä - tai jaarittelisin katkerana ja ylivertaisuudentuntoisena suomimiesten ominaisuuksista jossain TM-palstalla.

Kaikessa rationaalisuudessani muuten hullaannuin hyvätapaiseen mieheeni aika lailla saman tien, ja vailla mitään pelejä meidän suhteemme vain alkoi. Se oli luonnollista, vaikka kumpikaan meistä ei ymmärtänyt liehitellä toista suurilla sanoilla ja keikaroivalla tyylillä. ;)

[QUOTE="mies";27912501]Tuossa onkin huomattava ero koko lähestymisessä. Minulle, ja varmaan monille "hyville pojille", sitoutuminen ja suhde ovat valtavan merkittävä ja arvokas, hieno asia, tavallaan iso osa elämää. Ja minä vilpittömänä miehenä en pysty sitä salaamaan tai kätkemään vaan haluan tuoda sen esiin.

Kuitenkin naiset, ainakin osa, ilmeisesti ajattelevat paljon proosallisemmin läheisestä suhteesta (=roikkuva riesa puntissa). Suorastaan karmeeta, jos tämä on keskimääräistä ajattelua. Eli juuri mitä sanoin: naisen täytyisi arvostaa miestä, joka pitää suhdetta merkittävänä ja arvokkaana ilman epäilyä, että kyse on teeskentelijästä tai roikkujasta. Kehittää siis omaa ajatteluaan hienojakoisemmaksi ja arvioida arvostuksiaan uusiksi.

Vai onko niin, että nainen ei tähän kykene ja häntä ohjaavat aivan muut tekijät kuin sen arvioiminen, miten hyvä kumppani mies on? Yleensä on niin, että nainen ei hirveästi pysty järjellä arvioimaan miestä vaan ratkaisevaa on, miten miehen kanssa viihtyy. Ja jos mies osaa viihdyttää - hän voi muuten olla lähes mitä tahansa. Ehkä tämä on se nuorempien naisten surmanloukku kun he tulevat niin usein petetyiksi ja jätetyiksi elämänsä kertomuksessa. Kun väliä on vain viihtyvyydellä, on matto tavallaan jatkuvasti irti jalkojen alta.

Olisin silti toiveikas, että itsetunnon kohottaminen vähentää pahantahtoisille jne. miehille altistumista, koska en voi uskoa, että itseään arvokkaana pitävä ihminen, mies tai nainen, antaisi lupaa kohdella itseään huonosti.[/QUOTE]

Sinä vain jankkaat, että on joko sinunkaltaisiasi 'hyviä' miehiä ja pahantahtoisia miehiä. Hyviä miehiä on suomalaisista suurin osa, mutta he eivät ole kaltaisiasi, jotka joka käänteesää vähättelevät naisen omaa ajattelukykyä ja arviointikykyä ja korostavat omaa erinomaisuuttaan.

Sinä et edes myönnä heikkouksiasi, vaan muutat ne hyveiksi. Olet yli-innokas ja ahdistava ja käännät sen vilpittömyydeksi ja tunteellisuudeksi.

[QUOTE="mies";27912701]Olet liian rationaalinen. :) Minusta läheisyyttä ja sielunkumppanuutta voi kokea myös tutustumis- ja tapailemisvaiheesta. Olen itse kokenut sellaista kerran jo jopa tekstien ja puhelinsoittojen perusteella.[/QUOTE]

Vahvistan tuon, mutta uskon tällaisen olevan erittäin harvinaista. Kuten myös kosimisen ensimmäisellä tapaamisella. Päivääkään en ole kyllä katunut :heart:

Kirjoittelun perusteella tosin oli vuosien tuttuus takana.

[QUOTE="vieras";27912003]Elävä esimerrki on tuo meidän koko kansan Tauski... kaikki tietää hänen väkivaltaisuudestaan, pettämisistään parisuhteissa, alkoholin liikakäytöstä jne. Silti tuollaisella narsisisesta persoonallisuushäiriöstä kärsivällä jätkällä on mallitason naisia... miksi?[/QUOTE]

Eiköhän siinä ole vakka ja kansi toisensa löytäneet. Aika harva kunnollinen mies haluaa lastensa äidiksi näitä missukoita. Sama pätee toisinkin päin.

• Tykkää
Reactions: BettyBoop
[QUOTE="vieras";27912802]Toki ansaitsevat, mutta se edellyttää vahvaa luottamusta toiseen ja sepä ei kaikkia kohtaan synnykään hetkessä, napista painamalla.[/QUOTE]

Minulla vilpittömyys ei mitenkään edellytä vahvaa luottamusta. Ehkä siksi koska ihmiskäsitykseni on myönteinen eli uskon useimpien ihmisten olevan pahaa tarkoittamattomia ja hyvän arvoisia, vaikka heille "paljastaakin" itseään hieman. Elämäni on ehkä helpompaa näin uskoen.

[QUOTE="niin";27912485]Ap:tä lyödään tässä ketjussa kuin vierasta sikaa - vain koska hän uskalsi tuoda julki totuuden. Sellaisiakin naisia joilla on itsellä kiltti ja hyvätapainen mies, kiehtoo kuitenkin salaa renttumiehet ja väkivaltaiset, hallitsevat miehet.[/QUOTE]

Ei, vaan ap:lle yritetään antaa neuvoja, miten sen naisen oikeasti saisi. Ensimmäisenä kannattaisi kääntää katse peiliin, eikä vain haukkua suomalaisia naisia.

Buah. Sä puhut itsesi pussiin ja ristiin niin ettei perässä pysy. :D Miten muuten voi tietää olevansa jonkun sielunkumppani tutustuttaessa?

Intuitiolla. Ei kyse ole tiedosta koskaan. Suhteessa ja tutustumisessa voi joka hetki tapahtua mitä tahansa teoriassa. Unohda tietäminen ja usko itseesi ja sisäiseen tuntemukseesi, joka ei ole tiedollista. Tietoa tarvitaan lähinnä siinä kun esim. netissä päättää, tapaako toista vai ei eli kun arvioi toisen ominaisuuksia ja piirteitä ja muussa suunnittelussa.

Minusta keikarointi ja liehittely voivat myös olla luonnollisia asioita, jos itse niistä tykkää. Analogisesti Il Divo voi ihan hyvin laulaa sydämestään eikä vain rahasta tai saadakseen seksiä. Toinen ihminen vain tuntee isommin kuin toinen, tunne itsessään voi olla aivan yhtä aito eikä kylmäpäinen strategia. Ei ole mitään väärää ja oikeaa tai valheellista ja puhdasta tapaa, on vain erilaisia tapoja, joille kaikille pitäisi olla avoin. Se olisi sitä avarakatseisuutta.

Olen palstalla, koska suomalaisnaisten sielunelämä kiinnostaa :)

[QUOTE="mies";27912811]Tuosta oli tutkimus taannoin, että parit, joissa kuvittelu/unelmointi/mielikuvat toisesta ovat vahvempia, ovat myös onnellisempia kuin parit, joilla tämä maailma oli vähäinen tai olematon.

Liioittelun karttaminen ei sovi luonteeseeni, valitettavasti :) Mutta ymmärrän, että on hankala olla liioitteleva Suomessa kun meillä sitä on vähemmän. Olen kuitenkin minäkin tavannut suomalaisia naisia, jotka näyttävät tunteitaan liioitellen ja minusta se on vain hyvä ja kuuluu asiaan, molemmilla sukupuolilla kun hetki on sellainen, ei tietenkään heti yleensä. Liioittelu on minulle tärkeä tekijä, koska intohimo ja kiihko liittyvät siihen olennaisesti.[/QUOTE]

Hyvä nimimerkki "mies", tiedän sinulle juuri sen oikean, joka varmasti RAKASTAA liioitteluasi ja ynnä muita mielestäsi erinomaisia ominaisuuksiasi. Valtakunnanblondi Johanna Tukiainen on julkisesti ilmaissut kaipaavansa laadukasta parisuhdetta, ja vaikutat juurikin hänelle sopivalta. Tarkempia tietoja saat esimerkiksi 7 päivää sivulta Johanna Tukiaisen omasta blogista.

• Tykkää
Reactions: Heartless Bitch
[QUOTE="huh";27912929]Hyvä nimimerkki "mies", tiedän sinulle juuri sen oikean, joka varmasti RAKASTAA liioitteluasi ja ynnä muita mielestäsi erinomaisia ominaisuuksiasi. Valtakunnanblondi Johanna Tukiainen on julkisesti ilmaissut kaipaavansa laadukasta parisuhdetta, ja vaikutat juurikin hänelle sopivalta. Tarkempia tietoja saat esimerkiksi 7 päivää sivulta Johanna Tukiaisen omasta blogista.[/QUOTE]

Vähäx hyvä läppä hei!! XD

[QUOTE="mies";27912840]Minulla vilpittömyys ei mitenkään edellytä vahvaa luottamusta. Ehkä siksi koska ihmiskäsitykseni on myönteinen eli uskon useimpien ihmisten olevan pahaa tarkoittamattomia ja hyvän arvoisia, vaikka heille "paljastaakin" itseään hieman. Elämäni on ehkä helpompaa näin uskoen.[/QUOTE]

Pieni epäluulo tekee elämästä terveempää. Sen avulla kun pystyy mm. sakkaamaan sinun kaltaisesi miehet pois pelistä.

[QUOTE="mies";27912957]Vähäx hyvä läppä hei!! XD[/QUOTE]

Miten niin läppä? Toinen tässä yrittää toimia parisuhdetta kaipaavien amorina ja yhdistäjänä ja sinä tuomitset läpäksi!!!

Yhteistyössä