Miksi naisia ällöttää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ällöttävä mies
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meilla tassa lahella on huonekalukauppa ja paikan omistajasta olen kuullut luonnehdintaa "etova" (ja on minunkin mielesta).

se ukko on keski-ian ylittanyt, mahakas "hurmuri" joka omasta mielestaan kuvittelee olevansa Jumalan lahja naisille. On olevinaan niin vitsikas ja nokkela mutta se mita mies itse luulee hauskuudeksi on naurettavuutta.
Silla on aina sieva harjoittelija-tyttonen hommissa joka hieroo (ainakin...) sen niskoja.
Kaikki naispuoliset asiakkaat ukko tarkastaa katseellaan (enka vaita etteiko miehet yleensakin nain tee, se vain pitaa tehda huomaamattomasti) ja vinkkaa silmaa. Kehottaa aina kokeilemaan sen upeita patjoja ja silminnahden nauttii katsella naisia makuuasennossa - vaikka patjan ostajana jos ei muuten.

Sellainen mies on allo, etova, oksettava, hyi.

Alkuperäinen kirjoittaja ällöttävä mies:
Voisitteko naiset nyt vähän avata tuon ällöttävyyden merkitystä? Miksi sitä käytetään kaikesta, jota ei koeta ihanaksi ja juuri itseä miellyttäväksi?

En mielestäni käytä sitä kaikesta, jota en koe ihanaksi. Pidän myös ärsyttävänä, kun sanotaan, että oksettaa joku asia (haju toki voikin oikeasti oksettaa ) tai että vihataan jotain pientä piirrettä tai asiaa. Minusta kumpikin ilmaisu on turhaa liioittelua.

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Jospa kyse onkin vaan väärästä sanavalinnasta?
Tai sitten kyseessä on on/off-tapaus, joka joko rakastaa tai vihaa B)

Suurin osa naisista tekee tätä, joten kyseessä ei ole vain yksittäisen naisen sanavalinnat tai mielenlaatu.
Edelleen jäi auki se, että miten naiset itse näkevät tämän "ällöttelyn", ja mistä tällainen on-off ajattelu syntyy naisille.

Alkuperäinen kirjoittaja kuokkavieras:
Meilla tassa lahella on huonekalukauppa ja paikan omistajasta olen kuullut luonnehdintaa "etova" (ja on minunkin mielesta).

se ukko on keski-ian ylittanyt, mahakas "hurmuri" joka omasta mielestaan kuvittelee olevansa Jumalan lahja naisille. On olevinaan niin vitsikas ja nokkela mutta se mita mies itse luulee hauskuudeksi on naurettavuutta.
Silla on aina sieva harjoittelija-tyttonen hommissa joka hieroo (ainakin...) sen niskoja.
Kaikki naispuoliset asiakkaat ukko tarkastaa katseellaan (enka vaita etteiko miehet yleensakin nain tee, se vain pitaa tehda huomaamattomasti) ja vinkkaa silmaa. Kehottaa aina kokeilemaan sen upeita patjoja ja silminnahden nauttii katsella naisia makuuasennossa - vaikka patjan ostajana jos ei muuten.

Sellainen mies on allo, etova, oksettava, hyi.

Sen mitä olen itse huomioinut asiaa, niin naiset eivät oikeasti hauku näitä "jumalan lahja naisille" -tyyppisiä miehiä ällöiksi. Itse asiassa osa naisista jopa tykkää aika paljon näistä tyypeistä. Ällöttäviksi niitä kutsutaan ainoastaan tällaisissa keskusteluissa, kun täytyy keksiä jotain tosi stereotyyppistä ja kärjistävää vastaväitettä.

Yhteistyössä