Miksi naiskaverit on julmia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pettymyksesta seuraavaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pakko lähteä nukkumaan. Saa kuitenkin heittää ajatuksia, koska lupaan tulla takaisin huomenna. Olen muuten aina pitänyt lupaukseni (mulla myös sellanen ystävä, joka kohta 10 vuotta lupaillu kaiken näköistä eikä ole pitänyt lupauksiaan. JA silti mä vaan oon sen "ystävä"...).

[QUOTE="hmm";28762684]Mutta pitäisikö sitä sitten olla ihan erilainen kuin normaalisti uusein tuttavuuksien kanssa ja esittää? En tiedä mikä mussa on vikana kun uusista tuttavuuksista ei koskaan tule läheisiä ystäväiä, mutta en pidä ajatuksesta että en saisi olla oma itseni. Mielummin olen sitten ilman ystäviä.[/QUOTE]

Mää en koe etten olisi oma itseni vaikka olenkin uusien ihmisten seurassa erilainen kuin vanhojen kaverien :) Minusta on luonnollista että eri seurassa ja eri tilanteissa on esillä eri puoli minua. Eivät ne silti ole huijausta, enkä koe että minulla olisi olemassa "todellinen minä" jonka joudun kätkemään, vaan minä on se niiden kaikkien puolien yhdistelmä.

Mun täytyy sanoa, että alan vasta nyt hahmottaa sitä, millainen ihminen ap on. Jotenkin se, mitä ap yrittää sanoa on (siis minun tavassani lukea) ristiriidassa noiden viestin tunneilmapiirin kanssa. Kyse on siis vaan siitä miten minä ne tulkitsen, ja olen tulkinnut ne väärin. Ap taitaa aivan oikeasti olla hyvin herkkä ihminen. Tsemppiä, toivottavasti löydät ystäviä. :)

Minusta on luonnollista että eri seurassa ja eri tilanteissa on esillä eri puoli minua.

Hyvä pointti tuokin. Jokaisella on varmaan esim. työ-minä, ystävä-minä, perhe-minä jne. Mutta kaikilla se ei vaan mene niin luonnostaan olla tilanteeseen heittäytyvä, tai miten sen sanoisi. Tai sitten se vaan ole minä, joka en osaa olla luonnollinen. :)

Muistan kun ammattikorkeakoulun alussa joku alkupuhetta pitävä opettaja sanoi, että nythän tässä on mahdollisuus aloittaa aivan uusi elämä. En tarkalleen muista sanavalintoja, mutta pointti oli vähän siihen tyyliin, että jos aiemmin olit hiljainen ja ujo, niin nyt voitkin olla jotain aivan uutta. Vähän karrikoiden, mutta kuitenkin. Mietin silloin(kin), että öö.. en mä osaa. Onneksi kelpasin tällaisenakin.

Naisten väliset suhteet ovat välillä tai joidenkin kanssa vaikeita. Mullakin on ollut jokunen "ystävä" joka on kaikesta ollut kateellinen. En myöskään ymmärrä, että ystävien asiat jaetaan miehelle. Musta on ihan ok kertoa yleisluontoiset asiat, jotka ystävä kertoo kaikille, esim. x muuttaa y paikkaan.

Kurjaa, että sun kaverit eivät ole ymmärtäneet sun mielenterveysongelmia. Olen itse huomannut, että monet eivät osaa suhtautua sellaiseen, varsinkin jos ei ole sellaisista kokemusta. Useimmiten tärkeintä olisi vain se läsnäolo ja kuuntelu.

Jos olet Pirkanmaalta, niin voitaisiin olla yhteydessä mailitse tai nähdä.

Tsemppiä sulle! Kuten joku jo on sanonut, hyvä että sulla on edes yksi ystävä. Ymmärrän kyllä, että kaipisit lisää. Mulla on paljon kavereita, mutta harvan kanssa voi jutella ihan mistä vain, eli laskikin ystäväksi.

"Tavallisten ihmisten puheenaiheet"? Jotka on...? Enkö ole tavallinen? Mikä susta on tavallinen ihminen?

On kuule ollu paljon hyviä keskusteluja ihmisten kanssa missä on kiinnostukset kohdanneet toisin sanoen joidenkin kanssa vois puhua tuntikaupalla asioista ja on puhuttukin.Hyvillä mielin lähtee sitten kotiinsa päin ja jää kiva fiilis. Kuitenkin viimeistään seuraava päivänä saan jonkin ihme ahdistuksen, sitä vaikea selittää ja tuntuu että haluaisin kadota yksin jonnekin erämaamökille. Ettei tarvis nähä ketään, ettei tarvis olla sosiaalinen. Saan kai jonkin yliannostuksen sosiaalisuudesta. Ja tuo on vaan siitä kun on kahden jutskannu jonkun kaa. Jos useamman kanssa jossai pippalossa höpäjää niin stressaan hirveesti. Vasta kotona se jännitys valahtaa pois ja olen henkisesti ja jopa fyysisesti ihan poikki.

En kaipaa laumaa kavereita vaan uusia ystäviä tai vaan ystävän.

Kiitti hyvistä pointeista.

Onko muuten järkeä säätää itseään yhtään miksikään? Mulle on loppujen lopuksi se ja sama, jos mua ei tälläsena hyväksytä. Olenhan jo pitkälle "yksin" pärjännyt. Tai nöyremmin: eikö meillä kaikilla ole lupa olla omia itsejämme? Tommonen itsensä säätäminen vasta söisikin mun mieltä. En tykkää esittämisestä. Toisaalta uskon ymmärtäväni mitä tarkoitat, että vähän koittais käytöstään "hioa". Mutta toisaalta se on kiltin ihmisen tie helvettiin. Juuri ihmisten miellyttämisen olen tietoisesti lopettanut, koska se on hajottanu mun pääkoppaa. Myöskin erilaiset hyväksikäytöt menneestä ahdistaa. Ja mitä sanottiin psyk. polilla? "Anna anteeksi niille, jotka on sua satuttaneet, jotta pääset yli tapahtuneista". En varmaan koskaan ole ollut niin vihainen kuin silloin. Mitä mieltä olette tuollaisesta neuvosta?

Luepa uudestaan, kirjoitin "tavalliSET ihmisten puheenaiheet". En siis puuttunut siihen että oletko sinä tai joku muu tavallinen vai ei. :)

Voit ymmärtää tuon viestittelyosion niin että on välillä ahdistavaa kun pommitetaan tekstareilla/soitellaan eli tarkoittaa että minusta halutaan jotain. Menen toisinaan ihan jumiin/lukkoon. Vastaan hitaalla mutta varmasti. Sen sijaan en tajua ihmisiä jotka pokkana jättävät vastaamatta mun viesteihin??

Minua mietityttää tuo kohta "minuun otetaan yhteyttä, kun minusta halutaan jotain". Ovatko kaikki kaverisi aina käpälä ojossa ottamassa jotain, vai voisiko olla, että he ottavat yhteyttä siksi, että välittävät sinusta? Ihan ilman taka-ajatuksia?

Voit ymmärtää tuon viestittelyosion niin että on välillä ahdistavaa kun pommitetaan tekstareilla/soitellaan eli tarkoittaa että minusta halutaan jotain. Menen toisinaan ihan jumiin/lukkoon. Vastaan hitaalla mutta varmasti. Sen sijaan en tajua ihmisiä jotka pokkana jättävät vastaamatta mun viesteihin??

Itse asiassa en vaadi muilta nyt mitään. Olkoot. En tarvii pinnallista seuraa. En ala lukumääriä laittaa mutta ne ihmiset jotka miellän ystäviksi on saanu mut pettymään. Kaikenlaisia muita ihmisiä/tuttavuuksiA kyllä löytyy, joista saa juttuseuraa mutta eipä ole uskottuja ystäviä kuin yks. Tiiätkö, luotettava ystävä? Annan varmaan rehellisyyttä, tukea ja mitä nyt ystäväni tarvii (lue aik. viestini). Eikä nämä mun "ystävät" ilkeyttään aina möläytele eteenpäin. Kun mietin niin yleensä on otettu jotain, saattaa olla ajattelmattomuutta, huonomuistisuutta jne - mutta silti:missä on tilannetaju? kahden kesken voiskin möläytellä... "petollinen nainen" kuulostaa hoopolta. Silti loukkaa tuollainen "möläyttelykulttuuri".

Tuohon laittamaas tarinaan en usko mäkään. Maailmassa on aika paljon värejä. En suostu tuohonkaan muottiin.

Tilit itsensä kanssa selväksi= mitä/miten? Kuuletko miten tää on yksinäisen ihmisen hätähuuto.

Ja tuo "pelisilmä" saa jo sanana mut ahdistuu:C

Mä ymmärrän sua täysin. Et ole samanlainen peluri, kuin suurin osa naisista, ja kärsit siitä. Kärsit myös siitä, että avaudut miettimättä ihmisille, ja he käyttävät sitä hyväkseen, juoruavat asioitasi ja osoittavat etteivät arvosta sinua.
Ymmärrän täysin. Naisten välinen maailma on julma, ja herkät eivät kestä sitä.
Ymmärrän, koska olen itse aina ihmetellyt samaa.
Mutta tietenkin on olemassa myös muita herkkiä kuin sinä. Etsi niitä.

Ja yritä päästä yli marttyyrimaisesta ajattelumaailmasta; sinä kun et ole ainoa joka tässä maailmassa kärsii, monet muutkin kärsivät, ja masennusta, synnytyksenjälkeistä masennusta ja burn outia on paljon. Äidit ovat väsyneitä,- siinä yhteinen puheenaihe jonnekin mammakerhoon. Eihän sun tarvii imetysvaikeuksista tietää, että voisit kuitenkin kuulua joukkoon. Luulen että olet liian kärsimätön näissä tilanteissa joissa tapaat muita ihmisiä, ja eihän kaiken pidä heti mennä niin kuin itse haluat? Voi olla että pitää käydä jossain (mammakerhossa) monta kertaa, ennen kuin kohtaa jonkun joka alkaa juttelemaan sinulle, tms.
Sulla on nyt sellainen asenne että todennäköisesti karkoitat ihmiset luotasi, ehkä olet ensitapaamisella liian intensiivinen, en tiedä. Osaatko antaa toisille tilaa, jos alat juttelemaan jonkun kanssa? Vai kerrotko heti mielenterveysongelmistasi tms?
Opettele sosiaaliset säännöt uudestaan, älä kerro heti mitään itsestäsi, vaan opettele kuuntelemaan muita (ja y mmärrä että yhteys voi syntyä vaikka ei olisikaan samankaltaisia ongelmia).

Ja vielä; kysyt miten tällainen rikkinäinen ihminen löytää ystäviä. Sillä ei ole mitään väliä että olet rikkinäinen, niin on moni muukin. Mutta sinun täytyy työntää se ajatuksissasi kauemmas, se ei ole se syy miksi etsit ystäviä(vai onko?). Rikkinäisyyttä voit itse alkaa eheyttää, sitä varten eivät ystävät ole olemassa. Jos et halua terapiaan, osta itsetuntoa kohottavia "self-help"kirjoja,niitä löytyy nykyään vaikka kuinka paljon, ja ala työstää itseäsi. Mutta älä heti paljasta ongelmiasi muille, heillä ei ehkä ole energiaa käsitellä sellaisia asioita. Muutkin väsyvät seurassa, usko pois.

Mutta jos etsit sielunystävää, joka ymmärtäisi sinua kaikessa, ainoastaan toinen masennustaustainen voi ymmärtää sinua täysin. Muilta on turha odottaa empatiaa ja ymmärrystä.

Tämä menee ohi aiheen, mutta minä toivoisin, että mielenterveysongelmaiset ihmiset eivät heti kättelyssä toisi mielenterveystaustaansa esille. Se ei näy teistä ollenkaan niin selvästi kuin luulette, ja tekee tilanteesta oudon. Se myös lukitsee roolit sillä sekunnilla siihen, että toinen pitäisi nähdä ensisijaisesti niitten mielenterveysongelmiensa kautta, jolla selitetään sitten ihan kaikki sen ihmisen persoonassa, hyvät ja huonot puolet. Enkä tarkoita, että siksi että mt-ongelmainen niin itse haluaisi, vaan siksi että minä ainakin tulen sitten yliherkäksi kaikelle, ja mietin että kestääköhän tää tällaista vitsailua vai miettiikö sitä päiväkausia ja tulee siihen tulokseen, että se on vittuilua, tai yritän selittää ne ihmisen luontaiset piirteet siitä näkövinkkelistä.

Onpas tässä keskustelussa ollut monimutkaisia ajatuksia apeen tilanteesta. Mun mielestä kuuulostaa, että apee on vain väärissä piireissä? Eli ne henkilöt joiden kanssa liikut, ovat vain liian erilaisia. Ei kaikki naiset höpötä vain meikeistä, muodista ja inhottavista miehistä. Kaikki naiset eivät myöskään halua höpöttää vain vauva juttujakaan. Tiedän kyllä tällaisia ihmisiä, mutta hyvät ystävät löytyvät yleensä ennemmin samojen mielenkiinnon kohteiden ympäriltä.

Apeen kannattas miettiä, mitkä ovat hänen omat mielenkiinnon kohteet ja aloittaa vaikka uusi harrastus joka kiinnostaa. Sieltä voisi sitten löytyä saman henkisiä ihmisiä, joiden kanssa voi ystävystyä.

Moikka!

Pyydän Echolta anteeksi, vissiin mulla sitten lukihäiriökin:) Tuli ehkä hieman liian nopeaan luettua ja vastattua...

Kaunis kiitos kaikille ajatuksiaan laittaneille.

Omat ajatukset pyörii ihan mylläkkänä päässä. Tiedättekö, normaalisti varmaan hyvän ystävän kanssa vois tämän keskusteluketjun tapasta dialogia harrastaa. Hyvä ystävä varmasti uskaltaa sanoa suunsa puhtaaksi. (Edelleen se ystävä reissussa) Nyt tuli nopealla tempolla ehkä vähän liikaakin sulateltavaa. Kohta lähdettävä nukkumaan mutta palailen taas huomenna mutustelemaan tän ketjun ajatuksia.

Lopuksi heitän palloa takaisin kaikille niille jotka sattuu tän lukee: tehkää seuraavalla sivulla oleva testi www.tunnelukkosi.fi

Mäkin tein. Ette varmaan arvaa millasia tuloksia sain...Aikamoisia tunnelukkoja on. Täytyy ensin itse mutustella vastauksia...

Apua, ehkä ne vaan möläyttelee vahingossa. ajattelemattaan. Eivät ymmärtäneet että ei saanut puhua muiden kuullen sinun asioista. sano seuraavan kerran ääneen että et halua puhuttavan henk.koht asioistasi isommalla porukalla, kyllähän sen kaikki y mmärtävät.

Ap, luulen että sinulla on oudon suora tapa ilmaista itseäsi, ja ihmiset eivät halua ymmärtää sinua. Siksi ehkä "kiusaavat"sinua tahallaan, ja juoruavat asioitasi.
Tekstejäsi lukiessa huomaa, että et suodata ajatuksiasi ollenkaan vaan kirjoitat suoraa ajatuksenvirtaa.
Sellaista on aika raskas lukea. Ensin kannattaa jäsentää ajatukset(vaikka paperille),ja siten vähän lyhentää tekstejäsi. Näin opit myös vähitellen suodattamaan sitä mitä puhut ihmisille. Kaikkiin ei voi luottaa, ja jos puhut mitä sylki suuhun tuo, joudut tavallaan myös syyttämään itseäsi, että asioitasi riepotellaan. Ihmisen luonteeseen kuuluu, että juoruilu on kivaa ajanvietettä. Varsinkin naisilla. Tämä on vaan hyväksyttävä fakta. Oletko koskaan tavannut naista joka ei haluaisi juoruilla muitten asioista?

no, en mina ihan oikeasti jaksa pitää "ystäviä" jotka tilittävät ongelmiaan ja mielenterveysongelmiaan jatkuvasti, eivätkä vaivaudu vastaamaan yhteydenottoihin. Kun vastaavat, vastaus on valitusta ja omiin ongelmiin vetoamista.
Mihinkään ei voi lähteä kun on ongelmia ja niin edelleen.

Ihan oikeasti, sellainen "ystävyys" kuluttaa ihmisen puhki kun sama paska jatkuu vuodesta toiseen.

[QUOTE="vieras";28767013]no, en mina ihan oikeasti jaksa pitää "ystäviä" jotka tilittävät ongelmiaan ja mielenterveysongelmiaan jatkuvasti, eivätkä vaivaudu vastaamaan yhteydenottoihin. Kun vastaavat, vastaus on valitusta ja omiin ongelmiin vetoamista.
Mihinkään ei voi lähteä kun on ongelmia ja niin edelleen.

Ihan oikeasti, sellainen "ystävyys" kuluttaa ihmisen puhki kun sama paska jatkuu vuodesta toiseen.[/QUOTE]

Et varmaan jaksa joo. Jokaisella oikeus ystävänsä valita.

En nyt jaksa käydä tekstejäni punakynän kanssa läpi, mutta sen verta korjaan että en mä kyllä oikeastaan tilitä ongelmia jatkuvasti. Aloin tossa miettimään että, kun saa "ystävältä" kylmää kyytiä jonkin asian suhteen niin se pikkaisen laimentaa innostusta vastailuun jatkossa (puolin ja toisin). Pikkasen jopa hirvittää. Aika moni ystävältä tullut puhelu (+viesti) liittynyt just jonkin sortin ilmaisen avun tarpeeseen, kun nyt tässä mietin taakse päin.(joku tätäkin kysyi)

Kiva ettei kaikilla ole "ongelmia". Kadehdin tuollaisia oman elämänsä herroja. Ihan oikeasti: paskassa ryömivät ihmiset ne just ystävää tarvitsee, eikö? Ja jotenki särähtää korvaan mulla, kun osa on sitä mieltä että se ei ole ystävän "velvollisuus" toisinaan kuunnella. Että terapiaan vaan kun vähänki mielessä mustenee. Okeiii. Aika suuri osa suomalaisista siis. (kiva ystävä olis sellanen, joka potkis toisen tarpeen vaatiessa terapiaan kun ei halua samaa paskaa kuunnella vuodesta toiseen...)

Mutta ymmärsin sun pointin.

Ja täytyy näemmä enemmän tsempata sen kanssa kenelle mitäkin kertoo. Taidan lopettaa tännekin kommentoinnin. Mutta lupaan tulla lukemaan muiden kommentit;)

En nyt jaksa käydä tekstejäni punakynän kanssa läpi, mutta sen verta korjaan että en mä kyllä oikeastaan tilitä ongelmia jatkuvasti. Aloin tossa miettimään että, kun saa "ystävältä" kylmää kyytiä jonkin asian suhteen niin se pikkaisen laimentaa innostusta vastailuun jatkossa (puolin ja toisin). Pikkasen jopa hirvittää. Aika moni ystävältä tullut puhelu (+viesti) liittynyt just jonkin sortin ilmaisen avun tarpeeseen, kun nyt tässä mietin taakse päin.(joku tätäkin kysyi)

Kiva ettei kaikilla ole "ongelmia". Kadehdin tuollaisia oman elämänsä herroja. Ihan oikeasti: paskassa ryömivät ihmiset ne just ystävää tarvitsee, eikö? Ja jotenki särähtää korvaan mulla, kun osa on sitä mieltä että se ei ole ystävän "velvollisuus" toisinaan kuunnella. Että terapiaan vaan kun vähänki mielessä mustenee. Okeiii. Aika suuri osa suomalaisista siis. (kiva ystävä olis sellanen, joka potkis toisen tarpeen vaatiessa terapiaan kun ei halua samaa paskaa kuunnella vuodesta toiseen...)

Ja täytyy näemmä enemmän tsempata sen kanssa kenelle mitäkin kertoo. Taidan lopettaa tännekin kommentoinnin. Mutta lupaan tulla lukemaan muiden kommentit;)

Hei rakas ihminen. Sulla on tosi agressiivinen tapa vastata viesteihin, tässä ketjussa on lähinnä annettu sulle neuvoja ja toivottu hyvää.
Jos nyt väliin tulee jokunen mauton viesti, ohita ne vaan neutraalisti.

MUTTA mie olen kyllä sitä mieltä että ystävän tehtävä ei ole olla TERAPEUTTI. Tiedätkö, ihmisillä on omiakin murheitaan, ja perheensä hoidettavana, monilla pieniä lapsia. Suurella osasta ihmisiä ei ole aikaa eikä energiaa päivitellä jonkun ystävän murheita, jos se tilittäminen menee tosiaan terapian puolelle. Sitä varten on ammattilaiset, ja he tekevät sitä mielellään, JA saavat siitä rahaa.

Ja mitä sitten tarkoitat "ilmaisen avun tarpeeseen", jota ystävät sinulta haluavat?
Alkaa tulla sellainen tunne että olet tosi tarvitseva, mutta et halua antaa muille mitään itsestäsi? Tunnistatko tämän itsessäsi?
Kaikista ei kannata ajatella, että he tietoisesti hyväksikäyttävät sinua, vaan voit ihan alkaa harjoitella empaattisuutta ja tukea heitä. Ehkä sitten itsekin löydät sattumalta jonkun joka haluaa empaattisesti kuunnella sinua. Mutta terapeuttia ei kannata ystävistä hakea, se ei ole tasapainoisen ystävyyden lähtökohta. Jos se on lähtökohtasi, on se ystävyys alun alkaen tuhoon tuomittu..

Elikkä panosta itsetuntosi kohottamiseen, ja katso sitten millaisia ihmisiä elämä tuo eteesi..Nyt taidat olla liian intensiivinen ja tarvitseva, ja ihmiset kaikkoavat ympäriltäsi. Mikä tietysti satuttaa sinua, ja pahentaa tilannetta kunnes ymmärrät mitä itse teet väärin. Kaikesta ei voi syyttää muita. Maailma saattaa olla pinnallinen, mutta itse valitset kenen kanssa kaveeraat...EIkö? Kierojen ihmisten kaveri ei kannata olla.

Minä omasta kokemuksesta voin sanoa, että silloin kun minulla oli vaikeaa ja olisin tarvinnut ammattilaisen apua, niin kuormitin muita ihmisiä kummallisilla odotuksilla. Ystävyysuhteet ovat enimmäkseen sitä, että jutustellaan ja tehdään jotakin kivaa eikä sitä, että siihen toiseen tukeudutaan. Kun syytin muita pinnallisuudesta ym. niin en todellisuudessa tajunnut, että minulla ei ollut mitään itselläni annettavaa. Suosittelen sinulle ap, että menet käsittelemättömiä ongelmiasi hoitamaan johonkin.

Mun tuli vielä mieleen siitä "pettymyksestä seuraavaan"- mentaliteetista, että ystävänä olisi kiva nähdä, että toinen pääsee hetkittäin asioissa eteenpäin.

Tiedän, että jos jokin menee kunnolla pieleen ja elämä potkii, samaa aihetta joutuu märehtimään joskus pitkäänkin, ennen kuin se on käsitelty loppuun. Kaverille, etenkin olkapäänä olevalle, antaa energiaa huomata, että toinen on kuitenkin etenemässä. Jos vääryyttä kärsinyt ryhtyy itse lapioimaan lisää hiiliä grilliin ja alkaa miettiä ikivanhojakin juttuja, (joiden piti olla vuosia sitten loppuunkäsitelty), tukija väsyy nopeammin. Juttu kun ei alakaan pienentyä vaan paisuu. Pienikin eteneminen antaa tukijalle virtaa jaksaa.

Tämähän ei välttämättä liity sinuun mitenkään, mutta tulipahan sanottua. :)

Juurikin näin.

Ihan oikeast tuollaista asennetta ei kovin moni pidemmän päälle jaksa. Juuri siksi että muillakin ihmisillä on niitä ongelmia, ja ap hyökkää agressiivisesti asenteella "paskassa ryömivät ihmiset ystävää nimenomaan tarvitsevat" (josta voi olettaa että ap on siis sitä mieltä että hänellä on oikeus kaataa kaikki sonta muiden niskaan) ja vittuiluasenne "oman elämänsä herroista".

Jos kukaan muu ei saa sanoa mistään mitään ilman että alkaa se toisen asioiden mitätöinti ja"minulla on isompia ongelmia"-asenne, niin ihan oikeasti kovin moni AI VAAN JAKSA sitä oman navan ympärille keskittyvää ongelmien vatvomista jatkuvalla syötöllä.
Ei se ole ystävyyttä yhtään sen enmpää kuin toisen hyväksikäyttäminenkään.

Ymmärrätkö eron siinä että juttelee ystävän kanssa jos menee huonosti ja siinä,että jatkuvasti vain vuodesta toiseen vatvoo ja valittaa sitä kuinka itsellä on niin vaikeaa kokoajan.

Niitä ongelmia on kaikilla muillakin, eikä ystävän tehtävä ole kenenkään kohdalla toimia minään terapeuttina. Jos ne ongelmat on niin ylitsepääsemättömiä että koko elämä on vaan pelkkää ongelmaa ja tunnetta siitä että muut käyttävät hyväksi, se peiliin vilkaisukaan ei ole pahitteeksi

Olen hyvin samanlainen kuin sinä ap.
Olen samaa mieltä erään kirjoittajan kanssa siitä että helposti kun itsellä on ongelmia, lataa ystävyyssuhteille aika kovia odotuksia ja se voi tuntua pinnalliselta,turhalta ja pahalta että ystävät/kaverit haluavat vain jutella jotain ns. turhaa ja tehdä kivoja juttuja.
On myös normaalia herkempi ottamaan itseensä ja pahoittamaan mielensä.

Siltikin, olen myös sitä mieltä että voi hyvin olla ettei sinulla ap ole vain oikeanlaisia ihmisiä ympärilläsi.
Ei minullakaan.
Havahduin siihe vasta vakavan masennuksen jälkeen.
Minulla oli kavereina todella epätasapainoisia, kärkkäitä, suoranaisesti ilkeitä, kovaäänisiä ja kovatahtoisia ihmisiä.
Kovia juoruamaan,kovia puhumaan pahaa,jutut vain juoruamista siitä kuka teki mitäkin tai jätti tekemättä.
Tajusin että olen valinnut seurani väärin.
Olen herkkä, taiteellinen, pohdiskeleva luonne joka tykkää kyllä nauraa paljon ja pitää hauskaa mutta myös jutella syvällisiä.
Jutella maailmanmenosta,politiikasta,rahataloudesta,taiteista,musiikista,elämästä ja sen tarkoituksesta..
Ei juuri mistään voinut kavereideni kanssa puhua.
Nyt etsin tietoisesti erilaisia ihmisiä lähipiiriini.

Tämän koko keskustelun alkuasetelma naisten julmuudesta toisiaan kohtaan on minulle kyllä totaalisen vieras. En ole sellaiseen törmännyt, vaan ne muutamat ystäväni ovat olleet mukana iloissa ja suruissa, vastavuoroisesti molemmissa.

Pari päivää sitten hyvä ystävä laittoi tekstarin ja kertoi nähneensä painajaista, jossa hänelle oli käymässä tosi huonosti. Kuulemma unessa minä olin ollut pelastamassa häntä.

Tuli siitäkin mieleen, että ei todellakaan kaikkien ihmisten ystävyyssuhteet ole tuollaista upottavaa suota kuin ap:llä. Onko nyt vika vain ympäristössä vai myös ap:ssä?

Yhteistyössä